Nachtdienst - Deel 2! De nachtvlinders fladderen vrolijk verder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juuljb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 15:28

miereneter schreef:
Welkom juuljb!
Leuk dat je je wil omscholen. Waar zit je twijfel tussen de twee? Of is het meer dat ze je allebei even leuk lijken? Heb je de kans (gehad) om een dienst mee te lopen bij beide? Dat kan heel erg helpen bij de keuze.

Ze lijken me inderdaad allebei heel leuk, en ze passen denk ik allebei goed bij me maar op een andere manier dus dan wordt de keuze maken lastig. Bij sommige ziekenhuizen laten ze niet zomaar meelopen in de OK wat ik ook snap, want je staat daar wel mee te gluren bij iemand die heel erg kwetsbaar op tafel ligt. Gelukkig mag het in een aantal ziekenhuizen wel als een kennis in dat ziekenhuis werkt, dus zo regel ik hopelijk binnenkort toch een meeloopdag.

Ik ben echt een avond- en nachtmens, dus qua energielevels maak ik me niet echt druk. Maar inderdaad meer het afzonderen van het ''normale'' leven. Gelukkig is het niet altijd in de nacht, maar gewoon af en toe een paar diensten draaien op de spoed...

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 16:05

@Eloya, ja wij produceren 24/7 behalve in het weekend, de nachtploeg komt op zaterdag ochtend uit de nacht,

Wij maken rond de 900 a 1000 ton voer per week,

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:02

Ik meld mij ook weer,
Morgen begin ik weer met mij 1ste nachtdienst na 2,5 week vakantie

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 18:56

Mij lijken onregelmatige diensten zwaarder dan alleen nachtdiensten. Dan weer laat, dan weer vroeg, nacht en meestal minder vrije dagen tussendoor.

Ik vind het voordeel van alleen nachtdiensten dat ik minder uren werk voor het salaris wat ik nodig heb. Voor mij betekenen nachtdiensten dus meer vrije tijd en dus ook genoeg ruimte voor een sociaal leven. Inderdaad wel in verhouding meer doordeweeks, maar met elke onregelmatige baan ben je ook avonden en weekenden kwijt.
Ik heb een half jaar van 9-5 gewerkt, horror :') , ik vond dat een inbreuk op mijn vrije tijd en miste mijn doordeweekse vrije dagen.

Shaya_

Re: Nachtdienst - Deel 2! De nachtvlinders fladderen vrolijk verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 22:00

Ik ben ook wel heel blij met mijn vasten nachten! Kan minder werken door ort en dus inderdaad meer vrije tijd. Elke avond vrij.
Ik zie de voordelen er wel van in :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 22:05

Voor mij is vrije tijd ook een reden om in ploegen te werken, super chill met afspraken inplannen privé, en het financiële plaatje is natuurlijk erg interessant, vind hele week nachtdienst wel zwaar, ideaalste lijkt mij 5 ploegen dienst

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 01:58

Ik vind mijn onregelmatige werkrooster met veel nachten maar ook vroeg en laat soms idd wel pittig.
Maar door de vele nachtdiensten die net wat langer zijn dan de andere diensten kan ik ook 1 dienst per maand minder werken. dus dat is wel fijn.

Hier 3/4
Tot nu toe rustig.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 07:57

Ik vind onregelmatig juist heel fijn. Vaak doordeweeks vrij, ik ben of vroeg klaar (14.30) of hoef dan pas te beginnen en heb de ochtend voor mezelf. Ik kan altijd mijn zoontje of brengen, of halen en heel vaak doordeweeks allebei, straks met school bijvoorbeeld ook. Ik werk meestal 4 of 5 dagen en dan 2 dagen vrij, dat is niet per se anders dan in een ‘gewone’ baan (alleen soms zijn de dagen vrij op donderdag en vrijdag, ipv zaterdag en zondag)

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 00:49

Hier de eerste van 2, normaal werk ik 4 dagen maar nu volledige cyclus van 6 ivm personeel te kort..... maar goh wat een rot week ook hahaha, alles wat fout kan gaan gaat fout. Nu net de lijn weer opgestart zo lekker me eerste pauze pakken hahaha.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 02:40

@JJ4 : Wat leuk een muzikant, wat voor soort muziek maak je ?

