loterijen hebben miljoenen aan prijzengeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 22:59

Century schreef:
Lindsey_99 schreef:
Ik ben het met TS eens, het is leuker om 18 mensen blij te maken met met een miljoen, dan 1 met 18 miljoen.
Wat moet je met zoveel, 30 miljoen is veel te veel.
Een gouden wcpot kopen? 8 Tesla's? Een 'Totilas' die morgen dood kan neervallen met koliek of iets anders terminaals? Voor een miljoen koop je een leuk huis, en ook eentje in het buitenland, en kun je de rest van je leven neuspeuteren op je gouden verwarmde wcbril. Maar is dat dan wat gelukkiger maakt dan iets minder prijzengeld?
Ik hoef niet te zwemmen, alleen pootjebaden. Dat is prima. Nou alleen nog ff die postcode.... :D :=

Voor een miljoen koop je een leuk huis inderdaad, en dan houdt het al bijna op (wel afhankelijk van wáár je iets koopt natuurlijk). Maar de rest van je leven niets doen kan je niet zo makkelijk met een miljoen, zover ik weet.

Tuurlijk wel. Een huis hoeft geen miljoen te kosten. Je kunt er ook 3 kopen van 3 ton en twee verhuren en leven van de opbrengsten uit die verhuur. En dan heb je nog een ton over om van te chillen of nog een slimme investering te doen. Om maar een voorbeeld te noemen

996981

Re: loterijen hebben miljoenen aan prijzengeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:03

Waar vind je nog huizen van drie ton die verhuur klaar zijn?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:04

Femke_Tweety schreef:
DDDara schreef:

Daarnaast zou ik het echt ONTZETTEND dom vinden als mensen in armoede staatsloten of aan andere veel te duren loterijen mee doen.

Tsja, juist die mensen hebben natuurlijk vreselijk veel reden om te hopen op een mazzeltje.

Ik denk dat oordelen misschien niet fair is als je zelf nooit echt diep gezeten hebt financieel.

Ik heb inderdaad tijdens het reizen gezien dat juist in hele arme landen loterijen heel populair zijn. Als je toch wint ben je uit de sh.t is idd de gedachte
Snappen doe ik het niet, maar ik heb het met eigen ogen gezien dat het blijkbaar bij mensen zo werkt.
Zelf nog nooit meegedaan met welke loterij dan ook, idd omdat de kans groter is dat je er armer van wordt dan rijker

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:07

996981 schreef:

Waar vind je überhaupt huizen van 3 ton die geen garagebox zijn…

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:08

996981 schreef:

Ten eerste is tegenwoordig is elk konijnenhok verhuur klaar, omdat er niks te vinden is dus mensen nemen met alles genoegen.
Ten tweede.. hier
Ten derde.. vakantiehuisjes zijn ook huizen en die kan je voor die prijs ook prima kopen en ook voor flink veel geld verhuren
Ten vierde.. de huizen hoeven niet in Nederland te staan dus je kunt van die 3 ton ook 10 huizen kopen afhankelijk van waar die huizen staan.
Het punt is gewoon dat je met een investeringsmogelijkheid van max 1 miljoen prima jezelf vrij kunt spelen van de verplichting om je baan te houden

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:16

Inkomen uit huur is belastbaar inkomen en je moet de huizen onderhouden en problemen oplossen.
Je hoeft maar 1 niet betalende huurder te hebben en je bent de pineut.

Je kan echt niet een volledig inkomen creëren met 2 huurhuizen.
Als je (vakantie)huizen in het buitenland kan kopen voor 30 duizend daar zijn ook de huurinkomsten naar.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:17

Je ziet verhuren toch wat rooskleurig in ben ik bang. Als verhuurder heb je plichten. Men kan wel in een konijnenhok willen wonen, maar als verhuurder gaat je verplichting naar de huurder verder dan dat. Daarnaast heb je met de verhuur van twee of drie woningen aan de onderkant van de markt zoveel werk dat je beter je huidige werk kan behouden.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:18

Brainless schreef:
Inkomen uit huur is belastbaar inkomen en je moet de huizen onderhouden en problemen oplossen.
Je hoeft maar 1 niet betalende huurder te hebben en je bent de pineut.

