Wat zijn jullie lekkerste slowcooker recepten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melanie0906

Re: Wat zijn jullie lekkerste slowcooker recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 01:26

Oke aangezien hier allemaal slowcooker ervaringsdeskundigen aanwezig zijn. Ik heb een vraag.
Onze rijstkoker is overleden en ik heb een hekel aan 1 functie apparaten. Na al langer twijfelen wil ik toch een slowcooker waar we dan ook rijst in kunnen garen. Heb je hier persee een functie voor nodig of kan dat ook gewoon op low of high apparaten?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 01:27

Ik zou dan voor een multicooker kijken, dan kun je zowel slowcooken als rijst koken en volgens mij zitten er nog wel meer functies op (hogedrukpan? airfryer/grill?)

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 01:29

lor1_1984 schreef:
Ik zou dan voor een multicooker kijken, dan kun je zowel slowcooken als rijst koken en volgens mij zitten er nog wel meer functies op (hogedrukpan? airfryer/grill?)

Ja precies dat was mijn vraag dus ook! Dankjewel :)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 07:21

Neonlight schreef:
De mijne heeft ook een keramieken binnenpan. :j

Mijne ook! :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 07:30

melanie0906 schreef:
Oke aangezien hier allemaal slowcooker ervaringsdeskundigen aanwezig zijn. Ik heb een vraag.
Onze rijstkoker is overleden en ik heb een hekel aan 1 functie apparaten. Na al langer twijfelen wil ik toch een slowcooker waar we dan ook rijst in kunnen garen. Heb je hier persee een functie voor nodig of kan dat ook gewoon op low of high apparaten?

De Tefal, geweldig, ook voor snel klaar gerechten
Gebruik silicone spatels bij de metalen binnen pannen, nergens last van, wel goede kwaliteit kopen
Voordeel van bv de Russel is je kunt er ook in bakken, stomen enz

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:18

lor1_1984 schreef:

Goede vraag, ik kook de rijst altijd apart en serveer het er dan bij omdat ik niet zeker wist of het kon en lekker zou zijn om het mee te laten slowcooken. En als ik het zo lees doe ik daar verstandig aan.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:26

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:29

Ik heb een multicooker, ga nu op zoek naar een keramische binnenpan. De pan die er nu in zit is niet zo best :+

Jullie hebben veel lekkere recepten, tijd om hem weer wat vaker te gaan gebruiken :j

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 17:48

Ik lees hier ook graag mee. Heb 2/3 jaar geleden een slowcooker met de kerst gekregen. Na een half jaar gebruik ging de buitenkant waar de pan in staat kapot. Kreeg een nieuwe ,aar die staat dus nog onaangeroerd

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 18:17

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 18:23

Gehaktballen zijn inderdaad ook lekker uit de slowcooker. Hier nu braadworst klaar uit de slowcooker, gelijk ook voor de boerenkool stamppot gemaakt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 18:36

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 18:43

Ik krijg honger van jullie :')
Ik heb er ook 1, maar gebruik hem te weinig, ook omdat ik vaak smiddags pas een x denk oh ja zin in kip. En dan is dat nooit meer op tijd gaar voor het avondeten :o. Maar nu heb ik extra inspiratie. Morgen gehaktballen :))

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 18:53

C_arola schreef:
lor1_1984 schreef:

Goede vraag, ik kook de rijst altijd apart en serveer het er dan bij omdat ik niet zeker wist of het kon en lekker zou zijn om het mee te laten slowcooken. En als ik het zo lees doe ik daar verstandig aan.

Ik kook de rijst ook altijd apart.
Favoriet hier zijn de bbq pulled chicken, runderstoof in rode wijnsaus en de ossenstaart stoof. Ik ga de FB groep gelijk opzoeken. Zag veel lekkers voorbijkomen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 18:55

Bij mijn Facebook
Vul wel de vragen in en akkoord met regels

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:21

Diddykong schreef:
Ik heb er ook 1, maar gebruik hem te weinig, ook omdat ik vaak smiddags pas een x denk oh ja zin in kip. En dan is dat nooit meer op tijd gaar voor het avondeten :o. Maar nu heb ik extra inspiratie. Morgen gehaktballen :))

Volgens mij hoeft kip juist niet zo lang in de slowcooker. Als je kipfilet hebt dan is die op high in 1-1,5 uur klaar

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:33

Buffelduke schreef:
Diddykong schreef:

Volgens mij hoeft kip juist niet zo lang in de slowcooker. Als je kipfilet hebt dan is die op high in 1-1,5 uur klaar

Ook zo'n grote kippenpoot zeg maar? Die van de slager is een stuk groter dan de drumsticks uit de supermarkt. Ben met een stoofpan al zeker 45 minuten bezig om hm gaar te krijgen. Maar dat biedt hoop :+

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:39

Volgens mij een kippenbout is wel weer wat langer. Kipfilet het kortste, een bout het langste. Maar ook dat is geen 4 uur van wat ik heb gelezen. Maar hier is vast iemand die daar ervaring mee heeft.

Edit: ik lees 3 uur maar ik weet niet of dit op high of low is.
Laatst bijgewerkt door Buffelduke op 13-01-25 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:39

Die.moet je een uurtje high en dan langzaam 4 uurtjes low doen
Gewoon slow en.lekker

Kipfilet in blokjes 4 uur low

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:42

Ik gebruik de sc enkel op low en kip is meestal kipfiletblokjes of -reepjes waardoor je met ±3,5-4u wel goed zit.
Rundvlees hou ik 8-12u voor aan.
Bottenbouillon 24-72u, das ook meteen het langste gerecht wat ik erin maak. :')

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:46

Wie heeft er een goed curry recept voor de slowcooker? Overmorgen wil ik curry gaan maken maar als dat in de slowcooker kan, wil ik dat graag ook eens proberen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:46

ik heb er ook al brood in gemaakt. Gewoon een goede broodmix gebruiken, had zelf 250 gram gebruikt. 20 minuten laten rijzen. Ondertussen een ui snipperen en kaas raspen. Dat door het deeg kneden na het rijzen, nog wat Italiaanse kruiden erdoor, weer in model brengen/opbollen en nog een beetje kaas op de bovenkant. Een vel bakpapier in de pot, een theedoek om de deksel zodat het vocht niet weer in de pot drupt en 2 uur op hoog. Ik hoefde hem niet meer in de oven te doen voor een korstje, was helemaal perfect. Ik was ook nog zo lui dat ik het deeg in de Kitchenaid heb gekneed (3 minuten op lage snelheid en 5 minuten op hoge snelheid)

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:51

Wat doe je dan daarna met die bottenbouillon? Waar gebruik je dat voor?

Hier een crockpot en ik maak er verschillende dingen in. Deze chili is er ook heerlijk uit:
https://www.eefkooktzo.nl/chili-con-car ... iner-38120

Van de hier genoemde dingen ga ik ook zeker wat proberen. Net gegeten, maar krijg er spontaan trek van :9

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:03

EedihcrO schreef:
Wat doe je dan daarna met die bottenbouillon? Waar gebruik je dat voor?

Ik gebruik het als basis voor groentesoep maar je kunt het ook zo eten, als bouillon gebruiken voor gerechten met bouillonbasis.
Oh en ik schenk een deel in ijsblokjeszakken en geef de honden een blokje per hond per keer (wel eerst even ontdooien natuurlijk).