Gehaakte unicorn knuffel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 05:13

Wat lief en je hebt mij eindelijk op hét idee gebracht voor een herrinnering aan een pony.
Mijn pony’s beste vriendje, en een vlechtje, ik heb er meer, in zijn buikje gestopt. :o
En samen als setje, ooit ga ik dat laten haken, dat vind ik mooi. :o

Ik zou het ook bedacht kunnen hebben met oliebol wat nu hoor voor je dochter!
Als ik kon haken zou ik twee paardjes haken, een zwarte en een witte, zo’n setje had ik.
Ik ga dat nu wel onthouden voor mijn wensenlijstje!

Ik heb haken ooit geprobeerd maar wat een crime: het setje heb ik ooit weggegooid was echt bewust een beginnersetje voor kinderen.
Maar ik kwam er niet door!
Ik voelde me écht een stumpert. :o :+

Shiloh

Re: Gehaakte unicorn knuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 06:13

Zonde eigenlijk, dat er zoveel mensen door van die waardeloze series afhaken en het opgeven.

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 07:23

Ja want als je afhaakt, haak je het niet af.... :+
(Meelezende haakster hier)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 07:43

Ik_is_Ik schreef:

Moeilijk om hooked aan het haken te raken als je afhaakt voor je afgehaakt bent :D

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 07:51

Als je begint met haken zou ik een fijne tutorial opzoeken op yt, bv van Hollyauna (daardoor heb ik leren haken) of die ene die hier in het topic is gezet.
Koop zo’n fijne haaknaald (clover ofz), en een bolletje garen. En ga aan de slag! Want het is zonde hoeveel mensen afhaken, want dat had ik eerst ook, en het lukte allemaal maar niet. Paar maanden later geprobeerd en nu haak ik een trui!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 08:09

Lughnassadh schreef:
Nope, ik volg braaf het patroon en dit zijn toeren die gesloten worden met een halve vaste. Dus ja dan krijg je een naad. In theorie kan ik het patroon zo aanpassen dat het niet hoeft maar gezien de kwaliteit van het materiaal en het risico op uithalen sla ik even over. Normaal haak je inderdaad amigurumi zonder de toer te sluiten.

Moonsparkle ik kon het heel snel. Lees binnen een dag. Ligt er ook aan of je er talent/aanleg voor hebt. Mijn moeder kan ook heel goed handwerken dus ik heb de aanleg er voor meegekregen. Ik denk wel dat als je een beetje handig bent je het vrij vlot kunt leren.

Oh apart! Maar ja, als het in het patroon staat dan zal het wel kloppen :D En als het ook nog voor iemand anders is dan snap ik dat je niet gaat experimenteren maar gewoon doet wat er staat :+

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 08:10

Ik_is_Ik schreef:

ik ben heel goed in beginnen, maar dan halverwege zie ik een ander leuk project en dan vergeet ik het project waar ik aan bezig ben af te maken.

Zo heb ik 1,5 jaar over een giraffe gedaan. Maar moet wel zeggen dat hij zo'n 60cm hoog was en die poten een drama waren om te haken en ik hem na 2 poten de hoek ik heb gegooid, om hem er na 1,5 jaar dus weer uit te halen om hem een keer af te maken. O:)

Afbeelding

moet wel zeggen kleinere beestjes zijn wel in korte tijd af.
Het zijn vooral kledingstukken die langer op zich laten wachten. :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 08:17

Oh ik zou juist gek worden van die vlekken _O- Maar ik geloof wel dat die poten ook een crime zijn ja _O-

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 08:41

Voor de liefhebbers zou ik een keer een workshop kunnen organiseren in Haarlem. Mijn vriendin heeft een leuk atelier wat we kunnen gebruiken. Ik denk dat er wel een mannetje of 15 in passen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 08:44

Er is overigens ook een algemeen amigurimi haaktopic, voor degene die willen starten
zou ik aanraden eens te kijken naar de patronen van Happy Hooked, deze knuffels worden met dik
velvet garen gehaakt op naald 6, dat is veel makkelijker dan het priegelwerk met naald 2,5.

Heel benieuwd naar de updates!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 08:53

Foaly schreef:
Oh ik zou juist gek worden van die vlekken _O- Maar ik geloof wel dat die poten ook een crime zijn ja _O-

die zitten er (gelukkig) opgenaaid. Zo'n 125 vlekken in 4 verschillende maten. Ik zag vlekken voor mijn ogen hahahahaha

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 09:25

Tazzey schreef:
Voor de liefhebbers zou ik een keer een workshop kunnen organiseren in Haarlem. Mijn vriendin heeft een leuk atelier wat we kunnen gebruiken. Ik denk dat er wel een mannetje of 15 in passen.

