Koekenpannen schoonmaken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:50

bij ons thuis vroeger moesten mijn zusje en ik altijd om de beurt afwassen, geen vaatwasser in huis.
De doodstraf stond op vet door de gootsteen spoelen !!!!! Dat is er zó ingeramd door mijn ouders dat ik nog nooit in mijn leven iets dor de gootsteen of wc heb gespoeld :D

Ik bewaar alle glazen potjes en plastic bakjes omgespoeld in een kast of tas. Alles gaat hier in een potje of pakje. En anders lat ik het stollen en gaat het in een boterhamzakje de vuilnisbak in. Restjs met een keukenrol uit de pan.

on topic:
Verder als er iets aangebrand is zet ik het onder water, beetje dreft erbij en aan de kook brengen, alles laat dan zo los.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 13:30

ElCamino schreef:
bij ons thuis vroeger moesten mijn zusje en ik altijd om de beurt afwassen, geen vaatwasser in huis.
De doodstraf stond op vet door de gootsteen spoelen !!!!! Dat is er zó ingeramd door mijn ouders dat ik nog nooit in mijn leven iets dor de gootsteen of wc heb gespoeld :D

Ik bewaar alle glazen potjes en plastic bakjes omgespoeld in een kast of tas. Alles gaat hier in een potje of pakje. En anders lat ik het stollen en gaat het in een boterhamzakje de vuilnisbak in. Restjs met een keukenrol uit de pan.

on topic:
Verder als er iets aangebrand is zet ik het onder water, beetje dreft erbij en aan de kook brengen, alles laat dan zo los.

Maar wat doe je dan met die glazen potjes en plastic bakjes? Recyclen bij PMD of glas? Dat mag namelijk eigenlijk niet... en glas in je restafval ook niet.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:55

Gewoon bij restafval! Ze bekijken het maar, ik gooi alles in een vuilniszak en dat gaat de ondergrondse container in. sorry

Ik scheid helemaal geen afval in mijn flatje, geen ruimte voor, is te klein.
Enige wat ik doe is lege flessen inleveren, en karton lever ik in op mijn werk.
Verder is alles restafval

Maar nu we toch op de keukengerei schoonmaak tips zitten :
Hoe maken jullie een zeer fijne zeef schoon ? ik zit altijd te rotzooien met de afwasborstel onder de kraan, eerst van de buitenkant naar binnen afborstelen onder stromend water, dan in het sop, weer afspoelen.... vind dat echt een crime....

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 06:27

ElCamino schreef:
Gewoon bij restafval! Ze bekijken het maar, ik gooi alles in een vuilniszak en dat gaat de ondergrondse container in. sorry

Ik scheid helemaal geen afval in mijn flatje, geen ruimte voor, is te klein.
Enige wat ik doe is lege flessen inleveren, en karton lever ik in op mijn werk.
Verder is alles restafval

Maar nu we toch op de keukengerei schoonmaak tips zitten :
Hoe maken jullie een zeer fijne zeef schoon ? ik zit altijd te rotzooien met de afwasborstel onder de kraan, eerst van de buitenkant naar binnen afborstelen onder stromend water, dan in het sop, weer afspoelen.... vind dat echt een crime....

Haha ik was al aan bedenken voor een nieuw item voor de schoonmaak! Jij heb hem gevonden. Ik spoel hem onderste boven af en zet hem zo boven in tussen de glazen jn de vaatwasser.

Werkt hier goed

Sodera

Re: Koekenpannen schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:31

Toevallig zag ik voor de zeef een hack op instagram recent: laat het water via een lepel op de zeef vallen, dan gaat het er beter doorheen.
Heb het zelf nog niet getest.
https://www.facebook.com/FOODbible/vide ... 389560403/

Ook vind ik voor een zeef een sponsje fijner dan een borstel..

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:19

ik deed het altijd zoals op dat filmpje HAHAHAHA, ik ga de lepel uitproberen.
En een sponsje gaat ook wel idd maar blijft het een ding vinden...