Waterdichte wandellaarzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 16:00

Roodvos schreef:
Aife schreef:
[Knip]
Ik volg het topic even. Ik zoek warme (!) waterdichte laarzen voor het werk op de weide (uitmesten etc).

Beetje late reactie, maar ik gebruik daarvoor deze van Krämer:
https://www.kramer.nl/Ruiter/Rijlaarzen-rijschoenen/winter-stallaarzen-Tundra?depvar_index=%3c740998%3e%3c740998..38..S%3e
Ik vind ze heel fijn en lekker warm. Gaan bij mij 2-3 winters mee.

Deze zien er heeel aantrekkelijk uit zeg. Kan ik hiermee door plassen lopen zonder natte voeten? Ik sta winters vaak in een kletsnat veld voor meerdere uren en zoek dus echt iets waterbestendigs!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 16:06

SusanH schreef:
Ik heb ook een paar staan maar ik krijg er enorm klamme en daarna dus koude voeten in. Ook vind ik het voetbed niet goed genoeg om er langere stukken mee te lopen.

Dit- én de binnenvoering laat heel snel los en dan zit je elke x te klieren met aantrekken . Voor t geld geen slechte optie , maar voor mij niet meer

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-24 16:09

SusanH schreef:
Ik heb ook een paar staan maar ik krijg er enorm klamme en daarna dus koude voeten in. Ook vind ik het voetbed niet goed genoeg om er langere stukken mee te lopen.

Lange afstanden loop ik op wandelschoenen, maar ik woon hier op kleingrond en wil gewoon een paar keer per week een uur graspaden en klei kunnen lopen in de parken met mijn honden. Daar vind ik ze prima voor.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 18:55

Flux schreef:
Roodvos schreef:
Beetje late reactie, maar ik gebruik daarvoor deze van Krämer:
https://www.kramer.nl/Ruiter/Rijlaarzen-rijschoenen/winter-stallaarzen-Tundra?depvar_index=%3c740998%3e%3c740998..38..S%3e
Ik vind ze heel fijn en lekker warm. Gaan bij mij 2-3 winters mee.

Deze zien er heeel aantrekkelijk uit zeg. Kan ik hiermee door plassen lopen zonder natte voeten? Ik sta winters vaak in een kletsnat veld voor meerdere uren en zoek dus echt iets waterbestendigs!

Ik sta er geen uren mee in de blub. Maar ik banjer er wel mee door plassen en een pad en paddock met van dat zware zand. Als het droog is mega zwaar en met regen een soort zuigend drijfzand waar je tot je enkels in gaat. En mest ruimen in een zompige wei.
Heerlijk droge en warme voeten.
En sneeuw ook geen probleem.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 19:27

Goof schreef:
Mmm, zoveel mensen, zoveel meningen en ervaringen dus.
Mijn leren Horka's waren binnen no time niet meer waterdicht, dus ik neig nu meer naar niet-leren laarzen.

Ook wel logisch eigenlijk, leer is toch een heel ander materiaal dan rubber/kunststof en vergt wat meer onderhoud. Het is denk ik ook maar net wat je voorkeur heeft. Ik vind rubber prettiger in dagelijks gebruik omdat het makkelijker schoonmaken is. Op zondag heb ik de leren laarzen aan ;)

Flux

Re: Waterdichte wandellaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 19:34

Dank Roodvos! :D

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 11:55

Goof schreef:
Even een update:
Ik ben uitgekomen bij de Dunlop blizzard.
Prima laarzen, zitten fijn en zijn warm genoeg in de koude blubber en nattigheid.

