Pantry challenge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:12

Ik heb zo ook de knoflook al voorbereid aangezien ik een graftakken hekel heb aan knoflook pellen en snijden dus dat doe ik nu nog maar 1x per 4 maanden zoiets haha. En ik gebruik knoflook echt heel veel. Soms pak ik dan wel eens poeder, maar vers blijft toch het lekkerst vind ik.

Afbeelding

opisop_shop

Re: Pantry challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:16

Ah ook slim inderdaad, hier droogt hij op den duur in of loopt uit

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:20

Marije_jiplover schreef:
Geraspte kaas over de pasta, pizza, gratini, ovenschotels, etc. Wij hebben standaard geraspte (parmezaanse) kaas in de vriezer.
Koop altijd een (te) groot blok, rasp het en vries in wat er niet gebruikt wordt.

Daar ben ik inderdaad het bangst voor, dat ik dingen heb liggen die ik niet gebruik.

Het invriezen in ijsblokjes is wel een slim idee! Kookroom oid gaan dan niet schiften?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:22

Ik druk een teen knoflook altijd ongepeld door een pers :+

Een bol knoflook krijgt hier verder ook de kans niet om weg te lopen, we eten ook wel eens iets zonder knoflook...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:24

Kookroom heb ik zelf nog niet gedaan, maar ik zie mensen in het ‘Freezer wereldje’ het wel gewoon doen. Ik doe het wel met kokosmelk oa en dat gaat prima bv.

Voor knoflook vind ik echt geen enkele pers Echt heel prettig werken. Heb er echt een hekel aan- heb er nu eentje die je kunt draaien met je hand, in zo’n plastic bakje wat ik dan wel prettiger vind als een pers . Maar dit invriezen zo is voor mij echt een uitkomst haha. Als ik veel groenten moet snijden, vind ik die paar teentjes knoflook echt het ergste van alles :') Dus zo’n grote hoeveelheid is dan even k*t om allemaal te pellen, maar als het eenmaal in de food processor is geweest en in de bakjes zit ben ik zo blij! haha. Eigenlijk moet ik gewoon ergens gepelde teentjes vandaan zien te halen ook. Als iemand dat toevallig weet… In Amerika kopen ze die ook gewoon in de supermarkten, maar ik vind ze zo 1,2,3 niet. Misschien bij een buitenlandse winkel, maar daar ben ik niet goed beken mee qua assortiment.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:50

Ik heb vandaag 3 zakken groente op een bakplaat gegooid en geroosterd voor de rest vd week.
Op de 1 of andere manier vergeet ik die optie altijd en het is zo'n lekkere manier om (diepvries)groente te bereiden.
Daar gooi ik ook oudere bollen knoflook bij. Gepofte knoflook is echt zo lekker <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:50

Oh dat is wel echt lekker ja! <3

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:22

Ik heb net voor een paar dagen rijst gekookt. Op dit moment ben ik van de zoete rijst, dus ik doe 120g rijst, 60g rozijnen en 60g rode linzen. Dan zit er direct al wat extra eiwit in en wat fruit. Vandaag heb ik er een mengsel doorheen gegeten dat blijkbaar geen kerrie was maar gele erwtensoep. Daar is nog een portie van overgebleven, dus waarschijnlijk morgen ook mijn lunch.

Ik ga kijken of ik in de vriezer alsnog een ingevroren kerrie kan vinden, want ik heb dus voor nog 2x rijst. Maar ik heb ook een pot chicken tonight kerrie open staan (van eerggisteren), dus anders kook ik een groentemix met een blik gemengde bonen en voeg ik de chicken tonight er aan toe. Dan is het ook goed.
Verder moet er uit het vriesvakje, die ik als eerste leeg wil, nog een paar keer spaghetti-saus, maar dat lijkt me niet smakelijk met zoete rijst. Dus daarvoor ga ik pasta koken. Al is de kans groot dat ik eerst 2 dagen groentensoep eet, want dat probeer ik ook wekelijks te eten en heb ik nog een heel aantal zakken van in de vrieskast van liggen.

