Vakantie from hell? Wat heb jij meegemaakt op vakantie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 21:26

Cayenne schreef:
foxy80 schreef:
- ten huwelijk gevraagd worden door je ex. De eerste avond van je vakantie. Op duizenden kms van huis. Op een 'groot' eiland van 800 m lang. En nog boos worden omdat ik naar huis wou bellen om dat te vertellen.

Dit vind ik ergens wel heel lief bedacht, maar ergens ook niet handig wanneer jij aan het stuiteren bent om het thuis te vertellen := Waarom werd hij boos?

Het was niet lief, hij moest zijn zin krijgen nl een aanzoek in het zand. Alleen had ik na 24 u reizen en jetlag 0,0 zin om op een strand te gaan staan. Vroeg hij het maar in zijn onderbroek op het hotelbed. En ik mocht niet naar huis bellen want dat was te duur vond hij.

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 21:31

Dallista schreef:
laura1987 schreef:
Wat een vreselijke verhalen komen hier langs.
Het 'ergste" wat ik heb meegemaakt is dat wij jaaaaaaaren geleden naar Curaçao zouden vliegen. Helaas was er een uitbarsting van een vulkaan in ijsland die voor een aswolk zorgde. Hierdoor werd onze vlucht met dagen vertraagd, waardoor wij uiteindelijk helemaal niet konden gaan omdat mijn werk niet meewerkte.

Ook voorjaar 2010 zeker? :') de Eyjafjallajökull

Haha, wij ook en het was onze huwelijksreis :')

En we hebben een keer meegemaakt dat wij overdag lekker aan het wandelen waren en toen we terug kwamen in het hotel waren we ineens verplaatst naar een andere kamer, onze spullen waren allemaal al over gebracht en dat wij specifiek voor een een kamer aan de achterkant (=duurder) hadden betaald maakte niet uit in de discussie. Daar gaan we dus niet meer naartoe :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-25 21:40

foxy80 schreef:
Cayenne schreef:

Dit vind ik ergens wel heel lief bedacht, maar ergens ook niet handig wanneer jij aan het stuiteren bent om het thuis te vertellen := Waarom werd hij boos?

Het was niet lief, hij moest zijn zin krijgen nl een aanzoek in het zand. Alleen had ik na 24 u reizen en jetlag 0,0 zin om op een strand te gaan staan. Vroeg hij het maar in zijn onderbroek op het hotelbed. En ik mocht niet naar huis bellen want dat was te duur vond hij.

Wauw, nee dan is het idd niet zo romantisch als dat ik dacht dat het was :=
Bijzonder! En duidelijk waarom het nu je ex is :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 22:34

Wij gingen met de auto en 2 honden naar Oostenrijk mijn broer en schoonzus reden achter ons aan. Vlak bij de grens bleek er iets te zijn met de auto van mijn vader, ANWB er bij en we konden weer verder. Uren later staan we op een parkeerplaats en zegt mijn vader tegen mijn broer jou v snaar is kapot. Ze zijn allebei auto monteur. Alles was dicht in het weekend en gelukkig toch nog een garage gevonden. Toen er onderweg in een bocht een kettingbotsing was, mijn vader schoot snel naar de andere baan, mijn broer klapte er op. Na 24 uur kwamen we aan in Oostenrijk.
Na 2 dagen brak er iets af bij de autostoel van mijn vader, gelukkig kon de buurman het fixen. Na 10dagen weer naar huis gegaan alles ging goed tot de grens toen was het onze auto die er mee op hield. Toen riep mijn vader ik ga voortaan met een bus.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 22:35

Dit is geen best topic om te lezen als je volgende week op vakantie gaat, gelukkig blijven we in eigen land _O-

Wij hadden in 2019 bij een reisbureau een prachtige vakantie van 4 weken geboekt naar Canada, huurauto, we hadden al mooie routes bedacht en zouden familie opzoeken. Alleen zouden we in 2020 gaan, dat ging dus mooi niet door. :evaw:

