Wel of niet, doorgaan als meisje tussen de mannen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tabbladen

Re: Wel of niet, doorgaan als meisje tussen de mannen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 20:14

@SeaSide, had je ook als vrachtwagen chauffeur willen werken als het niet bij deze organisatie was? Want dat is het daadwerkelijke werk wat je dan gaat doen. Niet de onvergetelijke trainingen en het werk waar je met zo veel enthousiasme over praat.

Als het rijden op de vrachtwagen niet aanlokkelijk klinkt voor jou, dan zou ik het niet doen. Je klinkt als een doorzetter, iemand die aanpakt, graag leert. Volgens mij zijn er genoeg organisaties die je maar wat graag zouden hebben. Goed dat je eens contact op gaat nemen met de brandweer.

Ik snap dat je je verbonden voelt met die specifieke organisatie als die zo met je familie verweven is en dat je het graag nog een poosje samen had willen doen met je vader. Zulke gedeelde ervaringen geven een sterk gevoel van verbondenheid. Maar het klinkt alsof die verbondenheid is er ook wel is zonder dat je bij die organisatie werkt.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 22:10

Zet voor jezelf eens op een rijtje:
- Hoe graag wil je precies dit type werk doen? Bij de brandweer s nu bijv ook een optie voor je.
- Hoe graag wil je iets doen wat met je familie verweven is? Je schrijft dat t bij de brandweer los staat en dat eigenlijk ook wel als verademing voelt.

Ik heb t idee dat je deze droom als kind hebt ontwikkeld en daaraan hebt vastgehouden (je bent een doorzetter, dat s wel duidelijk), maar de droom misschien een beetje is achterhaald tov je huidige behoeften.

Ik denk zelf dat met de tijd er vanzelf meer vrouwen gaan komen (je hebt nog een jaar of 40 te gaan tenslotte) en het een vrouwvriendelijkere omgeving zal worden. Tot die tijd zou je op de vrachtwagen kunnen rijden.

Ik geloof meer in een subtiele lobby aanpak dan "rechtszaken" in deze. De sfeer wordt er niet leuker van door ze in het harnas te jagen namelijk, en je doet het voor je plezier

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 22:45

Het klinkt alsof 'de ploeg' jou niet wil. En ook alsof jij wel heel graag je heel hard in wil zetten :)

Ik zou dan persoonlijk een andere plek zoeken waar ze jouw inzet wel waarderen. In plaats van dat je je hier continu gaat moeten bewijzen..

powerhorse2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 23:42

Het leest voor mij een beetje alsof ik het kan vergelijken om in een familiebedrijf te gaan werken

En dat heeft 2 mogelijkheden

Ze accepteren en waarderen je zoals je bent

Of het is zo'n hechte groep waar ze je nooit 100% in op zullen nemen en daar kun je echt moeilijk van "winnen" dit gaat je ergenis en heel veel energie kosten en ǰe trekt altijd aan het kortste eind

Belangrijk is dat je op een plek komt waar je plezier hebt, je je gewaardeerd voelt en bovenal iedereen kunt vertrouwen
Als je het echt zo graag wilt kijk dan een station verder

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 01:08

Wat imo belangrijk is:
1) de groep waarin je terecht komt
2) de aard van het werk

Voor dat rijbewijs gaan, is eigenlijk niet echt wat je wilt en de groep is duidelijk ook niet echt verwelkomend naar jou toe. Dus het lijkt me persoonlijk heel duidelijk dat het niet de weg is voor jou, maar dat het allemaal in de richting wijst van een nieuw pad, eentje dat je zelf kiest en waar je plezier in zal hebben, met fijne mensen om je heen.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 08:51

Heb je een idee waarom je als vrouw niet welkom bent.

Is het dat je voor het werk sterk en sportief en fit moet zijn en dat als dat niet zo is je misschien een blok aan hun been bent? Ben jij een beperkende factor in het werk als je eerlijk naar je zelf bent.

