Wat was je grootste miskoop?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:12

Niqui schreef:
De slowcooker. Gekocht om stoofvlees te maken. Dat heb ik een aantal keer gedaan, maar nu eten we nauwelijks nog rundvlees en staat hij te verstoffen in de kast.

Idem dit inderdaad.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:20

Ik doe aan kitesurfen en je hebt een harnas (trapeze) om waar je de kite-uiteinde inhaakt. Dan vliegt hij niet zomaar weg.

Nou, mijn gedroomde trapeze van 500 euro ligt al 2 jaar te verstoffen. Hij doet zo'n pijn aan de ribben dat ik maar ben overgestapt op een andere :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:24

Snippergroen schreef:
Mijn Techweise stoomreiniger. Blij met het concept hoor! Maar mijn huis is te schoon om er echt satisfying mee aan de slag te gaan. Ik zie geen verschil tussen zelf schoonmaken en dat ding er opzetten :') En in de badkamer op de koude tegels geeft ie zoveel stoom dat ik steeds na een paar seconde moet stoppen omdat ik anders niks zie :D

Dus mocht iemand lifehacks hebben voor dat ding die onze samenwerking beter maken, let me know :')

Oh! Wilde deze aanschaffen. Vooral voor tussen de voegen in de badkamer. Ik ga nu steeds los met een tandenborstel.

Is het vooral het visuele/gevoel way het een miskoop maakt? Of maal je zelf beter schoon? Had hrt idee day het ook minder energie kostte dan zelf schrobben

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:28

Raineri schreef:
Snippergroen schreef:
Mijn Techweise stoomreiniger. Blij met het concept hoor! Maar mijn huis is te schoon om er echt satisfying mee aan de slag te gaan. Ik zie geen verschil tussen zelf schoonmaken en dat ding er opzetten :') En in de badkamer op de koude tegels geeft ie zoveel stoom dat ik steeds na een paar seconde moet stoppen omdat ik anders niks zie :D

Dus mocht iemand lifehacks hebben voor dat ding die onze samenwerking beter maken, let me know :')

Oh! Wilde deze aanschaffen. Vooral voor tussen de voegen in de badkamer. Ik ga nu steeds los met een tandenborstel.

Is het vooral het visuele/gevoel way het een miskoop maakt? Of maal je zelf beter schoon? Had hrt idee day het ook minder energie kostte dan zelf schrobben

Om het goed en bacterievrij schoon te maken moet je langzaam over het betreffende oppervlak. En dan ben ik zelf met een schrobber een stuk sneller. Maar dan is het wellicht weer niet bacterie vrij op dat moment :) Ik vind het wel prettig voor kieren en hoekjes en ook krijg ik mijn vloer het beste schoon met de stoomreiniger, maar het vraagt wel geduld want je moet er de tijd voor nemen.

Dus meestal maak ik zelf schoon en eens per maand pak ik de stoomreiniger erbij voor de hoekjes, kiertjes en de vloer.

Foaly

Re: Wat was je grootste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:58

Niet echt een aankoop, maar mn haar pastel lila laten verven. 300 euro, 4 uur in de stoel gezeten, zag er prachtig uit en na drie keer wassen was de kleur eruit en was mn haar alleen nog maar wit van de bleek _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:10

Niqui schreef:
De slowcooker. Gekocht om stoofvlees te maken. Dat heb ik een aantal keer gedaan, maar nu eten we nauwelijks nog rundvlees en staat hij te verstoffen in de kast.

