Dankjulliewel! Ook voor de persoonlijke verhalen. Erg lief en dapper dat jullie dit delen. Het helpt mij enorm.
Dorine92 schreef:Voor mij klinkt het alsof beide mannen jou alleen als prioriteit zien wanneer ze je kwijt dreigen te raken of zelfs al kwijt zijn. Beide ongeschikt dus.
Ik vind je verhaal sowieso super tegenstrijdig klinken. Je zegt dat iemand super goed kan communiceren maar hij noemt jou moeilijk. Dit gaat voor mij niet samen in 1 zin. Iemand die goed kan communiceren is begripvol en gaat niet op de ander afgeven wat er mis is met de ander
Zo staan je verhalen eigenlijk steeds vol met tegenstrijdigheden. Zo zouden ze allebei vol voor je gaan, maar tegelijkertijd is er geen tijd voor jou. Dat gaat voor mij ook niet samen. Het is óf het 1, of het ander
Iemand die de silent treatment op jou toepast ook. Hoezo noem je die goud? Dat is gewoon heel giftig gedrag
Maar eigenlijk heb je grappig genoeg het antwoord op al je vragen zelf al gegeven in de titel van topic. Je weet het dus ergens wel blijkbaar.
De eerste zin kwam voor mij ook zo over. Dat is eigenlijk ook precies de reden van de breuk met allebei. Ik kan ergens heel goed begrijpen dat ik moeilijk was, dus ik begrijp de reactie daarin. Ik maakte immers van alles een 'probleem' en er was ook altijd wel 'wat'. Nu denk ik wel dat het met genuanceerd ligt en dat ik wellicht ook zoveel problemen ''maakte'' doordat ik bepaalde behoeftes had die niet tegemoed werden gekomen. Goed communiceren met L in de zin, altijd ruimte maken om te praten over mijn gevoelens, zijn gevoelens duidelijk verwoorden, vragen wat ik nodig heb, etc... Maar dan is er wel de tegenstrijdigheid van mij niet een van de hoogste prioriteiten maken.
Iemand hoeft voor mij niet 'perfect' te zijn om een ''goudmijntje'' te zijn (zoals ik het noemde en het voor mij voelt). Ik hoef niet iemand waarvan alle puntjes op de i staan. Ik besef dat iedereen een bagage met zich meedraagt, dat iedereen zijn copingstijlen heeft, dat iedereen zijn minder schone punten heeft. Voor mij springt iemand eruit als diegene zelfinzicht heeft in zijn 'imperfecties' en actief zijn best doen om hieraan te werken en mij hierin betrekt. Ik begrijp V en de silent treatment. Hij was jong, hij had ook zijn eigen dingen. Tot op de dag van vandaag blijft hij zeggen dat hij zijn leven zou hebben gegeven om de tijd terug te draaien, om anders te zijn en de situatie van vorig jaar nooit te laten gebeuren. Ik begrijp dit en ik vind hem hier ook in veranderd. V is inderdaad diep gekwetst, gebroken geweest zou ik het eerder noemen. Maar wilt toch voor ons gaan omdat hij gelooft dat het ware liefde is. Ik vond het contact ook heel erg fijn, als ik eerlijk mag zijn. Het was een waas van rust die ik in lange tijd niet heb ervaren.
Als ik eerlijk met jullie mag zijn, vind ik het erg moeilijk om nu de keuze te maken om alleen te zijn als ik V heb die zo graag ervoor wilt gaan. Ik lees al jullie lieve reacties en neem het tot mij op, maar ik struggle wel heel erg met het idee. Ik bedoel dan helemaal geen contact hebben, want een relatie is het voorlopig niet. Althans in naam.
Ook blijft L nog in het achterhoofd. Ik wilde zo graag dat het zou lukken en goed zou uitpakken. L is goed geweest voor mij, heeft mij weer in liefde laten geloven. Maar hij heeft veel problemen met zichzelf. Wellicht wat trekken van ''toxic masculinity''. Geen zwakheden willen tonen, zichzelf nooit goed genoeg vinden,... Toen we voor het laatste in de auto zaten had ik zijn hand vastgepakt en met tranen in mijn ogen gezegd dat hij voor mij wel goed genoeg was geweest. Ik zag dat er diep van binnen wat brak. Ik wilde de persoon zijn die er voor hem was, hem laten voelen dat hij het niet alleen moet doen.
Maar ondanks dat ik mijzelf zovaak heb proberen te overtuigen kan ik niet dit risico nemen. De kans voelt zo groot dat ik mijzelf in de voeten zou schieten als ik hem zou proberen te 'fixen' (zo voelde het ergens). Ondanks dat ik zelf ook verreweg van perfect ben.
Ik heb afgelopen jaren gewoon zo gemerkt dat liefde je zo ontzettend kan breken, maar tegelijkertijd ook het mooiste van de wereld is. Het helpt niet dat ik ook hoogsensitief ben en alles en iedereen om mij heen 'voel'.