Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veronica2 schreef:dierenfan schreef:De verrader slaapt nooit en maar 1 persoon nodig.
Heel bokt weet het nu, dus er is vast wel iemand die het onthoudt.
Konstantine schreef:Veronica2 schreef:Heel bokt weet het nu, dus er is vast wel iemand die het onthoudt.
Dit. TS, je staat best heel herkenbaar op bokt.
Maar 1 vage kennis uit je omgeving hoeft dringend op zoek te zijn naar een huis, afgunstig te zijn jegens mensen die een huis hebben en (via via) hierover te horen/lezen, maar 1 medewerker van jouw gemeente hoeft hier ook lid te zijn... De wereld is klein. Doe jezelf deze ellende niet aan, als je in deze huizenmarkt dakloos raakt ben je echt de pineut.
prompter schreef:Toch zijn daar in het verleden wel nare dingen mee gebeurd Ineke, van mensen die wel kwaad wilden en anderen tot op hun werk lastig vielen. Er hoeft maar één iemand een hekel aan een ander te hebben en denken "hier heb ik een manier om je te pakken". En recenter was er ook nog iets waar facebook en een bokker bij betrokken waren. Een beetje voorzichtigheid over wat je wel en niet deelt kan geen kwaad.
Yavanna schreef:Heerlijk al die experts hier. Geloof me, ik zit er in en ongeacht wat iedereen schrijft. Bij een briefadres gaat dat NIET ten koste van je toeslagen.
Maar het allerbeste kun je contact zoeken met je gemeente, want zij kunnen je vertellen wat zij aan eisen stellen aan de briefadres vrager.
Mri schreef:https://www.uwv.nl/nl/buitenland/uitker ... ngsverdrag
Ze mag haar WIA gewoon "meenenen" naar Griekenland. Zie link hierboven.
Dat zou het punt niet moeten zijn. Is er mogelijk nog een andere reden waarom zij in NL ingeschreven zou willen blijven?
Little_Gift schreef:Yavanna schreef:Heerlijk al die experts hier. Geloof me, ik zit er in en ongeacht wat iedereen schrijft. Bij een briefadres gaat dat NIET ten koste van je toeslagen.
Maar het allerbeste kun je contact zoeken met je gemeente, want zij kunnen je vertellen wat zij aan eisen stellen aan de briefadres vrager.
Er zegt hier NIEMAND dat TS gekort zou worden in geval briefadres.
Maar moeder wenst geen briefadres, moeder wenst domicilie!
Dus voor je de experts verwijt dat het jouw job is, doe je job dan eerst goed en lees eerst correct!
Yavanna schreef:Waar geef ik aan dat het mijn werk is. Er komen zoveel antwoorden voorbij. Zelfs van Bokkers die chatgpt voorbij komen.
En ja, ik weet zeker wel hoe het werkt, want ik heb een briefadres. Al jaren.
En zijn moeder zou in principe geen domicile nodig hebben. Een postadres is meer dan voldoende.
Ben blij dat hij nu weet hoe of wat en zelf een keuze kan maken wat hij wil.
DJZ schreef:Heel duidelijk allemaal. Bedankt en dat bevestigt idd mijn vermoedens..
Mijn moeder is vandaag voor even terug in Nederland gekomen ivm een overledene in de familie en ik zal haar van de week gewoon eens vragen naar de hoe wat en waarom. Ik ben er zelf ook wel benieuwd naar..
Ook bedankt voor de linkjes, waarin mij ook wat meer duidelijk is geworden wbt wat wel en niet kan en mag met een wia.Zo zie je maar weer dat je best wel snel de juiste antwoorden kunt krijgen over dilemmas waar je even mee zit en je niet direct bij instanties aan de bel hoeft te hangen
Cayenne schreef:Dit lijkt me een veel te groot risico met mogelijk alle ellende van dien.
Bijzonder dat je moeder dit risico op haar kinderen wil gooien terwijl ze zelf haar zaakjes niet op orde heeft.
Ik zou het absoluut niet doen en haar vertellen dat ze haar zaken zelf op orde moet maken.
Veronica2 schreef:dierenfan schreef:De verrader slaapt nooit en maar 1 persoon nodig.
Heel bokt weet het nu, dus er is vast wel iemand die het onthoudt.
Wat mij voornamelijk stoort in dit verhaal is niet zozeer het gegoochel met toeslagen en het meedenken over hoe je op moet letten dat deze fraude niet ontdekt wordt. Is er dan geen enkel moreel besef dat je gewoon geen fraude hoort te plegen?
Ladyson schreef:Enigszins offtopic, maar ChatGPT moet je zeker niet klakkeloos overnemen als waarheid, maar ChatGPT heeft zich al meerdere keren bewezen beter te zijn dan mensen (bijv onderzoek naar stellen van diagnoses hadden artsen 74 procent het goed en chatgpt 90 procent). En dat ChatGPT niet als zoekmachine functioneert is overigens ook achterhaald.
Wellicht was deze disclaimer nodig geweest, maar dit leek me ondertussen algemene kennis en daar heb ik een inschattingsfout gemaakt.