Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tiggs schreef:Ja PMarena, los van wat ik hier persoonlijk van vind, is het toch niet sjiek van hem? Want als de relatie over mocht gaan, staat zij met lege(re) handen.
_San87_ schreef:Tiggs schreef:Ja PMarena, los van wat ik hier persoonlijk van vind, is het toch niet sjiek van hem? Want als de relatie over mocht gaan, staat zij met lege(re) handen.
Dat weet je toch helemaal niet? Of heb jij een vogeltje dat influistert wat Mandy en haar partner afgesproken hebben en zij met lege handen achterblijft?
Tiggs schreef:_San87_ schreef:
Dat weet je toch helemaal niet? Of heb jij een vogeltje dat influistert wat Mandy en haar partner afgesproken hebben en zij met lege handen achterblijft?
Nee, maar het leek me goed om haar daar opmerkzaam op te maken toen ik las dat ze weinig werkt en waarom. Als het wel is geregeld is dat mooi, maar je kop in het zand steken lost niks op.
Genoeg vrouwen die op drie hoog achter belanden na een scheiding (nog steeds!)
Laten we het beroepsdeformatie noemen…
Maflinger_S schreef:Er is helemaal niets mis mee om niet samen op vakantie te gaan. Maar dat moet wel in overleg zo zijn. Als de een verwachtingen heeft die door de ander niet worden waargemaakt, moet je daarover communiceren. Doe je dat niet, dan gaat het niet werken.
Goof schreef:Tiggs schreef:Ja PMarena, los van wat ik hier persoonlijk van vind, is het toch niet sjiek van hem? Want als de relatie over mocht gaan, staat zij met lege(re) handen.
TS schrijft dat ze gewoon werkt, 24uur.
Dus deze snap ik niet.
Dorine92 schreef:Freya6 schreef:100 reacties en TS is zelf lekker weekendje weg
Hopelijk wel ja![]()
Maar dan nog, een relatie heb je toch voor het idee van samen? Alleen op pad is hartstikke leuk, maar geen vervanging voor gezien en gehoord worden, en het gevoel hebben dat de ander de relatie boven alles zet
Hutcherson schreef:Goof schreef:
TS schrijft dat ze gewoon werkt, 24uur.
Dus deze snap ik niet.
En wellicht vind TS dat gewoon heel fijn op deze manier. En als ze uit elkaar gaan kan ze alsnog volle bak gaan werken toch? En bovendien is het aan hen als koppel om dit financieel netjes te regelen middels een notariele akte of iets anders dat hij haar verder ondersteunt mocht de relatie over gaan. Dit gebeurde vroeger heel erg veel (eigenlijk standaard) en zijn dus prima dingen voor te regelen met partneralimentatie.
Veel stellen vinden op deze manier een prima situatie die voor hun werkt. Geen probleem toch? Mocht de relatie stranden dan moet je je plannen aanpassen. Das toch altijd?
Achterom schreef:Hutcherson schreef:
En wellicht vind TS dat gewoon heel fijn op deze manier. En als ze uit elkaar gaan kan ze alsnog volle bak gaan werken toch? En bovendien is het aan hen als koppel om dit financieel netjes te regelen middels een notariele akte of iets anders dat hij haar verder ondersteunt mocht de relatie over gaan. Dit gebeurde vroeger heel erg veel (eigenlijk standaard) en zijn dus prima dingen voor te regelen met partneralimentatie.
Veel stellen vinden op deze manier een prima situatie die voor hun werkt. Geen probleem toch? Mocht de relatie stranden dan moet je je plannen aanpassen. Das toch altijd?
Dat moet je goed regelen vóórdat de relatie strandt en dat is volgens mij het punt dat Tiggs probeert te maken, dat gebeurt dus vaak niet. Waardoor degene die minder gewerkt heeft tegen betaling (en dat is meestal de vrouw) met lege handen achterblijft als de relatie dan toch wel strandt.
Daar wordt gewoon nog steeds te weinig over nagedacht, zeker omdat je vaak niet meer standaard in gemeenschap van goederen samen bent tegenwoordig wel iets om bewust mee bezig te zijn.
Mandy_89 schreef:Even een update en opmerking, over hoe onze zaken qua werk en financiën verder geregeld zijn heeft niks te maken met een weekendje weg gaan.
In t kort hebben we dat gewoon allemaal goed geregeld.
En "maar" 24 uur tsja hij werkt er 34 gemiddeld (buiten zijn hobby klussen wat ook "werk" is, maar dat wil hij zelf.. niet dat het nou financieel noodzaak is) en mijn uurloon ligt ook wel een stukje hoger.
Als hij thuiskomt is het eten klaar, de boodschappen in huis, de paarden gevoerd en de honden zijn uitgelaten
Verder had ik het weekendje dus geboekt(of dat nou alleen werd of dat hij mee ging) en na een goed gesprek over prioriteiten, heeft mijn vriend zijn klus afgezegd en gaan we dus toch samen.