[ Afbeelding ]

Ik heb deze nu ook besteld. Ben benieuwd :D
Voor degene die ook nog aan het zoeken zijn, bij regenlaarsexpert is er een mooie korting op.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 15:01

Iemand ervaring met de lage travelin finland?
Zouden een wollen viering en uitneembaar zooltje hebben?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 12:01

Vraag voor de ervaringsdeskundigen hier. Ik heb mijn Muckboots net binnen gekregen maar ik vind ze erg strak over mijn wreef vallen. Nou is die ook vrij hoog, moeilijke voeten. Zal dit nog inlopen of zijn het misschien niet de laarzen voor mij?
Het liefst pas ik schoenen altijd ipv online kopen maar waar is een winkel met alle goede merken warme, waterdichte laarzen?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 12:21

Muckboots vormen in mijn ogen niet zo. Het is geen leer.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 14:08

MissAnnemijn schreef:
Vraag voor de ervaringsdeskundigen hier. Ik heb mijn Muckboots net binnen gekregen maar ik vind ze erg strak over mijn wreef vallen. Nou is die ook vrij hoog, moeilijke voeten. Zal dit nog inlopen of zijn het misschien niet de laarzen voor mij?
Het liefst pas ik schoenen altijd ipv online kopen maar waar is een winkel met alle goede merken warme, waterdichte laarzen?

https://www.countrylifestyle.nl/laarzen/outdoorlaarzen
Ze zitten in Voorthuizen (Veluwe)
Ik weet niet of ze alle laarzen op voorraad hebben.

https://www.debokkesprong.com/laarzen-schoenen/18/
Oostwoud

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 20:30

Country en lifestyle is een leuke maar ietswat aparte winkel.
Wel heel erg leuk om een x geweest te zijn

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 12:49

Ik ben ook fan van de decatlon jachtlaarzen. Maar ik heb er wel een (sport)zooltje inliggen. Deels voor extra comfort, deels omdat ik iets smalle voeten heb.
Maar dan kan ik er ook echt km's en/ of uren op maken zonder problemen.
ook de verstelbaarheid van de schacht is voor mij een dikke pre. Ik heb slanke kuiten en wordt anders gek van van flop flop flop geluid.

In het verleden had ik ook van die mooie leren outdoor laarzen. Ze zijn heel leuk en mooi maar kunnen gewoon echt niet tegen echt paard-aan-huis gebruik. Je hoeft niet eens modder te hebben. Nat gras (in ieder jaargetijde) vinden ze al niet leuk.

Daarbij kom ik veel makkelijker in en uit mijn regen/jachtlaarzen. Ik draag ze zomer en winter en in alle seizoenen doen ze het goed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 13:55

Iemand die weet of je rubber jachtlaarzen weer waterdicht kan krijgen? Die van mij zijn ineens lek bij de overgang van de zool, op de naad. Balen want heb ze hard nodig en nieuwe zijn niet goedkoop. Heb ze pas 2 jaar. Had verwacht dat ze wel langer mee zouden gaan.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 14:04

SusanH schreef:
Iemand die weet of je rubber jachtlaarzen weer waterdicht kan krijgen? Die van mij zijn ineens lek bij de overgang van de zool, op de naad. Balen want heb ze hard nodig en nieuwe zijn niet goedkoop. Heb ze pas 2 jaar. Had verwacht dat ze wel langer mee zouden gaan.

Oeh balen dit heb ik ook gehad maar binnen de 2 jaar en dit is wel netjes opgelost door Decathlon. Ik zou wel denken: proberen voor garantie kan altijd..

En anders misschien een schoenmaker of fietsenmaker vragen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 14:23

Ik ga de winkel even bellen waar ik ze gekocht heb.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 14:55

Nou, ben wel wijzer geworden. Omdat het op een knikpunt zit is repareren niet aan te raden. Het is volgens degene die ik sprak toch vaak een teken dat het rubber op begint te raken. Dus moet toch geloven aan een nieuw paar.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 15:39

Goof schreef:
Mmm, zoveel mensen, zoveel meningen en ervaringen dus.
Mijn leren Horka's waren binnen no time niet meer waterdicht, dus ik neig nu meer naar niet-leren laarzen.

pol013 schreef:
In het verleden had ik ook van die mooie leren outdoor laarzen. Ze zijn heel leuk en mooi maar kunnen gewoon echt niet tegen echt paard-aan-huis gebruik. Je hoeft niet eens modder te hebben. Nat gras (in ieder jaargetijde) vinden ze al niet leuk.

