De hel die wasparfum heet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 17:48

15x meer geur _O-
En dan ook nog 15 keer zoveel toevoegen, tsja...

Fijn dat de baking soda lijkt te hebben geholpen TS! En nu nooit meer de was laten doen haha :')

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 00:03

Suzanne F. schreef:
CairnTerrier schreef:
Mijn handen jeuken om hem ook te kopen (ik hou van geurtjes). Vooral als hij zo goed geurend blijft *\o/* _O-

Ik ga hem ook opzoeken maar liever niet de tropical. Ik ga op zoek naar een andere variant.

_O-

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 01:24

Toen mijn auto naar natte hond stonk (van vorige eigenaar), heb ik het 2x laten reinigen met een ozon apparaat. Dat deed wel iets. Wellicht is dat nog wat. Al is dat wel erg duur.

En zitten er kledingstukken bij die op 60 of 90 graden gewassen mogen worden? Dat helpt ook al namelijk.
Ook de droger werkt top tegen parfum. Het is net alsof de hitte de chemische verbindingen van parfum kapot maakt.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 01:25

Azijn combineren met baking soda. Kleding in een emmer/bak/badkuip doen, baking soda erin, warm water erbij en daarna flink wat azijn (gaat het van borrelen). Een nacht laten staan en daarna uitwassen. Tegen de meeste geurtjes werkt dat.

SolarHertog

Re: De hel die wasparfum heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 07:32

Groene biotex wil ook wel helpen vermoed ik. Nacht laten weken, zitten natuurlijke enzymen in die chemische stofjes afbreken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 11:34

De geur is er dadelijk misschien uit. Maar de kleding versleten van het wassen..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-24 12:54

Ik dacht dat mijn trui nu ook oké was. Maar helaas, die kan nog niet gedragen worden en moet nog even flink onder handen genomen worden.

Mijn man en ik (en mijn moeder, want die kan ook niet tegen "luchtjes") zijn de enigen die hier nog de was gaan doen!

Kinder kleding wordt maar relatief kort gedragen. Dat zal wel een stukje sneller slijten inderdaad. Gelukkig hebben beide dochters een aardig volle kleding kast (ik maak veel kleding voor hun zelf) en is kledingstukken die niet meer te redden zijn kan ik na de kerstvakantie wel vervanging voor maken. Maar vooral mij eigen kleding vind ik erg zonde. Ik doe normaal gesproken echt wel heel lang met mijn kleding.

Ammonia ga ik eerst bij de kinderkleding proberen, daarna op mijn eigen. Ik heb het zelf niet standaard in huis, dus morgen maar even halen!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 14:15

Echte dettol? Dus niet de was toevoeging, maar het ontsmettingsmiddel. Heb je dat al geprobeerd?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 03:08

akishino schreef:
Azijn combineren met baking soda. Kleding in een emmer/bak/badkuip doen, baking soda erin, warm water erbij en daarna flink wat azijn (gaat het van borrelen). Een nacht laten staan en daarna uitwassen. Tegen de meeste geurtjes werkt dat.

Dat werkt juist niet, want dat heft elkaars werking op...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 12:21

DuoPenotti schreef:
De geur is er dadelijk misschien uit. Maar de kleding versleten van het wassen..

Dat denk ik ook. Je houdt niks over van je wasgoed als je alle hier aanbevolen remedies er op loslaat. Ik zou het weggeven aan parfumliefhebbers of verder opdragen als kluskleding bijv. bij schilderwerk.....of er sloten mee dempen. :+

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 13:13

Ja als je alles wat hier staat met je was uitvoert. Kun je toch beter die kleren even een paar weken in de schuur oid leggen. Zeker als iedereen voldoende kleren heeft, zoals je aangeeft.

HetIsFriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 13:37

TurdusMerula schreef:
akishino schreef:

Dat werkt juist niet, want dat heft elkaars werking op...

Klopt, ieder op zich heeft het zuiverende/schoonmaak werking, maar samen maakt het vooral koolstofdioxide (de bubbeltjes die uit de vloeistof verdwijnen) en water. De natriumacetaat die ontstaat doet ook niks voor viezigheid of geur al wordt het in de industrie wel eens als neutralisator gebruikt tegen kleine restjes zwavelzuur.

Afbeelding

Kun je beter of azijn of baking soda gebruiken, want tezamen doet het niks meer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 13:42

Eleeke schreef:
Ja als je alles wat hier staat met je was uitvoert. Kun je toch beter die kleren even een paar weken in de schuur oid leggen. Zeker als iedereen voldoende kleren heeft, zoals je aangeeft.

Dit zou ik dus ook eerder doen.
Niet leggen ivm vocht en schimmel. Maar wel goed uit elkaar hangen. Tot de geur verdwenen is en dan een keer wassen

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 13:52

Mijn eerste ingeving is ook biotex groen (nachtje weken in bad oid) of baking soda in het bakje van de wasmachine, maar lees dat dat al geprobeerd is en te weinig effect heeft gehad.

Misschien beetje goor idee en wellicht een dagje te laat, maar meenemen als je gaat gourmetten? Of meenemen naar iemand die in huis rookt?

Dan meuren je kleren wel, maargoed, dat doen ze nu natuurlijk in jouw beleving ook. En wellicht is zo'n rookgeur juist de geur die neutraliseert of overheerst dat het daarna in de wasmachine wel weer goed komt?

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 19:47

Dauw kan ook goed helpen
Dus een nachtje (of meer) aan de lijn buiten...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 01:24

Oh ik ga dit kopen en proberen! Kan nooit iets vinden wat echt lang en goed ruikt. Tropical klinkt niet aantrekkelijk maar er zijn vast meer soorten. :D

Voor jou wel echt mega balen dit. Bizar dat het zó goed werkt.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 05:38

Wassen met zilver soda het schoonmaak middel

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 08:40

Misschien Robijn zelf een berichtje sturen voor advies?

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 09:34

Ik kwam laatst op het werk waar het ineens heel erg naar Robijn rook. Dus ik merk dat op en een collega zegt: Ja ik heb Robijn wasparfum. Ik verstond dat ze een nieuw parfum heeft. Ik dacht echt wie koopt er nou zo’n parfum. De hele ruimte ruikt of je met je hoofd in de wasmand zit. Maar het was dus een wasparfum. Erg sterk spul inderdaad.