Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:Iets met wieltjes zou ik echt niet doen want die mag je gewoon door het gras en het zand gaan zeulen (jij of het personeel, voor beide poedersuiker).
Je hoeft echt geen afstanden te lopen met je spullen dus een backpack kan prima.
tamary schreef:Als je aangeeft last te hebben van schurende dijen zou ik alle rokken thuis laten.
Ruime broek + legging geeft ook extra warmte als nodig.
En afgezien van sociale normen, de zonkracht daar is fors hoger dan hier, kleding geeft betere bescherming dan (enkel) smeren, voeg daar nog eens allerlei steekbeesten en mogelijk irriterende planten aan toe en lange kleding gaat je heel veel ellende schelen. Neem ook een hoed mee met redelijk ruime rand rondom, ook je oren kunnen verbranden (en later is dat zo'n plek waar je huidkanker krijgt door kwetsbaar en makkelijk vergeten te smeren plek). Idem, geen slippers (slangen, steentjes, stukjes plant en stof) en ook weer een stuk huid die zelden bloot is normaal gesproken en ook niet een plek die je verbrand wil hebben.
Het is niet voor niets dat vrijwel iedereen die daar al langer rondloopt goed bedekt is (en de schaduw opzoekt waar mogelijk). Je kan daar niet omgaan met de zon zoals je hier in Nederland doet, 52 graden noorderbreedte is nu eenmaal fors minder zonkracht dan rond de evenaar.
Emj_23 schreef:Slippers zou ik zeker doen, of iets als teva’s. Ik kom net terug van kamperen in Botswana. De volgende keer neem ik bij kamperen toch zo’n lange outdoor broek mee. Eentje die snel droogt, maar ook waar niet elke grasaar in blijft hangen. Denk ook aan tampons of maandverband, door de malariapillen kan je cyclus over de kop gaan. Volgende keer neem ik ook vochtige washandjes mee, je kruipt die tent in en dan heb je zwarte voeten van zand etc, zo fijn om schoon in je slaapzak te kruipen. Ik had een normaal washandje mee, maar na 2 dagen was die al afgeschreven.
Goof schreef:Herfstblad schreef:Wat voor outdoor broek zouden jullie mee nemen?
Geen.
Je hebt echt genoeg aan een wandellegging en een nette lange broek (van een fijne stof zodat je daar eventueel ook in kan wandelen).
Ik denk dat je echt te moeilijk denkt.
Barramundi schreef:Bedoel je een Buff Emj_23?
Buff
Voorbeeldje van Bever, maar er zijn vast andere winkels die ze hebben. En wellicht ook andere merken.
Ik draag die altijd op de boot hier, ideaal! Geen verbrande nek etc meer!
Travel_me schreef:Ik zou eerder een outdoorbroek meenemen dan een legging (maar beter nog beide). Ik weet niet welke legging het is, maar er wordt vaak los zittende kleding aangeraden, omdat muggen daar minder snel doorheen steken.
Aangezien het malarialanden zijn best verstandig.
Daarnaast zou ik zelf echt een stuk minder ondergoed meenemen. Neem een paar van die sneldrogende mee en was die 's avonds in de wasbak. Dan zijn ze de volgende ochtend wel weer droog.