(We zijn nog steeds niet geweest, ik kan het niet aan om de honden vier weken niet te zien, en die hadden we nog niet in 2020 _O- )

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 22:54

Ik heb een orkaan van Categorie 5 meegemaakt in Mexico (2005). Holy moly wat een ervaring en brute kracht was dat zeg. Gelukkig goed mee weggekomen, het hotel was "hurricane proof" maar was nog niet eerder uitgetest. Was goed verwoest iig...maar vooral erg te doen gehad met de lokale bevolking daar.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 23:04

Geen drama voor ons, maar wel 'anders dan anders'. (In het pre-digitale tijdperk - ik was 19)
Met een vriendin kampeerde ik op een camping vlakbij de Middelandse Zee
We waren een dagje naar Cannes gegaan met de trein. Toen we in de avond terug wilden, was onze trein er niet. We hadden geen idee wat er aan de hand was. De stationsomroeper was druk aan het praten, onverstaanbaar voor ons.
Er was een Duits echtpaar, wat iets meer begreep en ons aanbood dat we konden aansluiten bij hen. We stapten in de eerste trein die beschikbaar was. De trein reed een kilometer het station uit en stond toen stil - naast diverse andere treinen.
Er was bosbrand in het gebied waar we doorheen moesten. Vanuit de trein konden we dat zelfs zien. Best spannend, we zagen auto's uit dat gebied rijden, maar huizen bleven natuurlijk achter.
We hadden een paar tomaten, zij een paar koekjes. De Duitser heeft nog wat eten in andere trein kunnen kopen.
We hadden mazzel, er was slaapgelegenheid (cougette), en zijn toch gaan slapen. Rond 04.00 kwam de trein weer in beweging. We reden door het verbrande gebied, met her en der nog vuur. Aangekomen op het station (waar veel mensen op de grond lagen te slapen) in de buurt van onze camping, zijn we met een taxi naar de camping gegaan. De camping was gelukkig niet betrokken.
We hadden thuis dus wel iets te vertellen na dit avontuur.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 00:05

Wel een keer met een vriendin die elke avond in bed haar geld en travelers cheques aan het tellen was.ze wilde ook bijna nergens heen.O ja, in een supergrote supermarkt in Frankrijk onze oudste van toen 4 kwijtgeraakt.Ik heb het nog nooit zo benauwd gehad.We konden ook geen woord Frans.Vanaf toen alleen in België en Duitsland geweest.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 00:15

'from hell' zou ik het niet noemen. Iedereen was lichamelijk oké... Maar een auto-ongeluk in het zuiden van Frankrijk was geen toffe ervaring. Een tegemoetkomende auto kwam op onze baan. Auto was total loss, en we zijn met de trein weer thuisgekomen.

De nasleep was wel serieus pittig. Het besef dat je echt een ongeluk gehad hebt.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 08:20

Ik mijd Disney: 3 keer geweest en 3 keer ziek.

1e keer als kind. Het ging sneeuwen met een behoorlijk pak sneeuw. Mijn schoenen bleken daar niet tegen te kunnen en dus had ik ijsvoetjes. Mijn ouders toen veel te dure Disney schoenen gekocht. Maar daarna kreeg ik toch een flinke griep. We zijn uiteindelijk in 3 attracties geweest en toen naar huis gegaan.

2e keer met vrienden. Op dag 2 werd ik ziek. Ook weer een flinke griep. En ik was de enigste met rijbewijs, dus moest zelf terugrijden naar huis . Met paracetamol op toch nog in wat attracties geweest en naar de vuurwerkshow gekeken.

3e keer met mijn vriend en een ander stel. Ik werd natuurlijk weer ziek. Gelukkig dit keer pas in de nacht richting de laatste dag. Ik was constant aan het overgeven. Kon niks binnen houden. Nog niet eens het kleinste slokje water. De anderen wilden nog graag het park in, maar ik kon niet meer in de hotelkamer blijven. Geloof me: kotsend op een openbaar toilet, terwijl je je heel slecht voelt is echt verschrikkelijk. We zijn wel wat eerder weggegaan dan de planning was. Maar kotsmisselijk en autorijden is ook geen pretje. Door mijn eerdere Disney ervaringen had ik gelukkig met de complete apotheek meegenomen. Daarin zat toevallig ook een eerder voorgeschreven middel tegen misselijkheid. Dat hielp!

