Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 20:42

Dat snap ik!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-24 20:44

kamsel schreef:
ImkeTarek schreef:
Ik zit even heel hard te denken.. Maar ondanks dat Ter Gouw veel bomen heeft, vind ik het echt geen bosrijke omgeving... In Slijk-Ewijk is wat bos, maar dat is echt geen loopafstand. De dijk en uiterwaarde daar heb je idd wel.

Dat ligt dan aan je referentiekader, maar ik vind het net als ImkeTarek ook zeker niet bosrijk.
En ook ik woon er in de buurt en ben ook meerdere malen op het park geweest.

De bossen tussen Arnhem en nijmegen liggen er gewoon tussen. Daar ben je zo.

En verder liggen de uiterwaarden er waar je zo langs loopt.

Het liefst zou ik dus echt aan een bosrand zitten maar zoals ik al zei dat heb ik nog niet gevonden. Niet waar een woonbestemming op zit iig.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-24 20:47

Tiggs schreef:
Dat snap ik!

Of dat dat gaat lukken is de vraag.

Ik was vorige week in Boskoop snijdelwijk en dat vond ik wel een leuke wijk. 5 min wandelen van station en 5 min wandelen van Bentwoud oost en ook zo iets van gouwebos. Gemoedelijk wijkje met verassend veel groen dus dat hou ik ook in de gaten :j

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 20:52

Omgeving bentwoud vind ik zelf alleen niet goedkoop als ik daar de prijzen van zie. Ik kom ook in die buurt, dus vandaar. De genoemde wijk ken ik zelf dan niet, wel dat er weinig kleine huizen aangeboden worden. Meestal kom ik villa’s tegen.

Benthuizen heeft trouwens een nieuwe wijk gekregen dat dicht bij bentwoud zit. Ik denk dat de huizen daar nu allemaal weg zijn, maar mocht daar iets vrij komen, is dat niet wat voor je om mee te nemen in gedachten?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-24 21:10

Benthuizen is boven budget. Boskoop heeft betaalbare eengezinswoningen
Al was dit een klushuis en wel aan de prijs.
Deze woning vond ik ook groot. Te groot voor mij.
Een paar weken terug een woning bezichtigd in boskoop van 69m2 woonoppervlak echt leuk huisje daar had ik op geboden maar er was kennelijk iemand die meer had geboden. Daar ben ik nog zuur van omdat ik nog ruim omhoog had kunnen gaan. Leer proces ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 26-12-24 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 21:11

BeFunny schreef:
De bossen tussen Arnhem en nijmegen liggen er gewoon tussen. Daar ben je zo.

En verder liggen de uiterwaarden er waar je zo langs loopt.

Het liefst zou ik dus echt aan een bosrand zitten maar zoals ik al zei dat heb ik nog niet gevonden. Niet waar een woonbestemming op zit iig.

Maar als je in een buitenwijk van Arnhem woont ben je net zover van het bos vandaan

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-24 21:18

Ja maar Arnhem heeft een aantal niet zo leuke wijken waar ik niet wil wonen. Ook wel leuke wijken maar daar heb ik nog niets gevonden. Daar kijk ik ook. Ik heb een ruime zoek criteria momenteel.

In t'harde zag ik wel een heel leuk en betaalbaar huis met een achterom waarvandaan je zo het bos in kon lopen. Maar woning 152 m2 en betaalbaar maar ik vond dat echt te groot helaas. Daarna ben ik ook toch over de 100m2 gaan bezichtigen maar dat voelt echt snel te ruim voor mij alleen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-24 21:27

Dit was het huisje in Boskoop wat ik mis liep
https://www.funda.nl/detail/89163367

En dit het huis in de wijk snijdelwijk wat op de fotos leeg is op wat meubeltjes na. Maar er is o.a lekkage op zolder. Een kozijn is rot ook op zolder en de keuken ziet er iig netjes uit op de fotos naar die valt op sommige delen uit elkaar dus moet er ook uit en het is ook een ruim huis. Groot project en voor mij te ruim maar dacht ik ga toch kijken je weet maar nooit maar het is het dan toch niet. Maar het wijkje vind ik wel echt leuk dus wie weet komt daar nog wat leuks.
https://www.funda.nl/detail/43746639

En dit huis in combinatie met het huis in Gouda hebben mijn kijk veranderd. Het huisje in Gouda is klein en leuk de woning zou ik echt blij mee zijn maar de buurt niet. En bij het huis in Boskoop is het andersom. Ik ben er achter dat ik een groene omgeving wel heel belangrijk vind en dat een knus huisje mij gelukkiger maakt dan een groot huis.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 23:08

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-24 23:17

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 00:15

Ik vind alle percelen wel klein, je zit hutje-mutje op elkaar. Ik zou toch echt meer ruimte om het huis overwegen.

