De rommelkamer..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:26

Kennen jullie dat opruim systeem van Marie Kondo? Voor mij hielp dat heel goed.
Om nòg strakker op te vouwen en nòg beter te leren tetrissen met spullen zodat er nòg meer pestzooi mijn huis in kan.
Waarom ben ik zo :\ :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:27

Telpeva schreef:
Om nòg strakker op te vouwen en nòg beter te leren tetrissen met spullen zodat er nòg meer pestzooi mijn huis in kan.
Waarom ben ik zo : :')

Hahaahahahahah heerlijk!!!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:29

Ik lees graag mee. Hier ook wel een rommelzolder en op de keuken vaak wel wat rommel ,terwijl ikmdie liever leeg zou willen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:33

Telpeva schreef:

Marie Kondo heeft nu zelf publiekelijk verklaard dat met kinderen haar theorie niet vol te houden is.
Ik wil best opruimen, maar daar dan ook nog eens mafketelige opvouwmethodes bij gebruiken dat gaat me echt 3 straten te ver. -O-

Ik heb gisteren een half uur spullen gesorteerd en zelfs 1 kg kapotte troep weg gegooid.
Nu staat er een stapeltje in mijn auto dat naar de kringloop kan. Ik doneer liever dan dat ik weg gooi (want afvalophaling kost ook nog eens geld en dat vind ik er helemaal over: eerst betalen om het in huis te halen en vervolgens betalen om het uit je huis te halen...)
En vanmorgen de boekenberg van zoonlief gesorteerd. Vanavond kijk ik samen met hem welke boeken er op vinted mogen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:36

Telpeva schreef:

_O-

Weten jullie wat ook goed helpt tegen een rommelzolder? Geen zolder hebben!
Bij ons zit daar de slaapkamer en de knieschotten zijn dichtgemaakt, dus daar kan gewoon geen troep. :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 12:40

Telpeva schreef:

:')

Die opruimbakken van de Action zijn ook zo fijn. Je kan ze stapelen, dus zo kun je niet alleen horizontaal maar ook verticaal heel veel rommel verzamelen :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:46

Telpeva schreef:
Ik ben vooral zo ontzettend opgelucht dat ik niet de enige ben met zulke ontploffingen in huis _O-

_O-

Idem dito

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 14:19

Popstra schreef:
Ik bedoel echt weg mikken. Dus een container huren die eenmaal vol weer opgehaald word. Lijkt me zalig maar mijn man ziet dat niet zo zitten.

Heerlijk inderdaad.
Hier momenteel ook. De oude hokken (schuren mag je het echt niet noemen) zijn leeggehaald en we zijn flink aan het slopen.

Er is al veel naar de stort gebracht. HH paardendekens van het eerste paard (die hij droeg tot 17-18 jaar terug droeg) en vliegendekens die ergens een gat hadden. De bucas stay dry's (die niet meer dry stayden) van mijn eerste twee paarden en ga zo maar door en door en door.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 14:55

ikke schreef:
SusanH schreef:
Ik heb ook geen rommelkamer, ik heb een rommelhuis :')

*boks* :D

Als je in goed een jaar twee ouderlijk huizen leeg moet halen van ouders die hun hele huwelijkse leven (en daarna) in datzelfde huis hebben gewoond, dan heb je een enorme, gigantische, bijna niet overzienbare bult spullen. Heel veel heeft intussen een plek gevonden maar nog steeds is er een loods vol spullen waar iets mee moet.

Oh ja en als je daarna dan je eigen hut ook nog eens terdege onder handen neemt, dan heb je nog meer zooi, al begint dat langzaam maar zeker ook wel ergens over te gaan.

Alle opruimers veel succes gewenst en ik lees graag mee, je weet nooit wat je aan goede ideeën opdoet :j

Herkenbaar. Ouders en schoonouders woonden in een huis met zolder. Ons huis heeft geen zolder. En is klein. :')

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 15:58

SusanH schreef:
Ik heb nu toch zo'n mooi voorbeeld. Mijn man wil gaan mennen met onze Haflinger. Is hij gisteren bij een vriendin van ons geweest die een tweespan tuig heeft liggen. Dat MOEST dus gisteren ineens opgehaald worden. En staat nu pontificaal midden in mijn woonkamer. Want ja, je kan het maar vast in huis hebben. Voor 2 paarden ook, terwijl wij er 1 hebben die aangespannen kan worden.

[ Afbeelding ]

Zo kom je dus vanzelf aan veel spullen in je huis.

Ik wil niet rot doen maar van een tweespantuig maar je niet een eenspantuig als het al kan moeten er spullen bij en heel veel heb je niet nodig.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 15:59

foxy80 schreef:
Telpeva schreef:

Marie Kondo heeft nu zelf publiekelijk verklaard dat met kinderen haar theorie niet vol te houden is.
Ik wil best opruimen, maar daar dan ook nog eens mafketelige opvouwmethodes bij gebruiken dat gaat me echt 3 straten te ver. -O-

Ik heb gisteren een half uur spullen gesorteerd en zelfs 1 kg kapotte troep weg gegooid.
Nu staat er een stapeltje in mijn auto dat naar de kringloop kan. Ik doneer liever dan dat ik weg gooi (want afvalophaling kost ook nog eens geld en dat vind ik er helemaal over: eerst betalen om het in huis te halen en vervolgens betalen om het uit je huis te halen...)
En vanmorgen de boekenberg van zoonlief gesorteerd. Vanavond kijk ik samen met hem welke boeken er op vinted mogen.

