Wasstrips - welke heb jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Wasstrips - welke heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 15:35

Brauzz is geen dropshipper hoor. Het zijn doodnormale Nederlandse ondernemers die produceren in China.
Produceren in China staat niet gelijk aan dropshippen en niet duurzaam produceren.

colleen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 16:12

Ik gebruik sinds een half jaar Briters wasstrips. Ben er erg tevreden over. Met 3 jonge kinderen op het platteland gaat er een hoop was doorheen. Echt hardnekkige vlekken (tomaten, aardbei, gras) wrijf ik wel eerst in met een blok ossengalzeep voordat ik het in de wasmachine stop.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 20:20

Cosmeau heeft nu een aanbieding op de site, ik heb 2x 120 vellen voor 25 euro besteld :)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 20:50

verootjoo schreef:
Brauzz is geen dropshipper hoor. Het zijn doodnormale Nederlandse ondernemers die produceren in China.
Produceren in China staat niet gelijk aan dropshippen en niet duurzaam produceren.

Klopt, ik zei ook niet allemaal. Ik ken de branche en deze mensen vrij goed. En Brauzz is een fijn bedrijf dat ook bezig is om hun productie naar Europa te halen.
Dat maakt nog niet dat ze duurzamer zijn dan bv een ecover.
En Brauzz is niet Nederlands, ze zijn Belgisch.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:46

Dahlia85 schreef:
Cosmeau heeft nu een aanbieding op de site, ik heb 2x 120 vellen voor 25 euro besteld :)

Idem, dinsdag besteld, gisteren al geleverd!

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:00

Ik heb ze met die aanbieding ook besteld, afgelopen december :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:17

Haha, die doen regelmatig dergelijke aanbiedingen gok ik.
Op basis van 4 wassen per week (hondenspul en dekens en tapijtjes doe ik hier met het goedkoopste dat ik vind hoor) zou ik 60 weken toekomen met deze voorraad. Dus een jaar met 25 euro is wel netjes dan.
Zelfs als het maar 30 weken zou zijn is dat nog altijd prima.
Een fles van 3 liter merk kost hier min 20-25 euro in de discounter, en daar doe ik zeker geen halfjaar mee.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 19:20

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 20:53

Vanwege polyvinyl alcohol?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 21:29

Cer schreef:

Ja gewoon plastic dus. Het zou zogenaamd oplossen, maar daar is de temperatuur in de waterzuiveringsinstalaties niet hoog genoeg voor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 21:47

Kidde schreef:
Cer schreef:

Ja gewoon plastic dus. Het zou zogenaamd oplossen, maar daar is de temperatuur in de waterzuiveringsinstalaties niet hoog genoeg voor.

Het is niet gewoon plastic, het ligt wat genuanceerder. Het is wel veel minder slecht dan de microplastics en onzuiverbare stoffen van andere vloeibare wasmiddelen.

Maar misschien wordt er nav dit een andere stof uitgevonden.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 21:58

Volgens de wetenschapper van de Plastic Soup Foundation en de Reclame Code Commissie valt het toch wel onder plastic: https://www.reclamecode.nl/uitspraak/?u ... kId=583005

Citaat:
4. Ten aanzien van de claim “vrij van microplastics” overweegt de Commissie als volgt. Volgens Verordening (EU) 2023/2055 tot wijziging van bijlage XVII bij Verordening (EG) nr. 1907/2006 met betrekking tot synthetische polymeermicrodeeltjes, worden ‘polymeermicrodeeltjes’ omschreven als vaste polymeren. Polymeren met een oplosbaarheid van meer dan 2 g/l vallen niet onder deze definitie. Adverteerder heeft onweersproken gesteld dat PVA een wateroplosbaar polymeer is dat aan deze uitzondering voldoet en daarom niet als microplastic wordt geclassificeerd. Hierop gelet ziet de Commissie onvoldoende aanleiding om te oordelen dat de claim “vrij van microplastics” in deze context misleidend is.

5. Dit ligt anders bij de claim “vrij van plastic” waarmee op de website van adverteerder wordt geadverteerd. De gemiddelde consument zal op basis van deze mededeling verwachten dat het product geen enkele vorm van plastic bevat en er derhalve geen synthetische bestanddelen aanwezig zijn. Vaststaat echter dat het product PVA bevat, een synthetisch polymeer dat, hoewel oplosbaar, onder de ruimere betekenis van de term “plastic” valt. Door te adverteren met “vrij van plastic”, terwijl het product PVA bevat, wordt bij de consument een onjuiste indruk gewekt over de duurzaamheidsaspecten van het product. Dit kan ertoe leiden dat de consument een besluit over een transactie neemt dat hij of zij anders niet zou hebben genomen. De Commissie oordeelt daarom dat deze claim in strijd is met artikel 3.1 CDR.

