Ik maak er wel eens een losse knoop in of bind de opening dicht met een touwtje
gerlienke
Geplaatst: 29-04-25 19:22
Ik vouw het dekbedovertrek op tot zoveel mogelijk vierkante platte pakket, dan hoeslaken de hoeken in elkaar vouwen en tot nu toe niks in elkaar gedraaid.
Jazeker, ik doe katoen extra droog, het is alleen wel een 4 uur durend programma. en kreukelvrij is het ook niet maar voor mij maakt dat niet uit. Zijn trouwens 1 persoons dekbedovertrekken die erin gaan.
Ik vind die pauwenprint van Zelesta zo gaaf, die ik vorig jaar zag toen ik die dekbedden eens bekeek. Maar ik wil geen polyester en dergelijke zooi op bed.
Een laken onder je dekbed, dan is het minder vaak nodig om dekbedjes zelf te wassen.
Die wasmachines bij tankstations worden wel heel vaak gebruikt voor vieze (paarden)dekens. Hoewel er bij staat dat die dingen tussentijds gereinigd worden, heb ik daar mijn twijfels bij. Daar zou ik mijn beddengoed niet wassen.
Past wel in de trommel daar en de droger daar is ook rap en groot.
Als ik mijn overtrek in de droger doe dan haal ik hem er tussendoor twee á drie keer even uit en schud hem los. (Als je werkt of niet thuis bent is dit natuurlijk geen oplossing).
Ik vouw het dekbedovertrek op tot zoveel mogelijk vierkante platte pakket, dan hoeslaken de hoeken in elkaar vouwen en tot nu toe niks in elkaar gedraaid.
Dat opvouwen heb ik ook geprobeerd, wederom: zonder gewenst resultaat.
Misschien moet ik inderdaad gewoon af en toe de droger opendoen om het uit elkaar te halen.