Mist schreef:Vriend van mij heeft WIA uitkering vanwege hartfalen. Woonde altijd nog bij zijn vader die ook ziek was. De vader is een half jaar geleden overleden en was de enige op het huurcontract. Er is een afgelopen jaren geprobeerd het aan te passen zodat ze beiden op het huurcontract konden. Maar dat was niet mogelijk volgens de huurstichting.
De vader is overleden, die vriend van mij staat al 30 jaar in je schreven voor een huurhuis in dezelfde gemeente. Maar krijgt geen woning toegewezen omdat er gewoon te korten zijn. Omdat hij geen medehuurder is moet hij het huurhuis verlaten nu zijn vader overleden is. De gemeente zegt geen urgentie toe te kunnen kennen en dat hij zich bij de daklozenopvang moet melden. Binnenkort kan hij dus in zijn auto gaan wonen. Er loopt binnenkort een kort geding om alsnog hem het huurcontract toe te wijzen. De kans verslagen is heel minimaal
Dit gaat inderdaad zo ja! Ik raad je vriend aan om mee te doen bij de woningen die verloot worden. Het is ook wel eens voor "eerste reageerder". Er is enorme woningnood en met pech kan het werkelijk iedereen overkomen.