In je eentje weekendje weg gaan? *vriend thuislaten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: In je eentje weekendje weg gaan? *vriend thuislaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:29

Ja PMarena, los van wat ik hier persoonlijk van vind, is het toch niet sjiek van hem? Want als de relatie over mocht gaan, staat zij met lege(re) handen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:32

Tiggs schreef:
Ja PMarena, los van wat ik hier persoonlijk van vind, is het toch niet sjiek van hem? Want als de relatie over mocht gaan, staat zij met lege(re) handen.

Dat weet je toch helemaal niet? Of heb jij een vogeltje dat influistert wat Mandy en haar partner afgesproken hebben en zij met lege handen achterblijft?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:33

Ik denk dat het belangrijk is dat jullie het gesprek aan gaan, waarbij jij goed bij jouw gevoel blijft en niet met een vinger gaat wijzen (dat werkt averechts). Geef ook aan dat je het waardeert dat hij veel werkt en jullie spaarrekening spekt, maar dat je hem mist en graag even echt iets samen wil doen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:38

_San87_ schreef:
Tiggs schreef:

Dat weet je toch helemaal niet? Of heb jij een vogeltje dat influistert wat Mandy en haar partner afgesproken hebben en zij met lege handen achterblijft?

Nee, maar het leek me goed om haar daar opmerkzaam op te maken toen ik las dat ze weinig werkt en waarom. Als het wel is geregeld is dat mooi, maar je kop in het zand steken lost niks op.

Genoeg vrouwen die op drie hoog achter belanden na een scheiding (nog steeds!)

Laten we het beroepsdeformatie noemen…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:41

Tiggs schreef:
_San87_ schreef:

Nee, maar het leek me goed om haar daar opmerkzaam op te maken toen ik las dat ze weinig werkt en waarom. Als het wel is geregeld is dat mooi, maar je kop in het zand steken lost niks op.

Genoeg vrouwen die op drie hoog achter belanden na een scheiding (nog steeds!)

Laten we het beroepsdeformatie noemen…

Snap ik, maar waarom doe je best wel gemene (hij is niet sjiek, hij maakt misbruik van haar want hij werkt en zij doet gratis het huishouden?) aannames gebaseerd op een situatie die je niet kent?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:00

Nou precies, dat was dus ook mijn punt dat ik dacht hallo hee ga je lekker..... over chique gesproken :=

Het is absoluut mogelijk om dat zonder al teveel moeite iets subtieler te verwoorden zeg.
Dan blijft het alsnog ongevraagd bemoeizuchtig, maar komt het al anders over. Maargoed.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:07

Excuses daarvoor dan, maar ik vond het echt niet ok klinken en daardoor was ik misschien wat te direct.
(zeker in het kader van dit topic vond ik het niet ok klinken)

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:39

Maflinger_S schreef:
Er is helemaal niets mis mee om niet samen op vakantie te gaan. Maar dat moet wel in overleg zo zijn. Als de een verwachtingen heeft die door de ander niet worden waargemaakt, moet je daarover communiceren. Doe je dat niet, dan gaat het niet werken.

Helemaal mee eens. Meerdere vriendinnen gaat op vakantie zonder partner, met een vriendin of soms ook alleen als ze weg willen. Als de behoeftes weekendjes weg te gaan of vakantieplannen uit elkaar lopen, en resultaten uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst, dan is het aanpassen en er een mouw aan passen.
Lukt dat niet, tsja, dan wordt het gesprek anders. Maar blijf niet hangen in 'alles samen doen' als de hobby's divers zijn. Lukt dat wel; geweldig, en lukt dat niet, dan afspraken maken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 12:40

Tiggs schreef:

TS schrijft dat ze gewoon werkt, 24uur.
Dus deze snap ik niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 12:58

Je zorgt voor de dieren? Hoeveel dieren hebben jullie? Wat is jouw hobby?

Als jij bijv paarden hebt en daar veel tijd aan besteed, kan ik me ook wel voorstellen dat hij zijn tijd opvult met klussen. Misschien vindt hij wel dat jij er vaak niet bent of niet weg kan, wanneer hij tijd heeft??

