(Kleine) aankopen die je leven vermakkelijkt hebben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:42

Ik ging even googlen naar die bug a salt maar hallo :wow: kloppen die prijzen of zit ik naar iets verkeerds te kijken?

Earth

Re: (Kleine) aankopen die je leven vermakkelijkt hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:44

Ik kan niet zonder mijn heetwaterdispenser. Ding is nu stuk, maar man man wat een ellende :')

En de elektrische fiets is ook echt nog steeds een uitkomst. :P

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:51

Kabayo schreef:
Kookaburra schreef:
Huisdieren in huis? Dan zo'n rubberen borstel om haren te verwijderen van stof. Niet duur, maar werkt super!

De magic brush voor paarden helpt hier trouwens ook uitstekend voor. Ook voor tapijt etc

Ik gebruik gewoon een oude rubberen keukenhandschoen... werkt prima.

Mijn 'ding' is een opvouwbare Clax trolley. Ik loop slecht en dit bespaart me het lopen naar de winkelkarretjes en de auto en weer terug en ook thuis, waar mijn voordeur ver weg is, is het heel erg handig. Gebruik het trouwens voor van alles, ook als 'partner' bij het verplaatsen van grote zware dingen. voor hooibalen en emmers en nog veel meer

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:54

Ashley5 schreef:
Floko schreef:
Dekbed zonder hoes :))
En een leeskussen voor in bed.

Oeh, wat is een leeskussen?!
Dat klinkt erg fijn! :D

Wat is een leeskussen, klinkt heel erg nuttig

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:28

Miiej schreef:
Tazzey schreef:

Absoluut! Ik heb onlangs nog een huisspin, waarvan ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan zeggen dat het een veulen van Shelop en Aragog was, om zeep geholpen.

Om het commentaar even voor te zijn. Het is die spin dood of ik weg. En nee, ik ga ze niet met een glaasje vangen en buiten zetten. Als ik ze op 4 meter afstand niet kan doodmaken dan is een ruimte onbewoonbaar tot er een held is die hem weghaalt.

Ook van die grote dikke spinnen? Dit zou nog wel is mijn redding kunnen zijn hahah

Zeker! Ik heb er al meerdere om zeep geholpen.

nevica schreef:
Ik ging even googlen naar die bug a salt maar hallo :wow: kloppen die prijzen of zit ik naar iets verkeerds te kijken?

Ik ben bang dat die prijzen wel kloppen. Ze zijn flink aan de prijs voor een vliegenmepper, maar wat mij betreft iedere cent waard. :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:30

Oja, deze is ook leuk als je veel wortels of aardappels moet boenen.

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:33

Whaha dat zoutpistool is echt grappig. Ik zie je al Rambo spelen in huis. :D

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:34

Suzanne F. schreef:
Lieser schreef:
Absoluut de TomTom, echt de beste uitvinding (en aankoop) in jaren!

Bestaat dat nog? Je hebt toch navigatie op je telefoon?

Geen bundel.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:35

Ik ben simpel al heel blij met opvulkussentjes tussen de autostoel en middenconsole.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:37

Voor iedereen die spinnen het huis uit wil hebben, dit is iets goedkoper. :+

https://www.bol.com/nl/nl/p/mikamax-spi ... e_shopping

Even snel de eerste gepakt die ik vond hoor, je kunt ze veel goedkoper bestellen. Maar deze bedoelde ik in mijn vorige reactie. Mijn vriend is opeens een held geworden en haalt, ondanks zijn fobie, nu alle spinnen weg uit huis. Heeerlijk ding. En de spinnen mogen blijven leven. <3

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:39

Daarvoor moet ik echt nog steeds te dichtbij komen. Zelfs een volledig uitgeschoven stofzuigerslang is te dichtbij. No way dat ik dat ga doen. Brr....

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:51

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:56

Kabayo schreef:
Kookaburra schreef:
Huisdieren in huis? Dan zo'n rubberen borstel om haren te verwijderen van stof. Niet duur, maar werkt super!

De magic brush voor paarden helpt hier trouwens ook uitstekend voor. Ook voor tapijt etc

Ik gebruik daar gewoon zo'n raamtrekker voor. :')

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:57

Tazzey schreef:
Daarvoor moet ik echt nog steeds te dichtbij komen. Zelfs een volledig uitgeschoven stofzuigerslang is te dichtbij. No way dat ik dat ga doen. Brr....

I feel you. Die instelling heeft mijn vriend trouwens ook maar op wonderbaarlijke wijze lukt dit hem prima. Dus daarom dacht ik ik deel het toch. Maar het zal voor sommige mensen nog steeds veel te kort zijn inderdaad.

Ik heb er ook wel eens van die gigantische wespen mee gevangen. Hebben een nest ergens in de muur en voordat we nieuwe kozijnen hadden kwam er nog wel eens eentje naar binnen. Nou ik ben echt als de dood voor die dingen maar ze kunnen vangen was wel een soort overwinning haha.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:59

De elektrische vliegenmepper. Met afstand. Ben gelijk naar de winkel gerend om een tweede exemplaar

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 20:10

Celebi schreef:
Tazzey schreef:

I feel you. Die instelling heeft mijn vriend trouwens ook maar op wonderbaarlijke wijze lukt dit hem prima. Dus daarom dacht ik ik deel het toch. Maar het zal voor sommige mensen nog steeds veel te kort zijn inderdaad.

