Reizen met de trein en tram

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Re: Reizen met de trein en tram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:58

Volgens mij zit op Amsterdam Centraal alles beneden in de stationshallen of langs perron 1 en 2, en heb je op de andere perrons geen Kiosk. Maar 3 minuten is idd te krap om koffie te halen, ook als je moet overstappen op hetzelfde perron en daar toevallig een Kiosk staat.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:58

Of je neemt voor lief dat je die drie minuten niet gaat halen (met bagage , als je naar een ander perron dan het tegenoverliggende of een heel klein beetje gedoe red je het al niet) en haalt op je gemak koffie en neemt dan de volgende trein.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:02

Ook zeker een optie :j Maar met 3 minuten ga ik ervan uit dat je alleen het perron hoeft over te steken, anders wordt het wel een heel grote uitdaging :D

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:03

Bedankt allemaal, ik denk dat ik het advies van Tink89 opvolg.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:03

Tink89 schreef:
Of je neemt voor lief dat je die drie minuten niet gaat halen (met bagage , als je naar een ander perron dan het tegenoverliggende of een heel klein beetje gedoe red je het al niet) en haalt op je gemak koffie en neemt dan de volgende trein.

Maar dan moet ts dus wel naar beneden want de perrons waar zijj komt heeft geen kiosk. Normaal zou ik zeggen: pak Sloterdijk ipv centraal, want centraal is een chaos op dit moment maar daar stopt de trein van TS niet. En omdat het zo,n lange rit is, snap ik dat je wat te drinken wilt. Dus twee opties: van thuis meenemen of toch naar de winkels en een trein later nemen.

Succes iig en alvast goeie reis.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:24

Ik zou dan gewoon lekker een goede kop koffie op schiphol halen, net zo makkelijk toch? (En dan evt tijdens het overstappen nog eentje _O- maar dat ben ik).

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:36

Unwritten schreef:
Ik zou dan gewoon lekker een goede kop koffie op schiphol halen, net zo makkelijk toch? (En dan evt tijdens het overstappen nog eentje _O- maar dat ben ik).

Maar de vraag gaat dus ook over het overstappen. Op Schiphol kan, maar omdat het een lange treinreis is, snap ik dat ts liever met de overstap ook nog wat haalt. En als ze dan een trein later neemt, doet ze er nog langer over. Vandaar dat ik vanaf thuis meenemen aanraad, of idd een trein later op Adam.

Edit: volgens mij gaat die trein maar 1x per uur, of je hebt nog een extra overstap. Die 3*minuten zonder koffie overstap haal je wel, want zelfde perron aan de overkant. Alleen kom je op A aan en je moet naar B. Over het algemeen red je dat wel en staat de conducteur al bij de deur om te kijken of er nog overstappers aankomen. Je kan voor de zekerheid helemaal voorin of achterin gaat zitten (net hoe je het bekijkt) en dan toch koffie van huis meenemen. Het wordt er helaas niet makkelijker op.
Laatst bijgewerkt door fohadie op 11-11-24 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:43

Dat is ook een heel goed idee. En dat is dus wat ik normaal doe. Maar normaal stap ik in op Schiphol en ga in een keer door naar Groningen. Volgens de app zijn er werkzaamheden aan het spoor gedurende het weekend en moet ik via Amsterdam centraal. Toen dacht ik, koffie en koffer en overstappen is onhandig. Zou ik niet beter op AC koffie halen.

Maar fohadie, het is dus alleen het perron oversteken? Ik hoef niet op en neer naar verschillende perrons? Ik dacht dat ik zo wie zo van perron moet wisselen.

De sprinter komt aan op spoor 8 en de intercity vertrekt op spoor 10b met 9 minuten.
Laatst bijgewerkt door Lanoca op 11-11-24 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:46

Je moet van 10 A naar 11B. Dat is oversteken en naar links of rechts lopen waar waarschijnlijk de volgende trein al klaar staat.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:48

Dat is de andere trein met overstappen in Zwolle.

Er zijn genoeg treinen naar Amsterdam Centraal dus zolang ik maar genoeg tijd heb om de doorgaande intercity te halen zit ik goed, of denk ik nu verkeerd?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 12:27

Lanoca schreef:
Dat is de andere trein met overstappen in Zwolle.

Er zijn genoeg treinen naar Amsterdam Centraal dus zolang ik maar genoeg tijd heb om de doorgaande intercity te halen zit ik goed, of denk ik nu verkeerd?

Ja hoor, dat begrijp je helemaal goed. Meestal neem ik minstens 15 minuten de tijd als ik koffie wil halen op Centraal in het weekend.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 12:47

Dat is goed om te weten.