Trouwen in 2026!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:41

Spaansepony schreef:
Leuk mag ik mij melden en mee lezen?
Wij gaan ook trouwen op de bekende datum van 26/6. Las deze al vaker terug in het topic :+

Mijn partner wilde niks regelen ervoor dus ik ben alles zelf aan het regelen :D zo is de locatie gekozen door mijzelf en de trouwkaart gedrukt en opgestuurd. :')
Hij vroeg van de week heb je dat ookal gedaan dan?

Eh ja jij bent te druk met een nieuw huis kopen ik vind dit leuker :') gelukkig is die makkelijk en zegt die als jou dag maar goed zit. <3

Gefeliciteerd en dan zijn we twinbrides! :P
Ik ben ook degene die alles regelt thuis, qua verbouwing en dus ook de bruiloft. Ik bewaak het budget en stem bepaalde keuzes wel af met mn aanstaande, maar hij vindt veel goed. We zitten gelukkig ook heel erg op 1 lijn, dat is makkelijk.

Hij is vooral van de praktijk, het verbouwen en klussen is aan hem toevertrouwd.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:43

upendo schreef:
Wij hoeven eigenlijk alleen nog een leverancier voor de sweettable.

Locatie, fotograaf, videograaf, fotobooth, strijkkwartet, cocktailbar, bloemen en aankleding, taart en ceremoniemeester zijn geregeld.

Jurken hangen al thuis, alleen kleding voor de kindjes moet nog maar dat kan op deze termijn nog niet.

Superleuk allemaal, wij hebben ook een strijkkwartet vastgelegd! Jullie zijn wel al heel ver dus met de planning en uitvoering? Geloftes ook al klaar? Of doen jullie dat niet?

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:44

SplashIsLief schreef:
CobCowgirl schreef:
Ik ben even benieuwd hoever mensen zijn met de planning van hun bruiloft in 2026. Ook ben ik op zoek naar tips voor vintage/antieke trouwjurken: kent iemand een leuke boetiek? Ik ben al bekend met Japon in Bad Nieuweschans.

Wij hebben een datum (15-5), locatie en babs voor het ceremoniële deel , voor het feest deel nog niet. We zijn trouwringen gaan kijken maar daar zijn we nog niet over uit en verder hebben we dus nog niks

ohja trouwringen, die vergeet ik constant. Daar hebben we nog helemaal geen stappen in gezet, behalve op Pinterest even kijken wat we mooi vinden.

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:52

CobCowgirl schreef:
xKatinkii schreef:
Oh wat leuk dit topic! Vorige maand heb ik mijn vriend ten huwelijk gevraagd (met een zelfgemaakte lego-ring) en het plan is om 24-04-2026 te gaan trouwen. We hebben al een locatie en een cateraar, en verder nog helemaal niks, maar ik verwacht niet dat wij het heel erg 'volgens het boekje' gaan doen. Gewoon lekker zoals we zelf zijn met mensen die we leuk vinden om ons heen.

Ik heb ook eigenlijk geen idee waar ik moet beginnen, gastenlijst lijkt me een goede om mee te starten? Locatie en cateraar zijn bekenden van ons. Verder vind ik het vooral vet leuk en heel spannend!

Gefeliciteerd! Superleuk ook van die LEGO-ring. Hoeveel gasten gaan jullie hebben en wat is volgens jou "niet volgens het boekje"?

Hahaha ja mijn partner is echt dol op Lego en ivm werk kan hij geen echte ring dragen dus zou het toch iets symbolisch worden, en wat is er nou mooier als je 2 grootste hobby's combineren?

Ik heb echt nog geen idee hoeveel mensen er komen. Mijn partner heeft wat minder mensen op de lijst staan dan ik, ik heb een grote familie en daar ook een hele goede band mee. Het plan is nu s middags een ceremonie met afsluitend taart, hapjes en drankjes met iedereen en dan met een kleiner groepje 's avonds eten en feest.

Jullie zijn allemaal super serieus bezig met het plannen en ik heb zoiets van 'ach we zien het wel', dat bedoel ik vooral.

CobCowgirl

Re: Trouwen in 2026!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:20

Aah ja, ik denk dat het kom door verschillende variabelen, zoals: een (bijzondere) datum, aantal gasten, budget..

Die combi (+ verbouwing van ons huis) maakt voor mij specifiek dat ik het er niet op aan wil laten komen en het liefst alles goed plan om keuzes te maken waar we echt achter staan.

Was t beter geweest om (door de verbouwing) een jaar of 2 later te trouwen? Absoluut! Maar goed, we hebben zo onze redenen om volgend jaar al te trouwen, dus we gaan er helemaal voor!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 12:06

Onze bruiloft in het buitenland en het bruiloftsfeest in Nederland had ik ook tot in de puntjes geregeld, wij verhuisden dat jaar (2025) en hadden ook een grote verbouwing lopen. Maar ik had het allemaal niet anders willen doen, super herinneringen aan :D En dit jaar hebben we ook nog wat verbouwing gehad en een baby op komst. Ook dat is plannen. Maar straks is alles klaar en zitten we huisje boompje beestje getrouwd in ons volledig gerenoveerde huis.

