Wie helpt mij aan mijn nieuwe droomauto?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 16:44

Benzz schreef:
Renee1991 schreef:
Geen idee of de Volvo V40 überhaupt in je gedachte voorbij komt, maar de meeste blokken in die lijn zijn Ford ecoboost blokken. Wij noemen ze voor de gein ecoboem. Het is hele gevoelige techniek waar veel mis mee gaat. De V40 is daarmee ook behoorlijk niet Volvo waardig (tenzij je voor een diesel gaat). Maar ik als complete Volvo gek zou het je willen afraden.

Volgens mij ligt dat aan het motorblok. De D5 en de T5 zijn de originele volvo motorblokken. Tenminste, dat is mij verteld.

Klopt, en alles daaronder (T4, T3, T2) is Ford.

@ daantjuhhh ik had het over de Ford blokken, die liggen niet in de diesel. Vandaar dat ik het niet noemde. Hoe betrouwbaar de diesels zijn heb ik geen ervaring mee.

TS, volgens mij voldoet deze behoorlijk aan je wensen?
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vol ... t-momentum

Edit: o nee, te oud |o

Benzz

Re: Wie helpt mij aan mijn nieuwe droomauto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 16:56

De fordblokken liggen ook in de diesels. De d1/2/3 zijn sowieso ford. De d4 weet ik niet zeker.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 17:03

Ik kan niet zo goed advies geven welke auto maar wel het advies dat je beter auto's met een pure tech motor kunt laten staan. Deze hebben hun distributie riem of ketting in olie zitten en mijn vriend die bij een garage werkt heeft zijn handen vol aan dit soort auto's omdat die riemen echt vaak vervangen moeten worden en de kettingen moeten ook regelmatig gedaan worden anders breken deze ook.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 17:07

Benzz schreef:
Ik heb een V60, D5, uit 2014. Staat 220000 op de teller. Laatst voor APK geweest en mijn onderhoudszaak zei: Je bent knettergek als je deze weg doet, alles is nog zo goed aan die auto. Ding is amper ingereden volgens hun.

Omdat ik geen paarden meer heb, heb ik wel mijn twijfels om deze te houden. Gelukkig heb ik een grote hond, dus daarom is deze er nog. En hij rijd waanzinnig fijn!

Denk dat zij wellicht ook bang zijn om nog een diesel op de dam te hebben staan welke bijna niet meer verkocht zal gaan worden. Bij veel garages blijven de diesel auto's al veel langer staan, bedrijfswagens gaat nog wel wat.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 17:10

Een diesel met 2 ton op de teller duwen ze gewoon de export in hoor, denk niet dat dat de reden is dat ze het zeggen. Plus een Volvo diesel, mits goed onderhouden, kun je zo zonder moeite naar de 4-5 ton rijden als het niet verder is. Dus nee, die is nog lang niet afgeschreven in dat opzicht.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 17:13

Benzz schreef:
Renee1991 schreef:
Geen idee of de Volvo V40 überhaupt in je gedachte voorbij komt, maar de meeste blokken in die lijn zijn Ford ecoboost blokken. Wij noemen ze voor de gein ecoboem. Het is hele gevoelige techniek waar veel mis mee gaat. De V40 is daarmee ook behoorlijk niet Volvo waardig (tenzij je voor een diesel gaat). Maar ik als complete Volvo gek zou het je willen afraden.

Volgens mij ligt dat aan het motorblok. De D5 en de T5 zijn de originele volvo motorblokken. Tenminste, dat is mij verteld.

De ouderwetse D5 is nog een vijf cilinder, onverwoestbaar en met een lampje zoeken. De T5 is zeker geen vervelend blok om in de auto te hebben.
Rij alleen maar Volvo en de laatste 3 op rij een T5. Daarvoor nog een T5 5 cilinder benzine. Volvo is zeker een fijne en betrouwbare auto. Alleen is volvo niet meer zoals voorheen. Je merkt wel dat er veel chinese invloeden bij komen

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 17:14

Ja bij de nieuwe modellen zeker :j Helaas. Dat is bijna niet meer tegen te houden.

