Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marije_jiplover schreef:Geraspte kaas over de pasta, pizza, gratini, ovenschotels, etc. Wij hebben standaard geraspte (parmezaanse) kaas in de vriezer.
Koop altijd een (te) groot blok, rasp het en vries in wat er niet gebruikt wordt.
cursebreaker schreef:Kookroom heb ik zelf nog niet gedaan, maar ik zie mensen in het ‘Freezer wereldje’ het wel gewoon doen. Ik doe het wel met kokosmelk oa en dat gaat prima bv.
Voor knoflook vind ik echt geen enkele pers Echt heel prettig werken. Heb er echt een hekel aan- heb er nu eentje die je kunt draaien met je hand, in zo’n plastic bakje wat ik dan wel prettiger vind als een pers . Maar dit invriezen zo is voor mij echt een uitkomst haha. Als ik veel groenten moet snijden, vind ik die paar teentjes knoflook echt het ergste van allesDus zo’n grote hoeveelheid is dan even k*t om allemaal te pellen, maar als het eenmaal in de food processor is geweest en in de bakjes zit ben ik zo blij! haha. Eigenlijk moet ik gewoon ergens gepelde teentjes vandaan zien te halen ook. Als iemand dat toevallig weet… In Amerika kopen ze die ook gewoon in de supermarkten, maar ik vind ze zo 1,2,3 niet. Misschien bij een buitenlandse winkel, maar daar ben ik niet goed beken mee qua assortiment.
Mizora schreef:Ziet er goed uit cursebreaker!
Ik merk dat ik juist eenmaal tot maaltijden gemaakt er vaak minder naar pak. Zodra de vriezer leger is, wil ik wel mijn aardappelen allemaal schillen, in parten snijden en voorkoken, waarna ik ze per portie invries, omdat ik in de winkel vaak naar aardappelpartjes pak, maar verder wil ik proberen te voorkomen dat ik batches kook en dus invries, want dat zorgt voor het meeste dichtslippen van de vriezer.
Al zal het misschien wel helpen als ik straks minder heb liggen en beter noteer wat erin zit, want nu is het ook best vaak mystery meal. Dat helpt ook niet mee.
Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me opeens dat ik net aan mijn moeder gevraagd heb of ik binnenkort 2 schalen lasagne bij haar in de oven mag bereiden, om daarna per portie in te vriezen. Daar toch nog maar een keer over nadenken. Lasagne is echter weer typisch iets dat ik op zich wel lekker vind, maar voor 1 of 2 porties eigenlijk te veel werk vind om klaar te maken, waardoor ik het zelden doe. Zeker omdat de grotere ovenschaal maar moeizaam in mijn combimagnetron past (hij past wel, maar kan niet ronddraaien zoals bedoeld is).
Daarnaast heb ik nog best een bult lasagnesaus en lasagnebladen, iets met goede voornemens, en daar allemaal panlasagne van te maken zie ik niet gebeuren, vooral omdat ik panlasagne echt minder lekker vind (en een pot saus nog steeds te veel is voor 2 porties).
@8annemiek: dat klinkt lekker! Soms zijn de simpele gerechten gewoon ook erg smakelijk.
cursebreaker schreef:pmarena schreef:Ooooooh nu snap ik hem, die potjes die er voor staan op de eerste foto die horen daar eigenlijk niet te staan maar staan op het schuifsysteem zeg maar![]()
Waar heb je die vandaan als ik vragen mag...?
Hahaha ja sorry dat is idd niet logisch met die potjes ervoor hedie passen niet meer dus ik heb ze nu daar staan. Die moet ik eigenlijk naar rechts zetten waar het amandel schaafsel staat. Ik ga even terugzoeken waar ik die gekocht heb, ik dacht via So Clever < da’s sowieso een walhalla aan fijne opberg spullen al krijg je tegenwoordig bij oa Action en Wibra ook al echt best veel handige dingen. Ik kom erop terug.
EDIT:
Ik vind zo snel even niet meer precies waar maar kom een zwarte variant bij bol tegen wel
>> https://www.bol.com/nl/nl/p/kruidenrek- ... v4QAvD_BwE
En hier is een witte variant, denk dat wij het dan ook bij bol vandaan hebben al vond ik het niet terug in de bestellingen haha
>> https://www.bol.com/nl/nl/p/upp-kruiden ... SgQAvD_BwE
ikke schreef:Maar als je een beetje in de verkeerde hoek woont in de USA, kun je zomaar ingesneeuwd raken en niet op stel en sprong naar de winkel karren.
Als ik naar mijn tante in Canada kijk, die moest 10km rijden voor de dichtstbijzijnde winkel en nee, die woonde echt niet in een afgelegen gehucht maar "de stad" was ruim 15km en lastiger met verkeer en parkeren....
pmarena schreef:cursebreaker schreef:
Hahaha ja sorry dat is idd niet logisch met die potjes ervoor hedie passen niet meer dus ik heb ze nu daar staan. Die moet ik eigenlijk naar rechts zetten waar het amandel schaafsel staat. Ik ga even terugzoeken waar ik die gekocht heb, ik dacht via So Clever < da’s sowieso een walhalla aan fijne opberg spullen al krijg je tegenwoordig bij oa Action en Wibra ook al echt best veel handige dingen. Ik kom erop terug.
EDIT:
Ik vind zo snel even niet meer precies waar maar kom een zwarte variant bij bol tegen wel
>> https://www.bol.com/nl/nl/p/kruidenrek- ... v4QAvD_BwE
En hier is een witte variant, denk dat wij het dan ook bij bol vandaan hebben al vond ik het niet terug in de bestellingen haha
>> https://www.bol.com/nl/nl/p/upp-kruiden ... SgQAvD_BwE
Ah senks! Ja zoiets is dan ook voor het kastje boven de afzuigkap hier een optie. Goede tip!
Ik zie bij Amazon ook varianten waar wat bredere en hogere dingen in passen, denk dat ik die maar ga bestellen
Ik had wel deze gevonden een poosje geleden:
[ Afbeelding ]
Die leek me helemaal top voor de bovenste plank waar ik gewoon echt niet bij kan. Je scharniert het hele rekje naar beneden, echt een super leuk systeem! Maar dat past hier niet in het kastje van de afzuigkap, net te breed....En ik heb niks soortgelijks kunnen vinden dat wat smaller is, echt balen.
https://www.amazon.nl/Tiamu-Metalen-3-L ... ef=sr_1_47?
foxy80 schreef:pmarena schreef:
Ik had wel deze gevonden een poosje geleden:
[ Afbeelding ]
Die leek me helemaal top voor de bovenste plank waar ik gewoon echt niet bij kan. Je scharniert het hele rekje naar beneden, echt een super leuk systeem! Maar dat past hier niet in het kastje van de afzuigkap, net te breed....En ik heb niks soortgelijks kunnen vinden dat wat smaller is, echt balen.
https://www.amazon.nl/Tiamu-Metalen-3-L ... ef=sr_1_47?
Gewoon met metaaltang onderste rij afknippen?