Maar je raad het al: ik gan niet meer naar Disney. Dat is me blijkbaar niet gegund :+

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 08:22

Op de terugreis vanaf Congo vast komen te zitten In Istanbul tijdens de coup is denk ik wel mijn dieptepunt. :=

Congo zelf was al heel bijzonder. Avond 1 werden we beroofd, waardoor mijn chauffeur uit de auto sprong en weg rende. Ik zat daar in de auto met een rij van 10 mensen dik om de auto heen die met hun handen op de ramen gedrukt stonden naar binnen te gluren. Ik voelde me echt een aapje in een circus :') Daarna stond ik ingezeept onder een douche waarvan het water ineens niet meer werkte en ze probeerde je echt overal op te lichten. Zelfs in de supermarkten en hotels. Heel irritant. Wel een heel bijzonder land en ik wist ook van tevoren dat het niet echt een typisch vakantieland was. Wel van genoten verder!

Dan. De coupe was al gestart voor we geland waren, dus we stapten het vliegtuig uit en overal was chaos. Een grote wirwar van huilende en schreeuwende mensen en mensen die bloedend op de grond lagen, harde knallen en overal chaos. Ze hadden ons niks verteld in het vliegtuig dus we hadden geen idee wat er gebeurd was. Terroristische aanval was onze beste gok. Uiteindelijk hadden ze de VIP lounge open gezet en daar kregen we eindelijk informatie over wat er aan de hand was.

En daar sta je dan. Je kunt nergens heen. De overstap was uiteraard geannuleerd dus het enige wat we konden was wachten. Uiteindelijk bijna 24 uur op het vliegveld gebivakkeerd tot er ineens terug gigantische chaos was en we allemaal zo snel mogelijk het vliegveld af moesten. Met bussen werden we afgevoerd naar verschillende hotels waar we nog 2 dagen zijn verbleven omdat er geen vluchten waren. Was een leuk telefoontje naar mijn werkgever want ik had de dag na terugkomst moeten werken *D

Uiteindelijk kon mijn (nu) ex een vlucht krijgen en moest ik nog 1 dag alleen in Istanbul blijven. Doodeng vond ik dat.

Achteraf vind ik het wel bijzonder meegemaakt te hebben, maar echt ideaal zou ik het niet noemen. Wel blij dat dit op de terugreis was zodat mijn echte vakantie niet ingekort werd.
Laatst bijgewerkt door Cubone op 01-09-25 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 08:36

prompter schreef:
Nooit echt ellende gehad gelukkig, maar wel iets opmerkelijks en dat nog wel in Nederland :D. Wij waren in een septembermaand in een mooi luxe huisje op het strand van Hoek van Holland. Ik vond het zo leuk dat het huisje op een soort verhoginkje stond van palen. waarom zouden we snel genoeg merken :)).

In september verwacht je geen echte storm. Die kwam wel! Hele huisje schudden, maar het was wel een spectaculair gezicht om al dat zand aan te zien komen waaien. En toen de storm was gaan liggen en we buiten gingen kijken, lag het zand tot aan de verhoging - dat zou anders tegen de voordeur aan gelegen hebben als die op strandniveau was geweest :=

Het pad achter de huisjes was gewoon weg, daar moest een shovel voor komen om dat weer vrij te maken. En de terrassen van de strandtenten :wow: . Daar lag het zand meer dan een meter hoog, alleen de bovenkant van de stoelleuningen stak er soms nog boven uit. Ook daar moest een shovel komen. Omdat de strandtenthouders kennelijk ook niet allemaal een septemberstorm verwachtten, hadden ze ze hun meubilair niet in veiligheid gebracht. Ik heb nog nooit zoveel zand bij elkaar op een hoop gezien :D