Ik ben het er mee eens dat het zijn van een vrouw niet de enige reden zou moeten zijn om je wel aan te nemen en als jij de zwakste schakel bent snap ik ook dat ze je er liever niet bij hebben. Maar als jij ook echt iets toevoegt aan het team (behalve je vrouwelijkheid) dan vind ik zeker dat je er bij zou horen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:05

Weet je. het is echt achterhaald maar op enkele plekken nog steeds de werkelijkheid.

Het is denk ik belangrijk dat je je beseft dat het niks met jou te maken heeft maar alleen met die heren. Het zit in hun hoofd.
Daarmee denk ik dat hiermee doorgaan simpelweg niet de makkelijkste weg is. Het is meer 'zendelingen werk' dan iets wat zomaar leuk en gezellig gaat worden.

Als je dat kunt accepteren ben je wel een echte badass als je door kunt zetten en dan maar via een omweg laat zien dat hun beelden achterhaald zijn. Ik kan het net zo goed begrijpen als je denkt: dikke doei.
Als je doorzet doe je het 'voor over 2 jaar' of 'voor de volgende lichting vrouwen'. het zal niet op korte termijn veranderen.

Maar een vraagje ivm de haalbaarheid: Denkt de héle groep echt zo? Of is het meer zoals de verkiezingen in america 50:50 en heb je alleen die swingstate nodig om het tij te doen keren en de sfeer te laten omslaan?

En omdenken: als paardenmeisje kan een vw bewijs nooit kwaad om te hebben. Dus dommer wordt je er nooit van

(ik zit net lidia poet weer te kijken, over vrouwen in beroepen waar ze niet welkom zijn gesproken)

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 10:09

Ik moet een beetje oppassen dat ik in mijn eigen topic niet in de meelees modus raak (en dat bedoel ik totaal niet negatief, maar er staan gewoon echt hele toffe berichten/reacties/meningen en ervaringen).

Voor mijzelf heb in gisteren vrijblijvend een mailtje naar de plaatselijke brandweer gestuurd, ik zou graag daar wat meer over willen weten en misschien kijken of ik eens mee mag kijken met een training of iets (ik weet gewoon echt te weinig van het werk).

Over de vrachtwagen ben ik nog in sireuze twijfel, er zitten ook leuke en uitdagende kanten aan maar ook een aspect waar ik zelf over twijfel.

Het rijden van de truck op het strand lijkt mij prachtig (ik rij zelf ook 4x4 ivm zeehonden wachter). Het is niet alleen "goederen" vervoeren maar ook daadwerkelijk met acties op plaatsen komen waar de ambu niet kan komen en dus ook echt kunnen helpen.

Naast dat ik mijzelf niet snel in eerste instantie daarop had zien rijden, begint het idee toch tof te worden.

Nu de maar, ik zou dan ook op een soort catterpiller moeten rijden en in het heetst van de strijd zeg maar een boot te water moeten kunnen gooien. En dat is echt een kolossaal gevaarte, en dat zie ik toch wat minder zitten op dit moment (misschien in de toekomst wel, maar voor zoals ik mijzelf nu zie niet).

Dus voor nu wacht ik de informatie af bij de brandweer & stuur ik van het weekend een mailtje naar de andere organisatie om iets meer informatie op te vragen over de clausule, opleiding en verwachtingen voor mijzelf omtrent vrachtwagen rijden.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 10:21

Stille meelezer hier. Ik zie een hele hoop berichtjes waarin gezegd wordt: ze mogen je als vrouw niet buitensluiten, dus ga ervoor, maak er werk van, heb schijt aan die meningen. En in een "normale" baan of situatie ben ik het daar volledig mee eens. Geen enkele vrouw zou zich op haar kop moeten laten zitten door een groepje jochies die zichzelf stoer vinden.

Het lastige is: juist binnen een reddingsploeg (en ook brandweer e.d.) is het van groot belang dat je als groep achter elkaar staat. Tijdens de actie, maar ook achteraf. Als er iets heftigs gebeurd is, moet je daar met elkaar over kunnen praten. Als jij als enige vrouw (of om wat voor stomme reden dan ook) buiten de groep staat, kun je nog zo graag daar willen werken. Maar als je niet serieus genomen wordt, kan jou dat schade doen. Doordat jij de dingen die je gaat meemaken niet samen met je groep kunt verwerken. Hoe belachelijk het ook is: bedenk of je dat aan kunt. Gaan ze je wel serieus nemen als jij op die vrachtwagen rijdt? En gaan ze je wel steunen als je dan voor een heftige situatie komt te staan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 10:22

Oh caterpillar rijden zou voor mij juist echt de kers op de taart zijn. :)) Zorgen dat er ook een uitruk kan zijn.