Huis 1 lijkt me vooral erg ongeisoleerd als je naar de dikte van de kozijnen kijkt, kan er nooit veel isolatie in de wanden zitten. Als je dat wilt laten isoleren, zal dat aan de binnenkant worden gedaan, waardoor je kamers een stuk kleiner worden.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 08:27

BeFunny schreef:
Huidige woning is van ex.
Zelf ben ik ziek en daardoor lijkt juist een chalet/tiny house mij fijn. En de natuur is wat mij altijd zou blijven trekken dus de combinatie van kleiner maar wel goed geïsoleerd etc wonen en de natuur is wat mij trekt.

Een stukje grond 500m2 ofzo zonder park in bosrijke omgeving wel dichtbij voorzieningen (fietsafstand van station, supermarkt etc) waar woonbestemming op zit en waar een tiny house geplaatst mag worden zou ik zo voor tekenen maar ik heb het nog niet gevonden ;)

Een tijdje geleden stond er ook een woonark in Capelle aan den ijssel, toen was ik nog aan het uitzoeken wat ik kon uitgeven eraan. De ark was ongeveer zo groot als wat yavanna ook heeft en was toch 379k, de woningen worden duurder dus deze objecten ook ;) en toen was het natuurlijk al weg. Dus dat zou ook kunnen maar het gaat mij dus vooral ook om bosrijke omgeving en dat ontbrak daar ook.

Ps Yavnanna je vaart er mee rond. Mag dat zonder vaarbewijs? Want dan kun je aanmeren waar je wilt natuurlijk.

Ja, ik vaar van mrt tot half november en die van mij mag zonder vaarbewijs gevaren worden. Ze is onder de 15 m. Maar ik heb wel een vaarbewijs.
Ik vind t echt heerlijk. Altijd een ander uitzicht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 08:41

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 09:08

Hevonen schreef:
Ik vind alle percelen wel klein, je zit hutje-mutje op elkaar. Ik zou toch echt meer ruimte om het huis overwegen.

Huis 1 lijkt me vooral erg ongeisoleerd als je naar de dikte van de kozijnen kijkt, kan er nooit veel isolatie in de wanden zitten. Als je dat wilt laten isoleren, zal dat aan de binnenkant worden gedaan, waardoor je kamers een stuk kleiner worden.

Ik had een hele lap tekst getyped dat is weg dus even opnieuw.

Eerste huisje is meer mee waardoor
Ik die zelf nooit zou kopen maar de uitstraling van dat huisje vind ik wel erg leuk. Als die wel geïsoleerd was en van binnen wat meer laten we zeggen af dan zou ik daar zeker geïnteresseerd in zijn ik vind "ruigere" perseeltje ook heel leuk.

Ja de woningen staan dicht op elkaar maar dat heb je ook in een woonwijk. En de perselen zijn niet heel groot maar huisje twee heeft bijv een perseel van 320m2 dus bij a 300m2 tuin. Dat heb je vaak weer niet in een woonwijk.

Dit is een park met allemaal woon chalets en die mogen niet verhuurd worden enkel aan familie (met echt een niet verhuurders clausule in het contract) voor rendement hoef je het dus niet te doen.

De oudere huizen staan er. Maar ze hebben ook lappen nieuwe grond in samenwerking met de gemeente. En daar bouwen ze 3 soorten chalets de kleinste is 70m2 en kost 149 casco wel met simpel keukentje/douche en toilet. En dan hebben ze perselen van 200m2 tot 1000m2 :j Als je er geld voor hebt kun je dus een groter perseel kopen. Zo bouwen ze daar dus aan een wijk vol met moderne maar ook met Zweedse look huisjes. Nouja de grootste zijn meer villas. En het park ligt gunstig tov voorzieningen rondom de uiterwaarden en de bossen. Voor mij spreekt dat wel degelijk aan.

Ik kijk ook in de streken die ik noemde naar rijtjes huizen en zelfs vrijstaande huisjes ik zag laatst een hele leuke in de achterhoek. Maar voor mij net te ver van voorzieningen en ook te groot. Maar ligging wel echt mooi.

Voor mij zijn de voorzieningen echt een must dus kan niet naar een echte uithoek.

En ik wil geen enorm bouwproject. Daar ga ik niet aan beginnen. Ik heb liever klein en instap klaar en dat hoeft niet super de luxe

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 09:08

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 09:51

Vind je de ligging te druk? Want het is op zich geen verkeerd deel van Gouda.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 09:57

Tiggs schreef:
Vind je de ligging te druk? Want het is op zich geen verkeerd deel van Gouda.

