Wat is de fijnste pen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jeetje77

Re: Wat is de fijnste pen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:48

Ik vind het een terechte vraag Cambionn en ben ook nieuwsgierig naar anderen. Ik schrijf zelf sws altijd kaartjes naar anderen met mijn vulpen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 09:20

Unwritten schreef:
De Lamy Harry Potter pennen zijn van alu geloof ik :j

Mijn favo is de laban solar, die is goed zwaar. Als kind schreef ik ook al met een vulpen met gewichtje er in _O- ik hou van zwaar

Oh dat zou goed kunnen, ik heb er niet heel uitgebreid naar gekeken.

Cambionn, Lamy's bekendste en bestverkopende pennen zijn van plastic en wegen niet zo veel. Ze hebben inderdaad ook wel een aantal zwaardere versies maar ook die vind ik nog vrij licht maar dat is natuurlijk ook persoonlijke voorkeur.

Ik schrijf veel voor mijn werk. Ik maak graag aantekeningen in dossiers als ik ze lees en schrijf mijn nota's vaak eerst op papier.
Verder schrijf ik inderdaad ook kaartjes met mijn vulpennen, hoewel het steeds lastiger wordt om kaarten te vinden die geschikt zijn voor vulpen inkt. Je hebt tegenwoordig veel van die kaarten met een soort plastic laagje.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 09:52

@Cambionn
Door dit topic word ik geïnspireerd om weer eens te gaan schrijven / mijn vulpennen te gebruiken.
Daarom wilde ik de vraag stellen wat iedereen schrijft, maar ik zie dat jij de vraag reeds gesteld hebt.
Ik vind het een uitstekend idee om hier een nieuw topic over te openen!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 09:55

Leuk ja, een nieuw topic daarover! Wat ik o.a. met m'n vulpennen doe:

* Ik schrijf vooral veel in mijn planner,
    waar ik ook mijn boeken statistieken bij houd en mini reviews schrijf achterin.
    * Ook ben ik - nu even een tijdje niet gedaan overigens - actief met Postcrossing;
    postcards de wereld over sturen en die schrijf ik ook altijd helemaal vol haha.
    * En ik heb ook jaren dagboeken bijgehouden al sinds ik in groep 8 ofzo zat,
    dus ook daar altijd veel in geschreven.
    * Ook vind ik invul boekjes erg leuk altijd. Heb nu toevallig nog een volwassen vriendschap boekje liggen van een goede vriendin van me, welke ik nog moet invullen. Maar ik heb ook voor mezelf het eea liggen voor eigen gebruik.
    * En wanneer ik met een opleiding of iets dergelijks bezig ben,
    maak ik notities en samenvattingen ook nog steeds met de hand. :j

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:21

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-24 10:30

Ik denk dat een “question a day” dagboek leuk kan zijn voor jullie :j
Ik heb zelf deze, voor 5 jaar. Die heeft wel beperkte schrijfruimte, een paar regels per dag, maar is wel fijn omdat het eigenlijk altijd wel lukt minimaal dat te schrijven.
https://www.bol.com/nl/nl/f/one-questio ... 089321953/

Verder schrijf ik dagboekstukjes (1 a 2x per week) en dagelijks een to-do list, soms een mooie quote die ik tegenkom, mijn agenda is er soort bullet journal maar dan heel minimalistisch qua opzet, met weinig/geen decoratie maar ik schrijf er wel dagelijks allerlei krabbels in.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:33

Leuke tip Lijsken, ik ga hem even bestellen.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:57

Ik heb een vraagje, zijn hier bokkers die linkshandig zijn en met een vulpen schrijven? Toen ik jong was (20 jaar geleden) en op de basisschool zat moest ik verplicht met balpen omdat ik links was. De rest van de klas was rechtshandig en schreef met vulpen.

Jacksie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 18:23

soloro schreef:
Ik heb een vraagje, zijn hier bokkers die linkshandig zijn en met een vulpen schrijven? Toen ik jong was (20 jaar geleden) en op de basisschool zat moest ik verplicht met balpen omdat ik links was. De rest van de klas was rechtshandig en schreef met vulpen.

Ik ben linkshandig en op de basisschool heb ik altijd gewoon geschreven met een vulpen. Heb ik nooit ervaren als irritant ofzo en ik had de inkt ook niet uitgesmeerd over mijn handen/het papier zitten. Daarna overgegaan op balpennen, omdat ik dat fijner vind schrijven.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 18:28

Ik ben zowel links- als rechtshandig, maar als ik met een vulpen schrijf dan doe ik dat rechts want je smeert de boel snel uit. Dingen als tekenen doe ik wel links.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 19:39

Lijsken schreef:
Ik denk dat een “question a day” dagboek leuk kan zijn voor jullie :j
Ik heb zelf deze, voor 5 jaar. Die heeft wel beperkte schrijfruimte, een paar regels per dag, maar is wel fijn omdat het eigenlijk altijd wel lukt minimaal dat te schrijven.
https://www.bol.com/nl/nl/f/one-questio ... 089321953/

Verder schrijf ik dagboekstukjes (1 a 2x per week) en dagelijks een to-do list, soms een mooie quote die ik tegenkom, mijn agenda is er soort bullet journal maar dan heel minimalistisch qua opzet, met weinig/geen decoratie maar ik schrijf er wel dagelijks allerlei krabbels in.
Ik vond dit wel een leuke! En idd ook goed voor dagen dat je minder gemotiveerd bent. Ben vanmiddag eens naar de lokale boekenwinkel gelopen en heb er eentje meegenomen. Kijken of ik dit blijf volhouden.
Afbeelding

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 15:52

N.a.v. dit topic heeft Sinterklaas (heb ik mijzelf) een "elke dag een vraag" dagboek voor 5 jaar cadeau gedaan. Oa in te blijven schrijven. En mijn vulpen te blijven gebruiken.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 16:01

Ik houd ook niet van te dunne pennen en zweer na jaren nog steeds bij mijn Faber Castell Essentio vulpen.
Ik heb hem zowel met medium als small punt. Medium heeft mijn voorkeur voor dagelijks gebruik. De small vindt ik fijn voor het wat nettere/kleinere schrijfwerk.

Ik gebruik ze al jaren met converter. Noodlers ink vind ik prettig, ook omdat ze echt goede watervaste inkt hebben.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:28

Ik heb de hier meer genoemde Schneider Slider Edge geprobeerd. Hij "glijdt" inderdaad over het papier, maar ik vond de pen niet prettig om vast te houden. ik heb liever een wat dikkere pen. Maar daar voldoet de Slider Rave wel aan, dus die is het geworden :)

Ook vandaag een vulpen van Lamy gekocht, toch maar weer eens kijken of ik schrijven met een vulpen nog prettig vind, op school schreef ik altijd met vulpennen (van Pelikan, het budget was destijds niet zo heel erg hoog).

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 18:34

Update: ik heb het een en ander geprobeerd en ben voor nu uitgekomen op een lamy safari. Schrijft super fijn en mijn handschrift gaat er ook op vooruit :D
Ik ga misschien nog wel de nib wisselen van medium naar fijn, gevoelsmatig moet ik nu wat groot schrijven. Al moet ik zeggen dat ik daardoor dus ook met meer aandacht en netter schrijf.