Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Het helpt sowieso natuurlijk niet om het nog langer te laten zitten. Je ziet het. Je haalt er even een vochtig doekje overheen om het voor het zich zover je kan weg te halen. Zodat het zich hopelijk niet verder uitbreid. Zet een vochtvreter in de auto. Dan heb je er zelf alles aan gedaan.
En vervolgens wacht je af of het weer terugkomt / laat het geheel dieper reinigen door een professional.
Maar in afwachting van de pro het laten zitten en wellicht verder laten groeien vind ik persoonlijk niet handig.
pmarena schreef:Het helpt sowieso natuurlijk niet om het nog langer te laten zitten. Je ziet het. Je haalt er even een vochtig doekje overheen om het voor het zich zover je kan weg te halen. Zodat het zich hopelijk niet verder uitbreid. Zet een vochtvreter in de auto. Dan heb je er zelf alles aan gedaan.
En vervolgens wacht je af of het weer terugkomt / laat het geheel dieper reinigen door een professional.
Maar in afwachting van de pro het laten zitten en wellicht verder laten groeien vind ik persoonlijk niet handig.
pmarena schreef:Tja bij onze auto is het er wel goed genoeg mee opgelost. Schimmel is niet teruggekomen.
Ik vind schimmel laten zitten en totaal niks doen waardoor het zich uit kan breiden, gewoon niet zo verstandig. Natuurlijk super om het professioneel te laten aanpakken, maar haal in de tussentijd dan in ieder geval vast dat weg dat je zelf weg kan halen en probeer wat vocht weg te vangen. Want het wordt er vast niet beter op als je het nog wat langer lekker zijn gangetje laat gaan.
prompter schreef:Schimmel heb je met nat weer wel snel heb ik gemerkt. Mijn auto heeft nergens een lek en er wordt veel mee gereden. Toch kreeg ik eens schimmel op een vloermatje bij de achterbank omdat daar een natte paraplu had gelegen. Het verbaasde me hoe snel dat er was! Maar je auto 11 weken kwijt zijn voor een reparatie is natuurlijk absurd.
maaikemuis schreef:Nee, echt oneens. Wat jij ziet aan de buitenkant zijn de sporen van de schimmel, het is alleen de uiting. Met iets als een riem of kunstleer, lukt jouw oplossing nog wel, maar met bekleding zoals die van ts waarbij de schimmel door en door is en waarschijnlijk ook in de vulling zit, maak je het probleem echt alleen maar erger.
Citaat:In dit geval moet je de voedingsbodem weghalen en die voedingsbodem is het vocht.
Citaat:Nu met een sopje aan de gang gaan, voegt alleen vocht toe en daarmee voeg je toe aan het probleem.
pmarena schreef:Toch typisch dat ANWB en garages het wel aanraden dan
Beter iets doen dan niets doen denk ik altijd maar in zulke gevallen.
Kabayo schreef:Een speciale auto vochtvreter (ontvochtiger) wel. Een standaard vochtvreter doet niks
Dus een soort kussen, ontvochtiger heet het ook wel. Zo'n bakje waar dan op een gegeven moment water in zit niet
Edit. Linkje toegevoegd.
Zo'n een is goed
https://www.autodoc.nl/auto-accessoires ... rEQAvD_BwE