Dekbed zonder los overtrek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Dekbed zonder los overtrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 13:12

Sorry ik had de vraag gemist, mijne gingen elke week in de was totdat ik gek werd van de losse draden. Sindsdien ben ik ze gaan gebruiken met een laken eronder, zodat ik ze minder vaak hoefde te wassen. Inmiddels gebruik ik ze als 'gewoon' dekbed en doe ik er een dekbedhoes omheen, zodat ze nog minder in de was hoeven. Dat geeft mij wat extra tijd om rond te kijken en te sparen voor wat anders

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 14:56

Telpeva schreef:
Ps, voor wie het aanspreekt, de velvet hoeslakens van zelesta daar ben ik wel flink fan van, mijne zijn na een paar keer wassen tot nu toe ook nog steeds mooi en lekker zacht.

Klopt, die zijn heel erg fijn, blijven ook mooi na veel en wat heter wassen.
In tegenstelling tot de stiknaden van de dekbedden zelf.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-24 10:31

Ik heb nu sinds een maand of 2, 2 zelesta easybed dekbedden van 160x220 in gebruik. Ze bevallen heel goed.
Mijn man is een kouwkleum maar heeft het lekker warm, ik zweet snel maar heb daar vrijwel geen last van.
Na het wassen is het na ophangen met een paar uurtjes droog.
Enige nadeel is dat ik voorheen 1 was met beddengoed had (alle overtrekken en hoeslakens konden in 1x in de wasmachine) en nu heb ik 3 wassen doordat ik de dekbedden beiden apart moet wassen.
Ik was ze wekelijks/om de week op 40c met centeifuge op 1200, ze blijven mooi.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 14:11

Hoe zijn jullie ervaringen met de verschillende merken tot nu toe?

Ik zag ook dekbedden voor alle seizoenen maar zijn die dan niet of te koud in de winter of te warm in de zomer?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 15:48

ik heb al 2 jaar een easybed van Zelesta en 2 extra light dekbedden van Zelesta. Ook 1 royal bed, maar die was na 1 x wassen al helemaal stuk. De easybed heb ik in de winter, als het erg koud is, doe ik er een extra light bij, die maak ik eraan vast met klemmen (van Temu). Allemaal 140x200.
Ik was ze in een 6 kilo wasmachine, dat is wel even proppen, maar het gaat en daarna in de droger.

Mijn man is chronisch ziek en beweegt moeilijk, ligt dan ook in een ziekenhuisbed, is erg kouwelijk en heeft het dikste donzen dekbed dat ik kon vinden, helaas met hoes dus. Nu raakt hij verstrikt in de hoes met zijn voeten bij het omdraaien en kan ik 10 x per nacht mijn bed uit om hem uit de knoop te halen. Ik wil nu dat 4 seizoenen dekbed van Happy bed bestellen, maar de reviews zijn slecht. Je kan een dik en een dunner deel op elkaar maken met drukknopen. Heeft iemand dat en bevalt het.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 16:15

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 16:17

Ik heb pas de bedrukte variant in mijn handen gehad bij de Aldi en overwogen hem te kopen, maar hij was niet de juiste maat, helaas.
Ik vond die bedrukte beter voelen dan de Zelesta Easybed. :j

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 18:20

Ik heb ook een Zelesta, weet even niet welke, maar een zomer variant in elk geval. Maat 200-240 en alleen de zomer variant pastte in m’n wasmachine.
Ik slaap er het hele jaar onder, als het echt koud is een extra deken erop. Ik was m elke week, meestal zondagochtend, dan hang ik m over een rek en savonds is ie droog.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 18:31

Morrie schreef:
Ik wil nu dat 4 seizoenen dekbed van Happy bed bestellen, maar de reviews zijn slecht. Je kan een dik en een dunner deel op elkaar maken met drukknopen. Heeft iemand dat en bevalt het.

