Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Miss_Mii21 schreef:Valt mij wel op dat er best wat mensen parttime werken. Zou dat financieel echt niet redden, afgelopen maand 900 euro neergeteld voor m'n paard, hypotheek 1500 euro/maand, auto 450/maand (incl afschrijving, benzine). Moet hier echt minstens 36 uur werken (is bij ons wel fulltime) om alles rond te breien en dan nog steeds flink keuzes maken.... en dan verdien ik marktconform.
Ooit nog eens naar 4x 8 uur zou wel heerlijk zijn, voorlopig geen optie. Wil wel blijven werken, je hebt "later" immers ook nog een boterham nodig.
Miss_Mii21 schreef:Valt mij wel op dat er best wat mensen parttime werken. Zou dat financieel echt niet redden, afgelopen maand 900 euro neergeteld voor m'n paard, hypotheek 1500 euro/maand, auto 450/maand (incl afschrijving, benzine).
xmarliez schreef:Miss_Mii21 schreef:Valt mij wel op dat er best wat mensen parttime werken. Zou dat financieel echt niet redden, afgelopen maand 900 euro neergeteld voor m'n paard, hypotheek 1500 euro/maand, auto 450/maand (incl afschrijving, benzine). Moet hier echt minstens 36 uur werken (is bij ons wel fulltime) om alles rond te breien en dan nog steeds flink keuzes maken.... en dan verdien ik marktconform.
Ooit nog eens naar 4x 8 uur zou wel heerlijk zijn, voorlopig geen optie. Wil wel blijven werken, je hebt "later" immers ook nog een boterham nodig.
Het valt mij juist op dat de meeste mensen meer dan 32 uur werken. Ik vind 32 gewoon fulltime hoor. Je bent echt wel veel van huis als je meer dan 32 uur werkt. Als je verder weinig om handen hebt is veel werken niet erg (denk ik) maar als je thuis veel draaiende hebt te houden en ook nog gewoon rust wil dan vind ik het wel echt veel.
Het is natuurlijk per baan afhankelijk hoe veel je verdient. Ik kies bijv iedere keer bij een loonsverhoging voor minder uren werken dus mijn netto bedrag blijft hetzelfde daardoor. Mijn kosten zijn aardig hetzelfde iedere maand aangezien het meeste wel vast staat (hypotheek, water, elektra etc) en dan is het maar net hoe veel je zelf over wilt en/of moet houden.
Bloodymary schreef:xmarliez schreef:Het valt mij juist op dat de meeste mensen meer dan 32 uur werken. Ik vind 32 gewoon fulltime hoor. Je bent echt wel veel van huis als je meer dan 32 uur werkt. Als je verder weinig om handen hebt is veel werken niet erg (denk ik) maar als je thuis veel draaiende hebt te houden en ook nog gewoon rust wil dan vind ik het wel echt veel.
Het is natuurlijk per baan afhankelijk hoe veel je verdient. Ik kies bijv iedere keer bij een loonsverhoging voor minder uren werken dus mijn netto bedrag blijft hetzelfde daardoor. Mijn kosten zijn aardig hetzelfde iedere maand aangezien het meeste wel vast staat (hypotheek, water, elektra etc) en dan is het maar net hoe veel je zelf over wilt en/of moet houden.
Dat kun jij vinden, en ik gun het je van harte, maar fulltime is dus gewoon 40 uur. Exclusief de reistijd.
Miss_Mii21 schreef:Valt mij wel op dat er best wat mensen parttime werken. Zou dat financieel echt niet redden, afgelopen maand 900 euro neergeteld voor m'n paard, hypotheek 1500 euro/maand, auto 450/maand (incl afschrijving, benzine). Moet hier echt minstens 36 uur werken (is bij ons wel fulltime) om alles rond te breien en dan nog steeds flink keuzes maken.... en dan verdien ik marktconform.