Hoe goed is jouw Engels?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HopeMyDay

Re: Hoe goed is jouw Engels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 13:48

Afbeelding

Duits dus. Niet heel verrassend aangezien mijn meest gesproken taal het afgelopen jaar (Weens) Duits is. Wel interessant dat dat dus een invloed heeft op mijn Engels :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 13:59

Oke, op normale manier Engels gesproken (woon samen met mijn Amerikaanse vriend in Adam, dus spreek bijna continu Engels). Hoe ik aan dit accent kom? :’)

Afbeelding

Mijn Amerikaanse vriend die pas een jaar in NL woont en geen enkele andere taal spreekt dan Engels _O-

Afbeelding

Dino_xhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 14:27

Haha, ik ben puur Nederlands maar blijkbaar is mijn engels goed genoeg voor 48% engels Mijn engels is op de studies ook altijd bestempeld als ‘native speaking’, maar dit ding hoort nog steeds voldoende Nederlands blijkbaar.

Afbeelding
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 14:36

96 dutch
2 German
En 2 Engels

Valt me mee dat hij er nog Engels in ziet :D

Edit

Haha je kunt hem wel voor de gek houden.
Nu ben ik German :j

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 15:03

Nou meeste Duits accent, klein beetje Deens en Nederlands... geen Engels terwijl ik toch wel een tijdje in de USA heb gewoond (en in Italie) maar ik heb ook paar jaar in Duitsland gewoond dus het grootste deel klopt wel :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 15:05

100% Dutch. :') dat was te verwachten, want ik vind mijzelf echt vreselijk engels spreken.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 15:43

heeft iemand al % Italiaans eruit gekregen? ik ben best goed in Turks accent en Italiaans accent te spreken en paar keer geprobeerd m voor de gek te houden en dan komt er toch Duits uit :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:12

Haha wij hebben hier even goed lol mee gehad gister avond. Voor degene die denken dat het aan je locatie ligt: mijn vriend en ik wonen in Zweden, met een zweedse telefoon / sim / internet alles, en deden het allebei op mijn telefoon. Ik kreeg hoe bekakt ik ook engels sprak, telkens 96-100% dutch. Autsj :D Behalve toen ik probeerde m'n aller belachelijkste zuid-oost aziatische accent te doen, toen had ik opeens 100% english. Tsja :+ En mijn vriend uit Pakistan, kreeg echt elke keer bijna 100% hindi-urdu, terwijl hij écht geen typisch indisch accent heeft. Best heel bizar! Maar ook niet helemaal realistisch :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:18

Amber_anne schreef:
Zou er iets bestaan die kan kijken van welke plek in Nederland je komt op basis van je accent

Je IP-adres. Dat is Nederlands. Probeer het maar eens via een VPN-verbinding naar een Brits IP... Grote kans dat je dan opeens wel een stuk Engelser klinkt.

Dit is een app die je Engelse les wil verkopen :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:24

Sassy4barrel schreef:
heeft iemand al % Italiaans eruit gekregen? ik ben best goed in Turks accent en Italiaans accent te spreken en paar keer geprobeerd m voor de gek te houden en dan komt er toch Duits uit :D

Afbeelding

Ik heb geprobeerd René te imiteren van Allo Allo. Aardig gelukt haha!
Maar ook 15 % Italiaans.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:35

Hier hebben wij met Kerst lol mee gehad. Iedereen kreeg er Dutch uit behalve mijn opa, volgens die app is hij Indonesisch of Filipijns :+

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 17:19

Whahaha, eerste poging in mijn beste Hyacinth Bouquet engels was ik 100 procent dutch. 2e poging in iets Schots-achtigs, was ik ineens 100 procent Servisch _O-
Sidenote ik ben snotverkouden

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 17:27

Cchanny schreef:
100% Dutch. :') dat was te verwachten, want ik vind mijzelf echt vreselijk engels spreken.

Hier ook dutch, maar toch durf ik van mezelf te zeggen dat ik beslist goed Engels spreek. Ik kijk dan naar begrip en grammatica, en dat zit absoluut goed. De rest vind ik persoonlijk minder interessant, want men verstaat mij gewoon in Engeland, Schotland of Amerika of waar dan ook in de wereld.

