Pakketje afgeleverd: halen of brengen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Re: Pakketje afgeleverd: halen of brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 16:29

Bij mij hangt het ervan af of ik de dag erna om 3:30 uur mijn bed uit moet. Als dit wel het geval is breng ik hem langs om te zorgen dat ze hem niet om 21:00 uur komen halen ofzo.

Als iemand op zo'n manier tegen mij zou praten zou ik nooit meer een pakketje van hem aannemen haha.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:12

ik ben pakketbezorger en hier is het gelukkig niet normaal om het bij de buren af te leveren: (nu ja iig niet in de grote stad waar ik woon, kan anders zijn op het platteland)

Zo'n buurman zou ik het dus niet meer aannemen, dag meneer u mag naar het pakket punt. Ik vind het niet meer dan normaal om een pakket zelf op te halen, het is al hartstikke aardig van je buur om het aan te nemen en dan ook nog verwachten van de buur dat ze het komen brengen? Nee dat vind ik niet kunnen. Eerlijk is eerlijk ik vind dat de meeste jonge mensen alles maar op een gouden blad gepresenteerd willen.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:41

Ik heb buren die echt veel bestellen en ik neem gewoon niets meer aan van de buren als ik thuis ben.

Maar toen ik dat wel nog deed (in mijn vakanties bijvoorbeeld ) dan kwamen ze het maar ophalen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 17:52

Komt maar zelden voor dat ik pakketjes krijg van buren, de meesten hebben goede neerzettoestemming of een pakketbus.
Nieuwe overbuurvrouw niet, en die woont er nog niet. Daar is al regelmatig iets neergezet, dan halen we het naar binnen en appen we haar zodat ze weet dat het bij ons ligt. En dan is het maar net hoe het uit komt of we het brengen of dat ze het komt halen.
Komt wel ooit voor dat pakketjes fout bezorgd worden, als we zien dat ze thuis zijn brengen we het even, en anders gaat er ook een appje uit.
Wij wonen wel in een buurt waar de buren heel sociaal zijn en we heel veel contact met elkaar hebben, sterker nog, we hebben allemaal poortjes in de achtertuin direct naar de buren toe. :))

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:12

Ik wacht even of buren het komen ophalen. Als ze niet komen breng ik het (mogelijk hebben ze geen bericht gehad).

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:47

De buren waarvan ik het telefoonnummer heb stuur ik een berichtje. Daarin zet ik dat ik een pakketje heb aangenomen voor ze (voor het geval zij een briefje missen). Ook zet ik daarin wanneer/hoelaat ik thuis ben zodat ze het dan op kunnen komen halen. :)
Bij andere buren zou ik het rond etenstijd even proberen te brengen.

Zelf haal ik het altijd zsm op.
Heb alleen een keer gehad dat het een pakketje was die ik niet zelf had besteld en dus ook niet had verwacht. En ik zou de hele week niet thuis zijn. Toen ik wist bij welke buren deze was bezorgd, heb ik ze hierover een berichtje gedaan. Ik heb ze bedankt voor het aannemen en gevraagd of het een probleem was dat ik het pas later op kon halen. :)

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:50

Helaas is het mij al een paar keer overkomen dat een pakket is afgegeven zonder dat ik daar bericht van krijg of een huisnummer door krijg dat niet klopt.
Ik waardeer het zeer dat de buren als ze weten dat ik thuis ben en niet zelf kom, het pakket even langs brengen wanneer hun dat schikt.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 18:59

Dat wisselt bij ons van beide kanten. Als ik de buren zie thuiskomen, dan stap ik even naar buiten met het pakketje en geef het ze aan als ze binnenkomen. Dat doen zij voor ons ook. Als ik ze niet zie komen dan wordt het meestal gehaald of ga ik even later even langs als ik hun auto geparkeerd zie. Doe ik niet zo moeilijk over, het is wederzijds een kleine moeite en het is niet zo alsof het bij ons op het rijtje van 1 kant afkomt.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 19:51

Ik laat de buren er zelf omkomen.
Ene keer duurde dat bijna een week bij de buurvrouw. De Lllaatste keer ging ik weekendje weg en zag haar toevallig net daarvoor en vroeg of ze het pakket nu wilde hebben of na het weekend. Had ik haar niet gezien was het bij mij blijven staan.
Vaak neem ik het niet aan omdat ze er zo makkelijk mee is.

Maar ik ga echt niet zelf er achteraan lopen om een pakketje af te geven.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:14

Ik probeer pakketten te laten bezorgen als er iemand thuis is.. Mocht dat niet lukken en hij belandt bij de buren, dan haal ik hem zo snel mogelijk op.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:35

Hangt er vanaf wie sneller is. Maar komt eigenlijk nooit voor.

2 huizen verder zijn er nieuwe buren komen wonen.
Dus die kennen we nog niet…
Pakjesdienst wou het bij ons achterlaten omdat het redelijk breekbaar was.
Geen probleem laat het maar achter.