Oh wat leuk! Haarlem is helaas echt ver voor mij… wel een tof idee. Misschien voor anderen die dichter in de buurt zitten?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:26

996981 schreef:
Ik_is_Ik schreef:

Moeilijk om hooked aan het haken te raken als je afhaakt voor je afgehaakt bent :D

Je bedoelt vast "Moeilijk om hooked aan het haken te raken als je afhaakt voor je AANgehaakt bent"

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 09:28

foxy80 schreef:
996981 schreef:

Je bedoelt vast "Moeilijk om hooked aan het haken te raken als je afhaakt voor je AANgehaakt bent"

Nouja, als je afhaakt voor het afhaken haak je ook niks af… :D maar niet aangehaakt raken is zeker een probleem…

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:31

Ook een tip trouwens voor wie wil beginnen, die pakketjes zijn altijd met van dat super dunne garen, dat is ook moeilijker en meer gepriegel.

Begin met een dikkere wol en een grotere haaknaald.

Ben nu aan bezig met haaknaald 5,5mm en chunky monkey van scheepjes en dat haakt zo eenvoudig weg! Ideaal beginner spul.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:34

Tazzey schreef:

Noemde dat ook al ergens een boktmeeting of zo. Als zoiets van de grond komt vind ik het best leuk om mee te helpen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:35

996981 schreef:
foxy80 schreef:

Nouja, als je afhaakt voor het afhaken haak je ook niks af… :D maar niet aangehaakt raken is zeker een probleem…

Juist ja, ik was even de draad kwijt :D

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 10:07

Wat een heerlijk topic, wat lief dat jullie elkaar zo helpen :+:

Ik ben ooit begonnen met katoen, kan er nog steeds prima mee haken (laatst nog een pot van die strikjespasta gehaakt _O- ) maar ik ben wel verslingerd aan chunky haken inmiddels. Haaknaald 8, dikke chenille wol en gaan met die banaan :D @TS als je het ooit nog wil proberen kan je ook naar zoiets kijken!

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 10:51

Foaly schreef:
Lughnassadh schreef:
Nope, ik volg braaf het patroon en dit zijn toeren die gesloten worden met een halve vaste. Dus ja dan krijg je een naad. In theorie kan ik het patroon zo aanpassen dat het niet hoeft maar gezien de kwaliteit van het materiaal en het risico op uithalen sla ik even over. Normaal haak je inderdaad amigurumi zonder de toer te sluiten.

Moonsparkle ik kon het heel snel. Lees binnen een dag. Ligt er ook aan of je er talent/aanleg voor hebt. Mijn moeder kan ook heel goed handwerken dus ik heb de aanleg er voor meegekregen. Ik denk wel dat als je een beetje handig bent je het vrij vlot kunt leren.

Oh apart! Maar ja, als het in het patroon staat dan zal het wel kloppen :D En als het ook nog voor iemand anders is dan snap ik dat je niet gaat experimenteren maar gewoon doet wat er staat :+

Het patroon klopt ook gewoon. Precies dat dus. Dus ik doe braaf wat er staat! Maar dit soort dingen zie ik wel vaker bij dit soort pakketjes. Heb je de wat duurdere of goede ontwerpen dan zie je eigenlijk nooit een sluitsteek.

Ik heb ondertussen wel een soort ritueel. Bij mijn tweede kop koffie is het unicorntime :D . Dat wordt nog wat als het ding af is…..inmiddels ben ik ook van kleur gewisseld. Nu eerst even naar mijn eigen unicorn :D

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 10:54

O trouwens, ik ben dus iemand die dat hele grove niets vind. Het schijnt inderdaad makkelijker te zijn om het te leren, idem voor breien, alleen ik heb wel eens zo grof gehaakt, kreeg een pakketje cadeau na tijdens een ziekenhuisopname vorig jaar, maar ik kan er niet zo goed mee overweg.
Kies ook vooral iets wat je mooi en fijn vindt en als het kan investeer in goed materiaal. Dat werkt en veel fijner en het motiveert ook veel meer.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 13:27

996981 schreef:
Ik_is_Ik schreef:

Ik zie mezelf nog zitten met dat kindersetje!
Ik zag in het amigurumi topic zulke toffe dingen dat ik dacht ooooooh dat wil ik kúnnen.
Dus ik geprobeerd met youtube maar ik krijg m niet te pakken. -O-

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:00

En weer een stukje verder. Ik heb inmiddels een half hoofd. Ik haak als ik tijd heb dus het zal de ene dag wat meer zijn dan de andere dag.

Afbeelding

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:36

Wat lief dat je dit doet, en verrassend leuk om te volgen :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 19:27

Speirs schreef:
Wat lief dat je dit doet, en verrassend leuk om te volgen :D

Dit vind ik dus ook!

Ik kan (nog) niet haken maar hoe moeilijk kan het zijn. Ik zal eens een balletje opgooien bij mijn moeder. Die heeft laatst een sprei gemaakt uit gehaakte kleine lapjes. Door NAH lukken grotere dingen haar niet, maar kleine lapjes is te doen. Zij kan dus haken en het mij mss ook wel leren

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 19:32

Lughnassadh schreef:
En weer een stukje verder. Ik heb inmiddels een half hoofd. Ik haak als ik tijd heb dus het zal de ene dag wat meer zijn dan de andere dag.

[ Afbeelding ]

Zooo leuk *\o/*