Mothers earth is hier ook voor op de vingers getikt. Ik vind het gewoon kwalijk dat iedereen denkt dat ze goed bezig zijn terwijl er plastic in zit en het soms notabene uit China komt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 22:34

Kidde schreef:
Volgens de wetenschapper van de Plastic Soup Foundation en de Reclame Code Commissie valt het toch wel onder plastic: https://www.reclamecode.nl/uitspraak/?u ... kId=583005

Citaat:
4. Ten aanzien van de claim “vrij van microplastics” overweegt de Commissie als volgt. Volgens Verordening (EU) 2023/2055 tot wijziging van bijlage XVII bij Verordening (EG) nr. 1907/2006 met betrekking tot synthetische polymeermicrodeeltjes, worden ‘polymeermicrodeeltjes’ omschreven als vaste polymeren. Polymeren met een oplosbaarheid van meer dan 2 g/l vallen niet onder deze definitie. Adverteerder heeft onweersproken gesteld dat PVA een wateroplosbaar polymeer is dat aan deze uitzondering voldoet en daarom niet als microplastic wordt geclassificeerd. Hierop gelet ziet de Commissie onvoldoende aanleiding om te oordelen dat de claim “vrij van microplastics” in deze context misleidend is.

5. Dit ligt anders bij de claim “vrij van plastic” waarmee op de website van adverteerder wordt geadverteerd. De gemiddelde consument zal op basis van deze mededeling verwachten dat het product geen enkele vorm van plastic bevat en er derhalve geen synthetische bestanddelen aanwezig zijn. Vaststaat echter dat het product PVA bevat, een synthetisch polymeer dat, hoewel oplosbaar, onder de ruimere betekenis van de term “plastic” valt. Door te adverteren met “vrij van plastic”, terwijl het product PVA bevat, wordt bij de consument een onjuiste indruk gewekt over de duurzaamheidsaspecten van het product. Dit kan ertoe leiden dat de consument een besluit over een transactie neemt dat hij of zij anders niet zou hebben genomen. De Commissie oordeelt daarom dat deze claim in strijd is met artikel 3.1 CDR.

Mothers earth is hier ook voor op de vingers getikt. Ik vind het gewoon kwalijk dat iedereen denkt dat ze goed bezig zijn terwijl er plastic in zit en het soms notabene uit China komt

Goed om te weten... en Mothers Earth in hun reclamespotjes maar andere wasmiddelen afkraken... ze zijn zelf dus geen haar beter. Ik had er bijna besteld...

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 22:37

Mothers Earth is ook gewoon een rasechte dropshipper (die ook doen aan misleiding, dus geen 'onschuldige')

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 13:52

Hoe is Mothers Earth een dropshipper? Ik herken dat niet hoor. Het is toch niet dat als iets uit China komt, ze meteen zo handelen? Ze hebben wel een fikse marketing.

Ik las op Facebook ook de reacties van de verschillende partijen hierover. Krijg er meteen meer of minder sympathie voor.

Ik heb nog wasstrips van Yokuu, maar gebruik die naast biologisch wasmiddel. Ingewikkeld wel allemaal... Misschien toch maar zelf maken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 14:03

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 14:21

Jij zijn zijn de netste tot nu toe :j

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 14:23

TurdusMerula schreef:
Hoe is Mothers Earth een dropshipper? Ik herken dat niet hoor. Het is toch niet dat als iets uit China komt, ze meteen zo handelen? Ze hebben wel een fikse marketing.

Ik las op Facebook ook de reacties van de verschillende partijen hierover. Krijg er meteen meer of minder sympathie voor.

Ik heb nog wasstrips van Yokuu, maar gebruik die naast biologisch wasmiddel. Ingewikkeld wel allemaal... Misschien toch maar zelf maken.

Als je naar de definitie van dropshipping kijkt voldoet Mothers earth daar toch wel aan: 'Dropshipping is een vorm van e-commerce waarbij je producten verkoopt via een webshop zonder ze zelf op voorraad te houden; een klant bestelt bij jou, jij geeft de bestelling door aan een externe leverancier (groothandel/fabrikant), en die verzendt het product rechtstreeks naar de klant, waarbij jij het verschil tussen de in- en verkoopprijs als winst maakt. Dit model bespaart kosten voor opslag en logistiek, maar je bent wel verantwoordelijk voor klantenservice en het oplossen van problemen.'

Ze blokkeren blijkbaar ook mensen met kritische vragen :') https://www.facebook.com/share/p/1G7q9w4e7V/

Ik kreeg altijd al de kriebels van die reclames

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 14:27

TurdusMerula schreef:

Gelukkig maar want ik ben erg tevreden met hun producten, vooral nu ze in NL produceren :') anders had ik weer wat moeten gaan zoeken

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 14:38

Ik heb pas voor het eerst bij Mother’s Earth besteld en had het snel in huis, kan me niet voorstellen dat ze geen voorraad in Nederland hebben. Daarnaast verkopen ze onder eigen label, lijkt me ook geen kenmerk van dropshipping. Dat zie ik als een bedrijf dat de bestelling vanuit NL rechtstreeks doorzet naar een Chinese leverancier die dan weer meteen naar de consument verzendt.