Totaal niet het doel van dit topic, maar ik heb die strandhuisjes opgezocht en opgeslagen, want die zien er wel heel leuk uit _O-

prompter

Re: Vakantie from hell? Wat heb jij meegemaakt op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 08:39

Die zijn ook leuk Foaly! In de ochtend vanuit je slaapkamer raam de zee zien, in de avond de zonsondergang. Maar ze zijn inmiddels al twee keer zo duur als destijds :=

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 08:45

Iris82 schreef:
Emori schreef:
Dit jaar heeft m’n hond een vishaak opgevreten op de camping en was ik €2000 kwijt voor de operatie :=

Was jij diegene die in de krant stond? :D

Ik weet van niks, was er nog een hond zo stom om dat te doen dan? :))

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 08:47

Echt hele rare dingen heb ik niet meegemaakt, maar in een tent met een storm was wel een ervaring. We gingen proefkamperen met een tent, een weekend in Drenthe. Wij op vrijdagavond naar Drenthe. Regenen, maar echt heel erg ook. Wij komen op de camping en die mensen hadden ons niet eens meer verwacht vanwege het weer. Maar goed, het was even droog, dus wij die tent opgezet. Nacht ging prima, lekker geslapen. En toen gaven ze storm op. Wij wonen zelf op Texel, dus hadden zoiets van, zal wel meevallen. We zijn wel wat gewend zeg maar. En hoe erg kan het nou helemaal worden in Drenthe? Nou best heftig in een tent! Het werd ook daar windkracht 8, thuis op Texel was het kracht 9/10 en gingen bomen om. Wij hingen aan de tentstokken om die tent niet de lucht in te laten vliegen. En regenen ook nog. Toen het wat minder werd toch maar op pad om ergens te gaan eten en duimen dat die tent er nog zou staan als we terug kwamen. Gelukkig was dat zo. Wat een ervaring. En ook de laatse keer dat we in een tent gekampeerd hebben

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 08:48

prompter schreef:
Die zijn ook leuk Foaly! In de ochtend vanuit je slaapkamer raam de zee zien, in de avond de zonsondergang. Maar ze zijn inmiddels al twee keer zo duur als destijds :=

Ze zijn wel prijzig ja := Gelukkig ga ik meestal in het laag-laag-laagseizoen, dus dan is het nog enigszins te betalen _O-

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 08:53

Wij maken tot nu toe geen hele heftige dingen mee.. en ook geen red mijn vakantie dingen (kent iemand Rob Geus nog?)

Maar wel kamperen in NL, 2021 meivakantie, net terrassen open. Met tent. Partner werd zwaar vermouden dus we zaten vast :') en toen kwam er een zuidwester over dus leeftent stuk _O-

En vorig jaar.. snellader voor de auto waar we hadden geladen was afgebroken in onze auto kennelijk. Konden niet meer laden, auto weggetakeld, wij in een taxi want er waren nergens huurautos in de regio.. en iedereen sprak alleen italiaans. fantastisch _O-

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 09:07

Ik kreeg op de toendra van IJsland kiespijn. En niet zomaar een beetje, maar gewoon de ergste pijn die je je kunt voorstellen! Na een nacht schreeuwend van de pijn rondjes te hebben gelopen (sorry andere campinggasten!) ging ik toch maar een tandarts opzoeken. (Mensen die mijn reistopics volgen kennen dat verhaal.)

Nou is de gezondheidszorg in IJsland geweldig, maar het trekken van rotte verstandskiezen heeft wel ietsje meer voeten in de aarde. Dat moest echt wel wachten tot ik terug in Nederland was. Gelukkig kon de tandarts een antibioticakuurtje ritselen (ja ritselen, want helemaal legaal ging dat niet) en leerde hij mij ook wat ik allang had moeten weten: dat je tegen zenuwpijn geen paracetamol maar ibuprofen moet slikken.

Mede daardoor kan ik er achteraf wel om lachen. Ik heb er geen traumatische herinneringen aan overgehouden en het weerhield me al helemaal niet van verdere vakanties. Maar als je het hebt over "helse ervaringen op vakantie": die pijn was er wel eentje...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 10:21

daantjuhhh schreef:
Verkering die uitgaat op dag 2 vakantie Cuba.
En dan nog 10 dagen een hotelkamer moeten delen.

