Mellow schreef:Je rijgedrag aanpassen is gewoon het allerbelangrijkste.
Ik heb all season banden maar al zou ik zomerbanden hebben, red ik me ook wel mee. De illusie dat winterbanden je gaan redden bij gladheid moet de wereld ook maar eens uit en natuurlijk hebben ze functie, maar als je gaat dan ga je gewoon, ook met winterbanden.
Ver vooruit kijken, gas loslaten, beetje afremmen op de motor en zorgen dat je op tijd de juiste snelheid hebt voor bijvoorbeeld een bocht, anticiperen.
Gisterochtend 40/50 op de snelweg met zijn allen, voldoende afstand houden. Beter wel aankomen dan niet aankomen.
Recent nog stukje op rtl.nl (
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/vi ... ladheid-zo ) , met zomerbanden glij je fors door, heb je een veel langere remweg.
Met winterbanden sta je stil als je remt.
Er zijn genoeg idioten momenteel op de weg, heb er veel gezien de afgelopen dagen, die niet zo voorzichtig rijden. Dan houd ik afstand, rij 60 op een ongestrooide snelweg, komen ze je met 80-100 km per uur voorbij geraast, dat zou maar gaan glijden en jou maar meetrekken. Levensgevaarlijk. Je kan beter thuisblijven om te voorkomen dat dit soort idioten je betrekken in een ongeluk.
Ik rij veel, maar heb de afgelopen dagen ook echt veel ongelukken gezien door mensen die of wegleden - zomerbanden?
Of die te hard reden en of die gingen spinnen en daar anderen bij betrokken. Fijn hoor, dat soort volk op de weg. Ben je zuinig op je auto, rij je op winterbanden, zou een ander die zich daar minder om bekommert je bij een ongeluk betrekken. Levensgevaarlijk. Ik ga zo min mogelijk de weg op.