Je zal er maar naast wonen…..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 10:37

karuna schreef:
Ze hebben het zelf verprutst dus eigen schuld. :evaw: Of zijn zij of hij van het type ik kan het niet krijgen dus niemand mag het hebben? >;)

Het laatste…. Sterker nog het was bijna letterlijk wat hij zei. Quote : jullie hadden het niet mogen nemen omdat wij er niet uit zijn gekomen met de verhuurder.

8)7

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 10:44

Sheran schreef:
Wat willen de buren nu eigenlijk?
Landje overnemen is een nee vanuit de verhuurder. Is dit wraak? Wat zien de buren als oplossing? Wat zien zij het liefst?

Zij willen het land. Zij vinden dat ze daar recht op hebben, terwijl het land van oorsprong bij onze woning hoorde maar is door de boeren onderling destijds (rond 1970) opnieuw verdeeld, de overburen (die er toen woonden) hebben het land toen overgenomen. Zij zijn op hun beurt verhuisd en nu is het landje van de kinderen van de overburen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 10:45

Wat een rot situatie! Alles is al zo'n beetje gezegd in het topic dus daar heb ik niets meer aan toe te voegen. Pas goed op je dieren en op jullie zelf. Lijkt me doodeng zulke mensen naast je. :(:)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 10:48

JJ4 schreef:
Naar hè? Maar we zullen het ermee moeten doen. :(

We hebben nu wel een uitgebreide brief naar de verhuurder gestuurd die al wel op de hoogte was ook. Het gaat gewoon te ver, ze eigenen zich ook steeds meer van de algemene ruimtes toe.

Maar eerlijk.....ik hoop elke zondag wanneer ze bezopen vanuit kroeg (nadat ze in de kerk zijn geweest) naar huis rijden dat ze ergens van een berg storten. :o Hoe hypocriet kun je zijn.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 10:55

CrazyCat schreef:
JJ4 schreef:
Naar hè? Maar we zullen het ermee moeten doen. :(

We hebben nu wel een uitgebreide brief naar de verhuurder gestuurd die al wel op de hoogte was ook. Het gaat gewoon te ver, ze eigenen zich ook steeds meer van de algemene ruimtes toe.

Maar eerlijk.....ik hoop elke zondag wanneer ze bezopen vanuit kroeg (nadat ze in de kerk zijn geweest) naar huis rijden dat ze ergens van een berg storten. :o Hoe hypocriet kun je zijn.

Sorry, moest even hardop lachen om je laatste zin :D
Maar inderdaad, triest toch?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 10:56

Vreselijk, dit soort mensen denken alleen maar in hun eigen wereld en denkbeeld en ideeën. Niemand anders heeft het bij het juiste eind alleen zij.
Het zal wel een fijn gevoel geven dat je meerdere signalen hoort hoe ze zijn, dan weet je dat je het niet bij jezelf hoeft te zoeken. Jullie hebben tot nu toe alles netjes gedaan, kan de buurman wat van leren, heb wel medelijden met zijn vrouw, lijkt me niet gemakkelijk om met zo één te moeten leven.
Dit jaar voor het eerst oud en nieuw zonder paarden aan huis, wat een rust was dat. Onze buren vinden het nogal leuk om vuurwerk op het dak van de stallen te gooien. Dat is hun enigste pesterij waar ze wat mee bereiken bij mij. De rest werkt niet en dat vinden ze niet leuk.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 11:02

DubbelFun schreef:
journee schreef:
Je mag balen alleen op zelfde land laten staan als waar het voordroog vanaf komt. Anders is het niet toegestaan en kan de gemeente je verplichten om de balen te verwijderen..
Is dat een landelijk iets?? Want ik kan hier in de buurt zo al 5 plekken aan wijzen waar voordroog in balen staat die zeker níet van dát land komt :)

Als er niemand klaagt is er geen probleem. En gelukkig klaagt niet iedereen over zaken waar niemand last van heeft.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 11:11

JJ4 schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik zou beginnen met buurtbemiddeling . Ervaring leert dat als mensen met elkaar aan tafel komen, de situatie vaak verbetert

Dat heeft geen zin, deze meneer wil overal de regie op hebben en houden. Voor hem is de wereld maakbaar.
Zoals ik al aangaf in de openingspost hij luistert niet maar wat je te zeggen hebt. Hij blijft maar op zenden staan. Daarmee is elke vorm van bemiddeling zinloos.

