Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NoorW schreef:Wat er naast het verdriet van hem missen ook erg aanwezig is angst over dat ik niet meer iemand die zo fijn en goed passend is zal treffen. We stonden grotendeels hetzelfde in het leven, hadden veel dezelfde interesses en denkbeelden over de wereld, politiek en maatschappij en matchten goed op gebied van intelligentie en humor. Natuurlijk hebben we elkaar daar ook in gevormd omdat we zo samen opgegroeid zijn. Angst is geen goede raadgever en ik probeer me er niet teveel door te laten leiden, maar het is lastig. Het geeft moed dat er meer mensen zijn die een soortgelijke break-up hebben gehad en weer iemand anders, misschien een nog betere match, hebben gevonden daarna.
Urbanus schreef:Dorine92 schreef:Ik vind ook dat er best wel streng wordt gereageerd op de topicstarter. Ze probeert tenminste helemaal zichzelf te zijn en is realistisch: de nieuwsgierigheid zal blijven knagen en dus wil ze daar wat mee doen. Dat vriendlief vervolgens alle deuren dichtgooit vind ik helemaal niet logisch. Als je echt van iemand houdt, moet diegene helemaal zichzelf kunnen zijn, en dus ook veilig wat zelfonderzoek kunnen uitvoeren. Dat kan blijkbaar met deze jongen niet. En dat is niet de schuld van de topicstarter.
Ik vind het sterk dat zij er zo realistisch in staat en haar gevoel volgt. Dat de jongen zijn ego groter is dan zijn behoefte om bij haar te blijven, dat is niet de schuld van de topicstarter. Die heeft er niet om gevraagd nieuwsgierig te zijn, wat volkomen normaal en natuurlijk is. Die jongen kan er ook voor kiezen om zijn ego wat meer te managen, maar dat is het hem blijkbaar niet waard. Nouja, dan is het dus niet meant to be. Gelukkig is de kans zeer groot dat er een andere geschikte match te vinden is, die er wellicht anders in staat.
Zijn ego te managen? Hij is gewoon verder gegaan na het beëindigen van een relatie die voor hem niet zo gezond was.
anjali schreef:Dorine92 schreef:Ik vind ook dat er best wel streng wordt gereageerd op de topicstarter. Ze probeert tenminste helemaal zichzelf te zijn en is realistisch: de nieuwsgierigheid zal blijven knagen en dus wil ze daar wat mee doen. Dat vriendlief vervolgens alle deuren dichtgooit vind ik helemaal niet logisch. Als je echt van iemand houdt, moet diegene helemaal zichzelf kunnen zijn, en dus ook veilig wat zelfonderzoek kunnen uitvoeren. Dat kan blijkbaar met deze jongen niet. En dat is niet de schuld van de topicstarter.
Ik vind het sterk dat zij er zo realistisch in staat en haar gevoel volgt. Dat de jongen zijn ego groter is dan zijn behoefte om bij haar te blijven, dat is niet de schuld van de topicstarter. Die heeft er niet om gevraagd nieuwsgierig te zijn, wat volkomen normaal en natuurlijk is. Die jongen kan er ook voor kiezen om zijn ego wat meer te managen, maar dat is het hem blijkbaar niet waard. Nouja, dan is het dus niet meant to be. Gelukkig is de kans zeer groot dat er een andere geschikte match te vinden is, die er wellicht anders in staat.
Vind jij dan dat die jongen maar moet zitten wachten terwijl ts uit nieuwsgierigheid met anderen wat doet???? Voor mij zou dat meteen het einde zijn, er kan ook nog een soa je relatie worden binnengebracht. En natuurlijk mag hij meteen een ander hebben. Hij heeft al heel lang zijn tijd verdaan aan de wispelturige ts die een open relatie wilde terwijl hij dat niet wou.
anjali schreef:Als het andersom zou zijn geweest, dat een vrouwelijke Bokster zo'n relatie zou hebben met een man die steeds maar twijfelt, vanalles wil meemaken, een open relatie wil terwijl zijn vriendin dat niet wil, dan zou geheel Bokt gelijk eropafspringen en zeggen, dump die vent, daar verdoe je je tijd mee.En nu is het de vrouw die vrijheden wil en haar vriend zolang in de wacht wil zetten tot ze mogelijk weer zin in hem krijgt, en nu zijn er Boksters die partij voor die vrouw kiezen?! Wat denken jullie dat de achterban van de ex van ts ,als die merkten hoe de situatie was, tegen hem gezegd hebben? Toch ook van dump die griet die je doodongelukkig maakt omdat ze niet van plan of in staat is om een stabiele toekomst met je op te bouwen? En nu is het ook nog zo dat ts zelf de stekker eruit heeft getrokken, dat heeft die jongen niet eens zelf gedaan!