Nee, maar ik heb wel een 4-seizoenen uit het jaar nul met drukknopen. Ik slaap er prima onder daar niet van, maar de drukknopen zitten maar aan twee kanten en het zijn er maar 2x4. Het blijft dus niet altijd goed op elkaar liggen en zou dus willen aanraden om dat te checken bij het dekbed dat je zou willen kopen. Persoonlijk vind ik dus 4 drukknopen aan de korte zijdes van een 2x2.20 te weinig, misschien als de lange zijdes ook zouden hebben dat het wel met 4 uit kan.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 21:26

Morrie schreef:
ik heb al 2 jaar een easybed van Zelesta en 2 extra light dekbedden van Zelesta. Ook 1 royal bed, maar die was na 1 x wassen al helemaal stuk. De easybed heb ik in de winter, als het erg koud is, doe ik er een extra light bij, die maak ik eraan vast met klemmen (van Temu). Allemaal 140x200.
Ik was ze in een 6 kilo wasmachine, dat is wel even proppen, maar het gaat en daarna in de droger.

Mijn man is chronisch ziek en beweegt moeilijk, ligt dan ook in een ziekenhuisbed, is erg kouwelijk en heeft het dikste donzen dekbed dat ik kon vinden, helaas met hoes dus. Nu raakt hij verstrikt in de hoes met zijn voeten bij het omdraaien en kan ik 10 x per nacht mijn bed uit om hem uit de knoop te halen. Ik wil nu dat 4 seizoenen dekbed van Happy bed bestellen, maar de reviews zijn slecht. Je kan een dik en een dunner deel op elkaar maken met drukknopen. Heeft iemand dat en bevalt het.

Ik heb het teddy dekbed van zelesta. Is wel dun. Maar ik vind hem warm genoeg, zelfs vorige week toen het zo hard vroor.
Ik heb 140 x 200 en past in mijn 8 kilo wasmachine. Droger heb ik hem nog niet gehad. Ik hang hem uit en is met 3 a 4 uur droog.
Zelfs mijn vriend vind hem lekker warm, terwijl hij in het begin zei dat is toch niet warm genoeg. :=

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 01:54

Ik hoop die van de Aldi te kunnen scoren om te proberen, ben wel een beetje klaar met die dekbedden steeds omwisselen en die vieze dekens :o

Een 10kg wasmachine, dus qua wassen zou het goed moeten gaan. :j Wij hebben het altijd warm in bed dus qua warm genoeg hebben ben ik er niet zo bang voor :n

Dan kunnen de oude dekbedden en hoezen mooi naar de honden als het goed bevalt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 02:09

Ik gebruik de 300gr/m² (all seasons) bijna jaarrond.
In de zeer koude periodes kleed ik me wat dikker of iig iets bedekter (mouwtjes ipv mouwloos) aan in bed en leg er een kruik bij.
In warme periodes gebruik ik superdunne dekbedden, deze zijn dunner dan de standaard zomerdekbedden.
Wekelijks wissel ik het dekbed voor een schone, gewoon tijdens het verschonen van mijn bed zegmaar.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 03:12

Ik merk vooral dat ik meer geld voor mijn paarden hun dekens over heb dan voor mezelf!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 03:30

GabberGill schreef:
Ik merk vooral dat ik meer geld voor mijn paarden hun dekens over heb dan voor mezelf!

Heel herkenbaar dit :+ denk al het hele winter over dit soort dekens aan te schaffen voor ons maar heb eerst de paarden die het nodig hadden voorzien van nieuwe dekens :o en toen gingen er dekens tussendoor kapot, dus laaaat maar :+ :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 12:58

Die van de Aldi is 100% polyester. Lijkt me erg zweterig.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 13:08

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 13:24

Oooh wat had ik die graag gehad voor de logeerkamer _O-

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 14:24

Vergeleken met een gewoon dekbed wel erg licht, maar ik vind het prima slapen onder dit dekbed. Droogt echt heel snel, ook bij echt koud weer, heb je het er snel comfortabel warm onder.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 15:24

@konstantine wie weet liggen ze er nog vol op in de fysieke winkels

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 15:53

Ik ga na het werk eens een rondje stad doen, we hebben hier meerdere winkels van Kruidvat :))