Mijn Duits is denk ik nog wel een tikkeltje beter dan Engels, daar kunnen soms zelfs Duitsers niet horen dat ik uit het buitenland kom, het enige wat ze soms niet kunnen plaatsen is uit welke regio ik dan kom. :D

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:21

Zo lollig dit. :=
Heb een groot deel van mijn familie (opa, ooms, tantes, neven en nichten) van moeders kant die in America wonen. Dus enigszins verklaarbaar is de uitslag wel. ;)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JJ4 op 30-12-24 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:28

Ik denk ook dat deze op je vpn af gaat :D
Mijn Engelse vrienden dachten allemaal dat ik uit Londen kwam, gezien ik 0,0 Nederlands accent heb in mijn Engels praten. Ik heb de test 3 keer gedaan. De eerste keer kreeg ik 93% Dutch, de tweede keer 55% Dutch en de derde keer 100% Engels. :')

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:35

VPN zou kunnen (bij mij verandert er niets), maar ik vermoed ook dat veel Nederlandstaligen al meteen door de mand vallen als we ook maar 1 keer [th] uitspreken. :o

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:55

Heb het een paar keer gedaan en het verschilt gigantisch per tekst. Heb 100 % nederlands gehad, maar ook 48% engels en zelfs 8 % braziliaans :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:08

Dutch :)
Afbeelding

M'n man was 97% Braziliaans :+ Hij is toch echt op en top Fries haha

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:34

germie schreef:
Cchanny schreef:

Hier ook dutch, maar toch durf ik van mezelf te zeggen dat ik beslist goed Engels spreek. Ik kijk dan naar begrip en grammatica, en dat zit absoluut goed. De rest vind ik persoonlijk minder interessant, want men verstaat mij gewoon in Engeland, Schotland of Amerika of waar dan ook in de wereld.

Mijn Duits is denk ik nog wel een tikkeltje beter dan Engels, daar kunnen soms zelfs Duitsers niet horen dat ik uit het buitenland kom, het enige wat ze soms niet kunnen plaatsen is uit welke regio ik dan kom. :D

Ik voel mij net Mark Rutte als ik praat
:') hou het maar alleen bij schrijven.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:51

germie schreef:
En probeer het nu eens vanaf een IP adres in de UK. Want dat ding kan ook IP adressen lezen en dan wordt gokken al wat makkelijker.

maakt niet uit, ik woon hier al 12 jaar en heb dus ook een UK IP address en nog steeds ben ik 92% Dutch
Mijn oudste zoon is 61% Engels, 13 procent Spanish en 13% Fillipino :+

Spreek trouwens (natuurlijk) vloeiend Engels en niemand hier heeft ooit mn accent juist geraden

Mijn 1 na oudste spreekt schijnbaar met een Arabisch accent (87%)

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 00:12

Hahahah, geweldige app en topic. Ik had 8x Nederlands, een keer zelfs 12% Duits. Maar nu toch uiteindelijk; Afbeelding
Ik probeerde de 'R' zo zacht mogelijk uit te spreken.
Zelfs toen ik mijn neus dichtkneep had hij 100% Nederlands :+

Ik game veel online en mijn Engels is uitstekend, maar mensen raadden vaak dat ik Nederlands ben :P

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 00:13

Ik ben kennelijk een nep Nederlander :')

Eerste poging kwam dit eruit. Ik ben nog nooit in Finland of Denemarken geweest _O- Moest er wel 2 teksten voor oplezen want hij had er wat moeite mee.
Afbeelding

Tweede poging, niet bewust ‘Engelser’ gesproken, maar een stuk langzamer (ik praat van nature vrij snel).
Afbeelding

Nou wist ik wel dat ik redelijk Engels spreek na ruim 8 jaar in Australie, maar sommige mensen horen toch nog wel een accent.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:03

Mijn eerste poging moest ik 3x iets inspreken voordat hij dit oordeel velde:

Afbeelding

Alles behalve Engels in elk geval :')

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 22:08

Afbeelding

Nog nooit de taal Tsjechisch gehoord of geschreven, laat staan gesproken _O-

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 22:17