Je rolt vanzelf in dat kunnen. Ding is misschien groot maar groot hoeft niet gelijk te staan aan zwaar en moeilijk. En door opleiding en doen krijg je vanzelf de ervaring :j

Ik rijd heel wat kilometers met een camper als kleine kabouter. Ik hoor vaak oh wat knap enz. 8)7 Onzin man of vrouw boeit niet. Ja hij is groter dan een trapskelter maar een voertuig is een voertuig. Je went vanzelf aan de maat

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 10:38

tjaakje schreef:
Stille meelezer hier. Ik zie een hele hoop berichtjes waarin gezegd wordt: ze mogen je als vrouw niet buitensluiten, dus ga ervoor, maak er werk van, heb schijt aan die meningen. En in een "normale" baan of situatie ben ik het daar volledig mee eens. Geen enkele vrouw zou zich op haar kop moeten laten zitten door een groepje jochies die zichzelf stoer vinden.

Het lastige is: juist binnen een reddingsploeg (en ook brandweer e.d.) is het van groot belang dat je als groep achter elkaar staat. Tijdens de actie, maar ook achteraf. Als er iets heftigs gebeurd is, moet je daar met elkaar over kunnen praten. Als jij als enige vrouw (of om wat voor stomme reden dan ook) buiten de groep staat, kun je nog zo graag daar willen werken. Maar als je niet serieus genomen wordt, kan jou dat schade doen. Doordat jij de dingen die je gaat meemaken niet samen met je groep kunt verwerken. Hoe belachelijk het ook is: bedenk of je dat aan kunt. Gaan ze je wel serieus nemen als jij op die vrachtwagen rijdt? En gaan ze je wel steunen als je dan voor een heftige situatie komt te staan?

Ik snap heel goed wat je bedoelt en ik was eerst erg pissig dat ik niet geaccepteerd zou worden. Maar ik begrijp nu (+-24 u na gesprek) wel beter dat als ik niet geaccepteerd word het ook echt niet lukt met een uitruk.

Vrachtwagen ploeg is de ploeg waar ik de meeste klik mee had, dat zijn allemaal wat oudere baasjes die ik al van jongs af aan ken en leuk mee kan praten (zijn vooral de boeren/pensionhouders enz).

Maar ik zal eerst eventjes horen wat de verwachtingen/clausules precies zijn

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 10:38

Dorine92 schreef:
Toch kan het ook heel bevredigend zijn als het wél lukt en ze je wél gaan waarderen.
Er is ook zo'n film over een vrouw die dirigente wilde worden. Iedereen lachen en uiteindelijk flikte ze het. Is gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
Ze zijn sowieso trouwens gek daar bij die club. Ik woon vlakbij de TS en als er iemand super betrokken is, is zij het wel.
Ook met haar zeehondjes reddingswerk. Als ik een zeehond in de problemen zie, app ik haar altijd. Vlot bereikbaar en zeehond krijgt hulp.

Grappig dat je deze aanhaalt, dat wilde ik net doen. Antonio Brico was deze dirigente, die in de jaren '30 startte. Zij maakte dat steeds meer vrouwen in deze mannenwereld aan de slag konden. Maar nog steeds (2024 hè...) sta je als vrouw al 1-0 achter als je solliciteert. Dan nog 1-0 als je aangenomen wordt en je je als dirigent moet bewijzen voor een orkest. En nog veel erger als je voor een beroepsorkest staat. Het is nog steeds een mannenwereld en elke vrouwelijke dirigent wordt nog steeds als voorvechter gezien die zich enorm moet bewijzen. Belachelijk.