Ik heb er ook wel eens van die gigantische wespen mee gevangen. Hebben een nest ergens in de muur en voordat we nieuwe kozijnen hadden kwam er nog wel eens eentje naar binnen. Nou ik ben echt als de dood voor die dingen maar ze kunnen vangen was wel een soort overwinning haha.

Mijn man heeft dat ook, die is geen fan maar het lukt hem wel om ze te pakken. Ik heb zelf een keer een hele avond op het balkon doorgebracht tot manlief thuis was omdat er een mega spin in de slaapkamer zat en hij gevlucht was naar de woonkamer. Ik ben echt een held op sokken. :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 20:11

Mijn toppers:
Airfryer met ovendeurtje en bakplaten, dus geen geklooi met dingen uit het mandje vissen.
Ideaal met ovenschotels enzo of gewoon een simpele traybake. <3

Slowcooker, scheelt me zoveel energie en concentratie dat ik dat nu over heb voor andere dingen terwijl ik voorheen standaard compleet gesloopt was na het koken.

Lazy dekbedden.
Gewoon op bed gooien, afhalen en in de wasmachine mikken.
Kunnen in de droger maar zijn op het wasrek meestal ook binnen een paar uur droog.

Draadloze koptelefoons, kan mijn telefoon nu ergens in huis laten liggen terwijl ik aan het aanrommelen ben zonder dat ik vast zit met een draad.
En daarbij hoort ook mijn hoofdbandkoptelefoon, daarmee kan ik lekker liggen terwijl ik een audioboek, podcast of muziek luister.

Hondenbuggy!
Ik gebruik hem uiteraard om mijn hond(en) mee te vervoeren maar ook als boodschappenwagentje, bagagewagen, rijdende caviakooi en om mijn vuilnis naar de containers te brengen.

Oh en de waterblazer, om de honden droog te blazen maar ook ideaal om de vriezer mee te ontdooien. :))

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 20:15

Tazzey schreef:
Oh en de Bug-a-Salt is een fantatische toevoeging. Een geweer met laser pointer dat geladen wordt met keukenzout en waarmee je op grote afstand muggen en ander vliegend gespuis uit de lucht kunt schieten. Kinderachtig? Absoluut maar wel succes gegarandeerd. :D
.

Nu denk ik toch dat ik een Bug a Salt nodig heb :+

Hele chille (kleine) aankopen:

- eier kook timer

- namaak scrub daddy spons (bij de action gekocht)

- drinkbak met vlotter, zodat ik niet weeeer de tuinslang vergeet uit te zetten

- heet/gekookt water dispenser, ideaal voor snelle kop thee

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 20:20

Met stip op 1.
Slowcooker. Ben een ontzettend slechter kok als ik na een dag werken moet snijden, koken en eten. Gewoon weg de energie er niet voor. Maaltijdsalade of magnetron maaltijden ben ik ook snel spuugzat

Alles erin gooien, eventueel uitgestelde starttijd aan en als ik thuis kom ruikt het heerlijk en kan ik opscheppen als ik klaar ben met omkleden. Ik eet nu veel gezonder. Wel heb ik een enorme grote maar de restjes worden ingevroren voor als ik tijdens het werk moet avondeten ofzoiets

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 20:32

Een eierkoker vind ik trouwens ook wel ideaal. Eitjes erin, bekertje water vullen tot hoe hard je je ei wil en na een x aantal minuten gaat ie zoemen en is je ei klaar. Dacht vroeger dat iedereen dat had maar iedereen vindt onze eierkoker altijd raar haha.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 20:34

Een Jarkey. Om potten te openen.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 20:52

Laser hair removal :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 20:56

Deze:
Afbeelding
Ik krijg regelmatig geen flessen of blikjes meer open ivm pijnlijke stijve polsen en vingers.
Dit hulpje helpt daar fantastisch mee, heb er inmiddels meerdere zodat ik niet misgrijp. :D

En deze:
Afbeelding
Je moet er soms een beetje op meppen maar mijn groenten zijn nu in gelijke blokjes gesneden. :))

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 21:07

Die zwart rode opener is hier ook favoriet :D

groente koop ik voorgesneden, dat heb ik al opgegeven :+

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 21:15

lor1_1984 schreef:
Deze:
[ Afbeelding ]
Ik krijg regelmatig geen flessen of blikjes meer open ivm pijnlijke stijve polsen en vingers.
Dit hulpje helpt daar fantastisch mee, heb er inmiddels meerdere zodat ik niet misgrijp. :D

En deze:
[ Afbeelding ]
Je moet er soms een beetje op meppen maar mijn groenten zijn nu in gelijke blokjes gesneden. :))

Als toevoeging op deze de potopener van Ikea! Mijn vingers zijn niet altijd stevig genoeg om potten open te draaien dus dat ding is ideaal!