Wij hadden ringen via onze juwelier in het dorp en daar was een 1+1 actie op trouwringen. Nu wilden wij ook niet teveel poespas dus waren voor gouden ringen iets van 700 euro kwijt totaal.

Veel plezier met de voorbereidingen allemaal!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-25 12:21

CobCowgirl schreef:
upendo schreef:
Wij hoeven eigenlijk alleen nog een leverancier voor de sweettable.

Locatie, fotograaf, videograaf, fotobooth, strijkkwartet, cocktailbar, bloemen en aankleding, taart en ceremoniemeester zijn geregeld.

Jurken hangen al thuis, alleen kleding voor de kindjes moet nog maar dat kan op deze termijn nog niet.

Superleuk allemaal, wij hebben ook een strijkkwartet vastgelegd! Jullie zijn wel al heel ver dus met de planning en uitvoering? Geloftes ook al klaar? Of doen jullie dat niet?

Tof! Geeft toch een fijn sfeertje. :))
Klopt inderdaad, al is dat ook wel mede door de populaire datum waardoor we vooral op tijd wilden zijn met alles vastleggen omdat anderen ons anders voor zouden zijn.
Daarnaast is mijn vrouw bijna uitgerekend van onze tweede, dus in de periode dat je gewoonlijk bezig gaat met al deze dingen gaan wij een andere roze bubbel in, haha!

Geloften enzo schrijven we dus ook pas korter van tevoren. Dat komt allemaal wel!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 13:14

Ik weet niet zo goed waar te beginnen. Ik denk bij het budget vastleggen, of zijn jullie gewoon begonnen te plannen met een open budget?

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 13:30

Oh wat een leuk topic! Wij gaan in juli 2026 trouwen dus ik lees en praat graag mee. Ik moet alles vanaf de eerste pagina maar even rustig doorlezen want er staan al veel tips tussen zag ik.

@Upendo ik zag jouw trouwlocatie langskomen, wij zijn daar toevallig ook wezen kijken maar uiteindelijk toch dichter bij huis terecht gekomen maar wauw wat was dat een mooie plek met dat water erbij

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-25 14:28

Amber_anne schreef:
Ik weet niet zo goed waar te beginnen. Ik denk bij het budget vastleggen, of zijn jullie gewoon begonnen te plannen met een open budget?

Ik zou inderdaad wel beginnen bij budget, tenzij je fiks geld kan missen.

Wij hadden ook een richtlijn van wat we eraan kwijt wilden en we lijken daar maar een klein beetje overheen te gaan.
Nou hebben we wel bijvoorbeeld een professionele ceremoniemeester. Is een keuze, maar op die manier hebben wij geen zorgen meer rondom alle regelzaken/contacten met leveranciers onderhouden en belasten we niemand met de ceremoniemeestertaak.

Leuk, DemDeempel! Waar hebben jullie nu de locatie vastgelegd?
We zijn nog steeds heel blij met onze locatie! <3
Vooral ook door de meedenkendheid van de locatie!

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 16:35

Amber_anne schreef:

Wij zijn begonnen met een richtlijn voor het budget, daarna hebben we gebrainstormed/Pinterest over alle dingen die ons leuk lijken.

Toen ben ik gaan kijken waar we op uit zouden komen als we al die ideeën uitvoeren. Daarna zijn we heeeeeeel veel gaan schrappen :P

Nee, t valt wel mee. Maar we hebben wel hier en daar gekeken naar een goedkoper alternatief, bepaald wat we echt belangrijk vinden en bepaald wat we zelf kunnen/gaan doen.

Nu komen we wel iets boven onze richtlijn uit, maar niet schrikbarend.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 16:38

upendo schreef:
Amber_anne schreef:

Ik zou inderdaad wel beginnen bij budget, tenzij je fiks geld kan missen.

Wij hadden ook een richtlijn van wat we eraan kwijt wilden en we lijken daar maar een klein beetje overheen te gaan.
Nou hebben we wel bijvoorbeeld een professionele ceremoniemeester. Is een keuze, maar op die manier hebben wij geen zorgen meer rondom alle regelzaken/contacten met leveranciers onderhouden en belasten we niemand met de ceremoniemeestertaak.

Leuk, DemDeempel! Waar hebben jullie nu de locatie vastgelegd?
We zijn nog steeds heel blij met onze locatie! <3
Vooral ook door de meedenkendheid van de locatie!

Wij hebben ook een betaalde ceremoniemeester, niet professioneel. Maar iemand uit onze kennissenkring die dat al vaker heeft gedaan, maar net iets te ver van ons af staat om als gast aanwezig te zijn. Ik ben zelf ook een keer ceremoniemeester geweest en dat was heel leuk en deed ik met alle liefde.. maar ik kon eigenlijk niks heel bewust zelf meemaken en pas na 22.00 uur relaxt zelf de dansvloer op. Dat is iets wat ik echt niet wil voor mijn vrienden of familie.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-25 19:26

Nee, precies hetzelfde hier. Wij waren ook ceremoniemeester en je bent toch de hele tijd aan het letten op planning, stroomlijnen etc. waardoor je niet lekker relaxt van het feestje kan genieten.

