Om nòg strakker op te vouwen en nòg beter te leren tetrissen met spullen zodat er nòg meer pestzooi mijn huis in kan.
Waarom ben ik zo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Telpeva schreef:Kennen jullie dat opruim systeem van Marie Kondo? Voor mij hielp dat heel goed.
Om nòg strakker op te vouwen en nòg beter te leren tetrissen met spullen zodat er nòg meer pestzooi mijn huis in kan.
Waarom ben ik zo![]()
Telpeva schreef:Kennen jullie dat opruim systeem van Marie Kondo? Voor mij hielp dat heel goed.
Waarom ben ik zo![]()
Waarom ben ik zo![]()
Popstra schreef:Ik bedoel echt weg mikken. Dus een container huren die eenmaal vol weer opgehaald word. Lijkt me zalig maar mijn man ziet dat niet zo zitten.
ikke schreef:SusanH schreef:Ik heb ook geen rommelkamer, ik heb een rommelhuis
*boks*![]()
Als je in goed een jaar twee ouderlijk huizen leeg moet halen van ouders die hun hele huwelijkse leven (en daarna) in datzelfde huis hebben gewoond, dan heb je een enorme, gigantische, bijna niet overzienbare bult spullen. Heel veel heeft intussen een plek gevonden maar nog steeds is er een loods vol spullen waar iets mee moet.
Oh ja en als je daarna dan je eigen hut ook nog eens terdege onder handen neemt, dan heb je nog meer zooi, al begint dat langzaam maar zeker ook wel ergens over te gaan.
Alle opruimers veel succes gewenst en ik lees graag mee, je weet nooit wat je aan goede ideeën opdoet
SusanH schreef:Ik heb nu toch zo'n mooi voorbeeld. Mijn man wil gaan mennen met onze Haflinger. Is hij gisteren bij een vriendin van ons geweest die een tweespan tuig heeft liggen. Dat MOEST dus gisteren ineens opgehaald worden. En staat nu pontificaal midden in mijn woonkamer. Want ja, je kan het maar vast in huis hebben. Voor 2 paarden ook, terwijl wij er 1 hebben die aangespannen kan worden.
[ Afbeelding ]
Zo kom je dus vanzelf aan veel spullen in je huis.
foxy80 schreef:Telpeva schreef:Kennen jullie dat opruim systeem van Marie Kondo? Voor mij hielp dat heel goed.
Waarom ben ik zo![]()
Marie Kondo heeft nu zelf publiekelijk verklaard dat met kinderen haar theorie niet vol te houden is.
Ik wil best opruimen, maar daar dan ook nog eens mafketelige opvouwmethodes bij gebruiken dat gaat me echt 3 straten te ver.
Ik heb gisteren een half uur spullen gesorteerd en zelfs 1 kg kapotte troep weg gegooid.
Nu staat er een stapeltje in mijn auto dat naar de kringloop kan. Ik doneer liever dan dat ik weg gooi (want afvalophaling kost ook nog eens geld en dat vind ik er helemaal over: eerst betalen om het in huis te halen en vervolgens betalen om het uit je huis te halen...)
En vanmorgen de boekenberg van zoonlief gesorteerd. Vanavond kijk ik samen met hem welke boeken er op vinted mogen.
Rizette schreef:SusanH schreef:Ik heb nu toch zo'n mooi voorbeeld. Mijn man wil gaan mennen met onze Haflinger. Is hij gisteren bij een vriendin van ons geweest die een tweespan tuig heeft liggen. Dat MOEST dus gisteren ineens opgehaald worden. En staat nu pontificaal midden in mijn woonkamer. Want ja, je kan het maar vast in huis hebben. Voor 2 paarden ook, terwijl wij er 1 hebben die aangespannen kan worden.
[ Afbeelding ]
Zo kom je dus vanzelf aan veel spullen in je huis.
Ik wil niet rot doen maar van een tweespantuig maar je niet een eenspantuig als het al kan moeten er spullen bij en heel veel heb je niet nodig.
jiehaaa schreef:Rizette schreef:
Ik wil niet rot doen maar van een tweespantuig maar je niet een eenspantuig als het al kan moeten er spullen bij en heel veel heb je niet nodig.
Ik denk dat Susan H. binnenkort een nieuw paard nodig heeft om het tweespan te kunnen waarmaken. Je man heeft nu wat goed te maken, toch?
Zoolgangster schreef:ikke schreef:*boks*![]()
Als je in goed een jaar twee ouderlijk huizen leeg moet halen van ouders die hun hele huwelijkse leven (en daarna) in datzelfde huis hebben gewoond, dan heb je een enorme, gigantische, bijna niet overzienbare bult spullen. Heel veel heeft intussen een plek gevonden maar nog steeds is er een loods vol spullen waar iets mee moet.
Oh ja en als je daarna dan je eigen hut ook nog eens terdege onder handen neemt, dan heb je nog meer zooi, al begint dat langzaam maar zeker ook wel ergens over te gaan.
Alle opruimers veel succes gewenst en ik lees graag mee, je weet nooit wat je aan goede ideeën opdoet
Herkenbaar. Ouders en schoonouders woonden in een huis met zolder. Ons huis heeft geen zolder. En is klein.
Daihyo schreef:jiehaaa schreef:Rizette schreef:
Ik denk dat Susan H. binnenkort een nieuw paard nodig heeft om het tweespan te kunnen waarmaken. Je man heeft nu wat goed te maken, toch?
![]()
![]()
SusanH schreef:Ze staan op pension. En aangezien dat steeds prijziger wordt en ik niet meer uren in 1 dag krijg vind ik 2 genoeg. Wie weet als ik ooit de loterij win. Maar goed volgende probleem wordt de menwagen die er moet komen. Waar gaan we die laten? Plus de extra aanhanger die dan ook nodig is. De menwagen kan daar natuurlijk op ( scheelt ruimte) maar ik heb al een 2 paards trailer in mijn achtertuin en de garage staat vol met mijn Yaris, de motor van mijn man en nog heel veel andere spullen.