Als je écht waterdicht wilt, is een schoen/laars met Gore-Tex aan te raden. Het is heel moeilijk om puur leer goed waterdicht te houden in de omstandigheden die je beschrijft. Juist als gras steeds tegen de laars aan 'slaat', dan houdt leer dat op een gegeven moment niet meer.

Rubber kan uiteraard ook, dan heb je wel kans dat een knikpunt gaat lekken, zoals Susan beschrijft.

Maar goed, met Gore-Tex zit je ook al snel weer aan een ander kostenplaatje...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 16:05

@Maik: Al het andere materiaal moet toch weer tussendoor kans krijgen om te drogen.

En rubber kan ik tig keer op een dag door het natte gras halen en geeft daar niks om. Ook als ik het tussendoor uittrek. Ik heb het idee dat veel van het waterdichte materiaal afhankelijk is van warmte vanuit binnen om een beetje tegendruk te geven met lucht aan het water dat naar binnen wil.

@SusanH: ik moet mijn laarzen ook om het jaar/ om de twee jaar vervangen hoor. Dan komen er haarscheurtjes in. Maar dan heb ik ze dus ook dagelijks gedragen in die periode en kan ik wel mee leven dat iets het opgeeft.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 16:06

Ik draag ze ook best vaak. Dus dat het slijt is natuurlijk niet gek.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 16:13

SusanH schreef:
Nou, ben wel wijzer geworden. Omdat het op een knikpunt zit is repareren niet aan te raden. Het is volgens degene die ik sprak toch vaak een teken dat het rubber op begint te raken. Dus moet toch geloven aan een nieuw paar.

Tip voor je volgende paar: spray ze af en toe in met dit spulletje van Le Chameau. Houd het rubber soepel.

https://www.debokkesprong.com/laarzen-s ... pray/1383/

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 16:15

pol013 schreef:
Ik ben ook fan van de decatlon jachtlaarzen. Maar ik heb er wel een (sport)zooltje inliggen. Deels voor extra comfort, deels omdat ik iets smalle voeten heb.
Maar dan kan ik er ook echt km's en/ of uren op maken zonder problemen.
ook de verstelbaarheid van de schacht is voor mij een dikke pre. Ik heb slanke kuiten en wordt anders gek van van flop flop flop geluid.

Daarbij kom ik veel makkelijker in en uit mijn regen/jachtlaarzen. Ik draag ze zomer en winter en in alle seizoenen doen ze het goed.

Welke jachtlaarzen heb jij??
Deze??

Afbeelding

Want mijn “nieuwe” horka’s, van net een jaar oud, lekt door bij mijn tenen rechts. Ik gebruik deze alleen voor hond wandelen in het jawel natte gras. Dus dat ik geen optie meer. Daarom opzoek naar wat anders.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 16:16

Ik heb een spulletje voor mijn muck boots. https://hypostore.nl/muck-boot-smartrub-spray.html
Mijn lage doen het nu al 2 jaar. De hoge heb ik net gekocht, maar daar loopt het rubber ook niet tot bovenaan waardoor je niet die knik in de schacht krijgt. Bij andere laarzen kreeg ik vroeg of laat altijd daar schuren, vandaar dat ik geen dure koop van helemaal rubber.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 16:22

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 17:28

SusanH schreef:

Je zou nog kunnen proberen te lijmen met stormsure.
Dat heb ik onlangs gekocht om mijn outdoordeken te plakken waar een familie muis een paar gaatjes in had gegeten.
En het spul moet geschikt zijn voor o.a. ook rubber laarzen en duikpakken en dergelijke.