Nieuwe wasmachine: Miele vs. andere merken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Nieuwe wasmachine: Miele vs. andere merken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 20:25

Wij hebben een Miele en een Bosch (ja, 2 wasmachines, de Bosch is voor de beestenwas :)) ) en over allebei erg tevreden.
Ga in ieder geval niet voor een Samsung, als daar iets van kapot gaat is het een drama voor nieuwe onderdelen. Bovendien sowieso een machine met veel (overbodige) snufjes die kapot kunnen gaan.

Nu moet ik wel zeggen dat wij over Bosch tegenwoordig niet meer zo tevreden zijn. Vaatwasser van 4 jaar oud overleden, was de Zeoliet. Je wil ook niet weten hoe die vaatwasser er van binnen uitzag, die Zeoliet zat overal.
Amerikaanse koelkast van Bosch, problemen met het klepje van de ijsblokjesautomaat. Onderdelen zouden 15 jaar leverbaar zijn, dus niet. :n Sowieso was de constructie waardeloos en gedoemd om kapot te gaan. Met 3d printer en wat handmatig aanpassen hebben we nu wel een werkende hevel.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 22:41

Desireeeee schreef:
Mellow, wat heftig! Dat lijkt me een nachtmerrie. Weet je wat de oorzaak was?

Oorzaak hebben we niet naar gekeken maar meteen het ding naar buiten.

Gelukkig was ik nog thuis toen ik het ontdekte. Stond op het punt om uit huis te gaan dus met een sisser afgelopen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 00:52

_San87_ schreef:
Desireeeee schreef:
Nee, het was niet zwart, het was een monteur van Miele zelf. Maar monteur gaf aan dat de kosten van reparatie niet opwegen tegen de kleine kans op succes dat het werkt. Ik denk dat ik daar dan maar op moet vertrouwen..

Wat ik heb gehoord over bovenladers geldt voor zowel wasmachine als droger. :)

Ik weet niet wat er mis mee was, maar ik denk dat dat vooral te maken heeft met het loon van de monteur. Want onderdelen kosten meestal de wereld niet. Het is vooral de tijd ze te vervangen.

Nou dat. Bestel regelmatig onderdelen, ook voor andere dingen en die kosten niet zoveel. Kan je iig geen nieuwe machine voor kopen.

Neonlight schreef:
Wij hebben een Miele en een Bosch (ja, 2 wasmachines, de Bosch is voor de beestenwas :)) ) en over allebei erg tevreden.
Ga in ieder geval niet voor een Samsung, als daar iets van kapot gaat is het een drama voor nieuwe onderdelen. Bovendien sowieso een machine met veel (overbodige) snufjes die kapot kunnen gaan.

Nu moet ik wel zeggen dat wij over Bosch tegenwoordig niet meer zo tevreden zijn. Vaatwasser van 4 jaar oud overleden, was de Zeoliet. Je wil ook niet weten hoe die vaatwasser er van binnen uitzag, die Zeoliet zat overal.
Amerikaanse koelkast van Bosch, problemen met het klepje van de ijsblokjesautomaat. Onderdelen zouden 15 jaar leverbaar zijn, dus niet. :n Sowieso was de constructie waardeloos en gedoemd om kapot te gaan. Met 3d printer en wat handmatig aanpassen hebben we nu wel een werkende hevel.

Wij zijn niet super tevreden over de Samsung, maar hebben hem zeker al 12/13jr en nu 3 of4 x gerepareerd. Onderdelen zijn heel simpel aan te komen. Vorige week nog heel simpel een rubber besteld en paar maanden terug zo een manchet ring.

Het is juist vrij makkelijk ook met de foutcodes.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 01:21

Maar dat zijn de simpele onderdelen. Ook al electrische onderdelen zoals bijvoorbeeld sensoren of printplaten besteld? Onze witgoedman die dealer is kan er al niet aankomen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 02:10

Neonlight schreef:
Maar dat zijn de simpele onderdelen. Ook al electrische onderdelen zoals bijvoorbeeld sensoren of printplaten besteld? Onze witgoedman die dealer is kan er al niet aankomen.

Dat was een voorbeeld wat ik de laatste 2x simpel heb besteld. Langer geleden was het de afvoer pomp en een keer iets voor het centrifugeren, maar dat kan ik zo niet meer herinneren wat dat was.

Mijn man heeft voor iemand anders een printplaat vervangen.

Ik kom ook echt elk onderdeeltje wel tegen als ik zoek. Maar meestal zoek ik online op wasmachine model en kom dan bij de onderdelen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 03:11

Op dit moment hebben wij een Samsung ecobubble staan, persoonlijk zou ik deze niet aanraden aan anderen. Binnen de garantie periode was de trommel los geschoten waarna de eerste is vervangen voor een nieuwe. Maar ook de nieuwe was stuk gegaan binnen de garantie periode. Dit is ook netjes opgelost en gerepareerd maar voor mijn gevoel is het wachten tot er weer iets stuk gaat. Terwijl de mega skeere zanussi die we hiervoor hadden zonder problemen 10-15 jaar gedraaid heeft. Deze hebben we uiteindelijk weggedaan vanwege schade opgelopen tijdens het verhuizen (iemand overschatte zijn eigen capaciteiten en liet hem vallen).

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 06:34

Ik heb zowel de wasmachine als de (warmtepomp)droger van Bosch, de Exclusiv, uit mijn hoofd serie 6.
Al 3 jaar heel erg blij met beide :j