Op wat voor tijdstip stofzuigen in het weekend?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Op wat voor tijdstip stofzuigen in het weekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 17:06

Hier niet, ook niet zoveel gelovige mensen in de buurt. Dus wordt er gewoon door geklust in en om het huis op zondag.

De boeren houden hier vaak wel rust, op het verzorgen van de dieren na natuurlijk. Maar dat snap ik ook wel omdat het een bedrijf is. Je wil ook niet 7 dagen per week aan staan. Maar die zitten wat verder van mij weg.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 17:11

Ik sta op zondag ochtend gewoon in de kerk-file richting stal :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 17:30

anjali schreef:
Tiggs schreef:
Ik stofzuig wanneer ik wil, alleen niet meer om 22 uur 's avonds (maar dan wil ik ook nooit). Ik denk dat de wasmachine meer geluid maakt eigenlijk, en die draait wel 's nachts.
Maar ik woon in een nieuwbouwwoning, dus je hoort heel weinig van elkaar.

En ik ben allergisch voor 'zondag = rustdag', dus daar houd ik sowieso geen rekening mee. Want zaterdag vind ik dan net zo goed een rustdag.

Edit: de robotstofzuiger laat ik niet al te vroeg z'n rondje draaien, omdat die nog weleens moeite heeft om ergens overheen te komen. Ik kan me voorstellen dat dat wel irritant is als je in of naast mij woont.

Maar jij woont volgens je avatar in Z.Afrika? Ik vind dat de zondag wel een rustdag hoort te zijn. Bij streng -Gereformeerden is dat de hele zondag.Dat ben ik niet, hier eerder een R.K. omgeving en op zondag hoort het tot 12 uur stil te zijn . Daarna kan het wel losgaan met recreatieve activiteiten zoals braderieen. Ook kermissen beginnen dan, op zondag vanaf 12 uur (s'middags). Als de zondag geen rustdag zou zijn maar een gewone werkdag, dan zouden mensen ook nooit naar zulke feestelijke gelegenheden kunnen gaan.En voor de gelovigen, niet op zondagochtend naar de kerkdienst. Die is altijd voor 12 uur afgelopen.

Maar waarom zijn de kerkklokken dan niet stil en luiden volop voor de kerkdienst? :+
Daar erger ik me weer aan, vooral omdat de hond erop begint te zingen en we zo dus nog meer herrie veroorzaken. :))

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 17:34

Bij ons zitten ook weinig gelovige mensen maar we hechten blijkbaar allemaal gewoon waarde aan één dag in de week zonder herrie.

Die kerkklokken vind ik heerlijk knus. Ik ben zelf niet gelovig maar die kerkklokjes word ik altijd erg blij van.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 17:57

Bellatrix schreef:
Ik sta graag vroeg op, in de zomer sta ik in het weekend om 07.00 naast mijn bed (het is dan al een tijdje licht) en in de winter, als het later licht is, rond 08.00. Ik ga dan eerst ontbijten en daarna mijn huisje schoonmaken. Maar dat betekent dat ik in de zomer rond 08.00 al ga stofzuigen en in de winter rond 09.00. Ik heb een buurman achter mij en één buurvrouw naast mij. Ik zit op een hoek. Ik ben nog nooit aangesproken dat ik te vroeg de stofzuiger heb aangezet (of dat ze het überhaupt horen) of ander lawaai maak maar ik vroeg mij af af wat nou een normale tijd is om te stofzuigen in het weekend. :+

En is de zondag anders dan de zaterdag? Omdat het een rustdag is?

Doordeweeks stofzuig ik na het avondeten dus dat is een normale tijd maar ik wil in het weekend wel rekening houden met de buren.

De buren schijnen mij dus niet te horen anders hadden ze het wel gezegd maar ik ben wel benieuwd wat nou normaal is.
Hoor jij het wanneer de buren stofzuigen? Zo nee, dan horen ze jou waarschijnlijk ook niet! :D
Je woont in een gloedjenieuw huis, dus waarschijnlijk hebben jullie vrij hoogwaardige (geluids-) isolatie :j

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 18:03

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:40

Anjali, nee hoor gewoon in Nederland.

Maar ik erger me er wel aan dat bepaalde dingen nog zó (christelijk) geloof gedreven zijn. Ik vind zaterdag niet meer of minder een rustdag dan zondag.

Zo werd er hier in het dorp een schildering gemaakt in een tunnel. Er waren mensen kwaad dat dat op zondag mocht in onze gemeente. Dodenherdenking wordt hier ook uitgesteld als het op zondag valt. En daar heb ik heel veel moeite mee.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:51

Mee eens, Neonlight, wanneer een gebedshuis van de islam oproept tot gebed, mag dat geen herrie maken, maar de kerkklokken vind ik ook irritant en maakt ook genoeg lawaai.

En als jij dan je gras wil maaien op zondag, of de heg snoeien, of je huis verbouwen, dan moet dat ook gewoon kunnen, imo.
Mét geluid, vanaf pak 'm beet half 10, want dan beginnen die kerkklokken ook.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:56

Kerkklokken luiden wanneer ik wakker ben, dus op zich voor mij niet storend, het is onze hond die het storend maakt. :')

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:14

Zondag is mijn rustdag. Want dan hoef ik niet te werken en heb ik dus eindelijk de rust om het huishouden te doen

Ik boor of timmer niet tussen 09.30 en 20.30u, maar de wasmachine en vaatwasser draaien meestal 's nachts. Ik hoor die van de buren nooit, dus ga er vanuit dat zij de mijne dus ook niet horen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:35

Hier kartonnen muren tussen de huizen en het is daardoor best gehorig. Ik zou het echt niet tof vinden als elk weekend rond 8 of 9 al wordt gestofzuigd bij de buren... Een enkele keer ala, maar niet standaard. Vanwege de gehorigheid, en omdat ik weet dat mijn ene buurman al voor 20 uur in bed ligt, doe ik ook niet stofzuigen na 19 uur in de avond. Een enkele keer is het niet anders, maar als het even kan houdt ik daar wel rekening mee.

In t weekend zou ik pas na 10 uur bezig gaan.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 08:37

Het ligt er aan of je buren je horen en of ze er last van hebben. Toen ik nog thuis woonde hoorde je de buren in de ochtend plassen :') dus ja daar hoorde we alles van elkaar. Maar nooit had iemand problemen met elkaar horen. Of het nou snachts was of vroeg in de ochtend, iedereen liet elkaar gewoon. Nu zit mijn huis niet vast aan buren. Ik ben dus eigenlijk niet anders gewend dan dat ik stofzuig wanneer ik dat wil. Mijn buurman loopt om half 5 in de ochtend al zijn tuin te schoffelen. Ach ja leven en laten leven zeggen we altijd. :D Als je buren nog nooit aangegeven hebben dat ze het vervelend vinden dan lijkt het mij geen probleem.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 08:38

Nexus schreef:
Elke dag stofzuigen?!

Ik stofzuig zelfs twee keer per dag.
Iets met een papegaai die het leuk vindt om met eten te smijten :+