Ik snap je irritatie, maar zou het toch echt met hem oplossen. Normaal gesproken zou je toch wel een beetje met elkaar moeten kunnen communiceren. Niemand hier weet hoe dat bij jullie gaat, maar nu oordelen ze wel allemaal hard en ook minder goed over je vriend.

Natuurlijk weet je dat een auto gekeurd moet worden, maar bijna niemand doet dat al heel ruim van tevoren. Mijn man zit ook in de auto's, dus we kennen alle grapjes wel
Daarbij kan het zijn dat iemand zijn auto is gaan keuren en er dingen uit kwamen. Dan moeten er dus misschien onverwacht reparaties uitgevoerd worden om alsnog zsm goedgekeurd te worden. Mensen horen en zien zelf echt niet alles.

Voor zichzelf beginnen is helemaal niet zo makkelijk. Dan moet je flink investeren en aan een hoop regels voldoen. Dan zullen zijn tarieven ook omhoog gaan en is hij al snel een stuk minder interessant voor de mensen die hem nu zo goed kunnen vinden.

Ik zou gaan als je dat leuk vindt en anders gewoon vragen wanneer jullie dan wel samen kunnen gaan. Ergens heeft hij nu niet door hoe belangrijk jij het vindt, maar dat moet je ook communiceren.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 13:14

100 reacties en TS is zelf lekker weekendje weg :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 15:47

Goof schreef:
Tiggs schreef:

Dus deze snap ik niet.

En wellicht vind TS dat gewoon heel fijn op deze manier. En als ze uit elkaar gaan kan ze alsnog volle bak gaan werken toch? En bovendien is het aan hen als koppel om dit financieel netjes te regelen middels een notariele akte of iets anders dat hij haar verder ondersteunt mocht de relatie over gaan. Dit gebeurde vroeger heel erg veel (eigenlijk standaard) en zijn dus prima dingen voor te regelen met partneralimentatie.
Veel stellen vinden op deze manier een prima situatie die voor hun werkt. Geen probleem toch? Mocht de relatie stranden dan moet je je plannen aanpassen. Das toch altijd?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 22:47

Freya6 schreef:

Hopelijk wel ja :D
Maar dan nog, een relatie heb je toch voor het idee van samen? Alleen op pad is hartstikke leuk, maar geen vervanging voor gezien en gehoord worden, en het gevoel hebben dat de ander de relatie boven alles zet

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 10:45

Dorine92 schreef:
Freya6 schreef:

Hopelijk wel ja :D
Maar dan nog, een relatie heb je toch voor het idee van samen? Alleen op pad is hartstikke leuk, maar geen vervanging voor gezien en gehoord worden, en het gevoel hebben dat de ander de relatie boven alles zet

Maar geen enkel is individueel een kopie van elkaar, en je kan perfect samen zijn en toch hier en daar iets anders willen van het leven. Dat maakt je geen "slecht" koppel - je bent geen siamese tweeling, en als het hier gaat over "eens" een weekendje weg zonder elkaar, kan dat toch prima?

Het zou wel fijn zijn als TS en haar partner het gesprek rustig samen aan gaan, en een compromis vinden.

Mijn schoonouders wonen in Spanje, en mijn schoonvader heeft een sch*thekel aan BE. Tegenwoordig komt mijn schoonmoeder dus in haar eentje naar BE. Ideaal? Misschien niet - maar beide zijn tevreden met deze regeling, dus waarom niet.
Ik ga zowel met als zonder vriend op vakantie - en waarom ook niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 10:57

Hutcherson schreef:
Goof schreef:

Dus deze snap ik niet.

En wellicht vind TS dat gewoon heel fijn op deze manier. En als ze uit elkaar gaan kan ze alsnog volle bak gaan werken toch? En bovendien is het aan hen als koppel om dit financieel netjes te regelen middels een notariele akte of iets anders dat hij haar verder ondersteunt mocht de relatie over gaan. Dit gebeurde vroeger heel erg veel (eigenlijk standaard) en zijn dus prima dingen voor te regelen met partneralimentatie.
Veel stellen vinden op deze manier een prima situatie die voor hun werkt. Geen probleem toch? Mocht de relatie stranden dan moet je je plannen aanpassen. Das toch altijd?