Erwtensoep werkt trouwens verrassend goed als saus voor over de rijst. Ik heb nu wel de app gedownload van die zakjes, maar dat is toch toekomstmuziek in principe. Al wil ik, zodra de vrieskast een stukje leger is, wel een ronde gaan maken om het in te voeren, omdat het wel makkelijker opmaken is.

Op de foto staat: vrieskist, vrieskast, vriesvak, koelkast (bananen zijn ondertussen ingevroren), voorraadkast, voorraadplank en 60L box:
Afbeelding

Ik woon op 21m2, alleenstaand samen met 2 honden, maar de vrieskist staat in de gemeenschappelijke ruimte. Er ligt ook wel eens iets van een ander tijdelijk in, maar in principe is hij volledig van mij (betaal ook een extra bijdrage voor de stroom die hij verbruikt).

Ik heb dus nog genoeg voorraad om op te maken en ook genoeg dingen die extra een voorjaarsschoonmaak kunnen gebruiken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:36

Da’s een mooie voorraad ook Mizora!

Ik heb de maaltijden lade net tot de rand gevuld, er kan echt niet meer bij haha. Was puzzelen. Dus wat er nog aan maaltijden bij gaat komen, moet ik gaan verdelen in de afbak-lade waar nog ruimte is. Dan kan ik die splitten door bv een bakje erin te zetten waar de maaltijden in zakjes dan in kunnen zodra ik ze plat heb ingevroren bv. Op die manier kan ik nog wat meer gebruik maken van de ruimte; de zakjes plat invriezen en als het bevroren is kunnen ze rechtop achter elkaar gezet of gestapeld worden. Ik heb nu namelijk een paar zakjes met rare vormen, doordat ik ze maar gewoon zo erin heb gelegd en da’s gewoon zonde van de ruimte eigenlijk.

6 porties soep ingevroren en nog 1 portie pasta saus *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:33

Mooie voorraad, mizora!

Mealpreppen is geweldig <3 Ik doe dat vaak in het voorjaar, voordat een drukke werkperiode begint. Heerlijk om gewoon een schotel uit de vriezer rechtstreeks in de oven te kunnen schuiven! Ik had laatst een aantal spullen bij de Makro uit de op=op hoek meegenomen om minstens 10 porties lasagne te maken, maar nog geen tijd voor gehad.
En ik heb nog een hoop pompoenen liggen voor pompoen mac n cheese, dat is zo lekker!

Vandaag hebben we heel saai gegeten :))
Griekse rijst gemaakt van gezeefde tomaten, ui en kritharaki. Meestal doe ik daar nog bonen of soep bij, maar we hadden niet zo’n grote honger.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:28

Ziet er goed uit cursebreaker!

Ik merk dat ik juist eenmaal tot maaltijden gemaakt er vaak minder naar pak. Zodra de vriezer leger is, wil ik wel mijn aardappelen allemaal schillen, in parten snijden en voorkoken, waarna ik ze per portie invries, omdat ik in de winkel vaak naar aardappelpartjes pak, maar verder wil ik proberen te voorkomen dat ik batches kook en dus invries, want dat zorgt voor het meeste dichtslippen van de vriezer.
Al zal het misschien wel helpen als ik straks minder heb liggen en beter noteer wat erin zit, want nu is het ook best vaak mystery meal. Dat helpt ook niet mee.

Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me opeens dat ik net aan mijn moeder gevraagd heb of ik binnenkort 2 schalen lasagne bij haar in de oven mag bereiden, om daarna per portie in te vriezen. Daar toch nog maar een keer over nadenken. Lasagne is echter weer typisch iets dat ik op zich wel lekker vind, maar voor 1 of 2 porties eigenlijk te veel werk vind om klaar te maken, waardoor ik het zelden doe. Zeker omdat de grotere ovenschaal maar moeizaam in mijn combimagnetron past (hij past wel, maar kan niet ronddraaien zoals bedoeld is).
Daarnaast heb ik nog best een bult lasagnesaus en lasagnebladen, iets met goede voornemens, en daar allemaal panlasagne van te maken zie ik niet gebeuren, vooral omdat ik panlasagne echt minder lekker vind (en een pot saus nog steeds te veel is voor 2 porties).

