Ik heb zojuist mijn proefdoosje Citrus Sebastia bij het GFT gedaan. Beetje eigen schuld, maar ik vond de eerste paar niet lekker en dus heb ik ze te lang laten staan. En als er één gaat schimmelen volgt de rest. Voor mij dus niet voor herhaling vatbaar.
Nu er toch een heel topic over is ga ik mijn theorie er ook in gooien. Ik heb al sinds een aantal jaar de theorie dat hoe gladder de schil (daardoor ook vaak meer glans maar het gaat voornamelijk om de hoeveelheid putjes), hoe minder pitten. Of eigenlijk, als je een gladde mandarijn pakt, zitten er geen pitten in. Dit test ik dus al een aantal jaar uit en ik heb nog nauwelijks pitten in mijn mandarijnen. Ik koop gewoon in de supermarkt en soms ook netjes, maar let er dus altijd op dat het gladde zijn en dat gaat 9 vd 10 keer goed Ben benieuwd of iemand dit ook ervaart of het kan tegenspreken/bevestigen?
Heb weer eens losse dure mandarijnen gekocht en die liggen nu oneetbaar, droog niet te vr...en in de kliko. Ben dus niet enige die het een Russische roulette vind.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Ik vond mijn proefpakketje bij CS heerlijk en heb nu de 3 kilo besteld. Laten we hopen dat ze net zo lekker zijn, anders was het de laatste keer.
8nnemiek
Geplaatst: 27-11-24 18:19
Manou_diablo, ik zoek ook bewust de dunne, gladde schillen uit inderdaad. Weinig tot geen pitjes, en meestal ook lekker sappig.
manou_diablo
Geplaatst: 27-11-24 21:05
8nnemiek schreef:
Manou_diablo, ik zoek ook bewust de dunne, gladde schillen uit inderdaad. Weinig tot geen pitjes, en meestal ook lekker sappig.
Grappig dat we daar beide op uitgekomen zijn! Sterkt mijn theorie weer. De mensen in mijn omgeving vinden het nog onder 'geluk' vallen dus goed om te horen dat ik niet de enige ben met zoveel geluk
Mijn ervaring is wel dat de dikke wat lossere schillen geen lekkere mandarijnen zijn. Inderdaad een dun strak velletje, die zijn het lekkerst. Net als bij mensen eigenlijk.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik heb de mandarijnen van de supermarkt opgegeven. Ik haal ze van de groenteboer. Maar de tip van voelen hoe ze zijn zegt niks hoor, laatst waren ze heel zacht aan de buitenkant maar de groenteboer garandeerde me dat ze goed waren, en ze waren echt heerlijk. Het ligt dus blijkbaar echt aan de soort.