Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 09:55

Cardy

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 07:48

Gister heb in een aantal spulletjes gekocht op Vinted en niks geks. Nu kan ik opeens bij niemand meer Vinted Go (Homerr) als verzending kiezen. Krijg alleen maar duurdere. Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 08:27

Cardy schreef:
Gister heb in een aantal spulletjes gekocht op Vinted en niks geks. Nu kan ik opeens bij niemand meer Vinted Go (Homerr) als verzending kiezen. Krijg alleen maar duurdere. Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

Meestal lukt het de volgende dag wel, maar heb ook wel eens gehad dat het dagen bleef, dan gaf ik het op

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 09:06

Hoi, ik heb een vraag: ik had leuke schoenen gekocht bij een verkoopster die al twijfelachtige reviews had qua verzending (veel niet verzonden) maar de laatste waren wel weer oké dus toch maar geprobeerd. Ze zou tot 25 juli kunnen verzenden. Nou, niet gebeurd, dus nou verwacht ik mn geld automatisch terug. Maar ik kijk vandaag in de chat, staat daar ineens dat ze tot 1 augustus de tijd heeft om te verzenden? Ik heb geen bericht/vraag gehad of ik daar mee akkoord zou gaan. Hoe kan dit nou?

Ik ben er nu ook eigenlijk wel klaar mee, bij haar reviews staan nu weer 4 1-ster reviews vanwege niet verzenden. Ik wil gewoon nu andere kopen bij iemand die wél verzendt. Zal ik dan maar zelf afbreken?

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 09:56

Ik ben weer wat vaker boeken via Vinted aan het komen, moet wel echt een verschil hebben met de nieuwprijs, maar tot nu toe echt wel goedkope pareltjes gevonden :D. Maar nu heb ik een boek gevonden die verkocht wordt in dezelfde woonplaats als waar ik woon, hebben jullie ooit wel eens voorgesteld om het op te halen bij diegene ipv verzenden? Het klinkt zo stalkerig :') .

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 10:01

Ik zou dat zeker voorstellen/vragen of het een optie is om ook op te halen :j Als verkoper zijnde, zou ik het zelf ook voorstellen als ik toevallig zie dat een koper in de buurt zit. Is wel eens voorgekomen :j Ik vind het alleen maar fijn dat het inpakken en wegbrengen me dan bespaard word. Win-win wat mij betreft :')

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 10:14

Artimes schreef:
Cardy schreef:

Meestal lukt het de volgende dag wel, maar heb ook wel eens gehad dat het dagen bleef, dan gaf ik het op

Oke dankjewel. Ik kan namelijk bij niemand meer Vinted go kiezen. Niemand hier last van?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 10:19

Ik ben ook wel eens iets wezen afhalen in de plaats waar ik werkte. Die verkoopster vond dat helemaal prima. Niks raars aan om dat te vragen zou ik zeggen, en als hij/zij dat liever niet heeft is nee ook een antwoord toch? :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 10:40

Artimes schreef:
Cardy schreef:

Even ( voor je op kopen drukt) het icoontje rechtsboven aanklikken en dan naar beneden scrollen, dan kom je bij vinted go uit, deze aanklikken. Is een smerig trucje wat vinted uithaalt icm DHL.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 10:44

Wat die verzendwijzes betreft: hier gisterenavond ook al, toen konden 2 mensen alleen nog UPS kiezen terwijl ik rond de middag nog twee verkopen had met Vinted Go en Mondial Relais. Gewoon later nog eens proberen zou ik zeggen.

En vragen om op te halen vind ik zeker niet gek als je dicht bij elkaar woont, dat doe ik ook. Verzenden is EN een risico EN extra kosten. Bij een nee zou ik trouwens afhaken, wat is er mis met het product dat je er de deur niet voor open wil doen?

WowAmigo, gewoon annuleren. Zulke types moet je niet in een hangmat laten liggen.

Had daarnet ook geluk bij ongeluk, iemand kocht wat, merkte ik dat de afmetingen met Vinted Go niet kunnen, maar nog voordat ik dat kon melden, annuleerde ze de koop omdat kind het item toch niet leuk vindt. Netjes opgelost voor beiden.

Ik heb een gewei te koop gezet en het regent likes en reacties. Taxidermie is een ding blijkbaar.

Daarnaast nu eens serieus bezig mijn 'te plaatsen' stapel te verkleinen en heb 3 verkopen gerealiseerd gisterenavond dus weer blij. Hoe gaat het met jullie verkopen? Ik heb het idee dat lonen duidelijk gestort zijn (overgang naar nieuwe maand)

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 11:29

Justme_Lisaa schreef:
Ik ben weer wat vaker boeken via Vinted aan het komen, moet wel echt een verschil hebben met de nieuwprijs, maar tot nu toe echt wel goedkope pareltjes gevonden :D. Maar nu heb ik een boek gevonden die verkocht wordt in dezelfde woonplaats als waar ik woon, hebben jullie ooit wel eens voorgesteld om het op te halen bij diegene ipv verzenden? Het klinkt zo stalkerig :') .