@8annemiek: dat klinkt lekker! Soms zijn de simpele gerechten gewoon ook erg smakelijk.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:46

Ohh, ik houd van dit topic! Wat een goede ideeën komen er voorbij.
Ik wist bijv. niet dat je geraspte kaas kunt invriezen. En die knoflookblokjes, geniaal. Maar: eerst plek maken in mijn vriezer.

Vandaag dag 1 van project "eet de vriezer leeg". Lekker makkelijk, want nog veel keus. Maar uiteindelijk moeten ook de lastiger producten op (vriezer moet ook dringend ijsvrij gemaakt worden).

Ik heb nog bijna een half ree in de vriezer, daar zie ik altijd zo tegenop om het te verwerken, maar de stoof ervan is zoooo lekker...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 00:21

cursebreaker schreef:
Kookroom heb ik zelf nog niet gedaan, maar ik zie mensen in het ‘Freezer wereldje’ het wel gewoon doen. Ik doe het wel met kokosmelk oa en dat gaat prima bv.

Voor knoflook vind ik echt geen enkele pers Echt heel prettig werken. Heb er echt een hekel aan- heb er nu eentje die je kunt draaien met je hand, in zo’n plastic bakje wat ik dan wel prettiger vind als een pers . Maar dit invriezen zo is voor mij echt een uitkomst haha. Als ik veel groenten moet snijden, vind ik die paar teentjes knoflook echt het ergste van alles :') Dus zo’n grote hoeveelheid is dan even k*t om allemaal te pellen, maar als het eenmaal in de food processor is geweest en in de bakjes zit ben ik zo blij! haha. Eigenlijk moet ik gewoon ergens gepelde teentjes vandaan zien te halen ook. Als iemand dat toevallig weet… In Amerika kopen ze die ook gewoon in de supermarkten, maar ik vind ze zo 1,2,3 niet. Misschien bij een buitenlandse winkel, maar daar ben ik niet goed beken mee qua assortiment.

Er bestaat ook Gehakte knoflook in een potje in de supermarkt. En ook knoflooktenen gepeld in glas, maat die heeft niet elke supermarkt maar is ook in NL te vinden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 01:01

Die gepelde tenen wil ik idd nog eens naar gaan kijken. Die in een potje heb ik wel al eens gezien maar in verhouding ga ik daar veel te snel doorheen jammer genoeg en dan is het goedkoper om het zelf zo in te vriezen bv.

Voor wie het leuk vind, dit account wat ik volg op insta gaat een challenge aan: een jaar niet naar de supermarkt- das wel echt next level haha. Zij doen homestead en hebben dus een gigantische pantry zelf aangelegd en maken bijna alles from scratch. Dacht misschien vind iemand hier dat ook wel leuk om te zien. Ze gaan van alle dagen reels maken.

https://www.instagram.com/reel/DCUOKBKu ... FtYWI1bHBh

Op dag 2 kwam een chocolade melk mix voorbij om zelf te maken wat er wel goed uit ziet moet ik zeggen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 07:10

Ja die heb ik ook al eens voorbij zien komen. Ik kan je wel vertellen dat je dan echt geen tijd meer hebt om buitenshuis te werken hoor :=

Eten vers maken en ook nog zoveel mogelijk van je eigen grond kost echt enorm veel tijd.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 07:40

Ik lees even mee, heb echt niet zoveel voorraad als een aantal hier.
Ik raak ook het overzicht kwijt en vind het ook lastig om vooruit te koken met kleine kinderen.
Lasagne / stamppot enz vooraf maken en in porties invriezen is voor mijn man en mij ideaal, maar de kinderen eten dat (nog) niet

Wel heb ik nog 3 vriezers vol aan vlees en dergelijke, vooral veel wild, wat de kinderen ook niet lekker vinden :')

Ik ga me er toch eens meer in verdiepen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 08:46

Mizora schreef:
Ziet er goed uit cursebreaker!

