Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Brauzz is geen dropshipper hoor. Het zijn doodnormale Nederlandse ondernemers die produceren in China.
Produceren in China staat niet gelijk aan dropshippen en niet duurzaam produceren.

Kidde schreef:Cer schreef:Vanwege polyvinyl alcohol?
Ja gewoon plastic dus. Het zou zogenaamd oplossen, maar daar is de temperatuur in de waterzuiveringsinstalaties niet hoog genoeg voor.
Citaat:4. Ten aanzien van de claim “vrij van microplastics” overweegt de Commissie als volgt. Volgens Verordening (EU) 2023/2055 tot wijziging van bijlage XVII bij Verordening (EG) nr. 1907/2006 met betrekking tot synthetische polymeermicrodeeltjes, worden ‘polymeermicrodeeltjes’ omschreven als vaste polymeren. Polymeren met een oplosbaarheid van meer dan 2 g/l vallen niet onder deze definitie. Adverteerder heeft onweersproken gesteld dat PVA een wateroplosbaar polymeer is dat aan deze uitzondering voldoet en daarom niet als microplastic wordt geclassificeerd. Hierop gelet ziet de Commissie onvoldoende aanleiding om te oordelen dat de claim “vrij van microplastics” in deze context misleidend is.
5. Dit ligt anders bij de claim “vrij van plastic” waarmee op de website van adverteerder wordt geadverteerd. De gemiddelde consument zal op basis van deze mededeling verwachten dat het product geen enkele vorm van plastic bevat en er derhalve geen synthetische bestanddelen aanwezig zijn. Vaststaat echter dat het product PVA bevat, een synthetisch polymeer dat, hoewel oplosbaar, onder de ruimere betekenis van de term “plastic” valt. Door te adverteren met “vrij van plastic”, terwijl het product PVA bevat, wordt bij de consument een onjuiste indruk gewekt over de duurzaamheidsaspecten van het product. Dit kan ertoe leiden dat de consument een besluit over een transactie neemt dat hij of zij anders niet zou hebben genomen. De Commissie oordeelt daarom dat deze claim in strijd is met artikel 3.1 CDR.
Kidde schreef:Volgens de wetenschapper van de Plastic Soup Foundation en de Reclame Code Commissie valt het toch wel onder plastic: https://www.reclamecode.nl/uitspraak/?u ... kId=583005Citaat:4. Ten aanzien van de claim “vrij van microplastics” overweegt de Commissie als volgt. Volgens Verordening (EU) 2023/2055 tot wijziging van bijlage XVII bij Verordening (EG) nr. 1907/2006 met betrekking tot synthetische polymeermicrodeeltjes, worden ‘polymeermicrodeeltjes’ omschreven als vaste polymeren. Polymeren met een oplosbaarheid van meer dan 2 g/l vallen niet onder deze definitie. Adverteerder heeft onweersproken gesteld dat PVA een wateroplosbaar polymeer is dat aan deze uitzondering voldoet en daarom niet als microplastic wordt geclassificeerd. Hierop gelet ziet de Commissie onvoldoende aanleiding om te oordelen dat de claim “vrij van microplastics” in deze context misleidend is.
5. Dit ligt anders bij de claim “vrij van plastic” waarmee op de website van adverteerder wordt geadverteerd. De gemiddelde consument zal op basis van deze mededeling verwachten dat het product geen enkele vorm van plastic bevat en er derhalve geen synthetische bestanddelen aanwezig zijn. Vaststaat echter dat het product PVA bevat, een synthetisch polymeer dat, hoewel oplosbaar, onder de ruimere betekenis van de term “plastic” valt. Door te adverteren met “vrij van plastic”, terwijl het product PVA bevat, wordt bij de consument een onjuiste indruk gewekt over de duurzaamheidsaspecten van het product. Dit kan ertoe leiden dat de consument een besluit over een transactie neemt dat hij of zij anders niet zou hebben genomen. De Commissie oordeelt daarom dat deze claim in strijd is met artikel 3.1 CDR.
Mothers earth is hier ook voor op de vingers getikt. Ik vind het gewoon kwalijk dat iedereen denkt dat ze goed bezig zijn terwijl er plastic in zit en het soms notabene uit China komt

TurdusMerula schreef:Hoe is Mothers Earth een dropshipper? Ik herken dat niet hoor. Het is toch niet dat als iets uit China komt, ze meteen zo handelen? Ze hebben wel een fikse marketing.
Ik las op Facebook ook de reacties van de verschillende partijen hierover. Krijg er meteen meer of minder sympathie voor.
Ik heb nog wasstrips van Yokuu, maar gebruik die naast biologisch wasmiddel. Ingewikkeld wel allemaal... Misschien toch maar zelf maken.
https://www.facebook.com/share/p/1G7q9w4e7V/Kidde schreef:TurdusMerula schreef:Hoe is Mothers Earth een dropshipper? Ik herken dat niet hoor. Het is toch niet dat als iets uit China komt, ze meteen zo handelen? Ze hebben wel een fikse marketing.
Ik las op Facebook ook de reacties van de verschillende partijen hierover. Krijg er meteen meer of minder sympathie voor.
Ik heb nog wasstrips van Yokuu, maar gebruik die naast biologisch wasmiddel. Ingewikkeld wel allemaal... Misschien toch maar zelf maken.
Als je naar de definitie van dropshipping kijkt voldoet Mothers earth daar toch wel aan: 'Dropshipping is een vorm van e-commerce waarbij je producten verkoopt via een webshop zonder ze zelf op voorraad te houden; een klant bestelt bij jou, jij geeft de bestelling door aan een externe leverancier (groothandel/fabrikant), en die verzendt het product rechtstreeks naar de klant, waarbij jij het verschil tussen de in- en verkoopprijs als winst maakt. Dit model bespaart kosten voor opslag en logistiek, maar je bent wel verantwoordelijk voor klantenservice en het oplossen van problemen.'
Ze blokkeren blijkbaar ook mensen met kritische vragenhttps://www.facebook.com/share/p/1G7q9w4e7V/
Ik kreeg altijd al de kriebels van die reclames
senna21 schreef:Klok waspoeder is veel minder milieubelastend, wordt in Nederland gemaakt en bevat geen plastics.
Zo'n velletje is gewoon waspoeder wat aan elkaar is gekleefd met plastic.