Maar je kan er zoveel mee doen!
Vol-au-vent
Gewoon gebakkken kippenbillen (aanbraden in boter, peper, zout en dan 4-6 uur op low, de sappigste kippenbillen dat je hebt gegeten!
Hutsepot (alles erin, lekker 12 uur sudderen en dan doordraaien)
alle soorten curry's (idem, alles erin, 12 uur sudderen, serveren met rijst. Ik doe zelfs al mijn rauwe ingredienten inclusief bouillonblokjes, kruiden, currypasta in een ziplokzak en vries in. Dag ervoor uithalen, smorgens in de slowcooker en 's avonds kruidige geurende curry!)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:19

Foaly schreef:
Niet echt een aankoop, maar mn haar pastel lila laten verven. 300 euro, 4 uur in de stoel gezeten, zag er prachtig uit en na drie keer wassen was de kleur eruit en was mn haar alleen nog maar wit van de bleek _O-

Dé reden dat ik het al jaren zelf doe. Weliswaar niet meer groen, blauw of oranje zoals vroeger, maar 'gewoon' blond.
Eén van de keren dat ik het nog wel door een kapper liet doen heb ik iemand van het personeel gevraagd om een broodje voor me te halen want ik ging zowat van de graat van de honger door het lange zitten ;)

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:20

Ik heb er hele lading, maar 1 daarvan is de bakfiets om met de hond op pad te gaan. Ik zag mezelf al helemaal fietsen met wapperende haren /hondenoren en een lach op mijn gezicht en blije kop van de hond.

Daadwerkelijk was het, ik werd paars van het zware trappen (niet elektrisch), hond kon er zelf niet inkomen en ik kon zo'n 50 kg over de rand tillen. Hij vond het wel prachtig, ik was al moe voordat we bij een mooi gebied aankwamen voor een wandeling :+

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:23

c_alsemgeest schreef:
Dahlia85 schreef:

Ik heb mijn hap kwark terug in de kom gelachen toen ik dit las tijdens t ontbijt... hahahah!

En de stem is nog zweveriger dan dat ik in woorden kan typen :')

Ik ben haast geneigd hem te kopen, puur voor die ervaring haha

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:29

DubbelFun schreef:
Foaly schreef:

Dé reden dat ik het al jaren zelf doe. Weliswaar niet meer groen, blauw of oranje zoals vroeger, maar 'gewoon' blond.
Eén van de keren dat ik het nog wel door een kapper liet doen heb ik iemand van het personeel gevraagd om een broodje voor me te halen want ik ging zowat van de graat van de honger door het lange zitten ;)

Dat laatste vind ik ook wel echt niet oke, dat ze je daarin niet voorzien als je er zolang zit En veel geld achterlaat ook nog. Maar misschien ben ik verwend haha. Ik heb lange haren, laat balayage techniek verven en zit gerust tot 7u in de salon afhankelijk van of er nog extra ontkleurd moet worden, vaker uitwassen, bij verven, etc. Ik word door de dag heen constant voorzien van drinken/luxe koffie's e.d. met snackjes erbij en tussendoor een luxe belegd broodje, cup a soupje word aangeboden, ze lopen met koekjes rond enz :')

Maar ik betaal bij de huidige kapper steeds meer geld en het is echt onbetaalbaar geworden. Met de huidige kleur welke ik had, paars tinten, is tijdens de vakantie op mallorca door het zwemmen en de zon ook bijna alles eruit gegaan qua kleur (gelukkig heb ik er wel een half jaar van kunnen genieten alsnog haha). Ik ga nu ook even kijken om zelf eens een kleur er doorheen te doen, want deze luxe uitgave moet ik sowieso wat gaan inperken. Woon kort van DL, dus ga daar binnenkort eens shoppen :j M'n beste vriendin kan ik wel strikken om te helpen met verven.

--

Miskoop hier is vanalles wel. Vaak bv apparaten voor in huis die we uiteindelijk dan niet gebruiken. Denk aan slushie maker - voor onze zoon -, maar ook bv de sodastream. Gebruiken we dus praktisch nooit eigenlijk en staat merendeel van de tijd stof te vangen in de kelder. Zo zonde :') Maar wegdoen vind ik moeilijk, want voor die enkele keer dat we wel willen gebruiken, staat ie er wel mooi om te pakken zeg maar haha.