Vriend wilt het savonds gaan brengen. Heel het gezin voor de tv.
Hij belt aan en toen ineens muisstil in huis.
Paar keer op de bel geduwt doen nog niet open.
Hij klopt op het raam en komt ze open doen.
Jaaaa ?
Er was een pakketje bij ons aangekomen.
Ah ok , pakt het pakketje aan en doet de deur dicht.

Dus hier zal het ook niet meer aangenomen worden of als ze het in de brievenbus steken mogen ze het zelf komen halen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 22:44

Overigens. Ik zou zelf het liefste naar pick up point sturen als ik niet thuis ben.maar dan gaat het hier naar een pakketkluis en dan wordt 't tricky.. Ik kan bij sommigen niet eens bij het scherm komen, en als 't pakket in een hoge kluis ligt dan kan ik er niet bij vanuit mijn rolstoel. Het idee is fijn. Maar helaas de uitvoering minder.... Hopelijk gaat. Ze daar ooit een optie aan toevoegen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 22:51

Hier in de wijk ga je gewoon zelf je pakketje ophalen wanneer het bij de buren ligt. Af en toe wel gehad dat iemand het zelf langs heeft gebracht of dat wij het naar een van de buren hebben gebracht als het een paar dagen lag bv. of als je ze toevallig net ziet lopen buiten, dat gaat eigenlijk een beetje vanzelf zo allemaal. We wonen hier al lang en het zijn toch meestal dezelfde buren waar het naar gebracht word of waar we pakketjes van aannemen andersom, en dat werkt op zich prima allemaal zo.

Ik heb juist weer liever dat het naar een buur gaat als een pick up point, dat laatste kost mij veel meer energie en moet ik met de auto weer voor gaan rijden etc. En de buren waar hier afgeleverd word vinden het ook helemaal geen probleem om aan te nemen, en wij ook niet voor hen. Pakketkluizen gebruiken ze hier gelukkig nog niet standaard. Kun je wel zelf voor kiezen, maar dat doen we niet. Als het niet naar de buren gaat, gaat het naar een pick up point.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 05-12-24 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 22:54

Vaak breng ik dit even langs als ik zie dat het van een van de oudere buurtbewoners is.

Of degene die als eerste thuis is doet dat.
Vinden ze ook altijd gezellig haha.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:03

Ik haal de pakketjes altijd meteen op als ik thuis ben. Voel me altijd een beetje bezwaard. Zelf wil ik pakketjes nog wel eens weg brengen..maar dat is meer omdat ik savonds vaal weer niet thuis ben en ik het fan vervelend vind als ze 3 dagen op hun pakketje moeten wachten omdat ze mij steeds niet treffen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 00:27

Ik werk thuis en de bezorgers lijken dat te weten. Ik neem regelmatig pakketjes voor buren aan. Soms irritant als de deurbel gaat en ik zit net in een meeting, maar ach, ik mag mijn buren graag en doe het met plezier.

Die buurman van TS zou ik ook nooit meer iets voor aannemen.

Hier maar net hoe het uit komt. Als ik zie dat ze thuis zijn als ik buiten kom, dan breng ik het gelijk even daarheen. Andere keren zien zij dat wij thuis zijn en komen ze het halen. Die paar keer dat mijn pakketjes bij hun liggen hetzelfde. Soms brengen ze het, soms haal ik het.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 00:31

Tazzey schreef:
Ibbel schreef:
Geen enkele pakketbezorger doet nog briefjes in de bus. PostNL niet, DHL niet, DPD niet, niemand niet.
Gaat allemaal via een mailtje en via de app.

Dus je kunt hooguit zeggen: dan hebben je buren hun mail niet gelezen of kijken ze nooit in de spam of hebben ze een typefout in hun mailadres gemaakt. Andere opties zijn er niet, want dit gaat allemaal automatisch bij de bekende grote pakketjongens, dus de kans dat een mail niet verstuurd is, is nihil.

Zeker wel, ik had er van de week nog twee, een van PostNL en een van DHL. Ook de buren komen altijd met briefjes in de hand pakketjes halen.