Dit is ook mijn ervaring. Voor deze meneer is TS het obstakel wwardoor hij het land niet heeft. In zijn beleving had TS geen interesse in het land mogen hebben, want dan was hij er vast wel met de verhuurder uitgekomen.

Voor de buren is dit dus een principe kwestie en dat is geen probleem wat met een gesprek kan worden opgelost.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 11:22

JJ4 schreef:
CrazyCat schreef:

Sorry, moest even hardop lachen om je laatste zin :D
Maar inderdaad, triest toch?

Als ze niet zo irritant waren en mij niet enorm veel woongenot zouden wegnemen zou je er bijna medelijden mee hebben.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 11:28

journee schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik zou beginnen met buurtbemiddeling . Ervaring leert dat als mensen met elkaar aan tafel komen, de situatie vaak verbetert

Dit is ook mijn ervaring. Voor deze meneer is TS het obstakel wwardoor hij het land niet heeft. In zijn beleving had TS geen interesse in het land mogen hebben, want dan was hij er vast wel met de verhuurder uitgekomen.

Voor de buren is dit dus een principe kwestie en dat is geen probleem wat met een gesprek kan worden opgelost.

Precies dit. Hij neemt geen eigenaarschap op zich van het zelf verstieren van de onderhandelingen met de verhuurder. Hij gaat zelfs een stapje verder en zeggen dat wij, hun dusdanig gemanipuleerd hebben dat het daarom is misgelopen.
Je kan zelfs met de beste bedoelingen, geen enkele kant met ze op, tenzij het hun kant is.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 11:35

CrazyCat schreef:
CrazyCat schreef:

Als ze niet zo irritant waren en mij niet enorm veel woongenot zouden wegnemen zou je er bijna medelijden mee hebben.

Nou vreemd genoeg hebben we dat ook. Ik denk dat ze de wereld niet snappen. Ze hebben een heel moeilijk leven voor zichzelf gecreëerd en dat is zo zonde. We leven hier op een prachtig plekje, met veel natuur om ons heen en we hebben een hele leuke buurt. Mensen die graag een praatje maken en vooral elkaar respecteren in hun doen en laten.
Ik merk dat iedereen op eieren begint te lopen en als we niet voor onszelf zorgen dan hebben we een dictator rondlopen die jou wel even zal vertellen hoe alles moet. Ergens gaat dit een keer escaleren.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 11:44

JJ4 schreef:
CrazyCat schreef:

Nou vreemd genoeg hebben we dat ook. Ik denk dat ze de wereld niet snappen. Ze hebben een heel moeilijk leven voor zichzelf gecreëerd en dat is zo zonde. We leven hier op een prachtig plekje, met veel natuur om ons heen en we hebben een hele leuke buurt. Mensen die graag een praatje maken en vooral elkaar respecteren in hun doen en laten.
Ik merk dat iedereen op eieren begint te lopen en als we niet voor onszelf zorgen dan hebben we een dictator rondlopen die jou wel even zal vertellen hoe alles moet. Ergens gaat dit een keer escaleren.

Nee is niet vreemd ik heb dat ook lang gehad. Maar we wonen hier nu 3 jaar en ik ben er nu wel klaar mee om voor alles en nog wat verrot gescholden te worden door 2 racistische alcoholisten en met name ben ik boos sinds mijn zoontje niet meer in onze tuin wil/durft.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 11:46

CrazyCat schreef:
Amahoela schreef:
leuk plekje om een koppeltje ganzen te huisvesten

Hahahaha dat vind ik nou eens een goed idee.

Zeker om te beveiligen dat de buurman niet stiekem zijn kruiwagen gras bij je paarden dumpt.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 12:02

Amber_anne schreef:
Britta31 schreef:
Maar dan hebben ze geen reden meer om ts lastig te vallen.