BigOne schreef:Ts mag van mij alles doen wat ze maar wil, elke bokker mag dat wat mij betreft. Polyamory of open relatie, helemaal prima wanneer je dit voelt/graag wil . Echter , wanneer een van beide partijen daar absoluut geen behoefte aan heeft maar toch akkoord gaat zoals in jouw geval ts, dan loopt het vaak fout af.
Je zegt geen relaties in je relatie te hebben gehad maar wel een paar keer met anderen gezoend.
Dat kan voor de partner toch zo zwaar aankomen , ondanks dat ze akkoord zijn gegaan, dat ze na grondig nadenken dit niet meer . accepteren . Je geeft zelf ook aan dat je bij een nieuwe relatie hoopt dat je iemand treft die hier wel voor open staat. En dat is niet diegene waarmee je volwassen bent geworden.
Gini schreef:Waarom de behoefte om "ons" conservatief te noemen om daarna een bericht te typen waarvan de strekking overeenkomt met talloze andere berichten van Bokkers in dit topic?
anjali schreef:Als het andersom zou zijn geweest, dat een vrouwelijke Bokster zo'n relatie zou hebben met een man die steeds maar twijfelt, vanalles wil meemaken, een open relatie wil terwijl zijn vriendin dat niet wil, dan zou geheel Bokt gelijk eropafspringen en zeggen, dump die vent, daar verdoe je je tijd mee.En nu is het de vrouw die vrijheden wil en haar vriend zolang in de wacht wil zetten tot ze mogelijk weer zin in hem krijgt, en nu zijn er Boksters die partij voor die vrouw kiezen?! Wat denken jullie dat de achterban van de ex van ts ,als die merkten hoe de situatie was, tegen hem gezegd hebben? Toch ook van dump die griet die je doodongelukkig maakt omdat ze niet van plan of in staat is om een stabiele toekomst met je op te bouwen? En nu is het ook nog zo dat ts zelf de stekker eruit heeft getrokken, dat heeft die jongen niet eens zelf gedaan!
Lynnepinny schreef:Zo zie je maar weer dat Bokt een hele conservatieve plek issommige reacties hier...
Een open relatie is, mits wederzijds en goed afgesproken, een hele gezonde manier van een relatie hebben. Het is heel normaal om nieuwsgierig te zijn naar een ander, al helemaal als je al zo lang en zo vroeg met dezelfde samen bent. Ik ben het er wel mee eens dat je het niet zo goed met hem had afgesproken, zo te horen had hij er inderdaad niet zo'n behoefte aan. Dan was mijn oplossing denk ik ook geweest: of je maakt jet uit, of je gaat compleet monogaam door met je relatie. Een eenzijdige open relatie zorgt altijd voor spanningen, dat heb ik om me heen ook zien gebeuren. En dat maakt het allemaal ook zo lastig. Ik ben van mening dat de mensen helemaal niet zo monogaam zijn, op uitzonderingen na. Hoeveel mensen gaat er vreemd of gaan uit elkaar of scheiden? Daadwerkelijk monogame diersoorten zouden dat nooit en de nimmer doen. Dus wat dat betreft vind ik het goed van je dat het het hebt uitgeprobeerd om een keer iets anders te proeven (hoe subtiel dan ook). Het lijkt er wel op dat je vriend wel van de monogamere soort is en ook nog eens bang lijkt om alleen te zijn, wat inderdaad heel verstikkend kan zijn voor een wat vrijer iemand.
Het is mega, mega zuur natuurlijk. Maar ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. Was je echt gelukkiger geweest in een relatie waar je je beperkt had gevoeld? En wat zegt het over hem dat hij na een maand(!!) alweer een nieuwe vriendin heeft? Heel loyaal, maar blijkbaar ook niet in staat om een keer alleen te zijn, wat ook nogal een rugzakje is.
Als jullie écht de ware zijn voor elkaar komt hij wel weer terug, maar ik zou er niet op hopen. Gun jezelf wat tijd voor verwerking en vind een leuke man die ook van zijn vrijheid geniet. Ik denk dat je zo echt gelukkiger wordt.