Je kan echt niet een volledig inkomen creëren met 2 huurhuizen.
Als je (vakantie)huizen in het buitenland kan kopen voor 30 duizend daar zijn ook de huurinkomsten naar.

Maar als je geen hypotheek meer hebt, hoef je ook geen volledig inkomen meer te hebben he. Dan red je het ook met wat minder

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:23

verootjoo schreef:
996981 schreef:

Mijn tussenwoning met 3 slaapkamers, hele diepe tuin, nieuwe keuken (2020), nieuwe bijkeuken (2018), nieuwe kunststofkozijnen boven (2024) en nieuwe voordeur (2020), met daarnaast openslaande tuindeuren, gaat er wel voor weg hoor. En is tevens verhuurklaar al zal dat geen optie zijn.

Punt is, ik moet ook weer iets nieuws, daar heb ik nog weinig behoefte aan :+

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:24

Niet van noem eens wat, € 2.000 aan huurinkomsten waarvan je drie huizen moet onderhouden en je eigen onderhoud moet bekostigen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:33

Janine1990 schreef:
verootjoo schreef:

Mijn tussenwoning met 3 slaapkamers, hele diepe tuin, nieuwe keuken (2020), nieuwe bijkeuken (2018), nieuwe kunststofkozijnen boven (2024) en nieuwe voordeur (2020), met daarnaast openslaande tuindeuren, gaat er wel voor weg hoor. En is tevens verhuurklaar al zal dat geen optie zijn.

Jeetje en waar staat dat?
Hier in mijn dorp gaat zoiets weg voor minimaal 425.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:36

verootjoo schreef:
Janine1990 schreef:

Jeetje en waar staat dat?
Hier in mijn dorp gaat zoiets weg voor minimaal 425.

Groningen, vlak bij de grens met Friesland. Klein dorpje, geen voorzieningen in de zin van supermarkten. Wel een heel levendig dorp, veel jonge mensen en activiteiten. Tevens ook heel erg open, in tegenstelling tot andere dorpen hieromheen. Je hebt gewoon een rijbewijs nodig, tenzij je tijd over hebt voor het OV, in 45 minuten ben je in Groningen. Maarja, met de auto ben je er 20 minuten sneller :P

Ik verwacht niet ver boven de 2 ton uit te komen bij verkoop eerlijk gezegd.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:37

996981 schreef:
Je ziet verhuren toch wat rooskleurig in ben ik bang. Als verhuurder heb je plichten. Men kan wel in een konijnenhok willen wonen, maar als verhuurder gaat je verplichting naar de huurder verder dan dat. Daarnaast heb je met de verhuur van twee of drie woningen aan de onderkant van de markt zoveel werk dat je beter je huidige werk kan behouden.

Ik vind dat mensen juist het krijgen van 1 miljoen nogal negatief benaderen. Hoezo kan je daar niks van. De meeste mensen werken voor een jaarinkomen tussen zegmaar 30.000 en 50.000 euro en daar redden ze alles prima van. Hoezo kan je van 20 tot 30 jaarinkomens dan ineens amper wat. Snap ik echt niet. Dat is je halve werkende leven aan salaris

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:41

Je kan daar prima leuk van leven, maar je zal dan wel (wat) moeten blijven werken.
Alle tegemoetkomingen vervallen dan.
Het is niet zo dat je kan rentenieren van 1 miljoen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:49

Dat inderdaad, je kan er niet mee de rest van je leven op een gouden wc-bril neus peuteren. Daar ging het (mij) om.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:50

Dat lukt ook nog wel redelijk, maar dan moet je niet eerst 2 huizen kopen.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 00:17

Anouk_H schreef:
moonsparkle schreef:
Ps. Ik wordt ook gek van de VriendenLoterij, ze lijken echt bij elk dagje uit te staan om je lid te maken en volgens mij krijg ik er elke week post van, als het niet meerdere keren per week is

Hier kan je je voor afmelden. Als je lid word van de postcode loterij geef je blijkbaar ook automatisch toestemming om door de vriendenloterij bespamd te worden. Maar als je naar de website van de vrienden loterij gaat of googled kan je dat vinden. Ik werd er ook helemaal gek van. Ik heb mij nu voor alle reclame afgemeld en over gelaten dat ze contact mogen opnemen alleen als ik iets gewonnen heb.

