Mazida schreef:Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Helaas had ik niet eerder tijd om te reageren. Goed om te zien dat de meningen verschillen. Ook na 2 dagen blijf ik het een hele walgelijke grap vinden. Benieuwd of schoonpa ook zo kan lachen als ik een zak met een dode rat aan zijn deur hang? Hahaha, nee, dat vind ik geen grap!
Overigens kan ik het ook niet goed hebben omdat mijn schoonouders mijn grenzen praktisch nooit respecteren. Ze walsen er eerder overheen en dan zijn ze ook nog beledigd als ik er iets van durf te zeggen. Helaas weten ze dat mijn partner het altijd voor ze opneemt of goedpraat als ze weer bezig zijn. Voor mij opnieuw een reden om meer afstand te nemen zoals ik de afgelopen jaren al deed. Het liefst gum ik ze helemaal uit mijn leven, maar ja, ze zijn ook nog de opa en oma van mijn kinderen en mijn kinderen zien ze graag.
Maar dat ik nu nog meer afstand neemt, heeft schoonpa aan zichzelf te danken met zijn smerige grap, nee, ik kan er nog steeds niet om lachen en vind het gestoord om een zwangere zieke vrouw zoiets cadeau te geven.
Je reactie lezend snap ik beter waarom je deze 'grap' niet kom waarderen. Je hele verhouding met je schoonouders maakt dat deze actie van schoonvader de druppel was die je emmertje liet overlopen.