Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:En ook dat vaker gehoord dat mensen jatten om het jatten. De kick. Ik zal dat echt niet begrijpen. Hoewel, als kind zijnde weleens een snoepje gejat, maar de preek die ik erop heb gekregen was niet mals. Wellicht dat ik er daarom zo in sta
Sherivey schreef:Marocje schreef:Ik ben naïef en zie het niet. Of toen ik het zag dat iemand vergat het spul onder de kinderwagen op de band te zetten, attendeerde ik haar erop. Ging er echt vanuit dat het vergeten was.
Weleens dat ik me echt rot schrok toen een man naast mij keihard door de winkel schreeuwde: ‘JA DAS JATTEN!! BLIJF MAAR STAAN!’
Die zag dus blijkbaar van een afstand dat er mensen wat wilden jatten
Ik kan van mezelf zeggen dat ik daar ook redelijk oog voor heb. Als ik de knop omzet tenminste en uit mn bubbel kom.
Toen ik nog in de winkel werkte, kon ik soms al aan mensen hun manier van kijken/lopen aanvoelen dat ze iets van plan waren. Ik deelde dat dan met de beveiliger, zodat die er scherper op kon zijn.
Ze hebben me toen ook een aantal keer gevraagd of ik niet voor hen wilde komen werken.
In betreffende winkel werd er overigens vooral gestolen voor de 'kick', niet voor eerste levensbehoeften.
Sherivey schreef:Kan zijn, maar 80% van wat er bij ons kwam stelen waren geen doorgewinterde dieven maar gewoon huis-tuin-en-keuken-dieven.
Maar dat jij het op het filmpje niet zag, dat zegt toch niks over of ik er wel of geen oog/gevoel voor heb?
Karlijnxxx schreef:Ik vind het vooral lastig bij zelfscan als ik 2 transacties moet maken (bijvoorbeeld ivm werk declaraties). Ik probeer dat direct uit te leggen maar laatst wel gezeur opgeleverd, want ik gebruik mijn eigen tas om te shoppen. Uiteindelijk met de manager overlegt en het was wel duidelijk uiteindelijk dat mijn salade en bestek vs. dure chocolade (die ik al had afgerekend) toch wel relevant was voor mijn uitleg (hier checken ze niet bij het hekje maar bij de kassa zelf).
Marocje schreef:Karlijnxxx schreef:Ik vind het vooral lastig bij zelfscan als ik 2 transacties moet maken (bijvoorbeeld ivm werk declaraties). Ik probeer dat direct uit te leggen maar laatst wel gezeur opgeleverd, want ik gebruik mijn eigen tas om te shoppen. Uiteindelijk met de manager overlegt en het was wel duidelijk uiteindelijk dat mijn salade en bestek vs. dure chocolade (die ik al had afgerekend) toch wel relevant was voor mijn uitleg (hier checken ze niet bij het hekje maar bij de kassa zelf).
Precies de reden dat ik dit altijd vantevoren aangeef voordat ik naar de kassa loop. Wordt gewaardeerd en wanneer er een steekproef weten ze er al van.
DuoPenotti schreef:Dat vind ik ook, waar is de grens?
Daphne__ schreef:Ik doe niks. Geen zin in een klap voor m'n kop oid... Zou ik zien dat een persoon bestolen word, dan zou ik daar wel wat aan proberen te doen. Maar voor een grote supermarkt ga ik geen risico lopen.
Doet me wel denken aan de keer dat ik een heleboel nagellak bij de Kruidvat ging kopen en toen ik er een stuk of 10 had uitgezocht, had ik m'n handen vol en zonder er na te denken stopte ik ze in m'n jaszak zodat ik m'n handen vrij had.. Vrijwel direct besefte ik me dat dat niet handig was en heb ze er weer uit gehaald![]()
Vraag me daardoor wel af, nergens staan regels over hoe je datgene wat je wilt kopen naar de kassa moet brengen. Dat is vooral fatsoen en logisch nadenken. Dus mag een winkelmedewerker je vast houden en de politie bellen, als jij iets in je zak stopt, maar nog niet eens in de buurt van de uitgang bent?
Als ik m'n pak biefstuk onder m'n jas mee wil nemen naar de kassa en daar netjes betaal, dan ben ik vooral heel vreemd, maar geen dief
Liannetje86 schreef:Ik ben zo'n trut die dan iets roept van "ow, ik heb dat ook altijd, dat ik alles onder in de kinderwagen vergat, nog last van zwangerschapsbrein hè?"
Ik hou er gewoon niet van, dus ik zeg er wat van. Wel op een sarcastische manier ofzo... Maar toch.. Ik moet er ook voor betalen, dus zij ook. Zo simpel is het. (En als het echt een wanhoopsdaad is, en het is echt heel erg, wil ik echt wel een brood voor ze kopen, wat eitjes erbij...) maar nee.. Ik laat niet zo maar mensen weglopen als ze iets illegaals doen, dat is niet integer.