Dit soort types hebben geen reden nodig

Dit dus

_chou

Re: Je zal er maar naast wonen…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 12:02

Ik zou vooral ervoor zorgen dat je niet teveel olie op het vuur gooit. Desnoods inderdaad alleen dat stukje land gebruiken als buffer tussen jou en je buren.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 12:13

Hoe zit dat met de verspreiding van de zaden (e.d.) van de gouden regen? Is het meteen een gevaar voor je eigen perceel? Een aantal meter afzetten om te voorkomen dat paarden van een giftige struik eten vind ik anders dan dat je over een grotere afstand moet gaan vrezen voor hun veiligheid. Als de buren weten hoe giftig de gouden regen is en deze willens en wetens in de tuin hebben gezet, dan zou ik dat ook echt een verschrikkelijks streek vinden.

Is er geen plant met vergelijkbare looks die wel kan? Je zou dan nog kunnen aanbieden om die op jouw kosten mooi aan te laten planten in hun tuin, om heel welwillend en meedenkend over te komen. Al snap ik dat je uiteindelijk klaar bent met zulke mensen als er geen normaal gesprek mee te voeren valt.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 12:15

_chou schreef:
Ik zou vooral ervoor zorgen dat je niet teveel olie op het vuur gooit. Desnoods inderdaad alleen dat stukje land gebruiken als buffer tussen jou en je buren.

Ik snap je gedachtengang hoor, maar ik doe gewoon wat ik anders ook zou doen en dat is niets bijzonders, gewoon goed zorgen voor “ons” weilandje.
Ik geef deze mensen niet de macht om mij te laten te conformeren aan hun wensen.

Wij zijn easygoing van nature, totdat iemand zich verlaagt tot het moedwillig in gevaar brengen van onze paarden.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 12:18

_Lorette_ schreef:
Hoe zit dat met de verspreiding van de zaden (e.d.) van de gouden regen? Is het meteen een gevaar voor je eigen perceel? Een aantal meter afzetten om te voorkomen dat paarden van een giftige struik eten vind ik anders dan dat je over een grotere afstand moet gaan vrezen voor hun veiligheid. Als de buren weten hoe giftig de gouden regen is en deze willens en wetens in de tuin hebben gezet, dan zou ik dat ook echt een verschrikkelijks streek vinden.

Is er geen plant met vergelijkbare looks die wel kan? Je zou dan nog kunnen aanbieden om die op jouw kosten mooi aan te laten planten in hun tuin, om heel welwillend en meedenkend over te komen. Al snap ik dat je uiteindelijk klaar bent met zulke mensen als er geen normaal gesprek mee te voeren valt.

De gouden regens zoals ze staan zullen ook overwaaien op ons eigen perceel bij een zuidwesten wind die van over het akkerland onze kant op blaast.
We hebben aangeboden de gouden regens te vergoeden als ze deze weghalen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 12:22

Als je buren ze niet weg willen halen, zelf alles wat op jouw land komt aan takken wegknippen. Snoeien houden gouden regens niet van, dus grote kans dat ze in no time dood zijn.

Ze maken peulen rond augustus. Dus daar kan je met begrazen/afzetten ook rekening mee houden.

Het mooiste zou zijn wanneer ze de bomen weghalen, maar gezien je omschrijving zou ik daar niet te hard op hopen.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 12:35

Ik zou het landje zeker aanhouden en kijken (als dat mag van de verhuurder) of je er bufferstrook kan planten, met eetbare (of niet giftige) boompjes, struiken en haag. In afwachting van het groeiproces aan de buitenste rand een afscheiding met windbreekgaas. Als die buffer tzt hoog genoeg is, blijven de blaadjes/zaadjes enz vd gouden regen aan de kant van de buren.

En uiteraard camerabewaking om de buren op eventueel vandalisme te betrappen. Ik zou het zeker niet laten om dingen te ondernemen op dat landje, uit angst dat de buurman iets stukmaakt. Hij zit in zo'n geval echt heel erg fout. Wel snap ik dat je de paarden daar niet laat grazen zolang de gouden regen een gevaar vormt.