Dus TS, het siert je als je een voorvechter wilt zijn, omdat je passie er ligt. Maar besef dat je heel sterk in je schoenen moet staan en je waarschijnlijk nooit voor net zo vol wordt aangezien als je mannelijke collega's. Maar omdat je in de hulpverlening zit en ook hele nare dingen gaat zien, vind ik de post van tjaakje er ook wel 1 om rekening mee te houden.
En brandweervrouw zijn is overigens ook heel tof. En een tolerantere wereld inmiddels waar je gewoon als vrouw tussen de mannen kan werken, ipv tussen de jochies.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 10:41

Sterk in je schoenen staan kan ook betekenen om dit los te laten en te kiezen voor iets waar je echt blij van wordt, zonder je telkens te moeten bewijzen. Misschien vind je onverwacht wel wat bij de brandweer bijvoorbeeld, of bij nog een andere organisatie.

Onderzoek wat jou iets oplevert én waar jij ook welkom bent om aan bij te dragen. En neem geen genoegen met half half.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 10:52

SeaSide schreef:
Ik moet een beetje oppassen dat ik in mijn eigen topic niet in de meelees modus raak (en dat bedoel ik totaal niet negatief, maar er staan gewoon echt hele toffe berichten/reacties/meningen en ervaringen).

Voor mijzelf heb in gisteren vrijblijvend een mailtje naar de plaatselijke brandweer gestuurd, ik zou graag daar wat meer over willen weten en misschien kijken of ik eens mee mag kijken met een training of iets (ik weet gewoon echt te weinig van het werk).

Over de vrachtwagen ben ik nog in sireuze twijfel, er zitten ook leuke en uitdagende kanten aan maar ook een aspect waar ik zelf over twijfel.

Het rijden van de truck op het strand lijkt mij prachtig (ik rij zelf ook 4x4 ivm zeehonden wachter). Het is niet alleen "goederen" vervoeren maar ook daadwerkelijk met acties op plaatsen komen waar de ambu niet kan komen en dus ook echt kunnen helpen.

Naast dat ik mijzelf niet snel in eerste instantie daarop had zien rijden, begint het idee toch tof te worden.

Nu de maar, ik zou dan ook op een soort catterpiller moeten rijden en in het heetst van de strijd zeg maar een boot te water moeten kunnen gooien. En dat is echt een kolossaal gevaarte, en dat zie ik toch wat minder zitten op dit moment (misschien in de toekomst wel, maar voor zoals ik mijzelf nu zie niet).

Dus voor nu wacht ik de informatie af bij de brandweer & stuur ik van het weekend een mailtje naar de andere organisatie om iets meer informatie op te vragen over de clausule, opleiding en verwachtingen voor mijzelf omtrent vrachtwagen rijden.

Maar dit past dan toch ook gewoon niet?

Je eerste gedachte zou toch moeten zijn: gaaf!
Natuurlijk met natuurlijke spanning erbij, want het is nieuw, maar toch niets iets wat misschien met mitsen en maren wel wat zou kunnen zijn?

Ik vind sterk in je schoenen staan ook kunnen zeggen, hey jullie jochies daar, zoek het lekker uit.
Jullie gaan een goed teamlid missen, maar dat is jullie probleem, ik kom er wel. Elders, maar wel op een plek waar ik gewaardeerd word in wie ik ben.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 10:55

Thats_Me schreef:
Je moet uiteraard voor jezelf beslissen maar ik zou echt aan die boom blijven schudden. Dit kan en mag toch niet meer in de huidige tijd. Als je inderdaad goede redenen zou krijgen waarom je niet zou passen dan is dat logisch en jammer maar het feit van vrouw zijn moet dat niet in de weg staan.

Ik zou het toch landelijk bekijken wat je nog zou kunnen doen, dus het echt hogerop zoeken of de politiek benaderen. Verder niet akkoord gaan met het rijden van de wagen, eenmaal dat rijbewijs op zak weten ze je daar elke keer voor te vinden en zo te horen word jij daar niet heel blij van. Jij hebt passie voor het reddingswerkers als ik het zo lees.

Hier ben ik het mee eens!

