Kennissen in Amsterdam moeten geloof ik 10 minuten fietsen voor ze bij hun auto zijn.
Dus alles is relatief.
En ik hoef bij lange na niet elke dag die 5 minuten naar mijn auto te lopen, met een actieradius van 455 volgens het boekje (en tot nog toe elk jaar in de zomer perioden gehad waarbij ik tot een actieradius van meer dan dat kom
) hoeft dat zelfs niet om de dag. En aangezien ik het ook wel zo weet te plannen dat die niet perse hoeft te worden opgeladen als ik thuis ben, hoef ik soms een hele week niet die 5 minuten te lopen van de laadpaal naar huis.Het vergt iets meer planning dan "oh het lampje brandt, ik slinger m even langs t tankstation" dat klopt.
Maar eigenlijk kost het me heel vaak minder tijd dan tanken.
Ik rijd naar kantoor, parkeer, zet in 20 sec de auto aan de lader, ga aan het werk en als ik terugkom bij mijn auto is die weer vol. In 20 sec heb ik de lader er weer af en ben ik vertrokken.
Tanken duurt langer

En daarbij, voor tanken moet ik een extra stop inlassen, voor laden heel vaak niet.
Laden waar ik geparkeerd heb.
Laden kan op steeds meer plekken.
Avondje theater? Auto weer vol mee naar huis.
Dagje naar zee? Idem dito.
. Ik heb wel een paal bij de deur en zonnepannelen. Ook voor langere ritten zit ik zo ontspannen en nog nooit vermoeid in de auto gezeten. Ik heb een range van 420 theoretisch, maar als ik moet laden, bakkie thee erbij en even magazine ofzo erbij. Ik sta ook maar 15-20 min aan de lader per laadbeurt. Van 40 naar 80 % opladen gaat het snelst dus daar berekent je navigatie op.
Ik lees hier 90% positieve verhalen