Enige waar we nog over nadenken is oppas voor onze kindjes. Verder hebben we een kindvrije bruiloft, professionele bruiloftsoppas is echt buitenproportioneel duur. We hadden prijzen opgevraagd maar dat zit zo op 60 euro per uur.. :=

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 14:19

Amber_anne schreef:

Ik heb geen flauw idee wat ik een redelijk budget vind, dus dit is al een enorme hobbel :+

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 14:48

Ik ben begonnen met te bedenken waar ik wilde trouwen.
Vanuit die positie diverse afspraken gemaakt wat ons aanstond met de locaties en offertes opgemaakt.

Toen bedacht wat ik kwijt wilde zijn, is die ene locatie die honderden euro’s meer waard?
Uiteindelijk is het bij ons de goedkope locatie geworden maar puur omdat daar alles bij zat wat we wilde, diegene die de bruiloften organiseert een leuke vrouw is. Alles naar onze wens kon etc. Terwijl de duurdere scheelde 800 euro konden we niet helemaal wat we wilde.

Nog een vraagje doen jullie je huwelijksreis eraan vast plakken of later?
Geven jullie trouw bedankjes?

Keuzes :+

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 14:51

SplashIsLief schreef:
Amber_anne schreef:

Ik heb geen flauw idee wat ik een redelijk budget vind, dus dit is al een enorme hobbel :+

Tja ik vind onder de 10 k toch wel meer als genoeg.
In de avond merken de gasten toch niks meer zijn ze dronken :+

Onze locatie zit op ongeveer de helft. Voor circa 75 personen en 30 daggasten.
Incl bruidstaart, alleen dj, fotograaf, trouwjurk/pakken en aankleding locatie komt daar nog bij.

Vergis je overigens niet in een fotograaf, wat zijn die duur :o

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 15:54

Wij geven op een andere dag een feest en in de middag :+

Hier geen trouwbedankjes. Vinden we allebei onzin.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 18:08

Je kan het zo duur maken als je zelf wil natuurlijk:) wij hadden 10k gezegt dat word inmiddels 15k.
Mede door de trouwringen.

Wij hebben gisteren onze trouwringen gekocht *\o/* ze zijn besteld en kan niet wachten tot ze binnen zij <3

Wij doen wel bedankjes. Een flesje drank en een geurkaars deze word gemaakt door een vriendin en is haar cadeau aan ons. En voor haar wat reclame voor haar bedrijf <3

Afbeelding

De bloemen zijn niet voor de bedankjes maar dit was even snel foto waar onze bedankjes opstaan :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-25 19:19

Wij komen aardig boven de 15K uit moet ik zeggen. :=

Maargoed, wat wil je met twee trouwjurken en alle toeters en bellen. :P

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 19:20

Het enigste wat ik onzin vind is een trouw auto :+
Die slaan wij over. :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-25 19:24

Same. :))

Nanu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 19:37

Leuke vooruitgangen allemaal!
Ons budget is €7500 exclusief onze kleding (dat van mij zal flink duurder zijn dan dat van haar, dus niet eerlijk om te splitten) en de ringen hebben we gekregen en dus ook al besteld.
We hebben geen behoefte aan een avondfeest, dus na het uitgebreide diner is het dan ook voorbij :)
En ook wij vinden een trouwauto zonde van het geld

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 19:40

Wij zijn 10 kwijt voor de locatie. Maar dan hebben we alle deco, ontvangst lunch ceremonie diner en feest voor 46 personen en avond 80 personen. Het viel ons alles mee!

Onze trouwauto is gratis via via, bruidstaart en bloemen zijn ook niet het duurste. Wij hebben alleen fotograaf en geen videograaf. Hoop dus dat wij het ongeveer rond de 17 houden :D

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 23:57

Hoi! Ik lees hier al even mee, en heb nu even tijd om te reageren.

Wij gaan trouwen op 11 september 2026! We hebben de locatie (en tegelijk heel veel dingen die daar geregeld worden) vastgelegd. Ons budget hebben we eigenlijk aangepast aan de locatie haha. We komen waarschijnlijk zo rond het gemiddelde van een bruiloft als je het googlet, dat is 20-22K.

Verder hebben we eigenlijk nog niks gepland en geregeld, we moeten vooral opzoek naar een fotograaf en ik moet dit najaar een jurk gaan zoeken.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 00:05

Dank jullie wel voor alle antwoorden. Mij vriend wil eerst sparen voor we er over na gaan denken wat we precies willen maar heeft geen idee hoeveel er dan gespaard moet worden. Ik las dat de gemiddelde bruiloft rond de 20,000 lag maar als ik het hier zo lees is dat een erg groot budget. Ik ben niet bereid het er aan uit te geven in ieder geval :+

Ik denk dat we maar gewoon naar locaties gaan kijken, dat zal wel het duurste gaan worden. We hebben wel al besloten dat we maar 25 mensen willen uitnodigen dus dat valt al weer mee hoop ik