Ik heb je Facebook bericht gedeeld, zou toch mooi zijn als je nog iets van de dader(s) zou kunnen achterhalen.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 02-01-25 17:58
wat lief van je ouders!
capopjekop
Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-25 17:59
Bellatrix schreef:
Welke auto heb je gekregen van je ouders?
Een gele twingo. Bijna helemaal dezelfde als m'n oude autootje
Fijn marije. Ondanks de vreugde nu hoop ik dat er iets van gerechtigheid komt. En anders hoop ik dat karma ze weet te vinden
Rongyos
Geplaatst: 02-01-25 18:01
Superlief van je ouders! Maar het is zwaar klote als zoiets gebeurd! Mijn Punto is een paar jaar geleden uitgebrand omdat ie naast een auto stond die was aangestoken. Een dag voor we op vakantie gingen (niet met auto). De buurvrouw belde ons wakker: BRAND! Dus 's nachts nadat alles geblust was meteen verzkering gebeld en binnen een halfuur stond er een berger die hem meenam en hem de volgende dag bij de garage heeft gestald waar ie normaal in onderhoud was. (De dame van de verzekering was echt heel fijn en wist me ook te vertellen wat ik nog meer wel of niet hoefde te doen). Daar is ie 3 weken blijven staan, maar tijdens de vakantie kreeg ik al te horen dat de auto economisch total loss was. (Reparatie is technisch gezien nog wel mogelijk, maar de kosten van de reparatie zijn hoger dan de waarde van de auto direct voorafgaand aan de schade minus de restwaarde van de auto). Heb gezegd dat ik na de vakantie sowieso het geheel nog eens bij daglicht wilde bestuderen en mijn spullen eruit wilde halen. In de hectiek van die nacht heb ik alleen het dashboardkastje leeggemaakt die nacht, maar de rest niet. Na de vakantie bij de garage gaan kijken..... was even flink schrikken om het zo bij daglicht weer te zien. De lak hing er in vellen aan, waren dingen kromgetrokken van de hitte en stuk. Mijn garagehouder sloeg een kruisje en zei; hier wil je niet meer in rijden, zelfs niet na reparatie. Als je over 3 maanden bv problemen met electra oid hebt zal je je altijd afvragen of het alsnog gevolgschade is van de brand of puur pech. Dat kan dan ook niet meer geclaimd worden bij de verzekering. Dat hadden wij ook al bedacht; ik zou de auto niet meer vertrouwen. We hebben besloten het schadebedrag te aanvaarden en een andere Punto aan te schaffen, maar zuur is het wel, want je legt altijd bij. Er is destijds een aanhouding gedaan, maar bij gebrek aan bewijs weer vrijgelaten. In die tijd zijn er heel veel autobranden geweest in de stad waar ik woon. Allemaal met aanmaakblokjes op wielen of een fles brandbaar spul door een kapotgeslagen ruit.
8nnemiek
Geplaatst: 02-01-25 18:01
Nah wat lief van je ouders
Percy
Geplaatst: 02-01-25 18:02
Wat lief van je ouders en zo snel!
Het zou fijn zijn als de daders gevonden worden al zal de kans niet zo groot zijn.
Wat lief van je ouders dat ze een nieuwe auto voor jou geregeld hebben zeg!
Je begrijpt gewoon niet waarom mensen andermans eigendommen moeten vernielen. Laat me je wel zeggen.. je uitgebrande auto had ook echt niet meer te redden geweest had je die nog willen heropbouwen. De schade is veelste groot. Moest je deze opnieuw op willen bouwen gaat het je nog meer kosten dan dat de auto ooit gloednieuw gekost heeft. Wat betreft verzekeren.. soms is WA+ maar 1 of 2 euro per maand duurder, soms zelfs goedkoper dan enkel WA. Dat zou ik even goed uitpluizen! Mogelijk heb je er alleen maar voordeel van.
Wat betreft wat je zei dat je misschien je wielen nog wilde redden.. grote kans dat de banden (gedeeltelijk) weggesmolten zijn of vervormd zijn, je velgen zullen waarschijnlijk ook kromgetrokken zijn. Niet altijd met het blote oog zichtbaar…
Ik hoop dat je van je nieuwe autootje wel heel lang plezier mag hebben zonder dat anderen er met hun tengels aan gaan zitten! En echt superlieve ouders heb je.
Wat super lief van je ouders, en dan nu toch maar all risk verzekeren ( ik heb mijn auto ook all risk verzekerd omdat ik gewoon afhankelijk ben van mijn auto, met openbaar vervoer kan ik niet op tijd op mijn werk komen of niet meer naar huis aan het einde van mijn avonddienst en met de fiets is me toch net wat te ver..... 30 km met een stuk autosnelweg :p )
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst: 02-01-25 19:10
Ik heb mijn 108 na 7 jaar uit de All Risk gehaald. Hij is nu WA+ Casco verzekerd. Ik heb hem nieuw gekocht maar ik vond het wel tijd om hem anders te verzekeren nu.