CobCowgirl schreef:Ik zou het landje zeker aanhouden en kijken (als dat mag van de verhuurder) of je er bufferstrook kan planten, met eetbare (of niet giftige) boompjes, struiken en haag. In afwachting van het groeiproces aan de buitenste rand een afscheiding met windbreekgaas. Als die buffer tzt hoog genoeg is, blijven de blaadjes/zaadjes enz vd gouden regen aan de kant van de buren.
En uiteraard camerabewaking om de buren op eventueel vandalisme te betrappen. Ik zou het zeker niet laten om dingen te ondernemen op dat landje, uit angst dat de buurman iets stukmaakt. Hij zit in zo'n geval echt heel erg fout. Wel snap ik dat je de paarden daar niet laat grazen zolang de gouden regen een gevaar vormt.
Een windhaag van bomen is inderdaad ook een optie. Dat mag meestal 2 meter vanaf de erfgrens. Een mengsel van populieren en wilgen soorten groeit (zeker met voldoende water) enorm snel. En als je deze wilt bijhouden kun je het snoeiafval gewoon aan de paarden geven. De meeste vinden het een echte traktatie.