Dat moet je goed regelen vóórdat de relatie strandt en dat is volgens mij het punt dat Tiggs probeert te maken, dat gebeurt dus vaak niet. Waardoor degene die minder gewerkt heeft tegen betaling (en dat is meestal de vrouw) met lege handen achterblijft als de relatie dan toch wel strandt.
Daar wordt gewoon nog steeds te weinig over nagedacht, zeker omdat je vaak niet meer standaard in gemeenschap van goederen samen bent tegenwoordig wel iets om bewust mee bezig te zijn.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 02:10

Achterom schreef:
Hutcherson schreef:

Dat moet je goed regelen vóórdat de relatie strandt en dat is volgens mij het punt dat Tiggs probeert te maken, dat gebeurt dus vaak niet. Waardoor degene die minder gewerkt heeft tegen betaling (en dat is meestal de vrouw) met lege handen achterblijft als de relatie dan toch wel strandt.
Daar wordt gewoon nog steeds te weinig over nagedacht, zeker omdat je vaak niet meer standaard in gemeenschap van goederen samen bent tegenwoordig wel iets om bewust mee bezig te zijn.

Maar het is toch niet het geval dat ze dat niet zelf kan bedenken of ze dat risico wil nemen of niet?
En heel eerlijk, als je daar niet goed over nadenkt en dit netjes regelt is het toch je eigen fout als je er niks mee doet.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-25 14:57

Even een update en opmerking, over hoe onze zaken qua werk en financiën verder geregeld zijn heeft niks te maken met een weekendje weg gaan.
In t kort hebben we dat gewoon allemaal goed geregeld.
En "maar" 24 uur tsja hij werkt er 34 gemiddeld (buiten zijn hobby klussen wat ook "werk" is, maar dat wil hij zelf.. niet dat het nou financieel noodzaak is) en mijn uurloon ligt ook wel een stukje hoger.
Als hij thuiskomt is het eten klaar, de boodschappen in huis, de paarden gevoerd en de honden zijn uitgelaten

Verder had ik het weekendje dus geboekt(of dat nou alleen werd of dat hij mee ging) en na een goed gesprek over prioriteiten, heeft mijn vriend zijn klus afgezegd en gaan we dus toch samen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 15:00

Wat fijn dat jullie er (letterlijk) samen uitgekomen zijn!

Hopelijk blijft dit in de toekomst ook mogelijk.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 15:38

Heel goed TS! Fijn

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 16:22

Mandy_89 schreef:
Even een update en opmerking, over hoe onze zaken qua werk en financiën verder geregeld zijn heeft niks te maken met een weekendje weg gaan.
In t kort hebben we dat gewoon allemaal goed geregeld.
En "maar" 24 uur tsja hij werkt er 34 gemiddeld (buiten zijn hobby klussen wat ook "werk" is, maar dat wil hij zelf.. niet dat het nou financieel noodzaak is) en mijn uurloon ligt ook wel een stukje hoger.
Als hij thuiskomt is het eten klaar, de boodschappen in huis, de paarden gevoerd en de honden zijn uitgelaten

Verder had ik het weekendje dus geboekt(of dat nou alleen werd of dat hij mee ging) en na een goed gesprek over prioriteiten, heeft mijn vriend zijn klus afgezegd en gaan we dus toch samen.

Wat fijn joh!

Ik dacht eigenlijk al; dit is niet de beste plek om dit voor te leggen. Maar proefde ook even wat frustratie en je wilde je verhaal even kwijt.
Verder hoef je ook niet in alle details te treden, want niemand kan oordelen over jullie relatie. Ik zou er zelf alleen voortaan nog 2x over nadenken voor je zoiets deelt en dat bedoel ik niet l*llig naar jou, maar vanwege de man onvriendelijke reacties......

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 16:29

Fijn dat jullie toch samen weggaan en dat het verder ook goed geregeld is!

Het was een oprechte vraag, want ja je verwacht dat mensen dat zelf weten en regelen maar de praktijk blijkt anders en dat kan tot trieste situaties leiden. En dat is niet man onvriendelijk, maar in de praktijk is dat meestal degene die het meest verdient.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 17:24

Fijn dat je vriend ook inzag dat tijd samen belangrijk is!