Ik merk dat ik juist eenmaal tot maaltijden gemaakt er vaak minder naar pak. Zodra de vriezer leger is, wil ik wel mijn aardappelen allemaal schillen, in parten snijden en voorkoken, waarna ik ze per portie invries, omdat ik in de winkel vaak naar aardappelpartjes pak, maar verder wil ik proberen te voorkomen dat ik batches kook en dus invries, want dat zorgt voor het meeste dichtslippen van de vriezer.
Al zal het misschien wel helpen als ik straks minder heb liggen en beter noteer wat erin zit, want nu is het ook best vaak mystery meal. Dat helpt ook niet mee.

Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me opeens dat ik net aan mijn moeder gevraagd heb of ik binnenkort 2 schalen lasagne bij haar in de oven mag bereiden, om daarna per portie in te vriezen. Daar toch nog maar een keer over nadenken. Lasagne is echter weer typisch iets dat ik op zich wel lekker vind, maar voor 1 of 2 porties eigenlijk te veel werk vind om klaar te maken, waardoor ik het zelden doe. Zeker omdat de grotere ovenschaal maar moeizaam in mijn combimagnetron past (hij past wel, maar kan niet ronddraaien zoals bedoeld is).
Daarnaast heb ik nog best een bult lasagnesaus en lasagnebladen, iets met goede voornemens, en daar allemaal panlasagne van te maken zie ik niet gebeuren, vooral omdat ik panlasagne echt minder lekker vind (en een pot saus nog steeds te veel is voor 2 porties).

@8annemiek: dat klinkt lekker! Soms zijn de simpele gerechten gewoon ook erg smakelijk.

Ik plak met schilderstape op het potje/bakje wat er in zit in de vriezer. Werkt top! Anders liggen er allerlei losse bakjes, met vaak iets met rode saus, waarvan niemand weet wat het is en daardoor ook niemand graag pakt haha.

Blijft goed zitten, maar is ook goed te verwijderen zonder dat er plak achter blijft.
En het schrijft ook makkelijk.

Maar de restjes kunnen we eigenlijk beter een dag later opeten, niemand is super enthousiast als ze uit de diepvries moeten eten.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 06-01-25 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 09:01

Hier werken kant-en-klare maaltijden in de vriezer niet zo goed. Ik vind vers zelf gemaakt veel lekkerder dan vers zelfgemaakt en dan ingevroren, weer ontdooid en opgewarmd. Als we wat overhouden eten we wel kliekjesdag, maar bewust teveel koken om in te vriezen doen we niet.

Wij houden erg van koken en we hebben ook een aantal lekkere snel-klaar recepten. We koken ook allebei graag.
En het is niet zo vaak dat we allebei te druk zijn om na te denken over het avondeten, dus we wisselen elkaar af en vullen elkaar aan met koken.
Ik heb dus wel veel nog te bewerken spul in de vriezer (rauwe vis en vlees, groente als spinazie en brokkoli, deegwaren (filodeeg, bladerdeeg), friet, aardappelkroketjes. Maar geen complete maaltijden.

Oh en voor degene met irritatie voor het pellen van knoflooktenen: https://m.youtube.com/watch?reload=9&v=ZXWUskRf_Qs
Dit misschien een idee?

Kwam ik toevallig tegen en moest aan dit topic denken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 09:35

Ik vind knoflooktenen pellen juist altijd wel leuk. Kontje eraf, en ik heb ze in een paar seconden gepeld.
Uien daarentegen.. ^)

Ik heb nog ergens een ijsklontjesvorm liggen.. toch eens proberen, die invries-truc! Dat lijkt me ook ideaal voor uien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 10:18

cursebreaker schreef:
pmarena schreef:
Ooooooh nu snap ik hem, die potjes die er voor staan op de eerste foto die horen daar eigenlijk niet te staan maar staan op het schuifsysteem zeg maar _O-

Waar heb je die vandaan als ik vragen mag...?