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 12:49

Veel sterkte, het geeft zoveel stress en negative energie. Ik zou persoolijk de weide drie a vier meter naast de buurman afzetten en daar het gras laten groeien.

Dan heeft hij met hier en daar een boterbloem toch zijn wilde bloemenmengsel en houd het hoge gras (dat kan wel 1 a 1,5 meter hoog worden) de bladeren en peultjes tegen.
1 a 2 x per jaar maaien en dat stukje hoge gras laten afvoeren.

Volgens mij heb je dan een win-win,
buurman zijn wilde gras met bloempjes en kunnen de paardjes lekker op het stuk ernaast. Plus het hoge gras geeft privacy.
De boompjes zou ik laten staan en verder geen contact zoeken.

Ik kwam een mooie quote tegen van Rowan Atkinson;
Distance is the only answer to disrespect.
Don’t react, don’t argue, don’t dive into drama. Simply remove your presence

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 13:27

CobCowgirl schreef:
Ik zou het landje zeker aanhouden en kijken (als dat mag van de verhuurder) of je er bufferstrook kan planten, met eetbare (of niet giftige) boompjes, struiken en haag. In afwachting van het groeiproces aan de buitenste rand een afscheiding met windbreekgaas. Als die buffer tzt hoog genoeg is, blijven de blaadjes/zaadjes enz vd gouden regen aan de kant van de buren.

En uiteraard camerabewaking om de buren op eventueel vandalisme te betrappen. Ik zou het zeker niet laten om dingen te ondernemen op dat landje, uit angst dat de buurman iets stukmaakt. Hij zit in zo'n geval echt heel erg fout. Wel snap ik dat je de paarden daar niet laat grazen zolang de gouden regen een gevaar vormt.

Een windhaag van bomen is inderdaad ook een optie. Dat mag meestal 2 meter vanaf de erfgrens. Een mengsel van populieren en wilgen soorten groeit (zeker met voldoende water) enorm snel. En als je deze wilt bijhouden kun je het snoeiafval gewoon aan de paarden geven. De meeste vinden het een echte traktatie.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 13:35

Oef alsof ik over mijn vroegere buren lees.
De druppel hier was toen meneer schreeuwend voor ons hek stond dat hij onze kop eraf ging slaan...
Wij hebben toen de wijkagent gebeld.

Veel sterkte :(:)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 13:38

We hebben al jaren een kleine goudenregen naast onze bak staan op een pad van 2 meter waar ganzen in lopen en het weiland aan de andere kant is heb er nooit overlast van ervaren.. ook geen/ weinig zaailingen gespot... dus ik zou een kleine buffer maken waar indd ganzen of schaapjes kunnen en succes buurman.... even goed gaas en stroomdraad rond( hoog genoeg voor de buurman) en gaas onder aan fijn dat de ganzen er niet hun nek door steken en gras bij de buren maaien...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 13:39

Als je iets gaat planten of plaatsen zal meneer 100% lopen jammeren dat zijn uitzicht beperkt wordt.
En als ik dit topic zo lees, zal hij dat waarschijnlijk eigenhandig dood laten gaan of afbreken.

Begint die man niet te dementeren of zo, als ie altijd zo’n stuk onbenul is geweest, kan me niet indenken als je als partner bij hem blijft.

Vormen van dementie brengen vaak karakter veranderingen met zich mee en discussies zo aangaan dat alles de kant van de patiënt uit gaat.
Werkelijkheid verdraaien in hun voordeel.
Wellicht heeft ie echt rechtszaken gewonnen of hij heeft er alleen maar mee gedreigd en zijn zij gekregen. Of hij heeft het verspeeld en praat nu alles recht in zijn eigen voordeel.

Je kunt natuurlijk ook proberen te zoeken in rechtszaken of hun naam er in voor komt of hun initialen.
Als ze tegen bedrijven hebben geprocedeerd komt hun naam volledig bovendrijven in de uitspraken.

Tip neem een camera zonder infrarood lampje en hang die op een plek waar hij er niet zo snel beducht op is.

Succes met die gladiool.