Inderdaad, briefjes worden zeker nog gebruikt. Sterker nog, we moeten ze wel gebruiken. Doen we dit niet, krijgen we het op onze donder :))

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 01:02

Vandaag had mijn buurvrouw een "pakketje" voor mij aangenomen, een gigantische doos van 30 kilo, haar hele hal stond vol :')

Geen mail gehad dat ie zou komen, wel een briefje in de bus maar ze had de deur al open toen ik de auto parkeerde. Super blij dat ik het niet ergens bij een DHL punt weg heb hoeven martelen :D

Ik neem ook regelmatig wat voor de buren aan en ook hier is het zelf ophalen, als het in de weg of een paar dagen staat dan eventueel brengen. Een buur die boos wordt omdat ik het niet breng gaat maar lekker naar het pakketpunt :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 04:34

Ja kijk, zo in eerste instantie komt de openingspost natuurlijk over als "wat een ondankbare aso die buurman". Niet fijn als je al je best doet voor iemand en het dan nog niet "goed genoeg" is :n

Maar bij iedereen werkt het anders. Ik vond het toen ik nog in zo'n rijtje woonde van teveel buren die je niet echt kent, juist altijd heel vervelend als de buren een pakket aan gingen pakken. Dan moet je steeds gaan leuren om je pakket in handen te krijgen en moet je ook nog "dankbaar" zijn voor hun bemoeienis en vinden ze dat je bij hun in het krijt staat ofzo -O-

Regelmatig gehad dat ik -tig keer aan moest bellen voor ze dan een keer thuis waren. Dan heb je dat pakket pas dagen later, ergernis voor mij dat het zo'n drama is om je pakket te pakken te krijgen. Ergernis voor hun dat het lang voor de deur staat. Ik haalde het véél liever gewoon bij het postpunt af :j

En dan heb je inderdaad ook nog dat je als geadresseerde vaak helemaal niet weet dat je pakket door iemand anders aangepakt is en welk huisnummer. Dus ja dan hoop je dat die buur zelf aan komt bellen om het pakket bij te droppen, want zelf weet je immers niet waar het gebleven is.

Ik kan me de ergernis van de buurman in dat geval dan wel goed voorstellen, dat die denkt van joh blijf lekker van mijn pakjes af, ik zit er helemaal niet op te wachten dat een ander mijn pakket in ontvangst gaat nemen.

Gelukkig kan je tegenwoordig vaak wel aangeven bij het verzenden dat je wilt dat het NIET bij de buren af wordt gegeven. Want aanpakken voor buren is leuk als je daar fijne afspraken mee hebt met de buren.

Maar je kan ook zo'n type treffen die zichzelf zuchtend als martelaar opstelt van "ik heb wéér een pakje van je aangenomen" of "je moet dankbaar zijn dat ik het voor je aanpak" of zelfs de types die het aanpakken maar vervolgens ontkennen dat ze het hebben :=

Gewoon lekker niet bemoeien met andermans pakjes, tenzij je weet dat de geadresseerde het fijn vindt dat je het aanpakt, zou ik zeggen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 05:29

Ik breng altijd langs. Ik werk thuis en bijna alle bezorgers weten dat. Ze verzaken 9 van de 10x te melden dat betreffende pakket hier ligt. Ik neem voor 4 huizen rondom aan. Gekscherend noemen we ons zelf wel eens een pakketpunt haha. Mijn man werkt s nachts dus slaapt erg afwijkend. Hierdoor de deurbel er altijd uit en hoe agressief mijn herder ook is hij waakt geluidsloos dus heeft niemand wat aan. Tussendoor werken ben ik veel buiten dus als ik zie dat betreffende buur thuis is drop ik alles. Ja alles want beiden naaste buren zijn regelmatig halve weken en/of weken weg.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 06:42

Ik breng het meestal even langs anders blijf ik me ergeren dat het er staat en het kan soms even duren voordat het wordt opgehaald

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 07:26

Ik haal het zelf op. Het is wel 1 keer gebracht door de buuf. Maar dat kwam doordat ik niet wist dat het daar geleverd was. En ik maar wachten op de track & trace. Ook eens zelf een keer gebracht, maar die leverde het pakketje domweg bij het verkeerde adres. :+

Wel probeer ik zo te bestellen, dat het op een dag komt dat ik thuis ben. Maarja, moet het wel die dag bezorgd worden.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 07:30

Wij geven het vaak even af als we zien dat er iemand thuis is. Of ik stuur een appje naar de buurman dat er een pakketje voor hun bij ons ligt.
Geen probleem mee om het even af te geven. :)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:01

pmarena schreef:
Ik kan me de ergernis van de buurman in dat geval dan wel goed voorstellen, dat die denkt van joh blijf lekker van mijn pakjes af, ik zit er helemaal niet op te wachten dat een ander mijn pakket in ontvangst gaat nemen.

Dan nog kun je dat natuurlijk heel anders brengen. Pakket zelf ophalen en een "kun je mijn pakketjes in het vervolg weigeren? Ik haal ze liever zelf op bij het pakketpunt" is véél socialer en daar bereik je hetzelfde mee.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:12

Hier gebeurt beide. Zie ik dat de buren thuis zijn, ga ik het snel even brengen. Maar het gebeurt even vaak dat ze zelf al meteen aanbellen om hun pakje te halen. Ik zie niet in waarom je een pakje in je eigen huis zou laten staan. Ik wil dat pakje gewoon zo snel mogelijk op de eindbestemming hebben, wie dan het eerst actie onderneemt, maakt mij minder uit.