Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Oh dat is dan in ieder geval nog iets dat in de buurt komt van toegeven dat het niet okee was.... dat haalt het aller scherpste randje er in mijn beleving dan gelukkig nog iets vanafJammer dat het niet tegen jou / jullie was.....
Heb je het idee dat je zelf wel zoiets nodig hebt, van een excuses / toegeven dat er beter naar jullie geluisterd had moeten worden? Als dat destijds was gebeurd, had je het dan wat meer los kunnen laten?
En hoop je dat het nu nog komt....?
Heb je zelf ook nog "had ik maar" gevoelens, dat je meer door had moeten duwen?
En hoe ervaar je het nu voor de toekomst, zit je bij een andere huisarts en krijg je geen scheve gezichten dat je (imo onterecht) bekend komt te staan als "lastige klant" zeg maar.....?
Jennyj01 schreef:@Janine1990 Dan kan je als betrokken zorgverlener toch niet anders dan wakker liggen van het feit dat deze man is overleden?
Reken maar dat die daar wakker van liggen. En niet alleen wanneer er een klacht of een onderzoek komt.
Tiggs schreef:Jennyj01 schreef:@Janine1990 Dan kan je als betrokken zorgverlener toch niet anders dan wakker liggen van het feit dat deze man is overleden?
Reken maar dat die daar wakker van liggen. En niet alleen wanneer er een klacht of een onderzoek komt.
Dit mis ik inderdaad een beetje in sommige reacties. Uitdrukkelijk niet in die van TS zelf.
Vrijwel iedere arts zal hier wakker van liggen, want iedere arts wil mensen helpen. Anders kies je niet voor deze ontzettende lange opleiding met pittige werktijden. Ik kan me niet voorstellen dat het een arts niet interesseert en uiteindelijk is die ook gewoon gebonden aan wat de verzekering 'wil' in zo'n procedure. (Hoewel hier natuurlijk geen sprake is van een schadeclaim, maar mogelijk moet je ook dan gewoon naar de verzekering luisteren voor het geval er in een civiele zaak alsnog een claim komt).
Ik kom uit een ander vak, maar reken maar dat iedereen met een klacht in z'n maag zit. Op die enkele rotte pit na.
secricible schreef:pmarena schreef:Oh dat is dan in ieder geval nog iets dat in de buurt komt van toegeven dat het niet okee was.... dat haalt het aller scherpste randje er in mijn beleving dan gelukkig nog iets vanafJammer dat het niet tegen jou / jullie was.....
Heb je het idee dat je zelf wel zoiets nodig hebt, van een excuses / toegeven dat er beter naar jullie geluisterd had moeten worden? Als dat destijds was gebeurd, had je het dan wat meer los kunnen laten?
En hoop je dat het nu nog komt....?
Heb je zelf ook nog "had ik maar" gevoelens, dat je meer door had moeten duwen?
En hoe ervaar je het nu voor de toekomst, zit je bij een andere huisarts en krijg je geen scheve gezichten dat je (imo onterecht) bekend komt te staan als "lastige klant" zeg maar.....?
Ik ben de fase van excuses voorbij. Een opgelegd excuus vind ik geen excuus. Mijn doel nu is puur dat er geleerd gaat worden.
Ik ben overgestapt van huisarts. Deze praktijk wilde mij hebben mits we eerst een goed gesprek zouden hebben. Dit is gebeurt en ik heb me ontzettend gehoord gevoeld. We hebben gesproken over mijn angst om niet gehoord te worden waardoor ik heel fel kan zijn naar de arts, hebben zelfs een "codewoord" afgesproken waarmee ik altijd dezelfde dag terecht zou kunnen. Zoals eerder benoemd heb ik het gevoel vanuit andere artsen ook gehad dat ik er goed aan doe om te graven.
Ik heb er spijt van dat ik geen ambulance heb gebeld. Ik denk dat die de klachten mogelijk wel herkend hadden. Maar ik neem het mezelf niet (meer) kwalijk dat ik dat niet gedaan heb.
Berriepi, ik pb je even
pmarena schreef:Ik kan het me helemaal voorstellen dat een excuus nu "too little too late" aanvoelt....
Wat ontzettend fijn dat je nu op deze manier bij een andere huisarts binnen bent kunnen komen! En onbetaalbaar goed dat je je hier wèl heel erg gehoord voelt en ze mee denken over de toekomst om op een fijne manier verder te kunnen en dan hopelijk wat betere ervaringen te krijgen
Okee, een ambulance, daar had ik nog niet eens aan gedacht dat dat een betere keuze zou kunnen zijn dan de SEH! Waarom denk je dat die het mogelijk beter opgepakt zouden kunnen hebben dan de laatste keer dat je bij de SEH was....? Excuses als ik teveel vragen stel