De áller comfortabelste schoen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 14:32

Nike air max 90 SE
Ik zweer erbij, hoef je niet in te lopen.
Verende lichtgewicht pantoffeltjes, zo voelen ze, ik vergeet dat ik ze aan heb. Je moet wel een hele maat groter nemen dan je gewone maat.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 20:55

Ik werk in de zorg en sta de hele dag recht of loop rond. Ik heb de hele speciaalzaak gepast maar ik kom steeds uit bij Hoka. Lichte schoenen, steunzolen kunnen er in en geen pijn aan mijn voeten *\o/*

gelato

Re: De áller comfortabelste schoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 21:07

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 21:38

Ik heb zowel gabor Rolling soft, sketchers en meerdere x sensible schoenen. Deze van xsensible zijn voor mij de fijnste schoen waar ik ook lang op kan lopen https://www.xsensible.com/dames/sneaker ... 24683.html.
3 dagen eurodisney ging zelfs goed, terwijl ik snel last heb van mijn voeten wegens Hallux valgus.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 10:46

Liselot schreef:
Ir111 schreef:
Even een andere invalshoek; ik denk aan kracht oefeningen voor voeten en benen. Hoe sterker de spieren hoe minder vermoeidheid je ervaart op zo'n dag.

Evt ook barefoot schoenen maar dan moet je dat wel rustig opbouwen. Door barefoot schoenen te gebruiken worden de spieren in je voeten veel sterker. Maar ik kan me voorstellen dat je niet op barefoot schoenen zit te wachten. Dan dus oefeningen om voetspieren en benen/core stability te versterken.

Wisselen van schoenen vind ik ook een goede tip!

Dat doe ik inderdaad! 1x per week krachttraining en 1x per week fanatiek tennis trainen. Dus benen krijgen in principe genoeg aan sport

Misschien buiten je krachttraining wat kleine oefeningetjes doen voor specifiek je enkels/knieën? Zoals op een been balanceren (tijdens het tandenpoetsen bijv). Of met je tenen omhoog een rondje door het huis lopen en daarna op je tenen hetzelfde rondje terug? Specifiek voor de kleine spiertjes rondom je voeten te versterken, je grote spieren (benen/kuiten) target je al met je huidige training, dus die zullen misschien minder snel moe worden?

CobCowgirl

Re: De áller comfortabelste schoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 12:01

Als mens met slechte voeten en rug: Sneakers van Salomons, klompjes van Birkenstock en chelsea boots van Blundstone. Al jaren fan en tegenwoordig zijn ze ook nog eens heel "hip", dus ook goed te stylen voor verschillende gelegenheden.