1 ding staat vast: de klemmetjes zijn zeer goed gemonteerd . Je zou ook kunnen denken; grof geweld en trek dat hele kreng van het plafond, boor vervolgens nieuwe gaatjes op iets andere plek om ‘m weer te monteren nadat je hebt veranderd wat je wilde veranderen.
Barvrouwke
Geplaatst: 10-07-25 14:06
paars schreef:
1 ding staat vast: de klemmetjes zijn zeer goed gemonteerd .
Ik denk dat ze niet goed gemonteerd zijn waardoor de schroeven uitsteken en je de bak dus niet kan kantelen.
Dan zouden we het in elk geval 8x zo gedaan moeten hebben.
Als Tuiss een montage service had, dan had ik ze laten komen voor het demonteren en was dit topic niet nodig geweest...
MarlindeRooz
Geplaatst: 10-07-25 17:17
Ik zou bijna in staat zijn om te komen helpen (woon dichtbij haha) voor een “bokt interventie”. Maar hoewel ik met dit soort dingen vaak erg handig ben, ben ik bang dat mij dit ook niet lukt.
Maar zijn ze er ook opgeklikt terwijl het kliksysteem al in de kozijnen zat? Of is het als geheel op de kozijnen gemonteerd?
Want als dat eerste het geval is dan zouden ze in de praktijk ook weer los geklikt moeten kunnen worden.
_Lorette_
Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-25 17:24
Eerst boor je de houdertjes vast en daar klik je die 'cassette' in. Ik kom dus niet bij de schroeven als ik die cassette niet loskrijg. Een multitool komt er niet eens tussen en al zou dat lukken, dan zit ik met afgezaagde schroeven die ik nooit meer uit de kozijnen krijg. Ik ga liever de stof vervangen (als dat kan) dan dat ik schade heb aan 8 kozijnen... Echt stomme dingen
Handige buurman vragen is denk ik stap 1 nu, maar die zijn erg druk en ik laat het maar even op z'n beloop nu ik zeer binnenkort ga bevallen.
MarlindeRooz
Geplaatst: 10-07-25 17:26
Ja dat snap ik!
Maar daaruit blijkt dus dat ze er ooit “ingeklikt” zijn. Wat betekent dat ze in principe ook losgeklikt moeten kunnen worden. Alleen is iets wat stroef gaat ergens indrukken makkelijker dan lospeuteren. Want daarop kan je minder makkelijk kracht zetten.
Mijn vermoeden is denk ik dat de breedte net niet optimaal (te lang) is ingemeten waardoor er te veel spanning op staat. Maar dat is een gokje.
De enige reden dat ik dit soort klusjes altijd moet fixen van de mensen in m’n omgeving is dat ik naast kracht ook nog veel geduld bezit.
Maar als je elk moment kan bevallen dan kan ik me voorstellen dat dit absoluut geen prioriteit heeft!
Gaat dit ook zo'n lang topic worden van een paar jaar?
Suzanne F.
Geplaatst: 10-07-25 17:53
Als iets erin is geklikt dan kan het er ook weer uit! Ik heb ooit zo’n ruzie gehad met mijn rookmelder. Batterijen moesten vervangen en het was heel simpel iets van schuiven. Nou met geen mogelijkheid kreeg ik dat klepje open.
Iedereen die op verjaardagsvisite komt even eeen poging laten doen!
Gefeliciteerd!
_Lorette_
Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-25 16:50
Dames en heren, het is met groot genoegen dat ik jullie met deze post laat weten dat mijn handige en uiterst sterke neef van 2 meter lang de vouwgordijnen er na 5 liter zweet en een hoop gepuf en gesteun af heeft gekregen. Volgens mij is bevallen nog makkelijker!
Ik wilde eigenlijk alleen de bevestiging van hem dat het niet ging lukken en ik beter de stof kon vervangen. Maar toen kwam er stom toevallig één bevestiging los van een vouwgordijn... Daarna was hij vastbesloten om alles te doen. Het was juist bevestigd, maar zat echt knetterstrak. Hij wil het niet nog een keer doen, dus ik moet iemand anders zoeken bij toekomstige wijzigingen in ons interieur. Na de eerste dacht hij: oké, dan lukt de rest me ook wel. Maar de laatste 2 gordijnen waren het lastigst. Hij heeft uiteindelijk een combinatie gebruikt van de beschreven methode van demonteren, schroevendraaiers om er wat meer ruimte in te wrikken en brute kracht.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 11-07-25 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Neuh, dat niet per se maar ik vond het wel vermakelijk.
Sorry.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 11-07-25 17:00
ja gelukt
Enne nu niet meer veranderen he gewoon laten zitten die handel zolang jullie hier wonen.
Wat was er eigenlijk mis met de oude?
_Lorette_
Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-25 17:02
We hadden de woonkamer al een tijdje in warme kleuren, maar de grijze gordijnen hingen er nog en ik wilde die toch graag vervangen. Ook omdat ik dus dacht dat het een fluitje van een cent zou zijn. Even nieuwe bakken in de houders klikken... Ahum.