Helemaal met jou eens. Maak vaak mensen blij met spullen die ik over heb. En anders gaat het op de weggeefhoek of buurtapp of mp om gratis op te halen. Dat is zeker ook een bijdrage aan het milieu.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 17:34

Rizette schreef:
SusanH schreef:
Ik heb nu toch zo'n mooi voorbeeld. Mijn man wil gaan mennen met onze Haflinger. Is hij gisteren bij een vriendin van ons geweest die een tweespan tuig heeft liggen. Dat MOEST dus gisteren ineens opgehaald worden. En staat nu pontificaal midden in mijn woonkamer. Want ja, je kan het maar vast in huis hebben. Voor 2 paarden ook, terwijl wij er 1 hebben die aangespannen kan worden.

[ Afbeelding ]

Zo kom je dus vanzelf aan veel spullen in je huis.

Ik wil niet rot doen maar van een tweespantuig maar je niet een eenspantuig als het al kan moeten er spullen bij en heel veel heb je niet nodig.

Ik denk dat Susan H. binnenkort een nieuw paard nodig heeft om het tweespan te kunnen waarmaken. Je man heeft nu wat goed te maken, toch? :+

haffiefreak

Re: De rommelkamer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 18:35

Ook hier 2 rommelkamers. 1 daarvan is logeerkamer, met nog speelgoed waar onze zoon niet meer mee speeld en net te duur is om zo weg te geven. Zoals toet toet, playmobil, houten treinbaan, soort van jumbo duplo en nog drie ikea bakken met treinen, auto's enz..
En 1 kamer staan dozen met knutsels van onze zoon.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 18:38

Er bestaan wel tweespantuigen die je kan veranderen naar enkelspantuig maar of dat hier het geval is, dat is zo niet te zien. Toch maar een paard bijkopen dan :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:14

jiehaaa schreef:
Rizette schreef:

Ik denk dat Susan H. binnenkort een nieuw paard nodig heeft om het tweespan te kunnen waarmaken. Je man heeft nu wat goed te maken, toch? :+

_/-\o_ :j :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 19:26

Zoolgangster schreef:
ikke schreef:
*boks* :D

Als je in goed een jaar twee ouderlijk huizen leeg moet halen van ouders die hun hele huwelijkse leven (en daarna) in datzelfde huis hebben gewoond, dan heb je een enorme, gigantische, bijna niet overzienbare bult spullen. Heel veel heeft intussen een plek gevonden maar nog steeds is er een loods vol spullen waar iets mee moet.

Oh ja en als je daarna dan je eigen hut ook nog eens terdege onder handen neemt, dan heb je nog meer zooi, al begint dat langzaam maar zeker ook wel ergens over te gaan.

Alle opruimers veel succes gewenst en ik lees graag mee, je weet nooit wat je aan goede ideeën opdoet :j

Herkenbaar. Ouders en schoonouders woonden in een huis met zolder. Ons huis heeft geen zolder. En is klein. :')

Nou dat dus!
Ondanks dat veel spullen een bestemming hebben gekregen, is er nog best wat over wat we, om diverse redenen, nog niet weg willen doen.

Maar eerlijk is eerlijk, het begint ermee dat je spullen niet in huis haalt :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:01

Daihyo schreef:
jiehaaa schreef:
Rizette schreef:

_/-\o_ :j :')

Haha dat zou wel erg grappig zijn aangezien ik zei dat ik noooooit een Haflinger wilde hebben :') maar goed, die heb ik nu dus wel. Tegelijk met een schimmel waarvan ik ook zei dat ik die nooit wilde hebben. Die kan trouwens echt niet aangespannen. Dat overleeft ie nooit.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:30

Straks staat niet alleen je huis vol, Susan, maar je stal ook. Dat gaat van kwaad tot erger. :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:19

Ze staan op pension. En aangezien dat steeds prijziger wordt en ik niet meer uren in 1 dag krijg vind ik 2 genoeg. Wie weet als ik ooit de loterij win. Maar goed volgende probleem wordt de menwagen die er moet komen. Waar gaan we die laten? Plus de extra aanhanger die dan ook nodig is. De menwagen kan daar natuurlijk op ( scheelt ruimte) maar ik heb al een 2 paards trailer in mijn achtertuin en de garage staat vol met mijn Yaris, de motor van mijn man en nog heel veel andere spullen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:38

SusanH schreef:
Ze staan op pension. En aangezien dat steeds prijziger wordt en ik niet meer uren in 1 dag krijg vind ik 2 genoeg. Wie weet als ik ooit de loterij win. Maar goed volgende probleem wordt de menwagen die er moet komen. Waar gaan we die laten? Plus de extra aanhanger die dan ook nodig is. De menwagen kan daar natuurlijk op ( scheelt ruimte) maar ik heb al een 2 paards trailer in mijn achtertuin en de garage staat vol met mijn Yaris, de motor van mijn man en nog heel veel andere spullen.

Op stal?
Of bij een boer/caravanstalling?

De vrachtwagen heb ik ook bij een caravanstalling staan, netjes onder dak.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:49

Ik heb nog precies niks gedaan aan opruimen.
Lukt het jullie beter?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:56

Nee, hier waren er ook weer 100 andere dingen interessanter :=
Ik ga er na de lunch wel echt aan beginnen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:59

Ik heb voor nu even een serie opgezet, ik moet van mijzelf nu elk reclameblok opstaan en iets opruimen. Eens kijken of dit werkt :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 13:01

Goed bezig, je kan het +:)+

Ik zit dit weekend in Zeeland, maar maandag ga ik weer met goede moed verder :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:17

Goed bezig!

Ik had dit weekend wat werk op de planning staan waarvoor "rondslingerende spullen" nodig zijn maar ik ben niet fit en ik weet niet of ik de energie ervoor heb.