Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sky_As schreef:Wat ik altijd doe
Eerst google, zo goed als ieder bedrijf heeft wel een review op bijv Trustpilot of Google zelf. Niet terug te vinden is vaak een site die nog maar heel kort bestaat.
Daarna naar de website zelf direct naar contactformulier.
Geen adres gegevens of een vaag email adres wat niet eindigt op bedrijfsnaam.nl of com is al raar
Daarna door naar de retour voorwaarden. Daar geen retour adres, of retouradres in China= dropshipping wat betekent dat je veel te veel gaat betalen voor Alie meuk, dan beter rechtstreeks daar bestellen scheelt geld voor de troep die je gaat ontvangen.
En lees sowieso de algemene voorwaarden eens snel door, die zijn vaak slecht vertaald omdat ze dat te veel moeite vinden en de tekst slecht door de translater komt
magda_90 schreef:Beetje OT maar ik snap de link wel ergens. Iedereen heeft het over de Hema en de Action die de Blokker eruit prijzen en geen bedtaansrecht geven, en dat zegt al wat. Daar kan ik namelijk geen Brabantia en Curver en dergelijke kopen, bij de blokker om de hoek wel. Voor de betere kwaliteit huishoudelijk is straks bijna enkel de Bijenkorf nog over, en anders dan Blokker zit die lang niet overal. En je hoort ook niemand over de Bijenkorf als Blokker "concurrent". Daarin merk je wel dat het grotendeels puur om de prijs draait.Begrijp mij niet verkeerd hoor ik snap best dat mensen geld willen besparen, maar als ik dan lees dat de Blokker failliet is en het aantal oplichtingen online toeneemt (natuurlijk heeft dat niet 1:1 met elkaar te maken maar het zou de maatschappij wel sieren als we terug de fysieke winkel in gaan) dan vind ik daar wel wat van eerlijk gezegd.
Ergens denk ik dat we dit wereldwijd met z’n allen hebben gecreëerd. Niet meer fysiek willen winkelen, niet meer willen betalen voor EU kwaliteit/service die een fysieke winkel geeft, wegwerpmaatschappij en daardoor ketens over kop en oplichters die een nieuwe markt hebben.
Tancreda4 schreef:Krijg je zand ipv een trui?![]()
Trustpilot zegt wel weer dat het een geverifieerd bedrijf is... Wel een review dat het materiaal niet altijd klopthttps://www.trustpilot.com/review/timber-jack.com
VuurVleugels schreef:https://www.timber-john.com/
Ik ben verliefd op een trui van deze site, maar hij komt niet vlekkeloos door de scam check en adverteert met goede reviews die je niet aan kan klikken voor verificatie ofzo. De levertijd en bestelvoorwaarden lijken wel oké, en €109,- voor een wollen trui is niet het duurste maar ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Wat denken jullie?
Art_Ificious schreef:Ik ken iemand die er besteld heeft. Ik durf het zelf niet maar ben wel benieuwd of haar bestelling correct aankomt. Ze had in ieder geval wel een track en trace gekregen al.
felicity schreef:Nibbit schreef:Ik zag m ook voorbij komen op Fb en heb m gerapporteerd als nep namaak account (zoiets)
Werd helaas niet verwijderd
Hier ook.
Heb alle sites en vergelijkbare gemeld. Kreeg na ruim een week dat ze er niks mee gaan doen