Ik werk zelf in een mannenwereld en dit speelt gelukkig totaal niet maar als ik zo behandeld zou worden als vrouw mag je er echt wel een punt mee maken. Bij ons word ik gelukkig gewaardeerd en vinden de mannen het eigenlijk wel leuk, een vrouw op de bouw :Y) Tuurlijk gedragen ze zich anders, moet je tegen een stootje en opmerkingen/grapjes kunnen maar als ze door hebben dat je niet te breekbaar bent vinden ze het alleen maar leuk en lopen ze met je weg.

Succes met je stappen en keuze!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 11:03

Ik kan me overigens zomaar voorstellen dat het hebben van een groot rijbewijs ook bij de brandweer een pré kan zijn. Ook daar moeten de wagens gereden worden tenslotte :D

Verder zou ik dat reddingswerk op zee lekker aan 'de jochies' laten. Ook al vecht je je er naar binnen, je zult je zó moeten bewijzen.
En daarmee misschien wel in het heetst van de strijd risico's voor jezelf (en het team) nemen óm je te bewijzen.

En dat is - denk ik - een reeël risico. "Ik geef niet op want dan zeggen ze zie je wel, dat meisje durft niet" terwijl je wel degelijk je eigen veiligheid op nummer 1 moet hebben - anders valt er niets te redden - en je dus soms zult moeten besluiten: dit lukt niet.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 11:12

Die veiligheid die Ibbel hierboven noemt vind ik ook een hele belangrijke...
Bij reddingswerk moet je zelf ook af en toe (teveel) risico nemen om daadwerkelijk een redding te kunnen doen, en dan moet je blind kunnen vertrouwen op je teamgenoten.
Vraag je eens goed af of dat het geval is als de knullen waar je mee samen zou gaan werken de mentaliteit hebben die je hier omschrijft...

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 11:13

https://www.knrm.nl/nieuws/meer-vrouwen-in-reddingswerk

Vanuit de KNRM wordt wel ingezet op meer vrouwen in het reddingswerkers op zee. Wellicht kun je in dit kader toch nog wat bereiken?
Het werk kan zowel fysiek als mentaal wel enorm zwaar zijn dus je moet wel uit het juiste hout gesneden zijn maar als jij her gevoel hebt dat dit jouw roeping is zou ik dat niet zomaar opgeven. Redden op zee is toch een heel andere tak van sport dan op het land en als het op zee zijn in je bloed zit is het wel heel zonde om dat los te moeten laten door vooroordelen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 11:15

Ibbel schreef:
Ik kan me overigens zomaar voorstellen dat het hebben van een groot rijbewijs ook bij de brandweer een pré kan zijn. Ook daar moeten de wagens gereden worden tenslotte :D

Verder zou ik dat reddingswerk op zee lekker aan 'de jochies' laten. Ook al vecht je je er naar binnen, je zult je zó moeten bewijzen.
En daarmee misschien wel in het heetst van de strijd risico's voor jezelf (en het team) nemen óm je te bewijzen.

En dat is - denk ik - een reeël risico. "Ik geef niet op want dan zeggen ze zie je wel, dat meisje durft niet" terwijl je wel degelijk je eigen veiligheid op nummer 1 moet hebben - anders valt er niets te redden - en je dus soms zult moeten besluiten: dit lukt niet.

en aansluitend wat ik eerder ook al eens zei.
Al lukt het ts wel, gaat er wat mis, zal zo'n misselijk groepje een front vormen en zeggen het kwam door het meisje. Terwijl dat niet was.

In een team waar het ook om elkaars veiligheid gaat moet het Eén voor allen en allen voor één zijn.
En dat is duidelijk niet.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 11:18

Ik werk in een calamiteiten organisatie, zelf binnen maar ook buiten best wat dames in de ploeg. En dat is geen enkel probleem, wordt juist gewaardeerd. Terwijl het van oudsher een mannenbolwerk was, maar ze stonden wel open voor vernieuwing. Dus kijk ook eens naar ProRail Incidentenbestrijding

