Trouwjurk, wat te doen na de bruiloft

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:30

Mijn zusje en ik zijn gedoopt in de omgebouwde trouwjurk van mijn moeder. Dus de trouwjurk werd een doopjurk.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 16:30

Lay_D schreef:
Wij hebben 2 jaar na ons trouwen een trash your dress shoot gedaan

Wij zijn te water gegaan,daarna mijn jurk naar de stomerij gebracht waar hij helaas verloren is gegaan bij een brand in de wasserij.

Dat is zuur zeg!!!

Hanneke137

Re: Trouwjurk, wat te doen na de bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 11:16

Wat een hoop reacties weer, dankjewel!
Leuk om te lezen dat iedereen zo zijn eigen ideeën heeft over wat een jurk voor iemand betekend.
Huren heb ik ook zeker over gedacht, ook om dit te voorkomen. Maar uiteindelijk toch voor koop gekozen. Moet ik eerlijk bekennen dat ik ook niet ben gaan passen bij een verhuurder.

Veel mensen die aangeven het te bewaren voor de kinderen. Mijn moeder heeft hem ook altijd bewaard, wij mochten er mee spelen. Toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren heb ik een schilderij gemaakt waarbij ik mijn ouders in mini trouwpak en trouwjurk heb gemaakt. Met goedkeur van mijn moeder is haar jurk dus omgebouwd naar een mini trouwjurk. 10 jaar laten hangt de lijst nog steeds.

Wij hebben inderdaad geen kinderwens, dus bewaren voor doopjurk/ wiegje/ kinderen is voor ons niet van toepassing.

Ik heb nu een designer een bericht gestuurd, daar heb ik nog geen reactie op gehad. Ik wil het ook nog met mijn moeder gaan bespreken, om eventueel te verkopen en dat iets te maken/ kopen voor ons samen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 11:43

Wellicht nichtjes neefjes?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 12:24

Bewaren tot later is zeker niet mijn optie.
Mijn mama had dit ook gedaan, maar het wit was door de jaren echt vergeeld en tja… de stijl was echt gewoon oubollig…

Zelf heb ik niet vlug een emotionele band met een materialistisch iets, dus hier verkopen.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 14:05

StalNollie schreef:
Wellicht nichtjes neefjes?

Die hebben we al, en bij ons wordt niemand meer gedoopt :o
Daar hoef ik het ook niet voor te doen, bovendien hebben de ouders ook nog hun eigen jurken hangen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 19:05

Hangt al ruim 28 jaar in de kast en daar blijft hij ook. Heb een dochter van nu 25, wie weet, maar ik denk dat als ze trouwt ze een eigen jurk zal kiezen.
Verkopen of vermaken wil ik niet. Inlijsten vind ik een leuk idee maar ik hang liever mijn schilderijen en andere kunst op.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 19:12

Jildau schreef:
Als ik zou trouwen dan zou ik de jurk daarna op een paspop hangen en in een slaapkamer of op de overloop ofzo zetten denk ik. Als sierstuk. :D

Vind ik ook leuk maar hier niet mogelijk omdat het een catsuit/jumpsuit is

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 10:21

driebergen schreef:
Hoi,
Ik heb even zitten zoeken, helaas kan ik m niet vinden.

maar ik kan me een topic herinneren van iemand die ook niet wist wat ze met haar trouwjurk moest doen en had zin om er mee te doen, wat op je trouwdag echt NIET doet:
hem enorm vies maken!
Ik kan me foto's herinneren van iemand met trouwjurk op het paard in het water, echt een hilarische fotosessie werd het :)

Dit was toch een paar jaar geleden iets van een hype? Met of zonder paard, Trash the Dress heeft zelfs een Wikipedia-pagina.

Maar dat zit wel een beetje in het straatje zonde van het geld (voor een paar foto's) en zeker ook niet duurzaam.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 10:53

Door dit topic heb ik besloten mijn jurk graag te willen inlijsten.
Maar waar vind ik een geschikte lijst?

Mijn jurk is niet heel groot, het is een vrij plat geheel. Lengte is 150x50 cm, maar ik wil er natuurlijk nog wat ruimte omheen voor de "luchtigheid". Ik moet dus een lijst van 160x60 of 170x70 hebben ongeveer. Qua diepte red ik het wel met 0,5 a 1 cm.

Degene die DE lijst kan vinden voor een leuke prijs is mijn held!

Afbeelding

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 11:08

Goof schreef:
pjer schreef:
Als ik dit zo lees, ben ik heel blij dat mijn jurk gehuurd was en dat ik er verder geen emotionele band mee kon krijgen. Het is toch eigenlijk best zonde om zo'n duur ding maar 1x te dragen en verder in de kast te laten hangen. Ik zou er afscheid van nemen en weg met dat ding. Dat lucht vast op. Maar goed dat ben ik (en ik heb verder best veel moeite met afscheid nemen van spullen)

Nou, dat dus.
Ik heb bewust geen standaard trouwjurk gekocht. Naast dat ik het niet mooi vind, vind ik het ook zonde van het geld. Ik heb een leuk jurkje gekocht dat ik nu nog steeds gewoon kan dragen.
Verder hecht ik er weinig waarde aan.

Ik had ook geen standaard trouwjurk, de bruidsmode destijds vond ik niks; van die enorme pompoen mouwen. }:0