Of dingen die ik in een opwelling koop als ik een nieuwe hobby of sport wil doen. Skeelers die bv al nieuw zo'n 4 jaar in de kelder staan, dat soort grapjes. :')

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:37

Foaly schreef:

Hetzelfde hier, maar dan roze/paars :+
En ik wist dat het geen permanente verf was, goed over ingelicht tijdens de behandeling en me ingelezen enzo. Daarna dus ook nog honderden euro’s aan verf en speciale shampoos en conditioners uitgegeven om het zelf te doen maar dat bleef nog minder lang zitten dan bij de kapper (zelfs met hetzelfde merk!), elke keer na 1x wassen de kleur al voor 90% eruit. Zelfs als ik volledig koud was :') en dat zou dan semi-permanente verf moeten zijn. Ik kreeg het maar niet voor elkaar en er was niet tegenop te verven, kan er nog kwaad om worden wat een verspilling van tijd en geld dat was. Maar die kleuren zijn zo leuk… Zou echt graag permanente haarverf in fantasy kleuren willen.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:39

Ik heb dit vooral met luxeproducten voor paarden. Bijvoorbeeld mooie luxe halsters. Ik vind het zonde om ze te gebruiken want ik ben bang dat ze vies worden of kapot gaan. Dus gebruik ik ze nooit. Zonde, want waarom heb je ze dan. :+

Hetzelfde met dure merkkleding voor kinderen. Dat koop ik dus ook niet meer, want ze mogen het dan nooit aan want dan wordt het vies of gaat het kapot. :') Tegenwoordig hier dus gewoon kinderkleding dat goedkoper is en best vies mag worden. Wel zo relaxt voor mij als ouder. :+

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:42

Memories schreef:
Foaly schreef:

Hetzelfde hier, maar dan roze/paars :+
En ik wist dat het geen permanente verf was, goed over ingelicht tijdens de behandeling en me ingelezen enzo. Daarna dus ook nog honderden euro’s aan verf en speciale shampoos en conditioners uitgegeven om het zelf te doen maar dat bleef nog minder lang zitten dan bij de kapper (zelfs met hetzelfde merk!), elke keer na 1x wassen de kleur al voor 90% eruit. Zelfs als ik volledig koud was :') en dat zou dan semi-permanente verf moeten zijn. Ik kreeg het maar niet voor elkaar en er was niet tegenop te verven, kan er nog kwaad om worden wat een verspilling van tijd en geld dat was. Maar die kleuren zijn zo leuk… Zou echt graag permanente haarverf in fantasy kleuren willen.

Wat jammer! Maar waarom koop je dan nu niet gewoon zelf een gekleurde toner bij een online kapperszaak? Zo simpel als wat om dat er zelf in te doen.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:45

Mijn Dyson steelstofzuiger was toch wel een grote miskoop. Alleen op de Turbo stand wilde hij redelijk zuigen, maar dan was de batterij met 5 minuten leeg. Voor dat geld verwacht je gewoon veel meer!

Ik ben dan wel weer heel erg blij met de elektrische eierkoker, je zet hem aan en hebt er geen omkijken meer naar totdat hij piept, ideaal! Maar ik heb dan ook altijd een hekel gehad aan eieren koken in een pannetje :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:47

Hutcherson schreef:
Niqui schreef:

Idem dit inderdaad.

Oh dat is hier inderdaad ook een miskoop geweest. Hij is nagenoeg nieuw en staat op de kast niets te doen. Gisteren heb ik hem verplaatst met het idee hem weg te doen. Dus bedankt voor de reminder, ik zal eens een gegadigde zoeken.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:54

Een (tweedehands) step. Ik wilde ermee naar bos e.d. om daar te kunnen steppen. Maar hij past heel moeilijk in de auto en is een ontzettend gehannes. Dus laat maar.

Een eierkoker, altijd kapotte en leeggelopen eieren. Echt 3 x niks.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 14:02

Oh ik heb inmiddels 6 slowcookers...
Maak er zoveel in.

Mijn grootste miskoop is wel de keukenmachine om te hakken enz
Staat stof te happen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 14:02

zit er geen gaatjes prikker bij je eierkoker?
Zit hier in de maatbeker.