Los daarvan, ik vind dit een lastige. Ik heb ook een setje om te testen bij Happy Soaps besteld en ben er verder wel tevreden over. Door dit soort berichten weet je toch helemaal niet meer waar je goed aan doet? Overal is ondertussen iets op aan te merken…

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 15:22

Cer schreef:
TurdusMerula schreef:

Gelukkig maar want ik ben erg tevreden met hun producten, vooral nu ze in NL produceren :') anders had ik weer wat moeten gaan zoeken

Ja voor mij hetzelfde :j

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 15:44

Kidde schreef:
TurdusMerula schreef:

Als je naar de definitie van dropshipping kijkt voldoet Mothers earth daar toch wel aan: 'Dropshipping is een vorm van e-commerce waarbij je producten verkoopt via een webshop zonder ze zelf op voorraad te houden; een klant bestelt bij jou, jij geeft de bestelling door aan een externe leverancier (groothandel/fabrikant), en die verzendt het product rechtstreeks naar de klant, waarbij jij het verschil tussen de in- en verkoopprijs als winst maakt. Dit model bespaart kosten voor opslag en logistiek, maar je bent wel verantwoordelijk voor klantenservice en het oplossen van problemen.'

Ze blokkeren blijkbaar ook mensen met kritische vragen :') https://www.facebook.com/share/p/1G7q9w4e7V/

Ik kreeg altijd al de kriebels van die reclames

Als je zoekt kun je gewoon vinden dat ze uit China komen. Ik zie geen probleem. Natuurlijk zetten ze dat niet op de voorpagina, maardat zal geen enkel bedrijf doen. Tot nu toe alles netjes geregeld gezien, ook toen ik zelf ergens niet helemaal tevreden over was.
Als we alles wat uit China komt moeten bannen wordt het hier aardig leeg...

Maar technisch gezien heb je waarschijnlijk gewoon gelijk. Ik denk bij dropshippers aan de lelijkere verkopers met slechte service en die gewoon voor het tienvoudige iets voor jou bij Ali bestellen. Definitiedingetje. :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 15:56

Klok waspoeder is veel minder milieubelastend, wordt in Nederland gemaakt en bevat geen plastics.
Zo'n velletje is gewoon waspoeder wat aan elkaar is gekleefd met plastic.

Anasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 16:34

senna21 schreef:
Klok waspoeder is veel minder milieubelastend, wordt in Nederland gemaakt en bevat geen plastics.
Zo'n velletje is gewoon waspoeder wat aan elkaar is gekleefd met plastic.

Op hun site staat dat ze Polyethylene glycol polyester in hun product hebben zitten, wat ook een 'oplosbaar' plastic is. Denk dat er weinig bestaat wat écht geen plastic bevat. Maar wat ze bij cosmeau ook zeggen, je van plastic gemaakte kleding is ook slecht in de wasmachine, dus dan ben ik blij dat ik in ieder geval niet ook nog een plastic fles op deze aarde heb geholpen. Ik hoop dat ze bij cosmeau de productie snel in Nederland op gang krijgen, dat scheelt ook al weer een heleboel! Ik zal in de tussentijd in ieder geval even naar Klok kijken :j

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 16:40

Het is een soort tussenin dropshippen ( let wel zo zijn ze begonnen ik weet niet hoe ze het nu doen twee jaar later ).
Dus het komt direct uit China naar jou toe , niet vanuit Nederland , maar het heeft wel een eigen logo.
Hetzelfde als met veel supplementen van influencers, dat zijn allemaal dezelfde supplementen maar met een ander logo erop.

Maar je kan dezelfde gewoon op ali express kopen:

https://nl.aliexpress.com/item/1005008202845701.html?spm=a2g0o.productlist.main.4.550dDE4uDE4uuu&algo_pvid=413e4922-9a05-482f-8f6d-e63d31a3eaf1&algo_exp_id=413e4922-9a05-482f-8f6d-e63d31a3eaf1-3&pdp_ext_f=%7B%22order%22%3A%22143%22%2C%22eval%22%3A%221%22%2C%22fromPage%22%3A%22search%22%7D&pdp_npi=6%40dis%21EUR%217.39%213.84%21%21%2159.53%2130.96%21%4021038df617661583168953466e50c2%2112000047614423625%21sea%21NL%210%21ABX%211%210%21n_tag%3A-29910%3Bd%3A3c47544d%3Bm03_new_user%3A-29895&curPageLogUid=Yn8RcydmnOQP&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A%7Cx_object_id%3A1005008202845701%7C_p_origin_prod%3A

Dit geldt niet voor elke wasstripfabrikant.
Daarnaast zijn ze (bijna) allemaal voor geen meter millieuvriendelijk.