Hahaha ja sorry dat is idd niet logisch met die potjes ervoor he :') die passen niet meer dus ik heb ze nu daar staan. Die moet ik eigenlijk naar rechts zetten waar het amandel schaafsel staat. Ik ga even terugzoeken waar ik die gekocht heb, ik dacht via So Clever < da’s sowieso een walhalla aan fijne opberg spullen al krijg je tegenwoordig bij oa Action en Wibra ook al echt best veel handige dingen. Ik kom erop terug.

EDIT:
Ik vind zo snel even niet meer precies waar maar kom een zwarte variant bij bol tegen wel
>> https://www.bol.com/nl/nl/p/kruidenrek- ... v4QAvD_BwE

En hier is een witte variant, denk dat wij het dan ook bij bol vandaan hebben al vond ik het niet terug in de bestellingen haha
>> https://www.bol.com/nl/nl/p/upp-kruiden ... SgQAvD_BwE

Ah senks! Ja zoiets is dan ook voor het kastje boven de afzuigkap hier een optie. Goede tip!
Ik zie bij Amazon ook varianten waar wat bredere en hogere dingen in passen, denk dat ik die maar ga bestellen :)

Ik had wel deze gevonden een poosje geleden:

Afbeelding

Die leek me helemaal top voor de bovenste plank waar ik gewoon echt niet bij kan. Je scharniert het hele rekje naar beneden, echt een super leuk systeem! Maar dat past hier niet in het kastje van de afzuigkap, net te breed.... -O- En ik heb niks soortgelijks kunnen vinden dat wat smaller is, echt balen.

https://www.amazon.nl/Tiamu-Metalen-3-L ... ef=sr_1_47?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 10:33

ikke schreef:
Maar als je een beetje in de verkeerde hoek woont in de USA, kun je zomaar ingesneeuwd raken en niet op stel en sprong naar de winkel karren.
Als ik naar mijn tante in Canada kijk, die moest 10km rijden voor de dichtstbijzijnde winkel en nee, die woonde echt niet in een afgelegen gehucht maar "de stad" was ruim 15km en lastiger met verkeer en parkeren....

Niet alleen in Amerika of Canada. Ik woon op spuugafstand van onze mooie hoofdstad, en toch moet ik ook 10 km rijden voor de eerste winkel. Wij hebben dus geen enkele winkel in het durp. Ook is er geen enkele afhaaltoko die bezorgt, te ver. (Overigens is in de Amerikaans/Canadese bushbush een paar 100 km rijden echt peanuts. Die moeten echt voorraad.)

Niettemin heb ik nul voorraad, maar dat is meer omdat ik het niet kwijt kan, iets te klein behuisd. Paar blikjes kikkererwten en tomatensaus, dat is het wel. Ik kijk dus ook verlekkerd naar jullie geweldige pantries <3 . Ben een beetje jaloers.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 10:59

Leuke rekjes komen er weer voorbij!

Qua dat het minder lekker is uit de vriezer eten tov vers - vers bereiden, invriezen, eten… Snap ik idd ergens wel als iemand dat minder prettig vind en zeker als je gewoon graag vers kookt (wat maaltijden betreft dan, want ingrediënten vanuit de vriezer gebruiken is vaak juist nog verser, zeker als je niet elke dag vers product kunt halen of lokaal). Vind ik met sommige dingen ook wel dat je zeker iets verschil merkt tov wanneer je het vers eet, dus ik doe dit ook zeker niet met alle maaltijden wat we bereiden, maar met veel dingen merk ik het echt bijna niet. In ieder geval niet genoeg om het ervoor te laten en de voordelen van vriezer gebruik te missen in onze situatie. Voor mij is het ivm ziek zijn gewoon vaak niet mogelijk om elke dag te koken (groene snijden ed kost mij vaak echt alle energie al op een slechte dag laat staan dat ik de rest er omheen nog moet doen) afhankelijk van wat ik die dag allemaal eromheen al heb moeten doen en hoe goed of slecht mijn dag dus sws al is qua ziek zijn, dus dan moet je ook gewoon wel anders ermee omgaan en gebruik maken van de dagen waarop dat koken wel uitgebreider kan en vries dan erna meer in; de maaltijden waarbij dit fijn is icm vriezer dan. Hierdoor kunnen we iig wel gewoon als het is elke dag eigen bereide maaltijden koken (= gewoon in de oven knallen of magnetron in geval van een goed gevulde soep bv) ipv grijpen naar iets kant en klaars (al koop ik wel eens verse stoommaaltijden van AH bv) of afhalen/laten bezorgen < dit gebeurd alsnog wel hoor maar toch wel beduidend minder nu. Hierin is de vriezer ooral mijn/onze redding + het tegengaan van verspilling. Sinds ik de vriezer steeds meer gebruik, hebben we hierin echt stappen gemaakt.