Ik gebruik dat ding dus juist altijd.
Maar zie bij vele dus niet :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 14:06

Foaly schreef:

Ik had ooit heel mooi diep rood, na 2x wassen was ik clown Bassie oranje :+ _O-
Mijn haar houdt sowieso kleur slecht vast.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 14:09

JorineV schreef:
MarlindeRooz schreef:
Soda stream... ik wil hem niet weg doen. Maar ik vind de prik eigenlijk niet sterk genoeg. Maar ik vind echt veel prik heel lekker. Ik vind cola uit een fles ipv een blikje daarom al wat "flauw". :=

Maar dan geef je 'm toch gewoon wat pompjes extra..?

Nee ik krijg het nooit precies goed haha.

Ik heb een goedkope stofzuiger van de Lidl webshop. Zonder snoer en zonder zak. 130 euro. Echt super ding!!!!

Ja de accu kan niet lang mee en het is geen Dyson. Maar dat weet je voor dat geld.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 14:18

Nu ik stofzuigers zie... Wij hebben daarentegen van de lidl een stofzuiger gehad met snoer en dat was zo'n beetje de miskoop van het jaar. Die hebben we na een paar maanden moeten vervangen omdat ik echt aggressief werd van hoe crap het ding was :') *we hadden MIELE ervoor dus dat is natuurlijk wel een verschil ook.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 14:19

Hee eindelijk een topic waar ik mn frustratie kwijt kan!

Een elektrische "relax" bank van € 2000(!), ja, echt waar, tweeduizend euro!!
Samengesteld in de showroom, precies het model, stofje, stiknaden, kleuren naar ons zin, èn met een dubbele elektrische zitting. Kost wat, maar dan heb je ook iets helemaal naar wens, toch? Toch?!
>;)
Nou... deze bank is helemaal niet gemaakt om te relaxen, eigenlijk niet eens om op te zitten! Door de andere stof die we kozen dan het showmodel had, is de bank totaal anders van vorm, geen mooie strakke vormen maar heel bol wat de bank meteen een suffe uitstraling geeft, en het hoofdeel daardoor tegen je hoofd aanduwt als je "normaal" op de bank wil zitten, waardoor je rug geen steun heeft en je nek en hoofd naar voren drukt. Wanneer de bank uitklapt is er eigenlijk geen enkele stand waarbij je überhaupt kan zitten met je benen omhoog, maar wordt het direct een lig uitvoering. Maar dan kun je tenminste wel lekker liggen op de bank toch?! Nee! De uitklap waar je benen op liggen is een houten plaat! Waar de rest van de bank teveel vulling lijkt te hebben, heeft dit gedeelte niks aan vulling of iets wat het enigszins comfortabel zou kunnen maken. Het woord bingewatchen kennen we hier niet, want binnen 1 aflevering van een gemiddelde serie zijn je kuiten afgestorven of je kiest ervoor om in zit stand te blijven en je nek en rug voelen nooit meer verbonden aan elkaar.
Oja, als je denkt dat horizontaal liggen op de bank nog een optie zou zijn, mis! De zitting is zo stijf dat je zonder het zitvlees van je bibs het wel uit je hoofd laat om plat op je rug of op je zij te gaan liggen want er is niks wat meegeeft, dus je ligt heerlijk als een plank op de naden van de zittingen. Nek en rugklachten gegarandeerd als je dat toch even een uurtje uitgeprobeerd heb!
Had ik al genoemd dat de bank 2000 euro kostte?!?! |o

Pfoeh dat lucht op.
Oja, reactie van de winkel: "je moet de bank eerst inzitten en dan vormt ie naar je en wordt het vanzelf comfortabeler".
Laatst bijgewerkt door Mischa op 29-08-25 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 14:20

Ja en zeker bij mij valt er meestal weinig op te zuigen. Ik heb geen huisdieren. De ratten daarvan veegde ik eerst het ergste weg. Maar die zijn er niet meer.

Ik woon alleen, werk 4 dagen buitenshuis en ik doe direct op de mat bij de voordeur m’n schoenen uit. Dus ik loop ook weinig naar binnen.

cursebreaker

Omg Mischa, wat een drama aankoop dan. Zonde van dat geld |(

Cer

:oo Mischa :(:)