Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Tiggs schreef:Ik stofzuig wanneer ik wil, alleen niet meer om 22 uur 's avonds (maar dan wil ik ook nooit). Ik denk dat de wasmachine meer geluid maakt eigenlijk, en die draait wel 's nachts.
Maar ik woon in een nieuwbouwwoning, dus je hoort heel weinig van elkaar.
En ik ben allergisch voor 'zondag = rustdag', dus daar houd ik sowieso geen rekening mee. Want zaterdag vind ik dan net zo goed een rustdag.
Edit: de robotstofzuiger laat ik niet al te vroeg z'n rondje draaien, omdat die nog weleens moeite heeft om ergens overheen te komen. Ik kan me voorstellen dat dat wel irritant is als je in of naast mij woont.
Maar jij woont volgens je avatar in Z.Afrika? Ik vind dat de zondag wel een rustdag hoort te zijn. Bij streng -Gereformeerden is dat de hele zondag.Dat ben ik niet, hier eerder een R.K. omgeving en op zondag hoort het tot 12 uur stil te zijn . Daarna kan het wel losgaan met recreatieve activiteiten zoals braderieen. Ook kermissen beginnen dan, op zondag vanaf 12 uur (s'middags). Als de zondag geen rustdag zou zijn maar een gewone werkdag, dan zouden mensen ook nooit naar zulke feestelijke gelegenheden kunnen gaan.En voor de gelovigen, niet op zondagochtend naar de kerkdienst. Die is altijd voor 12 uur afgelopen.
Bellatrix schreef:Hoor jij het wanneer de buren stofzuigen? Zo nee, dan horen ze jou waarschijnlijk ook niet!Ik sta graag vroeg op, in de zomer sta ik in het weekend om 07.00 naast mijn bed (het is dan al een tijdje licht) en in de winter, als het later licht is, rond 08.00. Ik ga dan eerst ontbijten en daarna mijn huisje schoonmaken. Maar dat betekent dat ik in de zomer rond 08.00 al ga stofzuigen en in de winter rond 09.00. Ik heb een buurman achter mij en één buurvrouw naast mij. Ik zit op een hoek. Ik ben nog nooit aangesproken dat ik te vroeg de stofzuiger heb aangezet (of dat ze het überhaupt horen) of ander lawaai maak maar ik vroeg mij af af wat nou een normale tijd is om te stofzuigen in het weekend.
En is de zondag anders dan de zaterdag? Omdat het een rustdag is?
Doordeweeks stofzuig ik na het avondeten dus dat is een normale tijd maar ik wil in het weekend wel rekening houden met de buren.
De buren schijnen mij dus niet te horen anders hadden ze het wel gezegd maar ik ben wel benieuwd wat nou normaal is.
anjali schreef:Maar jij woont volgens je avatar in Z.Afrika?