Leuke gezelschapsspellen gezocht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 13:33

Als ik kijk naar wat goed werkt bij de familie/schoonfamilie hier (=snel uit te leggen, duurt niet uren en minstens 4 spelers), dan zijn dat de volgende spellen:

Bordspellen:
- El Dorado
- Heat: Pedal to the Metal
- Kwakzalvers van Kakelenburg
- Ticket to Ride (ik vind Europe een fijner basisspel dan USA)
- Elfenland

'Bouwspellen':
- Men at Work
- Rhino Hero: Super Battle

Kaartspellen:
- Zombie Kittens (= Exploding Kittens, maar degene die 'af zijn' hebben nog een kans op terugkomen en hebben nog iets te doen)
- Take 5
- De Crew
- Monopoly Deal
- Whoosh: Bounty Hunters (of Halli Galli, of Junglespeed; afhankelijk van of je zere handen wil of van je stoel gesleurd wil worden :+ ).
- Uno Flip (maar een andere Uno versie werkt net zo goed)

Edit:
Voor wat ingewikkelderde spellen vind ik Terraforming Mars, Paleo, Taveernen van de Oude Stad, Ark Nova, en Disney Villainous goede opties.
Laatst bijgewerkt door Tessa_1 op 11-12-24 13:39, in het totaal 2 keer bewerkt

daffodil

Re: Leuke gezelschapsspellen gezocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 13:38

Heeft nou niemand Carcassonne genoemd? Dat is naast Catan toch wel echt 1 van mijn allergrootste favorieten en zeker ook omdat je het dus ook met zijn tweeen kan spelen (vind ik bij Catan echt niets).

Ook leuk met uitbreidingen te spelen. Goed old Yahtzee blijft bij ons ook leuk, zeker als we aanvullende regels erbij bedenken. Ik lees gerust verder ook mee, met Oud en nieuw ook een spellenavond gepland staan!

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 13:48

daffodil schreef:
Heeft nou niemand Carcassonne genoemd? Dat is naast Catan toch wel echt 1 van mijn allergrootste favorieten en zeker ook omdat je het dus ook met zijn tweeen kan spelen (vind ik bij Catan echt niets).

Ook leuk met uitbreidingen te spelen. Goed old Yahtzee blijft bij ons ook leuk, zeker als we aanvullende regels erbij bedenken. Ik lees gerust verder ook mee, met Oud en nieuw ook een spellenavond gepland staan!

Carcassonne is wel leuk, maar eigenlijk nooit eerste keus hier (niet zo gek, we hebben inmiddels vrij veel andere opties). Als we 'm spelen dan vaak met de uitbreiding met de draak.

Voor twee spelers zijn de favorieten:
- Patchwork
- Claim (of Claim 2)
- Hive
- 7 Wonders Duel

Maar eingelijk alle spellen uit mijn vorige post schalen eigenlijk vrij goed van 2 tot 4/5 spelers.
Laatst bijgewerkt door Tessa_1 op 11-12-24 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 13:49

Dit staat in de openingspost, dus nee ik denk daarom dat Carcassone niet genoemd wordt :)) ; "Ik wil weer eens iets anders dan Carcassonne, Rummikub, Monopoly, Yahtzee, 30 seconds enz."

daffodil schreef:

Ook leuk met uitbreidingen te spelen.

...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 13:50

Oh hilarisch zeg, daar heb ik dus finaal overheen gelezen :D :D :D Best knap weer....

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 13:55

Wat wij veel spelen (maar zijn soms ook met 8+ personen en dan kan niet alles):

- Unstable unicorns - > Erg leuk!
- Exploding kittens (+ alle uitbreidingen)
- Here to Slay
- Secret Hitler
- Cluedo
- Munchkin
- Dominion
- Rovers vd Noordzee (plus uitbreiding)
- War of the three kingdoms (erg leuk, spelen we het meest, is alleen in chinees of engels beschikbaar Iets met koning,, bondgenoten vd koning, rebellen en spionnen die hun eigen doel hebben, en niet weten wat de ander is)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:16

Met mijn nichtje van 8 spelen we regelmatig spelletjes.

Paar leuke spelletjes zijn:
- Regenwormen
- Familie Poen

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 15:50

Weet je welke ik mis?? Pictionary
Hilarische avonden mee gehad , ben m zelf vergeten te noemen

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 16:02

Neon schreef:
Cards against humanity

Jaaaa!! Vooral als je een groep hebt met een beetje dezelfde soort humor (in onze vriendengroep helaas niet, wel met collegas van mijn man gespeeld).

De gouden combi tussen elkaar dwars zitten en zelf strategisch leggen, maar toch heel simpel en snel te spelen is bij ons Metro.

Ticket to Ride komt hier ook vaak op tafel.

En keer op keer is ook een leuke om snel te starten en waarbij je tijdens de beurt van anderen ook nog wat te doen hebt.

Dank ook aan de anderen voor tips, waar ik weer ideeën uit haal!

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 16:15

Met een groep is Saboteur (eventueel met uitbreiding) echt mijn favoriet. Niet moeilijk en ieder potje is anders!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 20:34

Ik zie op fb nou trouwens elke keer een reclame voorbij komen van kaartjes die je moet voorlezen en dan moet de ander raden wat je zegt. Klinkt ook als heel leuk in een groep :)). Denk een beetje hetzelfde idee met dat spel waar je dat bitje in je mond doet, maar nu dan zonder vies bitje :')