Juist vanwege de (groeps)druk die kan ontstaan Tijdens een calamiteit/inzet als de verhoudingen niet goed zijn, zou ik het niet doen. Als ze je steunen en willen helpen en ruimte geven om aan te geven als iets te spannend is, ja dan kan je leren om zo'n caterpillar te rijden.
Maar niet in de situatie zoals hij nu is, je gaat 'n keer voor het blok gezet worden tijdens een inzet en vaak horen dat je het niet goed doet terwijl je er al onzeker over bent.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 12:04

Het reddingswerk op zee binnen die betreffende organisatie is heel tof werk, maar soms enorm heftig en intens. Er zijn casussen bij die je je leven nooit meer zal vergeten. Mooi casussen, maar ook verdrietige casussen. En juist om deze verdrietige casussen moet je een team hebben waar je op kunt vertrouwen, terug op kunt vallen en die je steunen. Als dat allemaal niet het geval gaat zijn, zou ik aanraden om een ander station te gaan zoeken. Vooral als je hart wel bij het reddingswerk op zee ligt, dat zit in je bloed of niet.

Daarnaast zal elke fout, ook met de KHV, groots uitgemeten worden door de ploeg als ze je niet gaan accepteren. En dan moet je jezelf wel afvragen of dat is wat jij wil. :j

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 12:43

Het topic net even gelezen.
Ook hier in het dorp is een station, waar gelukkig meerder vrouwen bij zitten. Ik heb er ook wel eens naar gekeken om bij te gaan, maar red het fysiek niet meer.

De vrachtwagen klinkt heel gaaf. Zeker ook omdat het rijbewijs betaald zou krijgen.
Hoewel ik de kans klein acht, kan je misschien vanuit daar ook doorrollen naar de functie die je wilt.
Verder is je groot rijbewijs ook heel handig bij de brandweer.

Hoe ik het hier in het dorp mee krijg (ken bij beide mensen die er bij zitten) is de KNRM wel gaver, met de uitrukken. Maar de brandweer wel een fijnere groep.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 15:35

Bij ons hebben we zowel reddingsbrigade als brandweer, en vrouwen zijn hartstikke welkom. Echt heel apart om te lezen hoe er bij jullie op gereageerd wordt. Ik vind het onacceptabel maar zou mezelf wel afvragen of ik überhaupt zou willen werken bij zo’n groep. Ik voel mij geen moment buitengesloten bij de brandweer en zo zijn er meer dames. En wij zijn ook maar een klein dorpje (niet zover bij jou vandaan, afgaand op je woonplaats).

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 18:35

Swift schreef:
https://www.knrm.nl/nieuws/meer-vrouwen-in-reddingswerk

Vanuit de KNRM wordt wel ingezet op meer vrouwen in het reddingswerkers op zee. Wellicht kun je in dit kader toch nog wat bereiken?
Het werk kan zowel fysiek als mentaal wel enorm zwaar zijn dus je moet wel uit het juiste hout gesneden zijn maar als jij her gevoel hebt dat dit jouw roeping is zou ik dat niet zomaar opgeven. Redden op zee is toch een heel andere tak van sport dan op het land en als het op zee zijn in je bloed zit is het wel heel zonde om dat los te moeten laten door vooroordelen.

Misschien is dat ook de organisatie waar ts bij wil(de).

Ts ik kan niet veel meer toevoegen dan de meeste hier.

Enkel dit, en dat is ook al gezegd.

Alsjeblieft noem jezelf geen meisje meer! En laat je geen meisje meer noemen. Als men je meisje noemt, spreek ze aan, zeg dat je een vrouw bent en zo ook aangesproken wenst te worden.

Edit ik zou zelfs een mod vragen je OP en titel te laten aanpassen naar vrouw.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 19:48

Maartje1990 schreef:
Alsjeblieft noem jezelf geen meisje meer! En laat je geen meisje meer noemen. Als men je meisje noemt, spreek ze aan, zeg dat je een vrouw bent en zo ook aangesproken wenst te worden.

Even offtopic: ik zeg heel vaak "meisje" tegen en over vrouwen met de leeftijd van TS. Maar ik zeg ook "jongens" als het om mannen van die leeftijd gaat. Toen ik zelf 26 was, wilde ik absoluut geen "man" genoemd worden, en eerlijk gezegd moet ik nog steeds aan het idee wennen...