Ook probeer ik veel gebruikte groenten vooraf al te snijden en klaar voor gebruik in te vriezen, wat kan, als het goed in de aanbieding is en ik de energie heb om het te verwerken. Dit doe ik met oa Prei, knoflook, paprika, ui, etc. en vind dat echt super handig ook. Dit kun je ingevroren alleen niet in alle maaltijden vers even goed gebruiken, maar in soepen, in de wokpan, e.d. kan dit wel prima. Ik heb overigens ook wel wat recepten waarbij ik nauwelijks extra werk heb tov uit de vriezer iets halen, maar niet genoeg qua afwisseling. Bij de Full Freezer Method komt dit dus voorbij ook; ingrediënten in de vriezer hebben liggen en daarmee koken + verspilling tegengaan dan natuurlijk. Ik koop bv ook tegenwoordig vaker groenten uit de vriezer in tov verse groenten, of verwerk m’n verse groenten meteen in de vriezer om ze gewoon het meest vers te houden (aangezien wij voor 4/5 dagen boodschappen inkopen en niet elke dag nieuw vers spul halen dus sommige dingen liggen dan best even te liggen anders)

Ik vind sommige dingen bv uit de vriezer en dan direct de oven in, zoals lasagne nog lekkerder als dat ik lasagne vers eet :') Net zoals dat ik opgebakken stamppot de dag erna & opgebakken aardappeltjes de dag erna ook lekkerder vind als vers op de gemaakte dag hihi (vanuit de koelkast dan). Pasta saus uit vriezer, chili, goulash e.d. merk ik geen verschil echt tov zelf vers maken en meteen eten of dus later eten vanuit vriezer. Dit warm je weer op, rijst of pasta erbij en dat is voor ons in ieder geval meer dan prima zo. Maar goed, voor ons is het gewoon allemaal ivm dat ik gewoon niet altijd uitgebreid kan koken (uitgebreid koken is voor mij vaak alleen al het moeten snijden van groentes haha) en mijn man het ook al druk zat heeft en dus veel dagen niet kan overnemen hierin ivm werk alsook aanvullend nog na-werk-activiteiten.

Naast vers bereiden-invriezen-opnieuw eten wil ik dit jaar ook meer gebruik gaan maken van de slowcooker mbv vooraf ingevroren zakken met de ingrediënten allemaal al erin (vers in gevroren, nog niet bereid) en dat deze dan maar in de cooker gegooid hoeven worden, aangezet en je hoeft niks meer te doen. Dat is ook nog een manier wat voor ons qua tijd/energie wel goed zou werken - dit zie ik vooral in Amerika en de UK mensen veel doen en dat moet ook echt heel handig zijn- hierin zou mijn man me bv in het weekend kunnen uithelpen met dit voor te bereiden, qua snijden groenten, vlees, ed, in grote hoeveelheden en dan zakken maken. Dit uiteraard ook alleen met specifieke gerechten dat je het doet, maar toch. Ben in ieder geval wel benieuwd hoe dat gaat bevallen, dus wil dat wel eens gaan testen binnenkort.