Maar goed, on topic maar weer :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 17:16

Renee1991 schreef:
Een diesel met 2 ton op de teller duwen ze gewoon de export in hoor, denk niet dat dat de reden is dat ze het zeggen. Plus een Volvo diesel, mits goed onderhouden, kun je zo zonder moeite naar de 4-5 ton rijden als het niet verder is. Dus nee, die is nog lang niet afgeschreven in dat opzicht.
De ouderwetse 5 cilinders kon je prima naar de 5 ton rijden, zelf ook gedaan 582.000 km. Echter zijn de huidige motoren niet meer van die kwaliteit bij Volvo, ook de benzine motoren niet meer. Dat is erg jammer. Een 4 cilinder diesel loopt lang zo mooi niet als een 5 cilinder, in de 4 cilinder komt ook vaak een hapering in het blok voor.
Wij hebben afgelopen zomer nog een XC60 een D5 op de kop kunnen tikken met nog geen 130.000 km op te teller, zelfs nog een euro6. Was zoeken met een lampje.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 17:17

meggiemeg schreef:
Denk dat zij wellicht ook bang zijn om nog een diesel op de dam te hebben staan welke bijna niet meer verkocht zal gaan worden. Bij veel garages blijven de diesel auto's al veel langer staan, bedrijfswagens gaat nog wel wat.

Zij onderhouden autoś, doen geen verkoop.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 17:19

Renee1991 schreef:

2 jaar geleden was mijne nog in onderhoud bij de volvo dealer. Die vertelden: Een meneer had ook een D5 en stond 780 duizend km op de teller. De auto was 28 jaar oud en nog steeds technisch heel goed. Maar naar 28 jaar wilde meneer echt graag een nieuwere auto :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 17:33

Ja uitzonderingen heb je overal natuurlijk.
Ik heb een collega die 8 ton heeft gereden met een Volkswagen busje. En hij kon ook nog langer mee, maar nu alle kinderen (samengesteld gezin met ieder 4 kinderen) het huis uit waren wilde hij een klein bakje.

Ik denk dat die verhalen er bij elk merk wel zijn. Net zoals dat je bij elk merk ook wel ervaringen hebt dat iemand mega veel problemen heeft.
Mijn vader zijn Renault liep ook als een trein toen hij hem wegdeed na 4 ton op de teller terwijl de mijne alleen maar storing na storing af ging.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 18:10

Hyundai i20?

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 18:13

AdemoJoey schreef:
Daihatsu Sirion 1.3; zit verrassend veel ruimte in, ligt vrij breed op de weg, betrouwbaar (occasion natuurlijk goed laten checken), rijdt heerlijk, zit ook lekker, zeeeeer goedkoop in de wegenbelasting en nog best zuinig :))

Ik deel deze mening.
Lijkt een ‘kleine’ auto maar de ruimte van binnen is verrassend!
Ik ben verliefd op deze auto en heb er al veel fijne kilometers mee mogen rijden :j

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 16:53

Benzz schreef:
Ik heb een V60, D5, uit 2014. Staat 220000 op de teller. Laatst voor APK geweest en mijn onderhoudszaak zei: Je bent knettergek als je deze weg doet, alles is nog zo goed aan die auto. Ding is amper ingereden volgens hun.

Omdat ik geen paarden meer heb, heb ik wel mijn twijfels om deze te houden. Gelukkig heb ik een grote hond, dus daarom is deze er nog. En hij rijd waanzinnig fijn!

Die kan je rustig nog tot de 8 ton door rijden mist goed onderhoud maar dat hij zonder problemen al op de 220 zit, zit dat onderhoud volgens mij ook wel goed :P

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 18:40

Mijn S60 (diesel) was na 425K wel helemaal af hoor. Motorblok en stoelen waren nog prima, maar de elektrische ramen donderden naar beneden, de airco was stuk, aan de onderkant wat dingen in reminrichting en vering die serieus geld gingen kosten en verder waren er nog wat kleine dingetjes... de dagwaarde was er niet meer naar om al deze zaken nog op te pakken.
Dan gaat een Homo Economicus echt niet doorrijden naar 800K omdat dat zo leuk op papier lijkt :D