Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
paars schreef:rien10 schreef:Als ik iets wil, iets koop, iets doe of onderneem, vraag ik mij af wat de impact op het milieu is en maak ik een bewuste keuze.
Wij drinken weinig frisdrank (cola, sinas, etc). Nu ons huishouden nog maar uit 2 personen bestaat, koop ik sinas, cola en ijsthee in halve liter flesjes of blikjes. Zo gooi ik nooit limonade weg. Maar wat is nu beter voor het milieu? Literflessen kopen en (soms meer dan) de helft weggooien of halve liter flessen of blikjes kopen en niets weggooien?
Beperk de keuze. Koop de ene keer de ene frisdrank en als die op is de andere.
Persoonlijk verdun ik het ook nog met water want ik vind het zelf vaak veel té intens qua smaak. Doe ongeveer 1/4 fris en 3/4 water. En over de datum…het komt echt wel op binnen een half jaar. Geen giga voorraad. De winkel mag het voor me bewaren tenzij in de aanbieding
rien10 schreef:Meliaforever schreef:Werkt een tekenband voor honden/katten ook bij mensen?
Ja. We zijn tenslotte zoogdieren, nietwaar?
Ken je het boek "Het verrotte leven van Floortje Bloem"? Floortje was verslaafd aan van alles, woonde in een crackhol en droeg vlooienbanden om haar enkels tegen al het ongedierte in haar slaapplaats.
Dit is fictie uiteraard, maar Yvonne Keuls doet altijd gedegen onderzoek, dus dit zal wel voorgekomen zijn.
hagelslag schreef:Wie weet het algemeen graasmasker topic te vinden?
Mijn zoekkunsten zijn extreem slecht geworden
DuoPenotti schreef:hagelslag schreef:Wie weet het algemeen graasmasker topic te vinden?
Mijn zoekkunsten zijn extreem slecht geworden
Wieke @ [VMR] Algemeen graasmasker topic.
rien10 schreef:(knip)
beter liter flessen of kleinere verpakkingen kopen? De hoeveelheid voorraad heeft daar geen invloed op. Een liter fles of een 4-pak blikjes is een (zeer) kleine voorraad. Maar wat is beter voor het milieu?
Misty12 schreef:Waarom bij paardenmensen het verschil tussen mijn en dijn ver te zoeken is. Dingen die in de koelkast staan, worden opgegeten/gedronken. Ook dingen met naam zijn gewoon op, foetsie, weg.
Sporen, zwepen, dekens, van alles verdwijnt en is niet meer terug te vinden. Ice-vibes zijn geleend ( niet van mij ) en niet meer terug gebracht. En dan vraag ik me af: hoe dan? Dingen waar je naam niet op staat of gewoon niet van jou zijn, die laat je liggen. Zo moeilijk is het toch niet om met je vingers van andermans spullen af te blijven????
Nyaleti schreef:Ik heb Balsamico azijn in de koelkast staan. Is open sinds Januari '23
Houdbaarheid is tot ergens in 2026.
Kan ik het nog gebruiken? Ik weet dat het lang goed is maar 1,5 jaar.. Zie niks staan van beperkt houdbaar na openen ofzo.
En het is natuurlijk donker spul dus kan ook niet zien wat er in drijft