Nou het antwoord was dat ik hem best kon ophalen, maar ze ging hem niet reserveren voor voor als ik hem kwam ophalen. Nou dan wil je hem zsm verkopen ondanks dat wij een afspraak hebben staan, bestel hem wel ergens anders.. -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 12:06

foxy80 schreef:
En vragen om op te halen vind ik zeker niet gek als je dicht bij elkaar woont, dat doe ik ook. Verzenden is EN een risico EN extra kosten. Bij een nee zou ik trouwens afhaken, wat is er mis met het product dat je er de deur niet voor open wil doen?

Nah ik snap het wel als mensen liever verzenden dan laten afhalen.

Ik heb zelf ook een takkehekel aan afhalen....want 9 van de 10 keer komen mensen later. Of ze komen niet opdagen. Nadat je het al een week voor ze vast houdt en je toch min of meer je hele planning er door laat dicteren -O- Ik zal wel een zeikerd zijn maar ik krijg er echt stress van als ik niet gewoon mijn handen vrij heb om door de dag heen te bewegen zoals die uitkomt zeg maar :=

En als ze dan eindelijk komen dan heb je ook wel allerlei gezeur soms. Te weinig geld bij zich hebben in de hoop dat je dan zegt dat het wel okee is en dat soort dingen. In mijn ervaring is het echt ontzettend veel getrut tussen de paar keer door dat het wel gewoon soepel gaat -O-

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 12:09

Heb ik ook, hoor. Liever de moeite van het inpakken en wegbrengen dan dat ik een afspraak moet maken en dan thuis moet zijn. Zelfs al ben ik gewoon bij de stallen, dan blijf ik spieken of er al iemand aankomt en dat werkt zo onrustig/schiet niet op.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 12:43

Ik weet niet of ik het zou weigeren, maar ik ga wel mee met hierboven ja.

Ik kan op het moment ook weer eens geen VintedGo kiezen, behalve één punt wat lekker uit de richting ligt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 12:50

Justme_Lisaa schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Nou het antwoord was dat ik hem best kon ophalen, maar ze ging hem niet reserveren voor voor als ik hem kwam ophalen. Nou dan wil je hem zsm verkopen ondanks dat wij een afspraak hebben staan, bestel hem wel ergens anders.. -O-

Kan je niet een afspraak maken om vandaag op te halen, aangezien zelfde woonplaats. Dan is kans klein dat die weg is.

Ik snap verkoper wel dat die niet de onzekerheid wil of jij wel komt over een week of 2 bijv. en in de tussentijd mogelijke kopers misloopt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 12:51

Nayan schreef:

Ik kan op het moment ook weer eens geen VintedGo kiezen, behalve één punt wat lekker uit de richting ligt.

Mogelijk een punt dicht ivm vakantie?

Hier is dat wel het geval, op vinted is die dan eerder dicht dan het punt zelf ivm de reistijd van de pakjes.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 13:14

Wij zijn veel thuis, dus ik vind het echt de moeite niet om een afhaal afspraak te maken wat dat betreft. Toevallig heeft net iemand via m'n man z'n account gevraagd om iets af te halen komende week :j Maar wij verkopen (of weggeven) ook genoeg via MP of facebook groepen waar mensen voor aan de deur komen dus die paar x dat iemand via Vinted het vraagt, doen we daar ook niet moeilijk over.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 13:42

Justme_Lisaa schreef:

Ja hoor. Heb ik wel eens gedaan. De ander vond dat helemaal geen probleem. Kost hun vaak ook minder moeite (wegbrengen etc)

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:23

cobiie schreef:
Nayan schreef:

Mogelijk een punt dicht ivm vakantie?

Hier is dat wel het geval, op vinted is die dan eerder dicht dan het punt zelf ivm de reistijd van de pakjes.

Mijn vaste punt gaat inderdaad dicht i.v.m. vakantie en is daarom nu al niet meer beschikbaar, maar er zit hier ook een VintedGo die ook DHL heeft en die kan ik voor DHL wel kiezen en voor VintedGo niet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:23

Ik heb dit weekend een paar schoenen en een boek verkocht. Dus best fijn! *\o/*

Ik heb ook nog drie boeken van Harlan Coben erop staan die als bundel weggegaan. Mocht iemand geïnteresseerd zijn :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:25

Heb al vaker wat opgehaald bij Vinted. 3x was het in de buurt (10min rijden). Dan rijd ik liever even heen en weer!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:27

Hier een bloempot, een kinderboek, een playmobil set en een gewei kunnen inpakken. Ja, een gewei.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:29

Gaan paardenspullen (en dan voornemens dekjes) makkelijker weg via vinted dan marktplaats?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:05

Ja :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:19

Voordeel is van Vinted dat iemand het direct voor de vraagprijs kan kopen. En dat je ziet wie je item als favoriet heeft gemarkeerd en je dan dus een bericht kan sturen om over de prijs te onderhandelen

En de verzendkosten zijn niet zo hoog.