@SharinIndezz : Leuk dat je ook weer van de partij bent *\o/*

@Juuljb : Voor- en nadelen van de nachtdiensten die me zo te binnen schieten voor mij persoonlijk :

Voordelen :
- Ik kan standaard in de middag naar stal, de hele middag. Dan gewoon samen met vriendlief kunnen eten in de avond en de avond doorbrengen. Eerder draaide ik dag, avond en nachten en dan liepen we elkaar met regelmaat 'mis'.
- Continu rooster
- De tijd kunnen nemen voor de bewoners, enkel met 1 collega werken, op je eigen manier kunnen werken
- Week werken, week vrij.
- Goede vergoeding door Ort

Nadelen
- Als er veel dingen overdag gepland staan voor de paarden (hoefsmid, tandarts, etc) in mijn reeks nachten is het best pittig
- In de zomer slaap ik slechter overdag dan in de winter
- Mensen houden er in mijn kring geen rekening mee qua bellen/appen/bereikbaar zijn :+

@Joliej : Jeetje, dat is niet fijn dat het een rotweek is! Succes en sterkte!

Hier 1 korte nachtdienst ( 00:00u - 06:00u) en dan woensdag weer mijn 'eigen' reeks in van 6 :j 3 nieuwe bewoners alweer, maar die zijn 's nachts niet actief, dus ik ben lekker bezig met de puzzelrit die ik organiseer :j

De rest ook lekker aan het werk?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 04:13

1/3

Hier lekker druk bezig.

Ik werk alle diensten(dag,avonden en nachten waarbij mij voorkeur wel de nacht heeft).
Ik vind het heerlijk het onregelmatig werken Ik weet niet beter en past ook prima bij mij.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 05:33

4/4
Maar vandaag wel een meer bezige dienst.
Wel blij als het straks klaar is. viel wat pittiger deze reeks.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 05:06

2/3

Hier een hele pittige nacht,
Zit er ook niet echt lekker in wat ook niet helpt,

Ene incident meld zich na de andere ik ben blij als het tijd is ok naar huis te gaan

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 01:35

@Nardxash : dat klinkt niet fijn, heel herkenbaar als je er niet lekker in zit, dan lijkt soms ook ineens alles tegelijk te gebeuren

Hopelijk gaat vannacht wat beter ?

@Eloya: Lekker klaar nu, geniet van de vrije dagen !

Hier 1/6, het is enorm rustig en ben niet lekker begonnen met vanmiddag een vervelende team sessie waarbij ik halverwege ben weggelopen. Ik kan er maar niet aan wennen hoe het personeel binnen onze organisatie met elkaar omgaat en merk dat ik er steeds meer last van begin te krijgen mentaal gezien. Maar goed, gelukkig werk ik alleen de nachten en werk ik dan met 1 collega. Maar het gevoel van onveiligheid en het pestgedrag blijft een nare bijsmaak geven.

Maar eens nadenken hoe ik daar verder goed mee kan omgaan.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 01:45

@Cheytjuh klopt was blij dat het tijd was om naar huis te gaan gisterochtend
Vandaag zit ik er weer lekker in heel goed geslapen en ondanks dat er wel wat druk is heerst er ook rust.

Oh bah dat klinkt als een hele nare middag @Cheytjuh!
Logisch dat je daarover na gaat denken

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 10:06

Cheytjuh schreef:
Hier 1/6, het is enorm rustig en ben niet lekker begonnen met vanmiddag een vervelende team sessie waarbij ik halverwege ben weggelopen. Ik kan er maar niet aan wennen hoe het personeel binnen onze organisatie met elkaar omgaat en merk dat ik er steeds meer last van begin te krijgen mentaal gezien. Maar goed, gelukkig werk ik alleen de nachten en werk ik dan met 1 collega. Maar het gevoel van onveiligheid en het pestgedrag blijft een nare bijsmaak geven.

Maar eens nadenken hoe ik daar verder goed mee kan omgaan.

Dat klinkt echt afschuwelijk. Ik heb het grote geluk dat ik daarmee in de zorg nog niet te maken heb gehad, maar ik ken de verhalen. Ook van het pestgedrag. Op dit moment werk ik met een heel fijn team. Dat is voor mij een basisvoorwaarde. Anders verkas ik.

Dat soort nachten zit er soms tussen, Nardxash, dat is doorbijten. Hoop dat je goed kunt slapen vandaag.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:49

He bah, wat naar. En nare ervaring ook dat je weg hebt moeten lopen, dat getuigd niet naar een goede communicatie en respect naar jou toe lijkt me.... jammer dat het zo moet.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 04:35

Nachtdienst 2/6 en eeeeeeindelijk is ons laatste veulen geboren na 5 1/2 week overtijd te zijn. Vriendlief heeft het allemaal begeleid, topper. Alles lijkt goed, hopelijk nu alleen nog maar genieten

Verder naast de ronde nog geen bel gehad :o

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:31

Gefeliciteerd met je veulen *\o/* !
Wat een rollercoaster was het weer voor jullie dit jaar ;( . Het genieten zou zeer verdiend zijn.

En hopelijk de rest van de nacht ook rustig.