Meteen even de link opgezocht voor iedereen:
https://www.vriendenloterij.nl/klantens ... tschrijven

Bedankt! weet uit het verleden dat die link lastig te vinden is :') mopperde onlangs nog op vriend dat hij die reclame van de Vriendenloterij die we steeds in de bus krijgen maar eens moest afzeggen. Wordt er hellemaal knettergestoord van. Nu meteen afgemeld voor ons adres! Dus mijn dank is groot :D

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 01:31

Thanks, ik heb ook gelijk uitgeschreven.
Scheelt de postbezorger ook weer een stop.
Ik ben zelf postbezorger geweest en hartstikke irritant die verkapte huis aan huis op folder-loze dagen.. -O-
Dikke onzin die reclame telkens, en reken maar eens uit wat de ecologische impact daarvan is. Het hele proces, de grondstoffen, de verwerking ervan als oud papier, verlijmd met allerlei plastics en vol met inkt. Om niks!
Leve het commerciële tijdperk uche uch.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 06:46

Nou ik betaal met plezier de belasting over de prijs die we gewonnen hebben :+

Nog 1 nachtje slapen *\%/*

#totaalgeenideenoghoeveel

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 08:15

Dorine92 schreef:
996981 schreef:

Ik vind dat mensen juist het krijgen van 1 miljoen nogal negatief benaderen. Hoezo kan je daar niks van. De meeste mensen werken voor een jaarinkomen tussen zegmaar 30.000 en 50.000 euro en daar redden ze alles prima van. Hoezo kan je van 20 tot 30 jaarinkomens dan ineens amper wat. Snap ik echt niet. Dat is je halve werkende leven aan salaris

Er blijft na belasting (behalve bij de staatsloterij) zo’n €650.000,- over van de miljoen. Het modale inkomen in 2025 is €46.500,- netto is dat ongeveer €37.000,- dan zit je op 17,5 keer je netto maandsalaris. Hartstikke veel geld. Zou het graag willen hebben :j maar afhankelijk van je leeftijd niet genoeg om de rest van je leven “te chillen”. Als je het op je 40e wint en je wordt 80, heb je jaarlijks €16.250,- dat is €1.355,- per maand. Zelfs met een afbetaalde woning (die nog niet eens in deze berekening zit) en zonder andere aankopen en inflatie wordt dat best lastig chillen… als je enkel gaat chillen en stopt met werken bouw je immers ook geen pensioen meer op :)

Nee als ik dat geld zou winnen zou ik mezelf maandelijks een extraatje gunnen en de rest investeren of beleggen. Dat is je enige kans om op termijn misschien wél te kunnen chillen.

Wel een leuke vraag. Wat zouden jullie doen met een miljoen? Karrij al een idee? :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 09:06

Een miljoen zou ik ook voor een groot deel investeren, kunnen we wat vroeger met pensioen met wat geld voor reisjes oid. Op korte termijn zou ik onze zwaar verzakte tuin laten doen en wat weggeven aan familie.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 09:28

@996981 en dan vergeet je nog de jaarlijkse vermogensbelasting

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 09:42

karrij schreef:
Nou ik betaal met plezier de belasting over de prijs die we gewonnen hebben :+

Nog 1 nachtje slapen *\%/*

#totaalgeenideenoghoeveel

Ga je laten weten hoeveel? Ik ben nu wel nieuwgierig geworden :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 09:44

secricible schreef:
@996981 en dan vergeet je nog de jaarlijkse vermogensbelasting

Ja inderdaad -O- zo mijn best gedaan :+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 09:48

Marigold schreef:
Thanks, ik heb ook gelijk uitgeschreven.
Scheelt de postbezorger ook weer een stop.
Ik ben zelf postbezorger geweest en hartstikke irritant die verkapte huis aan huis op folder-loze dagen.. -O-
Dikke onzin die reclame telkens, en reken maar eens uit wat de ecologische impact daarvan is. Het hele proces, de grondstoffen, de verwerking ervan als oud papier, verlijmd met allerlei plastics en vol met inkt. Om niks!
Leve het commerciële tijdperk uche uch.

Ja, alleen al de spam maakte dat ik blij ben niet meer mee te doen.