edit;
Ik krijg nu constant reclames op de telefoon van bedrijven als SO CLEVER, lol. Nu is die webshop wel echt fantastisch qua (slim) opbergen in de keuken en andere kasten e.d. maar ik word er hebberig van hahaha.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 11:20

pmarena schreef:
cursebreaker schreef:

Hahaha ja sorry dat is idd niet logisch met die potjes ervoor he :') die passen niet meer dus ik heb ze nu daar staan. Die moet ik eigenlijk naar rechts zetten waar het amandel schaafsel staat. Ik ga even terugzoeken waar ik die gekocht heb, ik dacht via So Clever < da’s sowieso een walhalla aan fijne opberg spullen al krijg je tegenwoordig bij oa Action en Wibra ook al echt best veel handige dingen. Ik kom erop terug.

EDIT:
Ik vind zo snel even niet meer precies waar maar kom een zwarte variant bij bol tegen wel
>> https://www.bol.com/nl/nl/p/kruidenrek- ... v4QAvD_BwE

En hier is een witte variant, denk dat wij het dan ook bij bol vandaan hebben al vond ik het niet terug in de bestellingen haha
>> https://www.bol.com/nl/nl/p/upp-kruiden ... SgQAvD_BwE

Ah senks! Ja zoiets is dan ook voor het kastje boven de afzuigkap hier een optie. Goede tip!
Ik zie bij Amazon ook varianten waar wat bredere en hogere dingen in passen, denk dat ik die maar ga bestellen :)

[ Afbeelding ]

Die leek me helemaal top voor de bovenste plank waar ik gewoon echt niet bij kan. Je scharniert het hele rekje naar beneden, echt een super leuk systeem! Maar dat past hier niet in het kastje van de afzuigkap, net te breed.... -O- En ik heb niks soortgelijks kunnen vinden dat wat smaller is, echt balen.

Gewoon met metaaltang onderste rij afknippen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 11:22

Cursebreaker: Ja dat is ook wel leuk om te zien inderdaad, zakken of potten met alles er al in dat je zó in de 1 of andere pan kan doen :j

Ik kook graag vers, maar vind het ook wel erg handig om wat dingen klaar te hebben staan om makkelijk en snel te kunnen eten. Wij hebben niet zo heel veel vriezer ruimte helaas, maar ik heb er nu bvb. in zitten (naast wat ijs en groenten en een pakje vissticks enzo:

- zelf gemaakte lasagne
- zelf gemaakte kip madras
- zelf gemaakte Chili Con Corne
- zelf gemaakte kip met rijst en heel veel groentes
- zelf gemaakte groenten / kippen / tomaten / erwten / bruine bonen soep
- enkele porties rauwe saté / kiphapjes gemarineerd en klaar om te garen zeg maar

Ik heb alles in die fijne vierkante glazen schalen dan IKEA-365, overgebleven glazen literpotten van de kokosolie, diverse vormen en maten Weck glazen met zo'n super fijn wit kunststof Frischhalte deksel.

Alleen de saté heb ik in diepvries zakjes omdat je het dan zo mooi als formaat dun boek op kan laten vriezen en als het hard is heel makkelijk overal tussen kan steken *\o/* En ook handig als we een keer een paar dagen weg gaan, in de koelbox als ice-pack en dan bij aankomst lekker makkelijk klaarmaken en opsmikkelen.

foxy80 schreef:
pmarena schreef:

[ Afbeelding ]

Gewoon met metaaltang onderste rij afknippen?

Mja leuk idee maar daar wordt hij niet echt smaller van natuurlijk :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 11:59

Ik stond vanochtend bij de olijfolie in de supermarkt.. wat is die duur geworden zeg! := 10 euro per liter 8)7 De laatste keer heb ik nog 6 euro betaald.. Ik heb em dus maar laten staan. Gelukkig had ik nog een grote fles maiskiemolie in de kelder staan. Dan maak ik die maar eerst op, en hopelijk komt de olijfolie nog eens in de aanbieding.