Ah, ik ben niet de enige _O-

Afgelopen juli, tig keer gevraagd of hij nog wel samen op vakantie wilde.. Ja, dat wilde hij wel ondanks dat de relatie al niet lekker liep. Echt een gevalletje 'Het is erop of eronder vakantie.' En wij gingen naar Turkije. Ik weet niet of ik die vakantie meer heb gehuild of gezweet. Anyway: Met nog 3 dagen op de teller ging het uit. Kreeg ik ook nog te horen dat ik de laatste dagen niet heel gezellig was. (JOH!!)

Maargoed, ik weigerde om het 'de zomer dat mijn relatie uit ging' te noemen. Dus ik zat 3 weken later op het vliegtuig naar New York.
(Wat ook bijna mis ging, want ik vloog van Dusseldorf naar Amsterdam en daarna door (scheelde 400euro). Dikke vertraging in Dusseldorf waardoor ik de aansluiting op Schiphol bijna mistte. Ik heb gesprint van gate B naar E, was in 20 minuten bij de gate én 10 minuten voor vertrek vliegtuig. Overigens heel blij dat ik toen niet met mijn ex was, dat was 1 dikke ruzie geworden _O-)

Ohja, in 2021 ook een aansluitende vlucht gemist vanwege storm bij vertrek in Nederland. Ik kan uit ervaring zeggen dat 14 uur op t vliegveld van Nairobi níet leuk is. Vliegveld Eindhoven is groter.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 10:44

Geen vakantie van hell, wel meegemaakt!
Wij waren op vakantie geweest in Mauritius en ook een overstap op Nairobi. Daar aangekomen was de vlucht van Nairobi naar huis overboekt en stonden er een mannetje of 30/40 voor de gate van een vliegtuig die dus al vol was. Er waren nog 4 stoelen over. De grond stewardess vond dat we maar onder elkaar moesten besluiten wie er mee mochten. We vlogen op zondag en moesten allebei maandag werken. Mijn man moest op maandag de hele dag opereren, maar dat was niet goed genoeg. Uiteindelijk zijn er 4 Amerikaanse toeristen gekozen, want "hun safari's in Zuid-Afrika waren al betaald en non-refundable." Een vrouw vloog terug omdat haar moeder op sterven lag, mijn man moest opereren de volgende dag, maar de keuze viel uiteindelijk op die stomme toeristen :') . Uiteindelijk werden natuurlijk de mensen met de grootste bek gekozen, en dat zijn altijd Amerikanen :') .
Mijn man heeft geen visum nodig voor Kenia, maar ik wel. Dus snel een 24 uurs visum gehaald op het vliegveld en toen naar een hotel wat geregeld werd door de luchtvaartmaatschappij. Uiteindelijk nog $600 gekregen, dat kostte de hele vakantie ons bijna hahah!

Maanden later kreeg het nog wel een staartje, toen ik aanzoek moest doen voor een verblijfsvergunning zagen ze mijn 24 uurs visum en omdat Kenia een yellow fever gebied is, moest ik een yellow fever certificaat aanleveren. Die had ik natuurlijk niet, dus ik kon mooi naar de travel clinic om een yellow fever inenting te krijgen zodat ik het boekje kreeg := .

germie

Re: Vakantie from hell? Wat heb jij meegemaakt op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 11:36

Die vrouw wiens moeder op sterven lag had natuurlijk voor moeten gaan, maar voor hetzelfde geld was het gewoon een smoes om maar mee te kunnen. Dat is net als moeten opereren, dat is dus gewoon werken en voor iedereen die een dag later moet werken is dat even belangrijk.
En ook voor die Amerikanen is het belangrijk dat ze verder kunnen, want tja, geld krijg je inderdaad niet terug. Dus hoe moet je dan kiezen uit zoiets? Wat er gekozen wordt, het is nooit goed. Maar als je inderdaad niet mee mag is dat wel een ramp.