De voorkant is heel leuk.
Maar achter het huis ligt een berucht plein schijnt, de restaurantjes aangrenzend aan de poort zijn in 2022 en 2023 gewapend overvallen en aangrenzend aan plein echt een Mocro wijk. Dat zie je niet aan de fotos ik zag al voor me dat de kogels om je oren vliegen. Ik was een uur te vroeg dus was in de snackbar met zicht op de plus gaan zitten dan kon ik mooi zien wat er zowel kwam. Maar dat was niet zo fraai allemaal dus thuis research naar de wijk gedaan en het blijkt op plek 2 van meeste woninginbraken in Gouda te staan en Gouda spant momenteel daar de kroon. En veel jeugd overlast nou ik zag ook veel hangjongeren ook in de poort. Ik ben in het weekend terug gegaan omdat het huisje zo leuk was maar de buurt erachter heeft me echt doen besluiten dit is het niet. Het lijkt wel of de lui die zijn vertrokken uit andere beruchte wijken nu daar rond hangen ;) Het huisje zelf echt heel erg leuk echt goed gerestaureerd ook de huidige bewoonster is ook heel netjes dus echt jammer van de wijk.

De bewoonster heeft in 2023 allemaal vernieuwingen aangebracht o.a nieuwe keuken en zonnepanelen en echt van alles. Maar dat is na de overvallen gebeurd. Ik denk dat ze dat voor de verkoop heeft laten doen. Ik heb daar allemaal offertes van gezien. Zo van kijk ze heeft erin geïnvesteerd. Ik dacht alleen maar "dat arme mens is zo geschrokken dat ze haar geliefde huisje na ruim 25 jaar want zo lang woond ze er al, verlaat.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 12:02

Ik vind het ook krap allemaal qua kavel en dicht op de buren..
Maar goed, ik woon in de provincie Groningen en het is hier over het algemeen veel ruimer opgezet. En goedkoper..
Is dat nog een overweging? Verhuizen naar een andere provincie? Dan worden je mogelijkheden veel groter.
Je hebt hier idd geen Veluwe maar wel prachtige natuur en waar wij wonen ben je met 10 minuten in de Drentse bossen.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 12:23

Ik heb niet het hele topic gelezen maar wel de strekking denk ik. Ik moest begin dit jaar op steil en sprong verhuizen en heb ook naar vakantieparken gekeken. Klinkt ideaal maar hou idd rekening met de criminaliteit en dat het heel moeilijk is om een hypotheek te krijgen.

Ik ben uiteindelijk in Swifterbant gaan wonen. Het ligt heel centraal en de Randstad is goed te bereiken. Toch is het betaalbaar en het dorp is heel groen en rustig opgezet. Binnen 2 minuten lopen zit ik in het bos.
Maar toch een mooi stevig huis, weinig onderhoud en weinig verbruikskosten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 13:34

Swifterband en Dronten vind ik ook interessant ja.

Rondom Drenths Friese woud ook. Echter ik heb geen rijbewijs.
Binnenkort wel weer een brommobiel waarmee ik lokaal wel kan rijden
maar een ns station op fiets afstand vind ik daardoor een must. Een supermarkt ook. Een centrum mag wel verder liggen.

Het lijkt mij heerlijk om lekker de natuur in te kunnen doordeweeks zonder eerst een uur te reizen
Ik zal in de weekenden ns wandelingen/trails blijven doen want ik ga graag naar andere gebieden ook. En ik ga graag naar chihuahua wandelingen met mijn hondjes door heel nl eigenlijk vandaar vind ik een station toch wel fijn.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 13:53

Dat maakt het wel lastiger idd. Ov vanuit Swifterbant doe ik wel eens maar duurt lang. Dronten heeft een station :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 13:54

Dronten is denk wel met de fiets bereikbaar en zeker met de brommobiel dus dat maakt swifterband wel degelijk interressant.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 13:55

Leuk! Ik kan het aanraden. Hele vriendelijke mensen, en ontvangen iedereen van buitenaf. 2x in de week wordt een spelletjesavond georganiseerd dus als je naast rust ook wat aansluiting zoekt… :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 13:58

Haha. Nou als er iets komt dan ga ik wel kijken maar ik zie enkel grote woningen. Wel een vrijstaande woning ruim binnen budget. Maar echt te groot voor mij. Ik zou niet weten wat ik met die ruimte moet. De tuin wel echt lekker na wat onderhoud.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 14:08