Van boerderij naar rijtjeshuis met 3 kids, 2 honden en 4 katten, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knuffeldier

Re: Van boerderij naar rijtjeshuis met 3 kids, 2 honden en 4 katten, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:36

Hoe oud zijn je kinderen?

Mijn drie kinderen hebben (tot hun pubertijd) in een klein huisje een slaapkamer (van wat zal het zijn geweest, 10m2?) met drie gedeeld - stapelbed en hoogslaper met wat speelruimte eronder. Ging prima.

Ik heb zelf jarenlang mijn werkplek in de woonkamer gehad (bureautje en dan noise-cancelling headphones voor privacy - kinderen leerden dat als ik die op had ze alleen in nood mochten storen).

Nu, ander huis, hebben ze een eigen kamer en heb ik op zolder een slaapkamer + werkplek voor mezelf gemaakt, en neem ik voor lief dat ik de trap op en af moet om 's nachts naar de wc te kunnen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:37

Maar 100m2 is toch niet klein?
Onze vrijstaande woning heeft 110m2.
Nee dat is geen super groot huis. Maar zeker ook geen mini formaat en zou je prima moeten kunnen wonen met 3 kinderen.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:46

DuoPenotti schreef:
Nee dat is geen super groot huis. Maar zeker ook geen mini formaat en zou je prima moeten kunnen wonen met 3 kinderen.

Nee is niet klein. Mijn huis is 86 m2
Ik heb op de verdieping 3 prima slaapkamers en grote badkamer. En dan nog grote zolder waar met gemak nog 2 zouden kunnen..

Maar goed voor ts voelt het klein en ik denk vooral dat ze een flinke stap terug moet zetten en ze nu gewoon niet direct kan overzien wat er gaat gebeuren.
Het grote voordeel voor haar is dat ze een huis heeft. Het inrichten komt wel.
Sterkte ts

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:51

anca schreef:
DuoPenotti schreef:

Nee is niet klein. Mijn huis is 86 m2
Ik heb op de verdieping 3 prima slaapkamers en grote badkamer. En dan nog grote zolder waar met gemak nog 2 zouden kunnen..

Maar goed voor ts voelt het klein en ik denk vooral dat ze een flinke stap terug moet zetten en ze nu gewoon niet direct kan overzien wat er gaat gebeuren.
Het grote voordeel voor haar is dat ze een huis heeft. Het inrichten komt wel.
Sterkte ts

Voor ts snap ik het zeker wel. :j
Vanuit een boerderij is alles kleiner.

Maar de bokkers die reageren met dat het niet zo groot is als men denkt en dat soort opmerkingen, dan vraag ik mij af hoe groot die dan wonen.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:11

Wij hebben ooit van nood een paar jaar in een stacaravan gewoond met honden en kinderen en ook dat ging. Uiteindelijk kan alles. Maar ts zit in een scheiding, komt van een ruime boerderij naar een gewone rijwoning ,dat ze dan denkt ooo help... kan ik me voorstellen.. En mensen die voorstellen laat je honden op de boerderij, dat zal ze zelf ook wel bedacht hebben .Maar er zal een reden zijn dat ze die mee wilt nemen, en die kan ik me voorstellen ,net als haar katten.
Een platte grond is wel makkelijker mee denken.
En ts ook al is het nu zo poedersuiker, uiteindelijk komt alles goed.Soms moet je even door dat dal heen. En mijn kinderen hebben het nu wel eens er over hoe gezellig het wonen in de sta caravan was .

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:51

Qua inrichting heb ik geen tips, maar je zou er nog aan kunnen denken om een kleine opslagbox te huren voor spullen die je niet vaak gebruikt (bijvoorbeeld seizoensitems).

En eventueel het huis verkopen als je daardoor naar wat groters kan.

Of mag je eventueel nog een aanbouw plaatsen, of een dakkapel of extra etage?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:23

Ons huis is 98m³ en heeft geen zolder, wel een halve kelder. De oppervlakte per verdieping zullen iets anders zijn maar wij hebben op de eerste verdieping vier (slaap)kamer waarvan twee eigenlijk best groot zijn en twee echt nog acceptabel als kinderkamer.

Als je de eerste verdieping misschien qua indeling zou kunnen aanpassen zijn twee slaapkamers misschien toch mogelijk? Idem dito op zolder.

Maar eerlijk, dit is als ik jouw vierkante meters betrek op de onze. Zonder daadwerkelijk de indeling en meters te hebben is het lastig. Maar Bokt heeft al vaker de oplossing bedacht waar niemand aan gedacht had in eerste instantie.

Is het misschien mogelijk een indeling te plaatsen? Misschien zijn er mensen die nog creatieve ideeën hebben!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:35

Ik zou ook gokken dat elke verdieping iets meer dan 30m2 is. De zolder zou ik aanpassen naar 2 kamers. Hometrainer de schuur in (tenzij je die echt dagelijks gebruikt). Misschien kun je op de overloop van de zolder plek maken voor de wasmachine/droger?

2e verdieping grote slaapkamer voor jou met daar je werkplek maken. Die werkplek maak je in een kast oid zodat je de boel dicht kan doen als je klaar bent en niet vanuit je bed naar je werk ligt te kijken.

Baby in kleine slaapkamer. Katten door het hele huis. Honden beneden.

Verder een kwestie van niet te veel spullen meenemen zodat niet elke hoek volgepropt staat en je makkelijk de boel aan kant houdt.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:44

Als je beneden zo 30 m2 hebt en een plat dak hebt heb je dat dan ook niet op zolder? Dan zou er toch eventueel wel 2 slaapkamer voor bijvoorbeeld de oudste 2 gemaakt kunnen worden?

Anders zou ik even nadenken hoe je over een half jaar/jaar voor je ziet waar de baby gaat slapen. Wil je hem/haar nog steeds op jouw kamer hebben? Alle 3 de kinderen op 1 kamer? De jongste 2 op 1 kamer of juist de oudste 2?

Als binnen nu en afzienbare tijd de oudste 2 toch samen moeten slapen dan zou ik ze nu op 1 kamer leggen. Bijvoorbeeld op de grote slaapkamer of de zolder en jij en de baby voor nu de ander. Dan kan de baby straks naar de kleine kamer. Tot die tijd kun je er eventueel je werkkamer van maken. En als de baby daar gaat slapen een werkhoekje in je slaapkamer maken? Als de jongste 2 samen moeten dan alle 3 de slaapkamer gewoon bezetten om te slapen. 1 voor jou en de baby. En de andere twee door je andere kinderen. En een werkplekje beneden of in een/je slaapkamer maken.

Maar als er op zolder een hoekje is voor de hometrainer dan kun je daar toch ook een werkplek van maken? Klein bureautje moet dan passen. Eventueel de hometrainer op jouw slaapkamer of in het schuurtje buiten als deze zo belangrijk is dat die niet weg kan.