Hier trouwens in 2022 een horror zomer gehad. Door een hond gebeten en dus gewoon geen zomer gehad. Daar heb ik nog steeds last van, want verloren tijd krijg je niet terug. Mijn droomreis is niet doorgegaan en nu gewoon domweg te duur geworden.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 11:53

germie schreef:
Die vrouw wiens moeder op sterven lag had natuurlijk voor moeten gaan, maar voor hetzelfde geld was het gewoon een smoes om maar mee te kunnen. Dat is net als moeten opereren, dat is dus gewoon werken en voor iedereen die een dag later moet werken is dat even belangrijk.
En ook voor die Amerikanen is het belangrijk dat ze verder kunnen, want tja, geld krijg je inderdaad niet terug. Dus hoe moet je dan kiezen uit zoiets? Wat er gekozen wordt, het is nooit goed. Maar als je inderdaad niet mee mag is dat wel een ramp.

Hier trouwens in 2022 een horror zomer gehad. Door een hond gebeten en dus gewoon geen zomer gehad. Daar heb ik nog steeds last van, want verloren tijd krijg je niet terug. Mijn droomreis is niet doorgegaan en nu gewoon domweg te duur geworden.

Jij wil nu beweren dat qua werk iemand opereren (wellicht levensreddend) net zo belangrijk is als zorgen dat het snoepvak aangevuld is?
Werk is werk, maar sommige werkzaamheden zijn iets minder tijdgebonden en dus minder belangrijk dan andere hoor....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 13:06

Sky_As schreef:
germie schreef:

Jij wil nu beweren dat qua werk iemand opereren (wellicht levensreddend) net zo belangrijk is als zorgen dat het snoepvak aangevuld is?
Werk is werk, maar sommige werkzaamheden zijn iets minder tijdgebonden en dus minder belangrijk dan andere hoor....

Nja, dat het vliegtuig overboekt is met 30man en de passagiers dan maar zelf moeten kijken wie er mee mag slaat al nergens op :+

Als je de volgende dag moet opereren heb je idd belangrijk werk, maar het is ook nogal risicovol als je dan pas de dag ervoor vertrekt naar huis.

Voor beide kanten valt wat te zeggen. Uiteindelijk wint toch altijd degene met de grootste waffel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 14:00

Sky_As schreef:
germie schreef:

Ik beweer niets, maar geef aan hoe moeilijk het kiezen dan is. Wat je ook doet, het is nooit goed. Iedereen vindt altijd zijn eigen reden het belangrijkst. Dat is dus het vervelende. En voor degenen die dan niet mee mogen is het altijd een ramp. Dat is wat ik er mee aan wil geven. En ook is niet elke werkgever even amused als je niet komt, of je nu vakkenvuller bent of chirurg. Het kiezen is in feite niet te doen.
De andere kant is dan weer dat je er ook voor kunt kiezen om een dag eerder terug te gaan zodat je van jezelf uit al een dag speling hebt (ik weet het, doe ik in principe ook niet).

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 14:20

Kookaburra schreef:
'from hell' zou ik het niet noemen. Iedereen was lichamelijk oké... Maar een auto-ongeluk in het zuiden van Frankrijk was geen toffe ervaring. Een tegemoetkomende auto kwam op onze baan. Auto was total loss, en we zijn met de trein weer thuisgekomen.

De nasleep was wel serieus pittig. Het besef dat je echt een ongeluk gehad hebt.

Ohh wat erg! Kregen jullie geen vervangend vervoer van de reisverzekering? Al je bagage in een trein stoppen en tig keer overstappen lijkt me geen pretje...

Wij hebben ooit onze Mitsubishi spacestar in de prak gereden bij Lyon. Ja, mijn man viel in slaap in de file... Auto was total loss, wij gelukkig niks want we reden niet hard. We kregen toen een splinternieuwe granc scenic te leen, vergoed door de reisverzekering. Aangezien wij altijd oude bakken rijden was dit een ongekende luxe ;)