Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Sassy4barrel schreef:Maar heeft misschien niet de hoogste prioriteit als je voor 2 man werk doet en er dringende zaken zijn die niet kunnen wachten. Soms moeten bepaalde dingen dan wachten want af en toe moet je ook slapen.. lijkt mij dat hij bedrijf belang voor eigen belang heeft gezet en daar nu op word afgestraft
Ach kom op, die man heeft 3 maanden de tijd gehad.
Shadow0 schreef:Ik snap de termijn in elk geval niet helemaal, dat is best kort. De hoeveelheid werk na 3 maanden of 5 maanden is toch niet anders? Volgens mij zijn dit de momenten waarop je als werkgever wat te winnen hebt met de medewerking. Dat geeft denk ik een veel betere sfeer. En voor de volgende keer kun je misschien, als bedrijf, dus ook meer inzetten op het vermijden van de situatie door bv niet achteraf terug te storten maar de boeking over te nemen, of assistentie verlenen bij de declaraties, of wat dan ook. Iemand gaat wel voor je bedrijf op reis, maakt daarvoor veel kosten... een klein beetje goodwill mag daar toch wel tegenover staan?
_San87_ schreef:Sky_As schreef:
Waar Lees jij dat het wel vergoed wordt? Ik lees het eigenlijk als hij krijgt helemaal niks vergoed.
Ben eigenlijk wel benieuwd om wat voor bedrag het ongeveer gaat... ( De een vind 100 euro veel, de ander 3000)
Want dat zou voor mij in mijn beslissing wel degelijk van belang zijn. En ook van salaris en overige werkvoorwaarden.
Zou ik een topsalaris hebben, met een topbaan en zou het dan om een paar 100 euro gaan zou ik het laten zitten waarschijnlijk.
Zou ik niet geheel tevreden zijn met salaris en voorwaarden zou het voor mij zelfs een reden kunnen zijn om mijn ontslag in te dienen.
En alles daartussenin, dus ik mis behoorlijk wat context
In de OP:Citaat:Mijn man werkt voor een bedrijf en heeft afgelopen zomer flink wat reiskosten gemaakt (tripje over de oceaan bijvoorbeeld). Het is een flink bedrag wat hij moest declareren.
Sky_As schreef:Ragdollcat schreef:Het word wel vergoed, alleen had je man dat op tijd moeten gaan indienen en dat is niet voor niets.
Een harde les voor je man, hopelijk is hij een volgende keer wat vlotter.
Waar Lees jij dat het wel vergoed wordt? Ik lees het eigenlijk als hij krijgt helemaal niks vergoed.
Ben eigenlijk wel benieuwd om wat voor bedrag het ongeveer gaat... ( De een vind 100 euro veel, de ander 3000)
Want dat zou voor mij in mijn beslissing wel degelijk van belang zijn. En ook van salaris en overige werkvoorwaarden.
Zou ik een topsalaris hebben, met een topbaan en zou het dan om een paar 100 euro gaan zou ik het laten zitten waarschijnlijk.
Zou ik niet geheel tevreden zijn met salaris en voorwaarden zou het voor mij zelfs een reden kunnen zijn om mijn ontslag in te dienen.
En alles daartussenin, dus ik mis behoorlijk wat context
Sky_As schreef:_San87_ schreef:In de OP:
Mijn man werkt voor een bedrijf en heeft afgelopen zomer flink wat reiskosten gemaakt (tripje over de oceaan bijvoorbeeld). Het is een flink bedrag wat hij moest declareren.
Tja, daar staat behalve flink wat reiskosten niks van een bedrag toch?
Ik zou voor mijn vorige baan 150 euro reiskosten ook flink hebben gevonden, terwijl mijn vriend 2x per week tankt dus die kosten al per week heeft.
Er staat nergens dat hij ook tickets heeft moeten betalen toch?
Misschien is dat wel, misschien ook niet.
Ik vind het ook best afhankelijk of vriendlief 2000 per maand verdient of 20.000 en zo nog meer factoren .
Rocamor schreef:Als je uitgaat van een 9tot5 baan met een vast regime, oké.
Maar er zijn ook banen waarbij je op maandag ochtend iets wilt doen. Kost hooguit 3 uurtjes. En op vrijdag avond is het nog niet gedaan, want brandjes geblust. Of dagen dat je 90% van de tijd ineens van telefoongesprek naar teamsmeeting naar problemen op de werkvloer naar zieke collega waar je nog wat van moet overnemen gaat.
En dan ben je aan het eind van die dagen gaar, hebt keihard gewerkt en er is geen donder uit je vingers gekomen.
Geen idee of dat voor de man van ts geldt. Dan moet je op een gegeven moment kiezen, klant, collega, privé, declaraties, wat voelt op dat moment belangrijkste
_San87_ schreef:Waar ligt de grens? Moet je declaraties van een jaar oud dan ook nog meepakken? Anderhalf jaar oud? Mag je constant te laat declareren? Als de man van TS het werk niet aankan, dan moet hij dat aangeven.
ruitje schreef:Dat niet meer kunnen declareren bij een klant is dan het probleem van mijn werkgever, niet van mij. Als een werkgever principieel gaat zitten doen en niet zeg maar zo tussen de 500 en 5000 zou willen investeren in mij terwijl ik de ballen uit mijn broek werk:
Mij niet meer bellen voor al je rot klussen, vliegen overzee etc etc.
cissy schreef:Vergoeden ze niet dan was dat tevens de laatste keer dat ik voor zou schieten en me 200% zou inzetten voor mijn werkgever.
genja schreef:ruitje schreef:Dat niet meer kunnen declareren bij een klant is dan het probleem van mijn werkgever, niet van mij. Als een werkgever principieel gaat zitten doen en niet zeg maar zo tussen de 500 en 5000 zou willen investeren in mij terwijl ik de ballen uit mijn broek werk:
Precies vind ik nu ook. Natuurlijk kan werkgever wel even goed gesprek met ts hebben dat er nu eenmalig een uitzondering gemaakt wordt maar volgende keer echt niet meer gebeurt.
ruitje schreef:Dat niet meer kunnen declareren bij een klant is dan het probleem van mijn werkgever, niet van mij. Als een werkgever principieel gaat zitten doen en niet zeg maar zo tussen de 500 en 5000 zou willen investeren in mij terwijl ik de ballen uit mijn broek werk:
denisesilver schreef:Dat vliegen en overzee werken zal allicht ook deel uitmaken van het werk in dit geval. Dus zeggen dat je dat dan niet meer zou doen, kan al snel onder werkweigering vallen.